Přejít na obsah

Encore1106

Uživatel
  • Počet příspěvků

    26
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

1 044 zobrazení profilu

Oznámení Encore1106

  1. Opráším toto téma, z nějakého důvodu mi svítí s blinkrem obě strany. Je jedno, jestli dám páčku doprava nebo doleva, pokaždé svítí levé i pravé zároveň. Kdysi to fungovalo správně, podivoval jsem se nad tím, že svítí jen půlka, neznal jsem tuto funkci. Nějaký nápad, kde hledat chybu a uvést to do původního stavu? Vše ostatní svítí jak má, relé i ovladač světel, tempomat, blinkry, dálky ok. Děkuji
  2. Funguje ti 12V zásuvka u ruční brzdy? Kdysi dávno mi spadlo USBčko do zásuvky, když jsem štrachal s kabely, zajiskřilo se a přestala fungovat zásuvka a právě brzdová světla, vše ostatní ok. Přišlo mi divné, že by brzdová světla a zásuvky (mám jednu i v kufru) byly na stejné pojistce. Ale po výměně pojistky pro zásuvku už zase brzdová světla svítila, takže asi tak.. Fabia Elegance 2007. Tak na to mrkni, jestli nemáš podobnout konfiguraci pojistkové skříně. Číslo pojistky už si nepamatuju, je to tak 10 let zpět.
  3. Abych uzavřel otázku: Vyřešeno výměnou za nové čerpadlo. Podrobněji: Motorek se sice točí na baterce a tváří se že je ok, ale z nějakého důvodu pojistky na autě pálí. Na vrakovišti byl použitý origo motorek kolem 300,-Kč. Výměna: Vytočit kola doprava, zvednout u levého předního kola heverem. Povolit pár šroubů v podběhu vpředu a nahoře, povolit šrouby, které drží díl plastového nadkolí ze spoda (od krytu motoru + v předním nárazníku). V mrazu jsem projistotu plast podběhu opatrně ohřál horkovzduškou. Pak podběh odtáhnout od předního nárazníku, je celkem pružný a dá se tam dostat (jen ho v mrazech nezlomit). Něčím zajistit, ať vám to pořád neskřípe ruce. Pak vytáhnout čerpadlo z nádobky ostřikovačů. Buď máte prázdnou nádobku nebo ucpávkou zacpat díru, případně nechat zbylou směs do ostřikovačů vytéct do hrnce/kýble. Odpojit hadičky k předním a zadnímu ostřikovači. Pak se nějak popasovat s konektorem, v tomto případě to jde hodně blbě odjistit, při komplet sundaném podběhu je to lepší. Vzít nové čerpadlo a postup opakovat obráceně - nacvaknout konektor, hadičky, vyndat ucpávku z nádobky, nasadit nové čerpadlo, přišroubovat plast k přednímu nárazníku, krytu motoru, kolem kola, spustit a uklidit hever. Práce na 20 minut i s horkým čajem, v létě by to bylo určitě rychlejší. Ale snadnější je nenechat tam zamrznout letní směs a motorek nespálit. 🙋‍♂️
  4. Tak pro ostatní, co jsem zjistil... Vyjádření jiného autorizovaného servisu, který jsem oslovil: Jedná se o bauset, který je součástí zadního skla. Proto jej nelze najít jako náhradní díl. Servis, který prováděl výměnu, bauset při přesouvání okna z původních dveří do nových uřízl a sklo nalepil do nových dveří bez něj. Autorizovaný servis nabídl výměnu zadního skla za nové (tím pádem i s bausetem) za částku do 10 000 Kč včetně DPH. Vyjádření mého autorizovaného servisu, kde prováděli výměnu dveří: Lišta (bauset) se tam od nějakého roku nedává, protože to prý způsobovalo korozi zadních dveří. Proto ji tam při výměně nedali. Obrázek si asi udělejte sami... Za mě jediné zrezlé místo na původních dveřích bylo na osvělení RZ a nejsem si jistý, že by na to měla vliv lišta z venku pod oknem. Zvlášť, když jinde mi výměnu za nové sklo nabídli. 🤷‍♂️ Pokud máte podobné zkušenosti s touto částí, podělte se tady v diskuzi 😊 Díky!
  5. Ahoj, po výměně pátých dveří v autorizáku použili původní sklo a další díly, nicméně chybí tam lišta/těsnění pod sklem. Na první pohled nic hrozného, u nových aut jsem to moc neviděl. Bohužel na kombíkové fábce, když prší, tak se v mezeře drží voda a po otevření kufru steče buď do kufru nebo v lepším případě na moje záda 🤷‍♂️ Jestli to má nějaký efekt na trvanlivost dveří nevím. Při pravidelné prohlídce jsem jim říkal, že na ni zapomněli, nicméně se zdá, že celý servis nemá tušení, že se tam něco takového z výroby dávalo. Sám jsem zkoušel hledat v etce nebo dílenské příručce, ale buď špatně hledám, nebo ten díl neexistuje. Přikládám fotku, kterou jsem kdysi vyfotil při výměně znaku s původními dveřmi, na které je to těsnění vidět. I na bazarových fotkách je vidět, že nabízené páté dveře to těsnění mají. A protože autorizák vypadá, že si neví rady, obracím se na Vás zkušené, jestli o tom díle víte, znáte třeba jeho kód nebo co to je vlastně zač. Abych jim mohl pomoct díl najít a aby opravu dotáhli do původního stavu a já neměl mokrá záda 😁 Moc Vám děkuji za rady 🙏
  6. Abych uzavřel před lety otevřené téma, přidávám cca rok starý postřeh: Nechal jsem problém vyhnít, až to loni na STK technik označil jako závadu, dal technickou na 30 dní a ať si jdu značky vyměnit. Zašel jsem tedy na magistrát (pracoviště Registr vozidel) s poškozenou RZ, velkým TP, doklady a 600,-Kč v kapse. Vyplnil žádost, odevzdal na místě poškozenou RZ, zaplatil 600,-Kč za výrobu nové značky, která má být hotova do 15 dní od podání žádosti. Po 10 dnech jsem tam zkusil zavolat, kdyby náhodou a paní mi sdělila, že RZta už je na místě, tak jsem si ji šel opět s doklady vyzvednout. Po 10 dnech jsem tedy mohl opět jezdit, s novou tabulkou s původním číslem. Vystavit tedy lze novou tabulku se stejným číslem, pokud jim tam máte co přinést - tabulku máte poškozenou, nikoliv ztracenou. Hodí se to v případě, že se vám nechce nikde řešit změny RZ v zavedených systémech, pojišťovnách a měnit doklady. Chce to naplánovat, kdy se bez auta pár dní obejdete. A těch 600,- ušetříte za těch pár dní neježděním. Historka z natáčení: Jiný technik na opakované STK se dočetl v protokolu, že má zkontrolovat RZtu a podivoval se nad tím, že mám stejná čísla. Prohlížel si ji div ne pod lupou, svítil si na ni, škrábal do ni nehtem a nechtěl mi uvěřit, že je originál. Tak když jsem mu to po třetí zopakoval a trval si na svém, tak to uznal a ještě se pohoršoval nad tím, že tohle někdo absolvuje a zaplatí, když za méně peněz může mít značky dvě. Až ho uzemnil jeho kolega, že pro to někdo má holt důvody, které nechápe. Trochu mě děsí, že takový "technik" rozhoduje o tom, které auto projde nebo neprojde, čekal bych od nich trochu větší přehled o tom, o čem rozhodují. P.S.: Nechávat si dělat duplikáty z neofiko nabídek nedoporučuji, viděl jsem nedávno tabulku z jedné stránky na Velmi Impozatní Personalni RZty tečka cé zet a i Stevie Wonder by viděl, že to je duplikát. Bez prolisů na známky, unijní znak jak namalovaný pastelkama v jiném odstínu, ani nezasahoval do krajů a ani text nebyl 100%, takže dobrá tak akorát přitlouct do garáže.
  7. Neměl by prosím někdo tušení, kde hledat chybu? V čerpadle mi pravděpodobně zamrzla kapalina, myslel jsem si, že jsem letní nedoléval a evidentně jo. Čerpadlo ani nehvízlo, vždy, když jsem ho pustil, odpálilo pojistku č.15 a přestaly jít i přední stěrače. Sundal jsem tedy podběh, vyndal čerpadlo, vylil mix zimní a letní kapaliny (dolití zimní nepomohlo, nepromíchaly se, dole v nádržce byla žlutá, nahoře se držela modrá). Čerpadlo rozebral, celé vyčistil a zkusil na prázdno motorek, točí se, zdá se v pořádku. Celé to složil, znova zkusil na 12V baterku a vše ok. Vrátil čerpadlo zpět, zasadil do nádržky, připojil konektor, trubičky, zmáčkl páčku a lup, další pojistka v háji. Mám podezření, jestli tam není někde zkrat, při testu vodivosti na konektoru čerpadla multimetr má tendenci si písknout (nikoliv ale čistě jako při spojení kontaktů), nicméně kudy a kam vede kabel, to bohužel netuším. Připojuje se i s hadičkou na ostřikovače do kabelového svazku, v jenom místě je kolem svazku trochu mokro, ale nedokážu říct, od čeho a jestli to může mít nějaký efekt...
  8. Díky, kde konkrétně prosím? 😊 Přikládám video, jak to (ne)funguje hladce. 😁 VID_20221125_154406.mp4
  9. Ahoj, v průběhu času mi přijde, že za kliku na zadních dveří (levé i pravé) je třeba čím dál silněji zabrat, než se dveře otevřou. Už i v pneuservise se na mě otočil mechanik, když za kliku zabral, jestli je to rozbité. Tak jsem za to vzal, pomáhám si palcem opřeným o místo, kde vepředu je klíčová dírka, pak to jde snadněji. Myslím si, že nejde ani tak o krajní polohu kliky, jako o překonání nějaké síly, potřebné pro odskočení čehosi, co drží dveře zavřené. Zevnitř bych řekl, že klika funguje pořád stejně, ale tam je o něco větší páka, takže si toho člověk možná ani nevšimne. Zkoušel jsem zde hledat problémy přímo s klikou, ale většinou se řeší nedoléhající nebo spadlé dveře jako celek, což v mém případě byc řekl, že na první pohled vše lícuje jak má. Jedná se o Fabii Combi po FL, rv 2007. Je prosím možné tu kliku nějak vyladit, aby její vytažení a tím otevření dveří chodilo hladce a bez nutnosti vynaložit zvýšenou sílu oproti ostatním autům? Chápu, že nejde srovnávat s novými auty, ale i ve srovnání s předními dveřmi je to velký rozídl. Děkuji za rady a přeji hezký den 🙂
  10. Ahoj, máte někdo zkušenosti s reflexníma fóliema na SPZ? Kvalita, jak drží, jak odráží světlo a podobně, kde pořídit. Pro vysvětlení - NEplánuji skrývat písmena před radary, ale naopak. Mam poškozenou RZ po nehodě u nějaký ten rok, písmena jsem opravil černou barvou, ale poslední dobou mě špatně snímají a rozpoznávají závory za horšího světla. Předpokládám, že je poškozená původní reflexní vrstva na značce. Proto by rád koupil reflexní fólii a nalepil ji na místa s bílou barvou (nebo přes celou značku a pismena vyřízl). Máte někdo nějaké tipy? Děkuji :-)
  11. Zdravím, Fabia I Combi - u pátých dveří se mi začala trhat / drolit gumová krytka tlačítka na otevírání. Je k sehnání jenom ta samotná guma (elektricky tlačítko funguje vpořádku), nebo se prodává pouze v celku i s elektronikou (tlačítkem) a musí se měnit celé? Děkuji za info! :-)
  12. Tak prozatím odpojeno, ovšem chování po odpojení mě přivedlo na myšlenku, jestli není něco s kabely. Důvodem je, že s odpojenými dveřmi se auto chová naprosto stejně, jako předtím, když zámek nefungoval. (Cvakání pod palubkou při zamykání, funkční SAFE, ...) Pohledově se však zdají být vpořádku, jenom jeden pin na bílém konektoru se mi zdál trošičku tmavší, ale neznám jeho funkci, případně jinou souvislost.
  13. Takže aktuální stav je takový, že týden jsem s tím nic nedělal, občas někam jezdil, zámek mrtvej (a to se za tenhle týden vystřídalo snad všechno počasí). Dneska jsem přišel, odemknul auto a koukám - zámek otevřen. Tak jsem si s tím chvilku hrál, zamykání a odemykání zevnitř - funguje, stejně tak to zvládlo na parkovišti několikrát odemknout a zamknout do SAFE klíčkem. Takže zámek žije, alespoň na chvíli. Při otevřených dveřích jsem sundal tapec, vyházel z něj ty plastový nesmysly pro případ, že se to zase poťamťá - aby šel jenom vysunout nahoru a sundat. Bohužel za ním je ten plech přinýtovaný (r.v. 2007 + el. stahovačka), nedostanu se tedy k zámku, abych ho mohl zkusit rozebrat, vyčistit, případně jen odpojit od elektriky, aby se dal ovládat jen ručně zamčeno-odemčeno bez SAFE, než se dostanu do servisu. Stejně tak se mi nepodařilo najit způsob, jak (dočasně) deaktivovat SAFE. Pojistka 59 (tuším) je na celý centrál, VAG bohužel nemam, tam by se to teoreticky dalo vypnout. Napadlo mě, jestli není ještě problém v kabelech, ale nejde mi do hlavy, že to prostě jen tak z ničeho nic začalo zase fungovat..
  14. Děkuji za reakci! Bohužel můj případ je F1, přední dveře, el. stahování oken a r.v. 2007, takže plech bude nejspíš přinýtován. Ideální kombinace, Bouchací styl jsem chvíli zkoušel, samozřejmě né 4 hodiny, ale zkusím auto dneska projet, třeba pražské silnice udělají podobný efekt, jako 4 hodiny bouchání. Ideální by bylo opravit starou jednotku zámku, ale předpokládám, že mě bude čekat nová. Znáš přibližně cenu nového zámku pro F1? Čínu kupovat neplánuju, buď se mi to podaří dneska otevřít, nebo servis, ať mi řeknou co a jak (a za kolik).
  15. Obnovuji toto téma, dnes mi přestal fungovat zámek pravých předních dveří úplně na Fabii I. V poslední době se mi stávalo, že se pravé přední dveře nezamkly, poznat to šlo díky delší prodlevě mezi stisknutím DO a zablikáním auta. Bylo většinou potřeba odemknout, zatáhnou zevnitř za kliku dveří (nebo domáčknout čudlík ručně) a pak se centrál opět chytnul i na těchto dveřích. Chovalo se to tak nějak náhodně, nevšil jsem si závislosti na počasí, slunečních erupcích nebo nečeho podobného. Při zamykání a odemykání byl ze dveří slyšet takový vrzavý zvuk, jakoby to mělo každou chvíli umřít. Dnes však PP dveře nejdou otevřít vůbec. Po odemknutí zůstanou zavřené a nelze je otevřít ani zevnitr klikou (pravděpodobně se neodjistí ani SAFE systém na PP dveřích), ani několikanásobným odemknutím dálkově či tlačítkem uvnitř. Zároveň pokud zevnitř auta zamknu pomocí el. tlačítka na řidičových dveřích, je slyšet zřetelné klapnutí pod palubní deskou (zvuk připomíná nějaké relé). Auto proto pravděpodobně čeká cesta do autorizovaného servisu, pokud by se tato nepříjemnost dala vyřešit jednodušeji (a levněji) doma, bylo by to samozřejmě lepší. Máte nějaké tipy, kolik si mam připravit, případně co se mohlo v tomto případě porouchat a jak to opět rozchodit? Děkuji
×
×
  • Vytvořit nový...