Přejít na obsah

Engler

Uživatel
  • Počet příspěvků

    28
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení Engler

Nováček

Nováček (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

0

Popularita

  1. K tým krúžkom motora. Uvedený model Fábia combi 1,2 HTP 47 kW AZQ som kúpil hneď, ako sa v PO objavil v predajni, takže či prvé série mali krúžky zo 74 kW 16 varianty, neviem. Auto jazdí doposiaľ veľmi dobre, až na tú zvýšenú spotrebu oleja. Pred rokom meraný kompresný tlak vo valcoch bol zhodný 1,1 MPa (nový 1,3 MPa a viac). Preto už by bola potrebná oprava. Pri cca 200 tis som menil zapaľovacie moduly sviečok.
  2. Z hľadiska nabehaných 225 tis km, teraz už 228 tis km, je hodnota od začiatku prevádzky nového auta r.v.2003. Musím ale zdôrazniť, že v posledný rok sledujem zvýšenú spotrebu oleja motora (Castrol magnatec 5w-40) mením po každých 8 tis. km. Auto mi splnilo to, čo som od neho požadoval a nenechalo ma nikdy na holičkách.
  3. Pri najazdených 225 tis. km
  4. Výdrž je síce pekná vec, ale čo tak rastúci úbytok oleja motora? Osobne moja fabka papá na 1000 km 3/4 l Castrol magnatec 5w-40 , čo považujem za značne nepriaznivý stav, dolejem a motor ide dobre. Len ten olej. Dočítal som sa, že max. spotreba oleja je 1l / 1000 km. Je to pravda?
  5. Pán Stomko, zaujal ma Váš príspevok. Kedže s najväčšou pravdepodobnosťou budem riešiť repas motora 1,2 htp AZQ, r.2003, prosím o poskytnutie bližšieho kontaktu na pána z Košíc, ktorý Vám pomohol vyriešiť problém. Ďakujem.
  6. Moja Fábia combi r.v. 2003 AZQ má najazdených takmer 220 tis. km. Používam motorový olej Castrol magnatec 5W-40. Nedávno som meral kompresný tlak. Bol rovnaký 1,1 MPa vo všetkých valcoch. Motor by mal vydržať 250 tis.km
  7. Motor napriek tomu, že má nabehaných na stolici x motohodín a olej bol vymenený, je vhodné po ubehnutí 5 tis km ho vymeniť z dôvodu "vybrúsenia" motora, kedy je tvorba brúsnych častíc najintenzívnejšia, z hľadiska ich tvaru, materiálového zloženia, ako aj počtu.
  8. Momentálne mám najazdených 210 102 km/Fábia combi 1,2 HTP 47 kW AZQ, r.v. 2003. Pred cca 300 km som vymenil katalyzátor, použitý, ale prevádzkyschopný rovnaké typ. Tento má označenie na pláši 03D 178 B/A (mierne väčší uhol plynových zvodov) pôvodný 03D 178 AA. Kompresný tlak vo valcoch má 1,4 MPa, čo je vynikajúce. Motor ide veľmi dobre.
  9. Mám Fábiu combi 1.2 HTP 47 kW, AZQ motor, r.v. 2003.zd Mám najazdené 209550 km. Okrem bežných prevádzkových detailov ako sú segmenty brzd. syst., a pod som menil pri 170 tis km rozvod. reťaz, 195 tis zapaľovací modul 1. valca, predné kotúče kolies, nádobka s aktívnym uhlím+EMV, 200 tis. km regulátor alternátora, 205 tis.km servočerpadlo. Okrem toho som 2x menil stabilizátory karosérie cca po 100 tis km, doraz gumy zadných tlmičov 2x, 1x úchytné body motora + jemný palivový čistič po 160 tis km. V máji 2014 idem na stk a emisnú kontrolu.Od 150 tis.km interval výmeny motor. oleja Castrol magnatec 5W/40 po 8 tis km, a to 2x do roka v rámci prípravy vozidla na zimnú, resp. letnú prevádzku. Ročne som najazdil cca 20 tis. km po všetkých druhoch ciest včítane nemeckých diaľnic. Teraz pri uvedených km mi začala svietiť žltá centr. kontrolka motora (tzv.lambda sonda). Predpokladám že má to súvis so snímaním množstva kyslíka v plynoch, takže je potrebné ísť na diagnostiku. Z toho vyplýva, že spoľahlivosť motora je priamo úmerná intervalu výmen a druhu použitého oleja s výmenami olejových, palivových čističov. Auto nikdy ma nenechalo na "ceste" a je to už v poradí tretie auto automobilky Škoda (1. Š 120 LS, 2. Š Felícia coombi 1,3MPI, 3. Š Fábia combi .....)
  10. Mám fabiu 1,2 htp-combi 47 kW, r.v. 2003 AZQ, najazdené 208 tis km. Absolvoval som aj diaľnice v Bavorsku SRN. Spoľahlivosť - výmena rozvodov pri 170 tis. km, predných diskov kolies 185 tis.km, regulátor napätia alternátora po 205 tis. km. tri krát som menil stabilizačné tyčky karosérie (? hrozné cesty). Menil som nádobku s aktívnym uhlím benzínovej nádrže a jej EMV po 190 tis km-problém preplnenia nádrži benzínom). Po 205 tis km som menil aj čerpadlo servoriadenia. Celkom dva krát som menil ložiskové náboje zadných kolies prvá výmena po 120 tis km, druhá cca 170 tis km a jeden zapaľovací modul 1. valca po 170 tis km. Používam motorový olej Castrol magnatec 5W-40 od 50 tis km. Olej vymieňam po 8 tis (príprava na jarnú a zimnú prevádzku vozidla) a. Auto jazdí cca 20 tis km/rok a nikdy ma nesklamalo. Z uvedeného vyplýva, že motor vykazuje vysokú spoľahlivosť za predpokladu svedomitej údržby v zmysle predpísaných kontrólnych prehliadok a operatívneho odstraňovania nedostatkov. Osobne pokiaľ nebude dostatočne spoľahlivostne vyriešený problém preplňovania valcov motora turbodmychadlom, nedoporučujem prejisť na TSI a vybrať si 1,2 HTP 51 kW, príp. 1,4 mpi 63 kW.
  11. Podobný problém mám na fábii 1,2 htp combi 47 kw, r.v. 2003/najazdené 203 tis. km. Pri prvých 5 tis. km začala svietiť žltá central. kontrolka motora. Autorizovaný servis nezistil žiadny problém, len ju vypol. Po každom plnení (nepreplňovaní) pred STK ju servis vypol, auto prešlo bez problémov a tak je to doposiaľ. Už som sa prestal vzrušovať. Olej začala mierne "žrať", ale emisie sú ok. Nemal som na aute žiadne vážne problémy. Rozvody som menil pri 155 tis. km, zapaľovací modul 1.valca po 175 tis. km. Nedávno som urobil pokus s výmenou nádobky s aktívnym uhlím a E80. Prvých 70 km nesvietila, ale akonáhle som zišiel z rovnej cesty, v zákrutách začala preblikávať a potom sa rozsvietila natrvalo. Uvažujem nad kúpou nového auta, takže už sa nevzrušujem vôbec. Celkovo vysoko hodnotím toto auto aj napriek uvedeným problémom. Je to už tretia škodovka ktorú vlastním a nedám na ňu dopustiť.
  12. Ďakujem Vám za súbor, kde je uvedené to, čo ma zaujíma. Nádobu s akt. uhlím som zohnal z fabky r.v.2002 (moje auto je 2003). Tá nádoba sa líši oproti tej z PP. V hornej časti má dve trubky pre prívod a odvod výparov. Musím ísť na montážny mostík (jamu), lebo sa k nej nedostanem. U toho EMV N80 (mám tiež) by nemal byť problém. V aute síce počuť starý EMV, ale neviem, či je dobrý. Pod napätím by sa mal otvoriť (aspoň si to myslím). U tej náhrady je ventil nepriedyšný, keď som do neho fúkal ústami. Možno niekto má aj praktické skúsenosti s jeho výmenou. Na pohľad je to jednoduché, pri otvorenom EMV by mal odvzdušniť priestor palivovej nádrže do priestoru sania motora . Ešte raz ďakujem.
  13. Už bolo dosť napísané na túto tému, ale ohľadom nádobky sa iba konštatovalo, kde je umiestnená a to v pravom podbehu. Ja stojím teraz pred problémom ju demontovať, včítane EMV (N80). Preto týmto by som chcel poprosiť ctených čitateľov tohoto fóra, kto má skúsenosti s týmto problémom, aby mi poradil, ako na to. Ďakujem.
  14. Pre upresnenie jedná sa o fabiu 1,2 HTP/2003
×
×
  • Vytvořit nový...