Přejít na obsah

Tomáš Pech

Uživatel
  • Počet příspěvků

    10
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

867 zobrazení profilu

Oznámení Tomáš Pech

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. Doporučuji auto pravidelně umývat, často kontrolovat kritická místa, zpravidla tam, kde se drží voda a nečistoty, případně místa, kam od odletuje bordel z kol, takže například: - odtok čelního okna, resp. odtokové kanály pod torpédem - přední kapsy (prostor mezi blatníkem a podběhem) - veškeré hrany blatníků a prahů - atd. Já tyto místa kontroluji min. 2x do roka, při přezouvání, koukám také do dostupných dutin a obnovuji voskový film. Když už se někde objeví náznak koroze, dám si s tím tu práci a udělám to pořádně a víceméně garantuji, že se tam koroze už neobjeví. Co jsem viděl u několika aut, bývají orezlé body karoserie a pomaloučku se koroze šíří i do okolí, děje se tak hodně v zadních podběhách. Z deseti aut neměly orezlý jediný bod 2. Ostatní minimálně jeden. Takže doporučuji ošetřit.
  2. Můj osvědčený postup: 1. zbavit místo hrubé koroze (resp. šroubovákem strhnout co půjde, nebát s sáhnout i na okolí postižného místa) 2. drátěným kotoučem na vrtačce postižené místo párkrát přejet (zase to nepřehánět, aby se koroze nezaleštila) 3. použít sanační prostředek proti korozi, např. zmíněný Brunox Epoxy Doporučuji 3-4 vrstvy, nechávat postupně vyschnout - mezi vrstvami cca 2hod, po poslední vrstvě doporučuji 4-6 hod - odzkoušeno, dostačující. Existují samozřejmě i jiné prostředky, ale tento mám já vyzkoušený dlouhodobě a vím že funguje. 4. pak to přelíznout základem nebo plničem, co máte po ruce - není nutnost, občas jsem dával rovnou vrchní 5. na podvozek používám přípravky DINITROL (např. 482) Důležité je věnovat se přípravě k ošetření a použít vhodný sanační prostředek. To černisko co naplácáte na vrch je už víceméně ochrana proti poškození od kamínků, rozhodně tím neošetřujte holý plech nebo neošetřenou korozi, taky se najdou takoví experti... chvilku to vypadá hezky, to jo, ale pak bývá zasažené místo větší, případně už s dírkou. A zinek? ten nezachrání nic, jen oddálí o nějaký ten pátek počátek koroze, ale stejně to začne korodovat. Postižená místa u všech Octavií jsou spoje prahů s předním blatníkem, ve spodní části. Vypadá to jako netknutý, ale v mnoha případech je pod tím minimálně počátek koroze, stačí to tam načnout a zabrat za to a kus plastizolu vám zůstane v ruce. U dvojkových Octavií je také problém v tom, že přední plastový podběh není protažen ani do okraje prahu, stačí pár kamínků a už se pod ochranu dostává vlhkost a bublinama to jen začíná...
  3. Sice je to konkrétně u tohoto kusu opravované, ale nedivte se, koroze není u takového "nedodělku" jakým je OCT II nic vyjímečného. Stačí vědět kam se podívat, projít 2-3 parkoviště a určitě si všimnete, že každá třetí je na některém místě karoserie načatá. Několik drobných konstrukčních vad udělá za ta léta svoje a majitelé pak musí rešit korozi jako u staré felicie. A aby mě nějaký rýpal neosočoval že auto muselo být po poškození opravované, upozorňuji že znám také auta, o které se jejich první majitelé náležitě starají a ty auta co? No reznou... Zlaté OCT1.
  4. A ještě jedna věc, necpat na to žádný rádoby BODY... nejhorší humus, tahá do sebe vodu, pak jednou praskne a je tam díra.
  5. Nemá cenu plácat na to nějakou obyčejnou základovku, byť třeba dvousložkovou. Dobrým řešením je pořádné očištění plechu a ošetření např. BRUNOXem EPOXY, je to jeden z mála přípravků, který funguje. Dělal jsem s tím pár aut před několika lety a dodnes bez změny, tedy bez koroze. Jinak takováto koroze není nic neobvyklého, dnes už jsou to přeci jenom starší auta a drobná koroze je v normě. Na druhou stranu lepší jedničková okta, než dvojková ty mají tolik konstrukčních vad a špatných řešení že hnijou doslova jako brambory. A kdo tvrdí, že má desetiletý auto bez koroze, tak je jen línej ji hledat! Protože ona tam zaručeně je! Stačí mikrodírka do ochranného gumového nástřiku od kamínku a už to valí... Ono to sice 5 let vypadá jako netknutý, ale člověk se nesmí bát za to zabrat.
  6. Vrzání ze zadní části kombíka je asi normální. Ty výplně v kufru (jak boční, tak i pátých dveří) jsou pěkně tvrdý a mají ostrý hrany. Zkoušel jsem to různě vypodkládat molitanem, mirelonem a dalším vším možným, ale nikdy jsem nedosáhl úplného klidu. Vrzání je taky způsobené tím, jak se karoserie na nerovnostech kroutí. S tím nikdo nic neudělá. Jde to slyšet i z těsnění dveří, jak vrže při přejíždění nerovností. A dělalo to tak každé auto, se kterým jsem kdy jel. U fábie jsem různá vrzání nakonec už vůbec neřešil a nestaral se o to, je to prostě plasťák.
  7. Já jsem to vyřešil tak, že jsem fóbii prodal a nikdy bych si už takovej nedodělek nekoupil. Je to blbý ale je to tak. Fábky jsem měl 2 a stačilo to. Obě 1.4 mpi 50kW, stejnej pohled pod kapotu jako ve fáčku rok 1988 - ale na motor si nemůžu stěžovat Škoda toho interiéru, no. Ale potom všem řešení různých pazvuků přišla na řadu výměna serva a celého řízení, které protékalo, dále 2x lambda sonda a další neduhy, tak jsem to radši prodal, než aby mě to zruinovalo. Nyní jsem vystřídal několik Seatů, ne že by byl pádný důvod, ale prostě jsem je zkusil a u nich už zůstanu. Úplně jiný zpracování, myslím samozřejmě že na mnohem lepší úrovni ve stejné cenové kategorii, jako Škoda. Tím ale Škodu nehaním, nejspokojenější jsem byl ale se Škodou 105L po děděčkovi, která byla několikrát chválena na srazu. Aby ne, původní lak, nikdy nejeto ani v dešti a poctivých cca 19000 km najeto.
  8. Tak ta bohužel nepasuje, posílal jsem jim VIN a mám si prý vybrat zde http://www.e-cat.cz/advanced_search_result.html?keyword=047906262&x=18&y=16. Takže jedině originál za standartní cenu.
  9. Ahoj, potřebuji radu ohledně výběru nové lambdy před KAT na MPI 50kW (kód AQW). Dohledal jsem, že na tento kód motoru nelze použít jinou, než označenou čísly 1K0998262G nebo 0258007068. Možná tomu tak není, proto se poptám zkušenějších . Auto se bude nejspíš prodávat, proto nechci kupovat originál. Ptám se tedy, zda má někdo z vás zkušenost s výběrem nějaké 100% funkční levnější alternativy. Díky .
  10. Ahoj, setkal se někdo s Fabií 1G s tím, že při točení volantem za jízdy se sem tam ozve jemné cinknutí? Jakobych mincí lehce cvaknul o plech. Není to úplně pravidelné, ale nějakej systém v tom bude . Prostě když např. jedu do zatáčky, která je mírně do kopečka, ozve se při prvním otočení volantu to cinknutí a když točím zpět tak taky. Je to někde v interiéru, opravdu jen zlehounka. Jakoby od nohou - od pedálů. Docela by mě to zajímalo, jsem detailista. Díky
×
×
  • Vytvořit nový...