Přejít na obsah

Gudmac

Uživatel
  • Počet příspěvků

    16
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení Gudmac

Nováček

Nováček (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

0

Popularita

  1. Přátelé Octaviáni, po mnoha letech jsem vyměnil Octavii I za Octavii III a nestačím se divit, co všechno se změnilo v možnostech nastavení. Předně podařilo se mi na mobilu (Redmi Note 8 Pro - android 10) nainstalovat apku Carista 5.4.2 a přes obyčejný bílý adaptér OBDII ELM327 (alza.cz 321 Kč) provést diagnostiku mého "nového" auta. Přes počáteční obavu, abych něco nezmrvil, jsem se pokusil změnit nějaké nastavení. Úspěšně jsem deaktivoval Start-Stop, aktivoval zamknutí dveří při spuštěném motoru, aktivoval automatické zamknutí při vzdálení se od auta, fci Corner mlhovkama, protočení ručiček při zapnutí zapalování, ukazatel množství paliva k dotankování. Teď to hlavní, Carista 5.4.2 umožňuje spustit regeneraci DPF, dotaz zní: Je to bezpečné nebo je lepší nechat to na autě, ať provede regeneraci automaticky při jízdě, popřípadě na profesionální diagnostice v servisu? Děkuji všem za odpovědi i za případné náměty na to, co lze ještě na mé Oktávce nastavit.
  2. No zatím to vypadá, že je to spravené. Dneska byl pařák jak sviňa a přesto kontrolka bagu po nastartování zhasnula. Čili zatím to vypadá nadějně. Nic dalšího s tím dělat zatím nebudu. Když tak bych se ozval, až kdyby se ta závada zase projevila. Dík všem za radu jak rozdělat volant a pročistit ty kontakty.
  3. Aha, tak dík. Pokud by tedy nepomohlo prostříknout kontakty mezi bagem a kroužkem, už nikde jinde nemá cenu něco zkoušet čistit či kontrolovat a raději vyměnit ten kroužek, jo ? Nebo je ještě někde nějaké místo, kde se mají zkontrolovat popř. prostříknout kontakty, abych se zbavil té závady bagu (vag píše: 588 - velký odpor roznětky na straně řidiče, sporadicky). Zajímavé je, že teď po prostříknutí těch kontaktů mi kontrolka zhasla a vag je bez chyb. Uvidím odpoledne jak pojedu z práce, jestli se ta závada zase objeví. Když jsem sundal bag, tak byl jeden hnědý káblík, co vede do tělesa volantu (asi kostra) dost natvrdo připevněn, že nešel vytáhnout, až jsem to prostříknul kontaktolem, tak to šlo lehce, mohl být problém tady ? Po vyčištění jsem tu koncovku toho hnědého káblíku prstem trochu rozevřel, aby to v té dírce dobře drželo, takže kontak tam snad je. Tak snad to pomohlo, uvidím odpoledne nebo další dny.
  4. Libero dík za postup. Včera jsem to takto udělal. Akorát jsem nesundával volant, čili jsem jen sundal bag, prostříknul kontaktolem kontakty na bagu, ve žlutém konektoru mezi kroužkem a bagem, hodil bag zpět, zapojil baterku a vymazal vagem chyby. Kontrolka mi teď nesvítí, ale to ještě neznamená, že mám vyhráno, protože to že mi po vymazání vagem kontrolka přestala svítit se už stalo několikrát, ale pokaždé, jakmile auto stálo na slunku a zahřál se volant, tak ta chyba bagu zase vyskočila a začala svítit kontrolka. Pokud se tak stane, chtěl bych ještě zkontrolovat a vyčistit kontakty v kroužku. Pak bych musel shodit volant. Když bych to musel udělat, musím si dát na něco pozor ? Nebo stačí zase odpojit baterku, opatrně vyndat bag a tísícihranem odmontovat volant. Musím si něco někam zaznamenat, abych ten volant dal zase přesně zpátky a neměl problém s řízením. A kroužek drží ve volantu nebo když odšroubuju volant tak ten kroužek zůstane na autě ? A po demontáži volantu půjdou prostříknout kontakty na kroužku ?
  5. Dík za radu s hledáním. Už jsem našel jak demontovat airbag, akorát mám strach, aby mi při té demontáži nevystřelil. Když budu vycvakávat ten airbag, musím mít odpojenou baterii, pak by nemělo hrozit vystřelení, že ? A po kontrole kontaktů a prostříknutí kontaktolem ten airbag zase zacvaknu zpátky, jo ? pak zapojím baterku a vymažu VAGem tu závadu. Nehrozí pak samovolné vystřelení bagu ? Nemožu něco pokazit ? Nebo je něco na co si dát moc velký pozor ? Volant sundávat nebudu nebo musím, abych se dostal ke kroužku ?
  6. Prosím tě, chtěl bych zkontrolovat ty konektory a kontakty, ale nevím, jak do toho. Nevíš o nějakých stránkách, kde by byly obrázky, jak se ten volant rozdělává. Nebo je lepší to nechat odborníkovi ?
  7. Prosím o radu. Mě se stalo něco podobného. Už loni v létě mi vyskočila hláška Závada na airbagu a začala svítit kontrolka airbagu. Přes VAG jsem tu chybu vymazal a byl několik týdnů pokoj. Po několika týdnech to udělalo to stejné. Opět jsem chybu vymazal a byl dlouho klid. Celý podzim a zimu se nic nedělo až teď minulý týden, jak bylo horko a svítilo slunko se ta závada opět objevila. Mám odpozorováno, že se ta závada objeví pokaždé, když to auto stojí na slunku a zahřeje se přístrojovka a volant. VAG hlásí něco ve smyslu, že je příliš velký odpor. Borec, co dělá elektriku na autách, chce zkusit vyměnit kroužek za 2500,- Kč i s prací, ale zase neví, jestli to pomůže. Tak nechcu platiti zbytečně. Nemože to být jenom nějakým špatným kontaktem, který nějak reaguje na teplo, že se to teplem roztáhne a pak to vyhodí tu hlášku ? Nebo se na to mám vykašlat, koupit si na aukru ten kabel a jednou za čas vymazat tu paměť ? Co mi poradíte ? Dík za každý tip.
  8. Gudmac

    nadrz dojezd

    Pánové prosím o radu. Mám Octávku kombi r.v. 2001 1,9 TDI 66 kWh, podle manuálu by měla mít objem nádrže 55 l. Pokaždé když jsem chtěl natankovat plnou, tak pistole cvakne a už nejde tankovat, ale nádrž plná asi není, ručička ukazuje jeden dílek před plnou a pokaždé tam dotankuju přibližně 40 - 45 l + nějaká rezerva (většinou tankuju když to pípne a PC ukáže dojezd 70 km), čili do 55 l je ještě daleko. Jinými slovy nedaří se mi natankovat plnou nádrž. Nevíte, čím to může být a co mám udělat. Mám zkusit tankovat ikdyž ta pistole už vypíná ? Nerad bych lél naftu na zem.
  9. Gudmac

    Autobateria

    No jo no to víš lama na elektriku. Ta baterka je samozřejmě 74 Ah 750 A.
  10. Gudmac

    Autobateria

    Ty jo já jsu tuleň, přečetl jsem celou diskuzi až na posledních pár reakcí a nakonec tam bylo to nejdůležitější. Takže dík za upozornění a taky dodatečně dík za vyčerpávající odpověď o tom jak funguje dobíjení. Takže tam tu baterku nechám a taky budu občas měřit a nabíjet.
  11. Gudmac

    Autobateria

    Pánové prosím o Váš názor. Zbyla mi po prodaném autě dva roky stará baterka, je to Varta Silver Dynamic 74 mAh 750 A a chtěl bych ji dát do Fabie 1,4. Vím, že je to zbytečné, ale když už mi zbyla, vyhazovat ji nechci a v té Fabii byla už hodně stará baterka a auto stojí venku i přes zimu. Byl jsem u nás v autorizovaném servisu Škoda a tam mi známý, co dělá na příjmu oprav říkal, že to nebude alternátor stíhat dobíjet, šel se ještě zeptat mechanika do dílny a ten řekl, že jestli se tam vejde rozměrově, že se nic nestane, když ji tam dám. Rozměrově se vešla, tak jsem ji tam dal, ale teď nevím, co se může stát. Auto většinou jezdí jen krátké trasy. Může být tedy problém s tím dobíjením nebo ještě s něčím jiným ? Já nevím třeba, že by se něco mohlo snad aj spálit (žárovky, alternátor, pojistky) ? Jsu v autoelektrice laik, tož se prosím nesmějte za dotazy.
  12. OK, vyvěsím to, akorát se mi zdá ten svazek dost tuhý a neohebný, bojím se, abych ho tím vyvěšováním nezlomil. Možná jsem ho odmotal málo a proto je to také tuhé, zkusím ho odmotat trochu více na stranu blíže ke kabině auta (k palubovce). Ten zadní ostřikovač už jede, pomohlo dolít více kapaliny.
  13. Dík za reakci. No tak jsem si to snad úspěšně odmotal, akorát nemám tu příchytku č. N903571.01, jak je v návodu, tak jsem to zatím nechal tak, je to odmotané, ale není to pověšené za tu příchytku, to bych dodělal v týdnu. Vadí to moc, že to není pověšené ? Můžu s tím takto jezdit ? Káble vypadají, že jsou v pořádku, akorát pod tou černou omotávkou byla voda a malinko nečistoty. A ještě jsem to neomotal v bodecb B, kde je přerušena ta originální omotávka (neměl jsem PVC pásku), bude se to muset taky udělat ? Mohlo by se to rozmotávat dál ? A je kritické jenom to místo, co je na obrázku v tom návodu, dál se to odmotávat nemusí ? Čili stačilo odmotat jenom tu část svazku, která leží vodorovně na kastli, těch 10-12 cm ? Jo a když tam dám tu příchytku a pověsím to, nemože dojít k přerušení těch vodičů v místě, kde je ta příchytka, když to bude ta příchytka tahat nahoru ?
  14. Dík za reakci. No to je právě to, že bych to rozmotat chtěl, ale mám obavy, abych neudělal víc škody jak užitku. Podle návodu to vypadá jednoduše, ale bojim bojim. No co ono, pokud jsou ty vodiče v háji, horší už to být nemůže. Maximálně si nechám natahat tu elektriku celou znovu. Ještě k tomu zadnímu ostřikovači. Je možné, abych tam vůbec zadní ostřikování neměl ? Nedávali to třeba jenom do některých výbav nebo jako mimořádnou výbavu za příplatek ? Kde je tryska zadního ostřikovače ? Je na zadním stěrači nebo někde na zadních dveřích či okně ?
  15. Dobrý den, jsu tu úplně nový, tak mě když tak omluvte, kdybych se ptal blbě. Dnes jsem koupil Fabii 1,4 44 kW r.v. 2002. Zajel jsem do autorizovaného servisu na prohlídku zdarma. Zjistili, že předchozí majitel nebyl na svolávací akci ohledně odmotání svazku vodičů. Začali mě strašit, že nový svazek včetně práce stojí 30.000,- Kč, což je pro mě úplná katastrofa. Když jsem si četl toto vlákno, tož jsem zjistil, že jste si to někteří dělali sami. Můj dotaz zní takto: Pokud mi vše funguje, mám ten svazek přesto odmotat dle návodu ? Zvládnu to aj sám ? Nebo to mám nechat, až se něco pokazí ? V jedné firmě, která dělá elektriku na autách, mi řekli, že by mi natahali nové káble do 5.000,- Kč. Mám to dát jim nebo to zkusit odmotat sám a až pak, kdyby to bylo moc shnilé, tak nechat natahat tu elektriku u nich ? Co mě prosím poradíte zkušení Fábiči ? Jo a ještě mi nefunguje zadní ostřikovač, může to nějak souviset s tím svazkem ? Dík za každou radu. P.S. Nevíte, jestli se dá ten problém s odmotání respektive s neodmotáním svazku brát jako skrytá vada a chyba předchozího majitele a popřípadě, že by byla šance vyžadovat nějakou kompenzaci ze strany prodávajícího.
×
×
  • Vytvořit nový...