Tento týden se mi stala taková nepříjemnost. Po 12 hodinach od poslední jízdy auta jsem již nenastartoval. v 8:00 ráno baterie nevykazovala žádný problém, v osm večer už utáhla jenom centrál. Světla, rádio apod. vše vypnuto. Poté jsem baterii asi 14 hodin nabíjel a druhý den bez problému nastartoval, po osmi hodinách dalšího stání šlo sice nastartovat, ale tak tak.. Po cestě domů mi při parkování přestal fungovat posilovač řízení. Po vypnutí a nahození motoru se posilovač zase chytil.
Mám 2 otázky k diskuzi:
1. Mohla baterie "umřít" takto rychle? (podotýkám, že na to měla po 6,5 letech asi nárok, nicméně je toto normální? Ráno OK, večer mrtvá?)
2. Mohla takto slabá baterie způsobit výpadek posilovače řízení?
Díky, za vaše postřehy
Doplňující informace pro navedení:
1. Alternátor bude nejspíš ok, za běhu motoru je napětí na baterii 14,5V
2. Klidový odběr je mezi 40-50mA (je to měřeno tak 2 minuty od uzamčení auta, možná by to šlo ještě dolů, ale nebyl čas to ověřit), což je nad limit (dle dílenské příručy - auto nemá žádný alarm, ani další el. prvek, který by odběr způsoboval), nicméně by to nemělo umrtvit baterii tak rychle