Přejít na obsah

tomcat007

Uživatel
  • Počet příspěvků

    374
  • Registrace

  • Poslední návštěva

  • Dny vítězství

    1

Návštěvy profilu

1 895 zobrazení profilu

Oznámení tomcat007

Nováček

Nováček (1/14)

2

Popularita

  1. Tak pro více z Vás co automaticky měníte nefunkční tempomat.. Dnes rozebráno, sletováno a namontováno...práce když jste hračičky na max. 2 hod. Několik fotonávodů už tu je takže jen v rychlosti: 1. odpojit AKU - kostru 2. počkat cca 1 min. 3. volant rovně - natočit doleva o 45° - vycvaknout pomocí šroubováku pružinku airbagu a ten povysunout - to samé do prava a vyjmout bag 4. odpojit konektor bagu a bag odložit znakem nahoru 5. povolit a vyšroubovat šroub (tisícihran M12) volantu 6. označit polohu volantu případně udělat foto - pak sundat volant 7. vycvaknout horní kryt a pak povolit 3 šrouby na spodním (T25) + sundat páku nastavení sklonu (2xT25) a sejmout spodní kryt 8. povolit T7 na ŘJ a pomocí vrtáku 2,5mm vycvaknout přední klips a pak pomocí prstu ten zadní a sejmout ŘJ (možno nechat viset na konektorech) 9. vycvaknout kroužek pod volantem a sejmout - netočit s ním !!! 10. sundat směrem k sobě snímač úhlu natočení volantu 11. vzít spárovou měrku - nejlépe 1mm a odtlačit klips na vnitřní straně páčky a poté šroubovákem odjistit ten na vnější straně - sejmou páčku a spájet kablíky a pro jistotu je procinkat. 12. vše vrátit zpět v opačným pořadí a po utažení volantu označit šroub důlčíkem 13. nacvaknout bag a zapnout zapalování 14. připojit kostru AKU 15. pro kontrolu - zapnout rádio (nebude vyžadovat kód a normálně funguje), nastavit hodiny a stahování oken 16. jet vyzkoušet tempomat - kontrolka posilovače po pár metrech zhasne - vše OK potřeba jen momenťák, plochý šroubováky, ráčna + ořech T7, T25 a M12, spárový měrky nebo list pilky, vrták 2,5mm , multimetr a pájku + náhradní kablíky.
  2. Tak pání já už taky...OII 1,6 MR2005, nejdříve mi tempomat sem tam začal vynechávat (z 10 pokusů se zapnul 8x) až do současného stavu - je prostě kaput. Ale problém je jinde než píšete...doporučuji se na to zaměřit všem co máte fórový tempomaty před FL - jak už tu dříve psal uživatel "mtank" co měl golfa V, tak sem zjistil to samé...nedalo mi to a v rychlosti při čekání na přítulkyni jsem si rozlousknul páčku a zatahal si za kablíky... 3 jsou přestřižený komplet o kloub a 2 jsou zlomený ale ještě drží pohromadě v bužírce...takže problém je jasný...nový tempomat kvůli tomu kupovat určitě nehodlám, zaletuju si ty kablíky zpět a mám to za nula peněz...vrhnu se na to příští týden až budu mět volno, pak poreferuji...
  3. jj, Galvi má úplnou pravdu...je to v pohodě, není co řešit umej spodek a víc netřeba řešit
  4. ten kompresor jako stáloběžný má stejně jako ostatní použité na OII pojistku v případě, že se přidře/zadře kompresor klima a tím pádem dojde k trvalému mechanickému přerušení/střižení unašeče mezi řemenicí a kompresorem...kdyby to takhle ty kompíky neměly, pak by se ti střihnul kompresor a řemen by se ti v nejlepším případě jen roztrhal a zůstal bys bez elektriky, v tom horším případě by se ti někam mohl zamotat a zkáza by mohla být horší...když si to necháte zavařit natvrdo tak se nedivte, že Vám časem místo kompresoru odejte i příslušenství okolo... nevím jak to má koncern vychytaný u všech motorů co se dávaj do OII, ale zažil jsem i případ když se roztržený řemen příslušenství zamotal do rozvodů a to vedlo samozřejmě k destrukci motoru...nic příjemnýho...
  5. hele tohle by mělo jít bez problému vypnout...pravou páčkou pod volantem, tam horním tlačítkem na kolébce vyberem funkci rychlostního limitu a dolním tlačítkem na kolébce ji bud vypneš nebo nastavíš...jde to vypnout bez problému i za jízdy
  6. tak pokud to dělá permanentně po nastartování, tak to natoč, přiklekni a zaposlouchej se - pal. filtr je hned vedle nádrže na pravé straně - pokud to bude ono...tak vyměnit filtr ;-)
  7. odklop clonu na stranu ke dveřim a nožíkem nebo šroubovákem vyloupni kryt toho držáku, vyšroubuj 2 šrouby a máš ho dole...
  8. Dle popisu by to mohlo být palivové čerpadlo
  9. tomcat007

    Startování

    Ti to měl týpek od fiata taky vysvětlit proč nemáš startovat se spojkou, když už ti to radil - o stilu se říkalo, že bylo nic moc auto co do kvality, tak bych řek, že ti to poradil ze zkušeností (asi se jim vraceli vylágrovaný motory). když máš při startu sešláplou spojku, tak namáháš kliku (ložiska kliky) mezi nima je normálně olej kterej při sešlápnutí při startu vytlačíš a tím se motor roztáčí za sucha...víc se oběhávájí ložiska. Záleží ale na motoru, u toho fiata bych věřil, že to měl dimenzovaný nic moc ale vesměs je tohle dneska podle mě úplně v pohodně...klika je vetšinou už 5x uložená a motory dobře odolávaj opotřebení...ono taky dneska mi příjde, že se ty auťáky celkově dělaj aby vydrželi 5 let a do šrotu, takže se ani takový opotřebení možná nestihne projevit nebál bych se toho, taky štártuju se spojkou...lepší je sednou, sešlápnout, nastartovat a vyrazit než sednou, sešlápnout, vyřadit, nastartovat, sešlápnout, zařadit a vyrazit
  10. V OII určitě ne...tam to začalo 6/2004 motorem BGU s EGR... pak už byly novější bez EGR
  11. OII Tour s 1,6 MPi má už EURO 5 - vždy! jinak EGR ventil byl u 1,6 MPi pouze u motoru s kódem BGU - to je hlavní rozdíl mezi těmi 1,6 MPi v OII, ostatní už EGR neměly, ptž plnit E4 šlo i bez něj :-)
  12. Já měním po 15 tkm/roce a mám 10W40, nedolévám nic. Osobně se mi LL příčí.
  13. ten tempomat před FL tuším první 2 roky 2004 + 2005 měl špatně letovaný spoje a vypadával...můj případ...na WDčko zapoměň, jestli to chceš nějak spolehlivě rozchodit chce to páčku dolů a pokusit se ji s trochou trpělivosti a mikropájky vylepšit - doporučuju...v horším případě výměna...naštěstí ta páčka se dá co jsem koukal sehnat opravdu za slušnej peníz...
  14. To co popisuješ nebude závada, to je vlastnost auta v kombinaci s tímhle motorem, chce to citlivě se spojkou a víc plynu a bude to OK, postupně když už spojka není co bývala se to jen stupňuje...taky může záležet co a kde tankuješ atd. Nemáš náhodou LPG? Jinak OI i OII s 1,6 MPi (74 + 75 kW) má rozvody shodné ( řemen + kladky + vodní pumpa ) tam se totiž v konstrukci nic nezměnilo...
  15. Jestli má cenu ho repásnout nebo ne, poznáš pouze pokud ihned zajedeš na rozborku...z venčí toho moc nevykoukáš...ale špíš počítej s tim nejhorším. Neodkládat jinak dopadneš - viz foto výše. Pokud by snesl za rozumnej peníz repasi, tak potom musíš určitě udělat komplet proplach + nový vysoušeč a nechat naplnit chladivo + olej. Když něco z toho neuděláš, počítej, že dlouho repásnutej nevydrží.
×
×
  • Vytvořit nový...