Zdravim vás chlapci,
odešel mi altík na mé Octě 1.9 TDI 66kW 12/2002. Po vymontování a dodání na repas mi bylo řečeno, že je bohužel nafouklý stator, a že se musí provézt výměna statoru a rotoru. Cena s prací á 3900,- :-D. Sehnal jsem si tedy alternátor jiný s téměř novou volnoběžkou za 2000,-. Bohužel jsem až po dodání altíku do servisu na namontování zjistil, že se jedná o alternátor z Fordu Galaxy. Byl sice o něco větší, ale i přesto se tam chlapcům podařil namontovat. A teď nastává můj problém. Když otočím klíčkem, kontrolka dobíjení normálně svítí, jako svítila. Po té nastartuju a kontrolka dobíjení svítí stále. Přidám plyn a zvýším otáčky na cca 1500 a kontrolka zhasne a už nesvítí ani na volnoběh. Nevím vůbec co s tím. V servisu mi bylo řečeno, že by to mohlo být způsobeno tím, že je alternátor ze starého Galaxy, který měl ještě žárovkové kontrolky, kdyžto moje Octavie má už diodové, což znamená menší odběr. Moc se mi tato teorie nezdá. Jaký na to máte názor vy? Stalo se vám někomu něco podobného? Díky za každou radu a odpověď.