Přejít na obsah

L@dis1

Uživatel
  • Počet příspěvků

    63
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

1 015 zobrazení profilu

Oznámení L@dis1

Nováček

Nováček (1/14)

  • First Post Vzácný
  • Collaborator Vzácný
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

8

Popularita

  1. Mel jsem pujcenou Scalu tyden s timto motorem a na volnobeh to vibrovalo silne do celeho auta i tela, bylo to velice neprijemne. Takova Fabia HTP kterou jsem kdysi mel, proti tomu byla absolutne bez vibraci. Tady se neco hodne nepovedlo. Za jizdy jsou vibrace jinak potlaceny dobre.
  2. L@dis1

    Škoda SCALA

    Mám půjčenou Scalu jako náhradní vůz, můj Golf 7 je v servisu. Ještě nikdy jsem nebyl z auta tak nemile překvapen, nebo spíš šokován, že ani nevím kde začít. Měl jsem 1-ku Fábii (jezdil 2-ku), 2,3 Octávii, jezdil v Rapidu, tak že povědomí o Škodovkách a zkušenosti s něma všeobecně docela mám. Tak tedy - interiér k poplatné době není nic moc, levné plasty, šetřilo se...dokonce jsem nepředpokládal že vrchní díl je měkčený, jelikož má hroznou povrchovou úpravu. Při zavření dveří hrozně plechový zvuk i na Škodu. Řízení je neuvěřitelně lehké a obsolutně nicneříkající, jako počítačová hra. Podvozek velice nejistý jako by byli tlumiče ko( zapoměl jsem dodat že ta Scala má najeto 3t km), celé se to houpe do stran, zatáčky jsem jezdil se strachem a pomalu. Odhlučnění celkově docela dobré(podvozek, okna, motor), lepší hlavně hluk od oken oproti O3, ale Golf je jinde. Sedačky strašně měkké a bez bočního vedení. Motor je asi ta nejhorší věc této Scaly - 1.0 TSI 81kw, nečakal jsem zázraky, ale recenze na tento motor byly skoro vždy veskrze pozitivní. Buď je někde chyba v tomto konkrétním vozidle, ale auto působí jako by mělo o desítky koní méně a úplně bez krouťáku v jakýkoliv otáčkách......tady srovnávám s O3 1.2 TSI 77, Rapid 1.2 TSI 66KW ty jeli lépe, jasně auto má jen 3t km, pochybuji ale že se to nějak markantně zlepší. Spotřeba - na trase kterou jezdím neustále, při úplně stejných podmínkách O3 1.4 TSI 103kw 4,3l....Golf 7 1.4 TSI 103 kw 4.8l....Scala 1.0 TSI 5.8l....jasně možná to časem klesne o nějakou desetinu, ale je jasné že ani spotřeba nebude kladná vlastnost tohoto motoru( v autě vždy jen řidič, rovinatý terén, 20 km trasa, stejná teplota, bez provozu, stejná rychlost). Další "skvělá" vlastnost tohoto motoru jsou strašné vibrace na volnoběh, prostupujícím celým vozidlem i vašemi vnitřnostmi, u HTP byli vibrace na volnoběh proti tomuhle minimální......za jízdy jsou ale vibrace potlačeny moc dobře, dokud nepotřebujete trochu výkonu, což u takhle slabého motoru potřebujete často a vibrace jsou zpátky, s něma i trochu brumlavý zvuk, ten je ale přítomen u všech TSI. Volnoběh u studeného motoru 1.500 otáček se mi zdál taky docela vysoký, ale tohle bych až tak neřešil. Dále mě tento motor nepřestavoval překvapovat a při ustálené jízdě, nebo vlastně i při zrychlování motor často měnil sám tah(asi eletronika), ikdyž poloha plynu se něměnila, působilo to jako bych přidával a ubíral. Další věc - špatné rozjezdy, ty jsou u TSI už legendární, dělala mi to i O3 1.4 TSI....dělá to podle mě špatně nastavený přechod mezi elekronickým plynem(nevím jak se fce přesně jmenuje) a vaší nohou. Pro neznalé, máte nohu při rozjezdu ve stejné poloze, ale motor při tom přechodu ubere a vzápětí sám přidá, výsledek cuknutí( tady musím podotknout že u Golfa 7 1.4 TSI tohle zvádli naprogramovat a uvedený neduh se vůbec nevyskytuje, měl jsem dokonce ty 2 vozidla se stejným motorem zároveň). U O3 jsem tohle řešil rozjezdy bez plynu a až když se auto rozjelo, tak jsem teprv šlápl na plyn....tohle ale nešlo praktikovat vždy a všude. Další věc - ovládání síly větráku topení má bohužel pouze 4 stupně nastavení, kdy na dvojku to je tiché, ale skoro nefouká a na trojku je takový skok a výrazný hluk, jako bych u Golfa přidal 3 stupně. Další zarážející ( spíš nasírací) vlastnost toho větráku je, že ještě neustále mění sílu foukání a tím i hluk, což je velice otravné......hlavně je ale zarážející co tohle zapřičiňuje, protože auto má manuální klimu a dělá to ikdyž je vyplá, nechápu. Ještě poslední věc asi, fce Line asist - vypnu v menu a při každém nastartování se to znovu samo zaplo, nevím proč, ale štvalo mě to. Otočný ovladač pro velice omezený výběr směru foukání vzduchu(okno, nohy atd) z minuleho století nemá cenu asi ani komentovat. Doufám, že tímhle nenaštvu moc spokojených majitelů Scal, ale bohužel takovou mám zkušenost.
  3. To sklo u O3 je odolností na úrovni nějakého tvrzeného plastu. U Golfa 7 to nyní vypadá, že to nebude lepší.....zlatá Fábie 1, u ní jsem měl sklo po 10 letech, jako u Octavie po roce
  4. Přeju vám hodně štěstí, protože u 1.4 se škodovce to cukání nepodařilo zcela odstranit (zlepšit ano) ani za několik let. Zajímavé je, že Golfy se kterýma jsem jezdil, s tím samým motorem (1.4 103kw) nikdy necukali.
  5. L@dis1

    Škoda SCALA

    No ta 1.5 tsi 110 kw jako vrchol v dnešní době nic moc teda. Octavia i Leon třeba měli i 1.8tsi o generaci zpět. Navíc všude čtu, že ta 1.5 působí ve spodních a středních otáčkách ospaleji než předešlá 1.4, tu já teď mám v Octávce a klidně bych uvítal něco silnějšího. Malé auto to rozhodně není. Holt už si lidi zvykli na litrové tříhrnky a cokoli silnější jim příjde aburdní?.
  6. L@dis1

    Škoda SCALA

    Těma předníma světlama to pro mě zabili, měli nechat ty užší jaké byli na Visionu a nědělat takové brutální trojúhelníky ( to je ještě Kabaňová pomsta ze "záhrobí"? nebo co?). Vybírám nástupce za mou O3 před FL a na Scalu se těšil a tajně doufal že bude vypadat jak Vision. Jinak zadek a vnitřek OK. Nakonec předek opravdu vypadá, jak tady v tom článku Novinky o nástupci Škody Rapid: interiér pro vegany a špionážní foto - iDNES.cz , nejlepší jsou ty komentáře " Tak to je hnus velebnosti... Škoda se rozhodla, že přední světla mají strašit? Napřed Octavia a teď tohle " atd. a nikdo tomu nechtěl věřit, že bude takhle vypadat
  7. Mě motor dělával semtam úplně stejný zvuk. Jak jsem psal ale vedle v tématu "chod spojky", zmizelo to přehráním softwaru(spolu s tím cukáním) a za těch pár měsíců už to neudělalo ani jednou.
  8. Ten samý 1.4 103kw, je to úplně jedna z prvních Octávek 1/2013. Má 120t km najeto, ale řekl bych, že ty svíčky v 60t. měnil origo servis. Když jsem ještě předtím volal do Porsche Olomouc zda mi je vymění(Bosch), tak mi taky říkali, že tam měli být NGK, tak nevím. Ještě mě napadlo, že kdyby byli špatně dotáhlé(natočené), jestli by to mělo vliv, na ten projev motoru. Jako není to žádná hrůza, ale poznat to jde.
  9. Tak svíčky vyměněny( taky Unicar OV). Koupil jsem ty Bosch, ale v autě byly nakonec NGK. Auto je nyní trochu línější odspodu a motor má nyní trochu vrčivější zvuk a více se přenášejí vibrace. I rozjezdy jsou nyní malinko méně plynulé. Moc spokojený teda nejsem.
  10. L@dis1

    Chod spojky 1.4 TSI

    Mám jenom fakturu, kde je napsáno update SW, práce 01510000, nic víc. Víc nevím bohužel, prý to napojujou nějak online a zjistí z toho více. V duchu jsem si říkal, že mi jen nakecej, že ten soft přehrávali, ale opravdu to úplně zmizelo a konečně se s tím rozjíždí úplně plynule. Platil jsem 490kč, Adiv Opava.
  11. L@dis1

    Chod spojky 1.4 TSI

    Tak jsem se konečně rozhoupal a navštívil servis Škoda. Byl jsem dost skeptický a moc jsem nevěřil tomu, že by mi tam nějak pomohli. Sám přijímací technik říkal, že to nemusí pomoct. Nahráli mi nový soft a světe div se, to šílené hopsání při rozjezdech je pryč. To není ale vše, odstranilo to i to strašné vrčení při některých startech(ten předehřev katu)....teď si motor při startu jen zvedne otáčky, tak jako před tím, ale přede tiše jako kočka (ikdyž drží po startu ty otáčky trochu déle, předtím tak 20-25s, nyní tak 35-40s). Řekli mi tam abych si vyměnil i svíčky(115tkm), ty už mám doma, ale mám strach je tam teď dát, ať to zase nezačně nějak blbnout. Dále jsem vyměnil zadní pneu Barum Bravuris(skoro nové) za oproti nim více jeté Dunlopy a auto neuvěřitelně ztichlo(mají hladší dezén, méně drážek), škoda že jsem neměl ty Dunlopky 4. Srandovní bylo jak mi tu výměnu chtěli v pneuservisu rozmluvit, proč tam prý dávám "horší" pneu a málem mi to i rozmluvili, ale riskl jsem to a udělal dobře. Teď jsem s autem konečně spokojený.
  12. Tak nakonec jsem koupil ty Bosch. Jenom Škoda uvádí utahovací moment 22Nm a na těch svíčkách je 23Nm, ale asi to velký rozdíl nebude.
  13. Chci koupit tyhle svíčky NGK, píšou tam že je to originální díl, ale pava tam měl svíčky Bosch? Jsou cajk, nebo mám radši koupit Bosch? Svíčka zapalovací OCTAVIA III. 1,4 TSI 103 kw, ORIGINAL pro Škoda OCTAVIA | Autodíly Štancl
×
×
  • Vytvořit nový...