zdarec,po dlouhém ignorování problému jsem to začal konečmě řešit a podařilo se,pro osvěžení paměti-z motoru se ozýval nejdříve chrčivý zvuk po ubrání plynu v nižších otáčkách pozděj začal být slyšet i při pomalém zrychlování a nakonec tento zvuk při zrychlování zesílil a při cca 1500-1800 otáčkách začal cukat autem jakoby se něco co rotuje roztáčelo a drhlo a ještě k tomu padalo do nouzáku a to už nešlo přehlížet. Nouzák měla na svědomí váha vzduchu,to chrčení šlo z vduchového filtru,po odpojení hadice od filtru resp.od váhy vzduchu bylo chrčení jasně slyšitelné,takže to vypadalo na turbo,diagnostika neukazovala žádné závady,regulace turba chodila krásně tak jsem tipoval nějaké jiné asi mechanické poškození turba.Když už jsem byl v tom,přišel na řadu EGR ventil,diagnostika opět bez závad jen při jeho testování v něm divně cvakalo(docela dost).Padlo zozhodnutí ho zaslepit,stejně je tam na ho...,takže ventil šel ven z auta,zároveň jsem vytáhl i sací potrubí,čekal jsem že bude celé zasrané,ale kupodivu bylo čisté jen EGR měl tak milimetrový nános sazí,takže potrubí zpátky,ventil jsem vyčistil,zaslepil a namontoval zpátky.Ucpávky jsem dal dvě na EGR i na výfuk a tu spojovací trubku co tam byla jsem hodil do popelnice.Po složení všeho zpět do hromady,auto zase jede normálně,nevydává žádné pazvuky,necuká,takže za to všechno mohl ten EGR,musel nějak divně pracovat a způsobovat tak jiné proudění vzduchu a dělat i takový odpor,že to dokázalo zaškubat autem při zrychlování.Tet už vím,že to bylo tím EGR,ale před tím bych dal ruku do ohně zato,že něco někde dře při rotaci.Tak bych doporučil ten ventil zaslepit,minimálně se předejde zasrání motoru sazemi.Jo ještě mechanik ze škodovky který asistoval s diagnostikou říkal,že to jsou normální zvuky tdi,ale že to cukání doprovázené tím zvukem vidí poprvé.No a už jsou normální zvuky tdi chvalabohu pryč. BALVAN