Přejít na obsah

kerpof

Uživatel
  • Počet příspěvků

    67
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Kontaktní metody

  • Web URL
    http://kerpof.net
  • ICQ
    97945933

Návštěvy profilu

1 435 zobrazení profilu

Oznámení kerpof

Nováček

Nováček (1/14)

1

Popularita

  1. Je to možný, každopádně má naběháno min 120.000 km, tak s tím i počítám. Výměna/oprava mě asi nemine. Nicméně problém bude mít příčinu také v tom, že se tenhle větrák točí pořád, když je zapnutá klima, což by (jak jsem vyčetl výše) neměl. Takže budu muset také pořešit ten tlakový spínač...
  2. Dovolím si otevřít toto téma, spíš než zakládat nové. Klima mi pořád vypínala když auto stálo, netočil se větrák na sahaře. Už se mi to stalo zhruba ve 130.000 km, odešel el. ventilátor na sahaře. Tak jsem šel najisto, napětí na konektoru bylo, takže opět motor ventilátoru v háji, mám najeto něco přes 250.000, takže by to i odpovídalo. Vrtule se volně protáčela, ale neměl vůbec snahu se roztočit, ani se necuknul. Větrák jsem vyndal, rozebral, vyspypal z motoru hromadu jemného černého prášku (skoro jako toner) a než jsem ho rozloupl, tak jsem ho zkusmo připojil na baterku...a on se točil. Vyletěl z něj oblak černého prachu ale točil se. Točil se i na druhou stranu bez problémů. Zkoušel jsem ho i s vrtulí a měl sílu, že jsem skoro přišel o prst. Tak jsem to celý poskládal, vrátil do auta a větrák už zase větrá a klima chladí i když auto stojí. Čím to je? Mám teorii, že byl komutátor plný prachu z uhlíků a tím byl vyzkratovaný, ale to by přece musela shořet pojistka. Každopádně kdybych to věděl, zkusil bych nejdřív bez demontáže vyfoukat motor kompresorem, jsem přesvědčený že by to prach odstranilo.
  3. Mám takový trochu zbytečný dotaz - jeden kamarád mi tvrdí, že mu kdysi u fábie SDI rupnul klínový (drážkový) řemen a že mu okamžitě přestal jít posilovač. Mě se to moc nezdá, protože žiju v tom, že všechny fábie mají čerpadlo posilovače elektrické. A navíc jednu fábii SDI doma máme (2004) a asi před rokem nám taky prasknul řemen. Auto sice přestalo dobíjet, přestala jít klima, ale posilovač pořád posiloval. Jak to tedy je? Dávaly se do fábií jenom elektrická čerpadla serva, nebo i ty poháněné řemenem (jako např v oktávii 1)?
  4. Jen pro doplnění - dnes ráno jsem zaběhl do aut. servisu Škoda a tam mi dle VINka našli anténní kabel. Nicméně podle Etky není v jednom kuse ale jsou dva a někde napojené. Takže problém bude nejspíš v tom spoji. Jinak za každý kus toho kabelu chtěli skoro 800,-
  5. Tak to mám asi problém. No asi bude jednodušší natáhnout nový kabel, než rozebírat podlahu a hledat poškozené místo. Našla by se nějaká dobrá duše s ETKou a vypsala číslo kabelu pro Superba 2003 pouze s rádiem? (samozřejmě, pokud to lze najít). Děkuji.
  6. Asi před rokem se mi rapidně zhoršil příjem rádia (neoriginální, Blaupunkt Essen). Vyhnil předzesilovač v anténní patce. Tak jsem ho přemostil kabelem, vyřadil fantomové napájení a vesele hrál celý rok (skoro bych řekl že ten předzesilovač je tam k ničemu...) Jenže před pár dny se situace opakovala. Moje podezření že upadl ten kabel místo zesilovače v patce antény se nepotvrdilo, anténa je v pořádku, i konektor. Dokonce jsem zkusil i jinou anténu a i jiné autorádio. Takže problém je někde v kabelu. Můj dotaz: Potřeboval bych vědět, kudy tento anténní kabel vede a jestli má ještě nějaké další spojovací konektory, tak kde je najdu. Tipuju to na rozpojený nebo vyhnilý konektor (pokud tam nějaký je), případně přeseklý kabel. Nechci hned tahat nový kabel, rád bych zkusil projít ten původní a najít chybu, jenže nevím kde hledat. Je to Superb r.v. 2003, anténa bez GSM a GPS.
  7. Právě jsem dodělal obě zadní okna, postupoval jsem podle návodu a je to přesně tak jak píše autor. Tímto mu děkuji za tento návod, hodně mi pomohl. Ale mám problém. Jedno zadní okno vyjede nahoru a hned zase sjede celé dolů. Když s ním jedu až z dolní polohy tak se to stane pokaždé. Když s ním vycukám do půlky a zbytek dojedu v kuse, tak se okno zastaví centimetr od konce. Pak to jde ještě dojet úplně do konce. Ale jakmile jede okno až ze spodní polohy, tak se vždy vrátí. Což je na ho*no když chci všechna okna zavřít podržením dálky nebo když si někdo vzadu stáhne okno až dolů a chce ho zavřít. Čím to kruci je? Zkoušel jsem v zavřené poloze držet tlačítko zavírání okna (napadlo mě že je třeba uložit tu horní pozici okna jako je to u předních oken) ale je to pořád stejné. Edit 22.9.: Okno už se umoudřilo, tak už to neřeším. Přidávám obrázky čepů tak, jak jsem pořídil já, číslo 6NO 839 511 je správně a i cena 10 Kč bez DPH. Výlisek se musí rozlomit na dva kusy a ty jdou do sebe zamáčknout. Do díry ve skle to pasuje přesně a šlo mi to zmáčknou i rukou bez pomoci sikovek nebo francouzíku. Ještě doporučím koupit plastové čudly co drží tapec v dírách, určitě vám nějaký původní praskne při odtrhávání. Ten mi moc vyfotit nešel ale asi tušíte o čem je řeč. Cena je opět pár korun. 2 Jamal_MI: Pokud sklo stáneš dolů rukou a můžeš ho vytáhnout nahoru elektricky, stačí ti pouze dát nový čep dle tohoto návodu. Pokud ale motor bzučí a okno se z otevřené polohy nehne nikam, je něco špatně na stahovačce.
  8. Povedlo se mi u řidiče ulomit vnitřní kliku, takovou tu pochromovanou kovovou část. Zajel jsem do Škodovky a tam mi řekl že to prodávají pouze jako komplet kliku i s tím plastovým okolo a osvětlením, ale cena cca 2300,- mi přijde jako moc velkej úlet za takovou blbost. Řekl jsem mu že nechci koupit celý dveře, že chci jenom tu kliku ale on trval na svém. Mohl by se někdo s ETKA podívat kolik to doopravdy stojí a jak se to vlastně prodává? Moc bych za to nedal že ten blbec mi řekl cenu včetně toho ovladače zrcátek a i tak mi to přijde jako silný kafe. Případně prosím o napsání čísel originálních dílů nebo rovnou postnutí celého obrázku z čeho se to vlastně skládá. Děkuji
  9. Nechci hned zakládat nové téma, tak to nejdřív zkusím do tohohle. Předevčírem se u manželky Fábie SDI rozsvítila baterka. Zjistil jsem že byl shozený drážkový řemen, (ten byl navíc podélně rozříznutý takže to byly v podstatě řemeny dva) a ulomená napínací kladka (na obr. č. 5). Příčinou ulomení byla zřejmě zadřená volnoběžka alternátoru. Ten chci dát komplet repasovat. Našel jsem v DP jak celý ten komplet vypadá a ještě než se do toho pustím, mám dva dotazy: 1) Lze alternátor u SDI (s klimou) vyndat ven horem bez složitého rozebírání půlky auta, nebo to jde pouze spodem? 1) Co jsem pochopil tak tu napínací kladku drží pouze jeden šroub ze zadu (na obrázku má číslo 3) - dá se celý šponovák vůbec vyndat bez demontáže celého toho držáku alternátoru/klimakompresoru/čerpadla (na obr.6)? Dá se k tom šroubu (3) vůbec nějak dostat? A když vymontuju ten ulomený, dostanu tam vůbec nový? Jaké s tím máte zkušenosti?
  10. To s tím ohřevem zní logicky, už jsem to také slyšel že se kompresor v mrazu odpojuje. Ale jak je možný že když přepnu z AUTO na ECON tak se mi po chvíli začnou zamlžovat okýnka? Po přepnutí zpátky na AUTO se to zase po chvíli odmlží. A jak funguje ta spojka na kompresoru aby běžel na 4%? Co si pamatuju tak u oktávky ta spojka měla jenom polohy sepnuto/odepnuto, nic mezi tím (taky to připnutí bylo cítit/slyšet na chodu motoru). Myslím že u Superbu je víceméně stejný kompresor, nebo se pletu? Nebo ty 4% je nějaký prokluz té spojky?
  11. Je to tak udělané úmyslně, protože běžící klimatizace odstraňuje ze vzduchu vlhkost a skla se potom méně rosí. Já osobně jezdím s AUTO celý rok, i když není horko nebo zima. Dřív jsem jezdil skoro pořád s ECON (když nebylo horko) ale nepozoroval jsem žádnou výraznou úsporu paliva. A víc se to mlžilo. A kdyby někdo argumentoval ztrátou výkonu, tak ten kompresor se při potřebě větší akcelerace automaticky odpojuje.
  12. Jenom zkusím nahodit můj tip - mě kontrolka žárovek otravovala sporadicky tři měsíce a už to bylo celkem na palici, vyměnil jsem snad všechny žárovky a stejně to furt svítilo. Nakonec jsem přišel na to, že to prostřední brzdové světlo svítí nějak mizerně. Ono při běžné kontrole z blízka svítilo celkem normálně, aspoň to tak vypadalo, ale když jsem jel v jiném autě za mým Supem, tak to bylo poznat že to svítí ani ne poloviční intenzitou. Auto šlo zrovna do servisu, tak jsem jim to říkal ať s tím něco udělají. Co přesně udělali nevím, ale světlo už svítí normálně a kontrolka žárovek přestala otravovat.
  13. Máte pravdu, blbě jsem si to přeložil, moje chyba. No, aspoň jsme se někam posunuli...jestli už tedy není pozdě.
  14. Řekl bych že je tím myšleno IGNITION = podsvětlení. To by neměl být problém najít kdekoliv, kde je něco podsvětlené. Ale ruku do ohně za to nedám.
  15. Paolo.007: Děkuji, přesně tohle mi úplně stačí.
×
×
  • Vytvořit nový...