Přejít na obsah

missbow

Uživatel
  • Počet příspěvků

    9
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení missbow

Nováček

Nováček (1/14)

1

Popularita

  1. Ahoj, obávám se, že to HansHouseovi nebude stačit, psal kromě startování "aspoň minútu chodu"... No, uvidíme. Třeba bude mít zázračnou radu i po devatenácti vteřinách.
  2. endru81, díky za obsáhlou reakci, leccos z doporučení, o kterých píšeš, mám už za sebou, ale je fakt, že hned bod č.2 jsem ještě neabsolvoval. Ale zrovna nedávno jsem úplně náhodou (ale asi nic není úplná náhoda) vyslechl zkušenost jednoho kolemjdoucího, který mě viděl zanořeného v motoru, když jsem měnil nějakou drobnost. Vlastně sám od sebe se rozpovídal o dlouhodobém problému, který měl a když už měl pocit, že jen sype peníze do opravářů ("bezhlavých výměnářů a píchni-to-na-diagnostikářů"), vzal to do svých rukou a začal kontrolovat právě kabeláž. A našel jeden kabelový svazek, který zřejmě nedopatřením přiléhal na blok motoru a jeho vibracemi se časem jedna z jeho žil porušila. A problém, který se jevil jako fatální porucha nějakého čidla nebo jiné elektroniky, se ukázal jako jednoduchý přerušený kabel a jeho opravou okamžitě zmizel. Tahle historka, byť do tohoto fóra asi nepatří, mi stejně jako Tvůj dnešní příspěvek, dala zase nějakou naději, že to, co řeším já, může mít třeba i podobně jednoduché řešení.
  3. Po nějakém čase bych se rád zeptal: Je nás víc (kromě mne a mino22), komu diagnostika v měřené skupině 054 hlásí až do cca 2300 otáček "volnoběh" a až poté "částečná zátěž"? (viz mé video výše) Mně se to zdá hodně zvláštní... Předem díky za pár dalších (o)hlasů!
  4. Já vím, že udržet nějaké otáčky "přesně" nejde, mám na mysli extrém v mém případě, kdy i se ztuhlou nohou na plynu se otáčky změní skoro dvojnásobně. Pawoukovi se omlouvám, uznávám, že citovat bezprostředně předcházející příspěvek je blbost a blbě to i vypadá. graunovi: už vím, co jsi myslel pawoučí sítí... Jsem holt "fórový zelenáč"
  5. Díky za reakci. Tak to je zajímavé, že i Tobě to až do 10% úhlu natočení klapky hlásí "volnoběh". Já to od začátku pokládal za evidentní chybu a doufal jsem, že tím možná pomůžu odhalit problémy s propadem a "vystřelením" otáček při rozjezdu, což je to, co mě hlavně trápí v praktickém životě. A také se Ti po dosažení 10% úhlu klapky otáčky začnou samy zvyšovat až někam nad 4500 ot./min., i když pedál plynu je v klidu? Jsem zvědav, jaké zkušenosti sem sdělí ostatní majitelé BSE motoru.
  6. Rád bych vás požádal o radu a názory na dvě podivnosti v chování jednoho konkrétního (tedy mého...) motoru 1,6/75kW BSE v Octavii II (r.v. 2005, momentálně najeto cca 350 000 km). Možná spolu souvisí, možná ne. To hlavní, co mě trápí je něco, co pracovně nazývám "rozjezd jak v autoškole". Například při rozjezdu na křižovatce zařadím rychlost a pouštím běžnou rychlostí spojku (jak jinak...). Avšak místo plynulého přidání plynu se stane to, že regulace otáček motoru se nějak nepopasuje se zvyšující se zátěží motoru, otáčky prudce spadnou až téměř k volnoběhu, v tu chvíli zaintervenuje v procesu řízení motoru nějaký "krizový manažer" a otáčky prudce přidá. Když se k tomu ještě přičte fakt, že řidič při propadu otáček sám instinktivně přidá trochu plyn, způsobí to s již zabírající spojkou často nemilé "začátečnické" trhnutí při rozjezdu. Dá se tomu vyhnout jen při velmi citlivé práci se spojkou a plynem. Během jízdy je tento jev rušivý už méně, zřejmě vlivem setrvačnosti hmoty již pohybujícího se auta. Popojíždění v koloně, popřípadě práce se spojkou při jemném couvání je ale samozřejmě otrava. Druhý podivný jev je: Při nezařazené rychlosti nelze udržet konstantní zvýšené otáčky, např 2500 ot./min. Sešlápnu pedál a když otáčkoměr dosáhne požadovaných otáček, držím polohu pedálu. Otáčky však téměř vzápětí samy vzrostou dále až třeba k 3200 ot./min, několik vteřin tam vydrží a pak spadnou tam, kde jsem předtím pohyb pedálu zastavil (nebo já někde kolem 4500 ot./min. nevydržím a pedál plynu pustím...). Jev je zachycen na videu v odkazu společně se zachycením dat z diagnostiky, zjistil jsem totiž, že... ...v datech, načítaných diagnostickým softwarem v měřené skupině "054 - regulace otáček", je při volnoběhu motoru je indikován slovně provozní stav "volnoběh", což je samozřejmě správně. Ale stav "volnoběh" je indikován i po sešlápnutí pedálu akcelerace, což už normální určitě není. Tento stav trvá až do otáček cca 2400 ot./min., kdy se změní na "částečná zátěž" a v tu chvíli ale i při nehybném pedálu náhle otáčky vzrostou až na 4200 ot/min. Otáčky jsou softwarem detekovány správně v souladu s otáčkoměrem na přístrojové desce. Když jsme stejný test zkoušeli na kolegově Fabii (zcela jiný motor, vím, ale šlo nám o to, jak se chová indikace provozního stavu ve skupině 054), tak už po jemném ťuknutí do plynového pedálu se stav v diagnostice změnil na "částečná zátěž", a držel i při přidávání, po puštění následovala "decelerace", prostě všechno šlo tak, jak má. Jen u mě je celé pásmo 600-2400 ot/min indikováno jako "volnoběh". V posledních dvou letech měněny tyto komponenty za nové: * snímač otáček * snímač polohy vačky * snímač podtlaku v sání * těsnění sání (horní sání-sání i spodní sání-motor) * těsnění škrticí klapky (mezi klapkou a sáním) * lambda sonda před katalyzátorem * VN zapalovací modul * zapalovací kabely * pravidelně svíčky po cca 15 000 km Předem díky všem majitelům BSE, ale i ostatním, kdo by měli nějakou radu nebo zkušenost!
  7. Ahoj, provozuji motor BSE v OII momentálně v cca 340 000 km a vzpomínám si, že když jsem auto v cca 140 000 km pořizoval, také jsem si všiml drobných záškubů při volnoběhu. Toto jsem řešil už dříve i na OI (motor MPI 1.6 typ AKL) a zajímavé bylo, že u obou aut jsem měl "štěstí" na drobné vlasové prasklinky plastové části těla zapalovacího vn trafa. Výboj si občas našel cestu ven a o jeho energii byl potom slabší (nebo žádný) výboj na jiskřišti svíčky. Tyto svodové "výboje mimo" byly dobře vidět hlavně tehdy, když jsem pozoroval zapalovací trafo v co největší tmě, to jsem se až divil, jak to po tělesu trafa výboje hezky tančí... Jen u OII tam nechutně překáží čerpadlo sekundárního vzduchu... U mé OII jsem za 200 000 km, po kterých ji provozuji, trafo měnil už dvakrát a vždy se jemné volnoběžné záškuby znatelně zlepšily. Jen pro úplnost dodám, že oba zmiňované typy OI a OII mají ten samý typ zapalovacího trafa a nikdy jsem při výměnách nekupoval to nejlevnější "nejčínštější". Jinak mám radost, že se tu na fóru dokážou sejít lidi, kteří mají tolik zkušeností a znalostí, že se diskuse posunuje někam smysluplně dál a rád toho brzo využiji založením tématu s mým problémem s tímto motorem. Nechci jím znečišťovat toto vlákno.
×
×
  • Vytvořit nový...