Přejít na obsah

DušanV

Uživatel
  • Počet příspěvků

    2 576
  • Registrace

  • Poslední návštěva

  • Dny vítězství

    6

Návštěvy profilu

11 351 zobrazení profilu

Oznámení DušanV

  1. Politická scéna v Evropě, i v USA si začíná uvědomovat, že odpor velké části obyvatel k elektromobilitě musí začít brát vážně. Tento odpor může významně zasáhnout jednak do voleb Europarlamentu v EU, tak i do prezidentských voleb v USA. A politici se toho bojí, jak čert kříže, takže jak Layenová, tak i Biden slibují, až se "hory zelenají" (no vidíte, ani k tomu zelenání nepotřebují zelený úděl 🙂 ) https://www.hrot24.cz/clanek/komentar-jak-nizka-popularita-elektromobilu-zasahne-do-voleb-v-evrope-i-v-americe?
  2. Absurdní, až nepochopitelné divadlo napsané EU, v režisérském podání Německa, nazývající se Green deal: https://medium.seznam.cz/clanek/milan-smutny-nesnesitelne-draha-lace-solarnich-a-vetrnych-zdroju-53717#utm_source=subscription_notification&utm_medium=email&utm_campaign=subscribe
  3. Šéf evropských automobilek a generální ředitel Renaultu Luca de Meo v otevřeném, 18-ti stránkovém dopise politickým představitelům představil svou vizi prosperujícího evropského automobilového průmyslu. Prosazuje elektromobily jako základní pilíř evropské automobilové budoucnosti. I když s ním co se týče elektromobility ne tak zcela souhlasím, tak v mnohém je to poučné. Je to hlavně varování a obžaloba EU, která obrovsky přeregulovává trh jak v oblasti automotive, ale i jinde. Připojil jsem k tomuto příspěvku jak samotný dopis ( i když jen v angličtině), tak výňatek a základní teze tohoto dopisu, tak i videodiskusi k tomuto dopisu... https://www.autoweek.cz/luca-de-meo-v-otevrenem-dopise-vyzyva-k-politicke-akci-v-eu otevřený dopis šéfa Renaultu evropským politikům.pdf
  4. Tohle snad hlava ani pobrat nemůže. Porsche má v Holandsku postaveno své nové prodejní a servisní centrum, ale místní distributor elektřiny jej nemůže údajně připojit do sítě, prý není kapacita v síti na připojení. Jak to Porsche, které veřejně deklaruje, že v budoucnu kromě řady 911 budou všechna jeho auta čistě elektromobilní vyřeší? Jelikož dle přiloženého článku je naděje na připojení od distributora až někdy v roce 2026, tak Porsche si svoje nové středisko bude napájet tzv. elektrocentrálou, čili laicky pomocí generátoru spalujícího fosilní paliva!!! Být šéfem Porsche, tak moc propagujícím elektromobilitu, tak bych se hanbou musel propadnout. V souvislosti s tímto případem jsem si vzpomněl na předváděcí akci elektromobility u Renaultu Olomouc u nákupního střediska Globus, před cca 5-ti, možná 7 lety, kde zájemci se mohli svézt tehdejšími elektromobily automobilky, které byly průběžně napájeny naftovou elektrocentrálou, umístěnou na parkovišti před nákupním centrem. Dobře, byla to podle mne celkem ostudná akce (z hlediska mobility elektroaut), ale tohle bylo před těmi 5 - 7 lety, ale nechat si stavět nové servisní a technické středisko dnes a nemít zajištěné potřebné připojení na sítě? A to v Holandsku takhle mohou mít schválené stavební povolení a nemají zajištěné a povolené dodávky energií??? U nás v ČR to asi možné není, tedy aspoň prozatím, co já mám pojem. No, třeba to může být i tak, že stavební povolení měli, ale situace se stabilními dodávkami energie se začala měnit tak, že prostě a jednoduše najednou potřebná elektřina není. Člověk v souvislosti s tím, si hned vzpomene na to, jak celá EU, potažmo náš stát chce co nejdříve vypnout uhelné elektrárny, v budoucnu i ty plynové a nahradit je nefosilními zdroji energie. Každopádně v Holandsku hodně prekérní situace pro Porsche..... https://www.autoforum.cz/zajimavosti/nove-prodejni-i-servisni-centrum-porsche-v-nizozemsku-je-hotove-otevrit-ale-nemuze-neni-pro-nej-elektrina/
  5. Dle průzkumu veřejného mínění prováděného na 15.000 respondentech v Německu, Francii a Polsku vycházel zákaz spalovacích aut od roku 2035, jako pro veřejnost nejhorší možné opatření v rámci snižování emisí. Ďábel je skrytý v detailu, tzn. že to není absolutní zákaz de júre, ale de facto, dle v současnosti odsouhlasených podmínek to zákaz je. Hodnotilo se celkem 40 různých opatření pro zlepšení životního prostředí v rámci EU , no a zákaz spalovacích motorů to v negativním slova smyslu u veřejnosti "vyhrál". Podle výsledků průzkumu stojí za pozornost fakt, že zákaz spalovacích motorů dlouhodobě odmítají spíše pravicově smýšlející lidé, čímž se ukazuje, že odpor se šíří napříč celým politickým spektrem. V souvislosti s tím, jste si někteří mohli všimnout, že ministr dopravy Kupka dnes, tj. 17.3.2024 v pořadu "Partie Terezie Tománkové" na TV Prima mluvil o zrušení zákazu spalovacích aut jako o smysluplné věci...." https://www.autosalon.tv/novinky/nova-auta/evropska-verejnost-povazuje-zakaz-spalovacich-motoru-za-nejhorsi-mozne-opatreni-pro-snizeni-emisi
  6. Rozhovor s předsedou odborů Škoda Auto a.s. p. Povšíkem, ohledně budoucnosti a hlavně ohledně budoucnosti elektromobility. Mimo jiné zaznělo tam i to, že představa Škodovky je ta, že po roce 2028 bude vyrábět již jen čisté elektromobily, do čehož dle Povšíka již nebudou spadat ani žádné hybridy!!! V druhé části rozhovoru si zase svým způsobem protiřečí v tom, že může nastat to, že i po roce 2035 bude Škodovka vyrábět spalováky a to i pro trhy EU. Představa namalovaná podle mne celkem narůžovo (pardon nazeleno), ostatně svět je dnes docela turbulentní a to platí i o světu v automotive, takže uvidíme, či se zase nebudou po čase plány a vize předělávat .... Vypadá to, že Škodovka přešlapuje a neví co s tím vším a jak dál (čeká se na další příkazy z Wolsburgu?). Takže nejenom manažeři, ale už i odboráři v MB jsou nervózní jak sáňky v létě...... .... https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-rozhovory-skoda-v-americe-nebude-volkswagen-to-nechce-rika-sef-skodovackych-odboru-247568#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=abtest242_shorts_varDD&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
  7. Opravdu politici a úředníci EU hledají ty pravé důvody toho, že elektromobilita v Evropě nepokračuje plánovaným a svižným tempem na tom správném místě, nebo že evropské automobilky v tomto směru zatím moc nevynikají a nemají v elektromobilech adekvátní, plánovaný odbyt? Viz. např. to, že jeden z velkých důvodů tohoto, je dle EK čínské vládní dotování výroby elektromobilů. Jako by sama EU nikdy nezaváděla a nepraktikovala žádný ( ať už tomu říkáme dotační, či jiný) mechanismus na podporu elektromobilů. Nebo to může být i jinak a nedokáže si to EK a EU přiznat?
  8. Asi všichni víme, že dnes existují nějaké ty EU emisní limity pro nová spalovací auta, kdybych to hodně zjednodušil tak dejme tomu, že dnes platí základně nějakých těch 95 g CO2 na 100 km (nad limitem s pokutami) , samozřejmě jsou tam nějaké indexy přepočítávání dle hmotnosti aut, tak jak jsou homologovány a vyjíždí z výroby. Taktéž je nám asi známo, že od roku 2035 budou muset mít nová auta se spalovacím pohonem ten emisní limit CO2 rovný nule (pořád doufám, že se to ještě nějak změní). Méně známo (nebo spíše jsme to již asi pozapomněli) je to, že od příštího roku tj. od 1.1.2025 ten stávající, základní limit tj. 95g CO2 bude muset být snížen o 15% a od roku 2030 o 55%. viz. odkaz: https://eur-lex.europa.eu/CS/legal-content/summary/reduction-in-co2-emissions-of-new-passenger-cars-and-of-new-light-commercial-vehicles.html Proč to všechno, pro mnohé z nás celkem známé opakuji? No protože na webu autofórum vyšel článek, který "krásně" poukazuje na to, jak se např. Volkswagen bude muset s tímto dále snižovaným limitem emisí od toho 1.1.2025 vypořádat, no a není to pro něj asi moc povzbudivé. Aby tak jako doposud i nadále neplatil emisní pokuty, tak buď bude muset např. nakupovat tzv. emisní ústupky od TESLY (to je paskvil jedna radost!!!), nebo bude muset navýšit prodej elektromobilů v roce 2025 o cca 300.000 kusů, nebo taky může uměle stopnout prodej spalovacích aut, nebo o ty pokuty zvednout ceny spalováků (kdo by je pak ale kupoval, již dnes jsou ceny dost vysoko), nebo se prostě smíří s tím, že o ty pokuty mu klesne zisk. S tím navýšením prodeje elektromobilů je to docela utopie, zvláště v dnešní době době, kdy trh s drahými a velkými elektromobily se zdá být docela nasycen. Všechno to do sebe krásně zapadá, zvláště když si vzpomenu na to, jak jsem tady psal nedávno o tom, že velké evropské automobilky čekají na nové, červnové volby do europarlamentu, aby rozjely jeden velký tlak na nové unijní politiky a novou komisi v EU. Jde samozřejmě o přežití automobilek a taky o nás Evropany, neboť automobilový průmysl je pořád jeden z největších tahounů ekonomiky EU. Holt, to je ten jeden z důsledků ideologického fantazírování a teoretizování unijních politiků a úředníků..... https://www.autoforum.cz/predstaveni/vw-je-pod-tlakem-za-rok-bude-nucen-prodat-v-eu-773-000-elektromobilu-mozna-by-mel-nastoupit-cestu-toyoty/
  9. Tak nevím, nevím? Němci u Plzně odpískali svoji baterkárnu (pardon, vznešeně se to prý nazývá gigafaktory) a údajně si vyhodnotili, že energie máme hodně drahé, pozemky nebyly vyřešeny, cena lidské práce se taktéž pořád zvyšuje, není až takový zájem o další elektromobily, atd., atd.. . To u Bohumína asi již energie zlevnily a pozemky se již vyřešily? Investice do jiné baterkárny je ohodnocená na cca 200 miliard korun a zatím ani nemáme tucha , kolik hodlá k tomu popř. přispět naše vláda na dotaci pro investora. Jen si tak říkám, že pokud to Ursula s obratem a novým názorem na elektromobilitu míní aspoň trochu vážně (o čemž upřímně stále pochybuji, ledaže by to interně slíbila za svoje znovuzvolení), tak abychom zase nepřišli s křížkem po funusu a nebyla to spíše zbytečná investice, s obrovskými dotacemi, která vyšumí do prázdna. Vzpomene si ještě dnes někdo na velkou blamáž s očekáváním obrovské investice a velké zaměstnanosti do výroby klasických televizních obrazovek u Hranic na Moravě? Jaké překvapení, když pak nastoupily "neočekávaně" LCD obrazovky a fabrika u Hranic roky spíše živořila. Taky Vám připadá, že EU tak nějak začíná přešlapovat, neví kam se vlastně vydat a při tom pohybu dokolečka se snaží chytit svůj vlastní ocas.....? Novinář Milan Smutný opět celkem trefně glosuje současné dění v Bruselu okolo elektromobility.... https://medium.seznam.cz/clanek/milan-smutny-zazvonil-zvonec-a-pohadkam-o-ciste-elektromobilite-v-eu-je-konec-50719#utm_source=subscription_notification&utm_medium=email&utm_campaign=subscribe
  10. Blíží se konec konce spalovacích motorů, píše rakouský deník Kronen-Zeitung. Elektromobily už nejsou pro Brusel bezemisní ? Na to já říkám, že se jednak uvidí a pak taky blíží se volby a Ursula dělá zjevně vše pro to , aby byla opětovně zvolena. Některým lidem není radno věřit ani ten nos mezi očima a pak taky slibem prý nezarmoutíš...... https://echo24.cz/a/HvMvw/ekonomika-zpravy-konec-konce-spalovaci-motory-elektromobily-nejsou-brusel-bezemisni-co2?
  11. Jak pro příznivce elektromobility, tak i pro ty, co mají k ní nějaké ty výhrady doporučuji nový speciál časopisu Svět motorů č. 1/2024, který nově vyšel v pondělí 4.3.2024. Jmenuje se to "Pravdy & mýty kolem elektrických aut" . Je to kompletně jen a jen o elektromobilitě na cca 65-ti stránkách. Něco tak komplexního u nás pro širokou veřejnost asi ještě nevyšlo, i když i tady by se asi dalo s autory částečně polemizovat. No a výsledek pro fanoušky či odpůrce elektromobility? Tak nějak napůl (ostatně co jiného se dá asi čekat?), každopádně to stojí za přečtení, redaktoři na to šli opravdu poctivě a dali si dost záležet, aby to nebyly jen pouhé řeči a rozumy převzaté někde na facebooku, nebo někde u piva. Silně doporučuji oběma stranám......
  12. Prodej elektrických vozidel zažívá v současnosti stagnaci po celém světě, jak dokazují přeplněné sklady neprodaných aut jak v Německu, tak v USA. Studie od JD Power o spokojenosti majitelů elektromobilů naznačuje, že situace se pravděpodobně nezlepší ani v budoucnosti. Téměř 88 % majitelů elektromobilů zvažuje návrat k nějaké formě vozidel s tradičním spalovacím motorem. V souvislosti s tím se ani nedivím slovům Stefana Hartunga, šéfa firmy Bosch, největšího to světového dodavatele komponentů pro automobilky všeho druhu, že velký přechod na elektromobily zabere minimálně několik dekád. "I pokud by se veškerá výroba 90 milionů aut ročně po celém světě okamžitě převedla na elektromobily, trvala by obměna celého vozového parku asi 16 let”, vypočítává Hartung. Reálně se ale nic takového neděje, spalovací motory se vyrábí dál a dál vládnou prodejům, takže i kdyby se dnes vše odehrálo podle těch nejoptimističtějších scénářů, „bude elektrifikace všech aut na celém světě trvat dvakrát tak dlouho, nejméně 30 až 35 let”. I to říká šéf Bosche s tím, že ani za takových podmínek část aut elektricky poháněná stejně nebude. Hartung tak trvá na tom, aby spalovací vozy byly nadále k dispozici i v jeho domácím Německu, natož pak kdekoli jinde. „Nemůžete přinutit zákazníky, aby je (spalovací vozy) nepoužívali,” říká dále s tím, že kupce prostě nelze přinutit, aby si pořídili něco, co nechtějí a nevyhovuje jim. Navíc dodává, že kdyby elektrifikace dopravy měla být tak komplexní, jak si někteří politici a úředníci představují, vyžadovalo by to příchod řešení, která zatím vůbec neexistují a ani se nerýsují. https://www.autojournal.cz/vetsina-majitelu-elektromobilu-zvazuje-navrat-ke-spalovacim-motorum-ukazala-studie-jd-power/ https://www.thepioneer.de/originals/others/articles/wir-brauchen-35-jahre-um-weltweit-alle-autos-zu-elektrifizieren
  13. Tvrdím to tady již roky, tedy to, že Evropská komise je opravdu někdy "mimo mísu", tj. lidově řečeno pravá přední neví, co dělá levá zadní. Jak si jinak vysvětlit to, že aktuálně Evropská komise zvažuje, že by zakázala klíčovou složku baterií pro elektromobily – lithium. Komise nahlíží na lithium jako na toxický prvek ohrožující lidskou reprodukci. Je důležité zdůraznit, že lithium není pouze součástí baterií pro EV, ale také baterií pro mobilní telefony a další elektrická zařízení. Takový zákaz by mohl značně zpomalit, ne-li úplně zastavit elektromobilitu v Evropě. Navíc by tato opatření přinesla problémy pro široké spektrum odvětví – od výrobců baterií a dodavatelských firem až po těžební společnosti. Konečné rozhodnutí zatím zůstává ve fázi spekulací. No, máme se nad uvažováním EK už smát, či máme pořád ještě brečet.....??? https://www.autozive.cz/elektromobilum-zvoni-umiracek-zakaz-lithia/
  14. Dnes to tzv. ˇ"čistě električtí hráči", tedy výrobci čistě elektromobilů, vyjma snad Tesly mají opravdu složité. Jejich kapitálová hodnota jde ke dnu, vypadá to, že primární trh se nasytil a pro ostatní zákazníky to není to pravé, ořechové..... https://www.newstream.cz/zpravy-z-firem/akciova-bublina-elektromobility-splaskla-hodnota-nekterych-firem-pada-strme-dolu?
  15. Většinou to prý bývá kombinace rozstříknutého benzínu z proraženého palivového vedení a jisker od nárazu, nebo od zkratu el. soustavy. No zadařilo se, málokdy je vidět tak rychlý požár hned po nárazu....
×
×
  • Vytvořit nový...