Ok, díky.
Jinak když už jsem tu, můžu taky něco napsat o tomhle motoru a jeho provozu v trochu extrémnějších podmínkách. Jezdím s ním dva roky po centru Prahy v provedení "Pomáhat a chránit"
Co se týče motoru, nemá podle mě chybu. Sice oproti šestiválcům které jinak preferuji má slabý projev, ale táhne téměř od volnoběhu až k omezovači. Ideální motor do města, kdy při snaze o úspornou jízdu jede s téměř neuvěřitelně nízkou spotřebou. Na jeho výkon. Mimo město se v podstatě spotřebou může rovnat dieselům.. Na tom se hodně podepisuje šestka.
118kw sice není samo o sobě nic moc, ale díky poměrně vysokému točivému momentu a jeho téměř ploché křivce klame tělem. Bohužel motor je podstatně lepší než to, v čem je uložen. Auto je hodně nedotáčivé a šíleně houpavé ( na tom se ale může podepisovat malé zvýšení podvozku díky "paketu pro špatné cesty" ). Nadruhou stranu z aut s kterými mám zkušenosti i na dlažebních kostkách, je jeho podvozek překvapivě komfortní. Takže sice ne závoďák, ale perfektní solidně složené komfortní auto, ve verzi kombi skvělá volba pro rodinu.
Já s ním jezdím se spotřebou v průměru okolo 13l/100km ( naprosto klidná jízda po centru odpovídající normálnímu užití = 11-12l/100km, horní mez ke konci za těch 150-200km co denně najezdím je něco kolem 15l/100km ). Spojka odchází dost brzo, kolem 60-70 tis km, ale nedělám si iluze, že při podobném režimu firemních aut s kterými se nezachází zrovna v rukavičkách a na kterých se střídají řidiči by v jakémkoli jiném autě vydržela více. Z častých závad se kterými jsem se setkal, vím snad jen o častém netěsnění těsnění pod hlavou a uníku chladící kapaliny. Olej to žere uměrně způsobu užití.
Řazení je perfektní, je zábava hýbat řadící pákou, což u všech aut zdaleka neplatí a manévrování po městě díky dobrému výhledu ze zrcátek ( obzlášť po FL ) a trochu přeposilovaném řízení je hračka.
Komfortu přispívají i dlouhé převody, je prostě hodně příjemné že na vytočenou dvojku to jede nějakejch 110km/hod a že podřadit na jedničku lze v pohodě třeba v 30km/h.
Podle mého naprosto ideální auto pro toho, kdo se chce v první řade dostat bezpečně z bodu A do bodu B a přitom chce, aby mu to auto trochu jelo. Chtít Oktávii, vůbec nepřemýšlím o něčem jiném.