Ahoj všem, předem se ospravedlňuji zkoušel jsem hledat ale na zkratky SDI, 1.9, generálka mi to na foru prostě nic nenašlo.
Jezdím s firemní Fabií 1.9 SDI najeto 361000km. Jedná se o menší firmu kde každý á svoje auto i pro soukromé účely proto se nejedná o nějaké zdevastované auto je ve stavu kdy vypadá nejen interierově na sotva 100tkm.
Ale to jsem odbočil, auto je perfektně servisované po vypršení záruky jezdíme do ověřeného servisu. Výměny oleje nepřetočené pravidelně 14-15 tkm, stejně tak rozvody které se ted budou dělat počtvrté.Loni se měnili všechny tlumiče (poprvé a přitom nebyli zase tak špatné) silentbloky na nápravě.
Problém je že za posledních 20-30tkm začal motor žrát olej. Nejdřív to bylo tak 1.5L na 10000km, ale ted už je to tak 4-5 litrů. Motor nekouří nijak výrazně ani při totálním prošlápnutí až na podlahu, navíc je po otevření víčka evidentní že pomalu mizí karbon což je výhoda :-) naopak ale se asi zaserou ventily. Výkonostně je stále stejný do otáček jde krásně a když si člověk odmyslí akceleraci SDI tak rychlostní hranice je stále 150+, často jezdí větší dálky a na některých velkých převýšeních D1, D5 lze poznat že tah je pořád +/- stejný.
Startování probíhá na první otočení motoru vyjma silných mrazů. Zajímavé je že vždy olej klesne po nějaké době pod minimální rysku ale nikdy nesežere tak aby byl úplně suchý. Z motoru neukápne nikde ani kapka vana je úplně suchá a plastovém krytu spodku je taky sucho. Jediné co dělá problém je ohřev motoru už od takových 250tkm je evidentní, že motor má daleko nižší třecí odpor a nahřát ho v teplotách pod nulou vyžaduje min 20km jízdy a jakmile člověk jede na sněhu bezpečnou rychlostí 50-60 tak teplota spadne klidně až dolu (termostat, čerpadlo a čidlo jsou zánovní a kapalina je čistounká).
Tím pádem podezření padá na ventily a jejich gufera, otázka je co všechno se může objevit ještě po otevření. Mám člověka který se specializuje na opravy motorů a dělá to spíš pro radost a za rozumné ceny (5-7 tisíc za výměnu gufer, zbroušení hlavy, nové těsnění). Nevím ale jak je to s vůlema kroužků a jestli se u těchto motorů dělají generálky jako to bývalo dříve.
Dělal někdo z vás takový repas ? V kolika km ? Museli jste měnit kroužky, vstřiky, případně nějaké ventily ?