Přejít na obsah

Superb Os.

Uživatel
  • Počet příspěvků

    17
  • Registrace

  • Poslední návštěva

1 Sledující

Oznámení Superb Os.

Nováček

Nováček (1/14)

1

Popularita

  1. Tohle zřejmě také nemá homologaci. Cena cca 10.000,- Kč Produkce china.
  2. MBA/EBA - Mechanický/elektronický brzdový asistent. Mechanický brzdový asistent, který je plně integrován do tělesa brzdového posilovače. Při malé síle na brzdový pedál se systém chová jako standardní brzdová soustava, ale při intenzivním brzdění dojde k výraznému nárůstu účinku posilovače brzd, tj. při stejné síle na brzdový pedál je tlak v brzdové soustavě vyšší než u běžného systému. Při brzdění v kritických situacích brzdový asistent zajistí rychlejší dosažení maximálního brzdného tlaku a tím i dosažení maximálního brzdného účinku. U automobilů vybavených ESP pracuje v součinnosti se sériově montovaným elektronickým brzdovým asistentem(Škoda, VW).
  3. Superb Os.

    LED žiarovky

    To by mne zajímalo jak ? Tento problém řeším již vice jak rok.
  4. Máš pravdu, já jsem myslel na nejčastěji používané disky 18" šíře 8" a ET35. Se snížením podvozku to kolo nemá až tak moc společného, ve středu té těhlice je umístěno ložisko kola a tudíš je během jízdy vzájemná poloha nemění. Osazením kratší (samozřejmě i tvrdší) pružiny pérování se auto sníží. Dorazy pérování by měly zabránit kontaktu kola s podběhem, ale tady vzniká problém ohledně velikosti ( průměr,šíře,ET) pokud je odlišné od doporučení výrobce. Původní tlumiče pérování nejsou schopny kvalitně spolupracovat s tvrdšími péry a při průjezdech v zatáčkách s nerovnostmi auto bude odskakovat. Můj OSOBNÍ názor je že Suberb se svou velikostí nehodí na nějakou FORMULI. Pokud chceš přestavovat podvozek tak běž do Fabie, máš mnohem více doplňků a výsledek bude pohlednější.
  5. Pneu 225mm namontovaná na 8" širokém disku tento nepřesahuje a spíše vyčnívá disk ( již jsem odřel několik alu kol o obrubníky při parkování). Před mnoha léty jsem na Fiatu na 4,5" široké ocelové disky namontoval pneu 185mm širokou, a za jednu letní sezónu ohnul okraje disku na mnoha místech. Při přejetí nerovností (díra v cestě) působí největší síla právě na vnější okraj ráfku a hrozí poškození. Disk širší o 0,5" je o 6,2 mm šírší na obě strany od svislé osy disku. ET35 posune vnitřní okraj ráfku o 11mm směrem ven. Montáži větších kol palubní počítač vykazuje vyšší spotřebu (jedná se o zdánlivý údaj) protože se kolo na stejnou ujetou vzdálenost otočí méněkrát za stejný čas. Údaj na rychloměru je přesnější ( s menšími koly ukazuje větší rychlost než je skutečná) testováno na průjezdních ukazatelích rychlostí v obci.
  6. 18" na Superbu I. Škoda Superb 1,9 TDI rok 2003. Disky Themisto 7,5Jx18" ET46. Pneu ROCKSTONE F105 103W XL 255/45 R18. Tyto kola s obutím jsem si pořídil na nového Superba Combi kterého mám objednaného ( Toho na fotce prodám ). Jak je vidět tak mezi pneumatikou a těhlicí předního kola je mezera asi 7mm to znamená že je to nadoraz. Originálně má být výška 40, ale měl jsem obavu z tvrdostí na těch dírách v komunikacích. Jednoznačně je ale 18" kolo oproti původní 16" jenž jsem používal dosud POHODLNĚJŠÍ a CITLIVĚJŠÍ. Myslím si že je to dáno hlavně lepší valivostí většího kola. Ráfky od Škody auto jsem si pořídil protože: a, jsou pevnější a odolnější oproti poškození ve srovnání s Italskými, Tureckými, Čínskými a pod. b, mají šíři 7,5" a pneu šířky 225mm na nich sedí přesně, na šíři 8" patří pneu 235mm ( používá VW ) ale pneu je mnohem dražší. K pneumatikám můžu dodat že jsou v poměru k ceně SUPER. ( Autem jezdím denně od roku 1980 )
  7. Spotřeba versus rozměr pneu. Výrobce vozidel udává nepřesnost měření rychlosti tachometrem také z důvodu možné montáže různých rozměrů kol. Pokud máš na Superbu 205/55 R16 tak na ujetí 100m potřebuješ odvalit kolo cca 52krát. Pokud obuješ 225/40 R18 tak na stejnou vzdálenost se kolo otočí 49 krát. To znamená že na menších kolech máš teoreticky větší max.rychlost než je skutečná a taky tím pádem menší spotřebu než na vetších kolech. Tyto údaje pouze zdánlivé. Také valivý odpor nemusí být přímo úměrný šířce pneumatiky. Některé pneu ( Toyota Prius v USA používá pneu se sníženým valivým odporem ) můžou mít i při větší šířce nižší spotřebu než pneu užší.
  8. Signalizace opotřebení brzdových desek. Uvnitř obložení je zalisována smyčka jenž se při sjetí přeruší a signalizuje opotřebení. Někteří výrobci např: TRW, LUCAS, TEXTAR, FERODO mohou mít tuto signalizaci i v 50% opotřebení, asi 5mm zbývá. ( Vlastní zkušenost ). Oblbnout to jde tak že se rozpojí konektor a do samice směrem ke kontrolce vloží klema. POZOR toto není oprava ale jen oblbnití diagnostiky.
  9. Nepíšeš co tě vede ke koupi. Já měl všechny Škodovky od modelu Š 1000MB až po Superba 1,9 PD. Superb přednosti: pohodlné auto, hodně prostoru, tiché, malá spotřeba u motoru disel vyjma 2,5l a motoru s filtrem pevných části. Zápory: použité materiály nic moc ( plasty, odírá se interiér, praská kůže na sedadlech), nic moc přesné řazení (manuál), těžké auto horší dynamika jízdy, blbě se s tím parkuje (dlouhé). Ale ve srovnání s Frantíky nebo Italy zlatý auto.
  10. Co na to STK. Měl jsem v úmyslu namontovat HID sadu ale kolega mi říkal že na STK ho vyhodili a musel si půjčit klasické halogeny aby vůbec prošel.
×
×
  • Vytvořit nový...