tak co ma zkusenosti z CZ, tak kdyz jsem v Brne obesel par prodejcu (situace v zari - tj. pred FL) tak na O2 mi kazdy dal 8% dolu. A to upozornuji, ze jsem se krome prvniho na slevu vubec neptal !!!!! Navic ve 2 pripadech hned zduraznovali, ze kdybych se sel zeptat jeste i jinam (coz jsem ani nenaznacoval) a dostal tam mensi cenu, ze mam poslat kolik a pokusi se jit jeste na vic....
Mj. jeden z tech obchodniku predemnou listoval tistenym cenikem (nejakym svym, ne tim verejnym). Sice jsem ho mel vzhuru nohama, ale stacil jsem precist ze obsahoval cena EU, cena D, cena D bez DPH. Pro neznale EU = end user, D = dealer. Rozdil byl presne 8% spocital jsem to z hlavy asi na 3 ruznych autech (ruzne vybavy a motory O2).
Delal jsem kdysi u jednoho Distributora a ten mel pro Dealery taky ceniky. Verjne znamy EU a D (distribuovany), a pak dale kategorie D1, D2 a D3 dle obratu ale kdo si mysli ze tim koncil, tak se myli, jeste tam byli kategorie X a MIN (ty nevideli ani nekteri interni zamestnanci) a na zadost se mohlo i pod MIN, ale to bylo individualni na vyjimku. A navic existovali i zpetne bonusy pri dosazeni urciteho obratu.
Mne z toho vychazi, ze 8% dolu musi dostat kazdy na jakoukoliv Skodovku. Na 10% by to nemel byt zasadni problem (i kdyz asi ne u nejmensich dealeru). Pres 10% to je urcite pro schopnejsi vyjednavace, nebo zvlastni kombinace, nebo leasing/uver.
Pri leasingu/uveru je treba si uvedomit ze prodejce vydelava 2x, jednak na aute jako bez toho a jednak provize z leasingu/uveru a to jsou u aut desetitisice. V tomto pripade bych osobne ocekaval jeste tak o nejmene 2% vetsi slevu.
Overena informace od znameho O2 Combi Ambiente N1 1.9 TDi metaliza (bez dalsich vybav, jen construct) - cerven 2008 - sleva 10.71%