Jump to content

drejk

Uživatel
  • Content Count

    47
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

0 Neutral

About drejk

  • Rank
    Nováček

Recent Profile Visitors

505 profile views
  1. Tak mi klekla také přední pravá a to už jsem ji nechal jednou měnit asi 7 let zpět a dali mi tam nějakou čínu CARWELL. Teď si jí asi vyměním už sám, ale jakou mám vzít orig za cca2tis. nebo jinou kolem 1tis., bude kvalita stejná jako u originálu? Nerad bych se s tím dělal půl dne a potom zjistil nějaké neduhy druhovýroby při montáži. Koupím určitě komplet s plechem jen nevím jakého výrobce jestli jsou nějaké zkušenosti budu rád. V Kelly mají od výrobce LKQ, jinde nějaký Schneider a pak ten orig díl. Díky za radu.
  2. Zdravím, mohl by mi někdo poradit, mám fabia 2004 a originální centrál na klíč, bez DO. Dá se levně svépomocí dodělat dálkové ovládání abych nemusel na odemykání strkat klíč do zámku? Elektrika mi nedělá problém, ale kde a co konkrétně hledat? Díky
  3. Ahoj, našel jsem velmi dobré reference na Kasl Motorservis ,ale bohužel tam nikdo za 14 dnů nereaguje, nakonec mi asi nezbude nic jiného než to opravdu odvézt 350km na Moravu, achjo. Nebo někdo znáte nějaký opravdu dobrý servis, kde bych měl jistotu kvality?
  4. Zdravím, Tak to tlakování jsem si potvrdil. Jezdím s trochu povoleným víčkem na expanzce jen tak aby voda neprskala ven a ucházel tlak, a po jízdě nejsou tvrdší hadice a hlavně při dalším startu není ten problém s vynecháváním zážehu. jak dlouho s tím můžu nouzově jezdit bez nějakých vážných následků? A jaká je pravděpodobnost že to už neodnesli kroužky? Můj místní servis by dělal jen hlavu a rozvody a údajně mám počítat s cca 20tis. Kč, no a na moravě ve Vyškově pan Dvořák za cca 25tis. dělá kompletní GO právě těchto motorů. Můj nejlepší kamarád pracuje jako automechanik ve značkovém servisu, kde bych se za servis nedoplatil a sám nyní řeší jiné problémy a garáž kde to udělat nemá. A on mi pořád vymlouvá kompletní GO, že prej když mám i po těch 16ti letech najeto jen 60tis. Km a celou dobu měním olej max po 9tis. a ještě k tomu pouze kvalitní tak by sám na svém autě nenechal rozdělat celý motor a měnit kde co i přes ten malý finanční rozdíl. Jaký je váš názor , mám to odvézt na moravu na kompletní GO a nebo tady nechat udělat jen ten vršek? Díky moc
  5. Ahoj, dal jsi to už někomu na opravu?, také vím o těchto servisech, moje auto má asi vadné těsnění pod hlavou, možná i něco víc, ale mám najeto jen 60tis. km tak mi zase přijde škoda nechat ho dělat komplet. Auto mám rok 2004 motor AZQ, jezdili se hlavně couračky a to je špatně.
  6. jinak dnes jsem udělal další pokus: odpojil jsem od expanzky vrchní hadičku a zaslepil ji, místo ní jsem na expanzku napojil další hadici a její druhý konec jsem ponořil do pet lahve s vodou. Někde jsem četl že se tak pozná jestli opravdu tlakuje motor do okruhu. Nastartoval jsem teplý motor a zatížil pedál aby točil kolem 4 tis. otáček, ze začátku nešli žádné bubliny a zřejmě když otevřel termostat to začalo bublat v té láhvi, ale zase po chvíli to bublat úplně přestalo a tak pořád dokola. V tu dobu když to nebublalo a uvolnil se pedál tak to vždy na chvilku zabublalo. To už mi pomáhal brácha na pedálu. Mohu z toho něco vyvozovat nebo je to normální jev a nebo jasné těsnění hlavy?
  7. Bylo mi řečeno že po demontáži hlavy jí pošlou někam na opravu případných problémů, jen nevím jestli se automaticky provádí ta tlaková zkouška? Co znamená utopená vložka? Tlaky jsem měřil správně následovně? Vymontoval jsem všechny svíčky a odpojil cívky a vstřiky. Osoba která točila startérem držela sešlápnutý pedál(to nevím jestli je správně ale někde jsem to četl jako návod). Měřil jsem nejdříve teplý motor a potom asi za 3 hodiny znovu. Měl jsem půjčený kompresiometr který měl 2 možnosti buď trubičkou s gumovým kuželem nebo hadičkou se závitem. Nejdříve jsem zkusil kužel a první 2 válce jsem naměřil 12 bar a třetí asi 14. Ale pak jsem si všiml že gumový kužel se začal rozpadat a opakoval jsem měření s použitím větší síly přítlaku, to už jsem měl na budíku na všech válcích něco přes 15 barů, následně jsem to cele ještě opakoval pomocí hadičky se závitem místo svíček a opět 15 barů na všech válcích. Jedině že bych zrovna já měl půjčený nepřesný. Samozřejmě jsem po každém měření odpustil čudlíkem na budíku. Osobně si myslím že v servise měli univerzální měřák i na diesely a tam je jiný rozsah budíku, a i servisák říkal motor bude ok není tam skoro žádná odchylka a ta údajně většinou bývá při problému. A hlavně ten druhý servis věděl jaké hodnoty mi naměřili v tom předchozím, bohužel šlo to přes známého a já jsem se prokecl a spoléhal na objektivní přeměření.
  8. Koukám tady na foru už je to mrtvé. Trochu jsem pokročil, nechal jsem měřit tlaky ale údajné hodnoty kolem 10 bar na všech válcích při tom nájezdu je blbost, tak jsem si sehnal kompresiometr a naměřil jsem kolem 15 bar na všech válcích. Zajímavé je že mi to měřili ve 2 servisech těch 10bar a ještě mi tvrdili že to je ok stav, to nechápeš. Ovšem opravdu se mi po troškách ztrácí kapalina a tlakuje to. Dokonce jsem se naučil na Vagu sledovat výpadky zapalování a ty jsou vždy v tu chvíli když to blbne na tom 1.válci. Zkusil jsem prohodit svíčky, cívky, vstřiky a stále je to na 1.válci, kdyby blbnul EGR nebo byl nízký tlak paliva tak by asi zlobily i ostatní válce ne? A teď to nejdůležitější, údajně když nechám repasovat hlavu bez kompletní GO motoru tak potom začnou další problémy jako třeba spotřeba oleje atd? Máte někdo s HTP zkušenost jak dlouho motor vydržel po pouhém repasu hlavy a nového těsnění a rozvodů? Prej se potom změní tlaky a odejdou třeba kroužky? Problém je že jsem ze severních čech a lidi co dělají komplet GO jsou z moravy třeba 350km. Předem díky za rady.
  9. Ahoj, mám F1 HTP 1.2 12V 47KW (chip cimbu cca 11let) - motor AZQ rok 2004 nájezd pouze 60000km Už rok řeším problém viz příklad. Motor vždy nastartuji bez problému, ale hlavně po delší jízdě nebo když mu trochu naložím a třeba za hodinu chci odjet, tak po nastartování začně kuckat jako traktor a musím několikrát prošlápnout plyn než se to zklidní. Ovšem není to pravidlo, občas to udělá i za studena. Dále se mi asi nepatrně ztrácí chladící kapalina, ale emulze v oleji není a olej ve vodě také ne. Když odjedu na chalupu cca 28km do kopců tak mám silně natlakovanou expanzku a musím ji povolit velmi pomalu jinak vyprská voda přepadem a to nevím jestli je běžný jev, a hladina vyleze třena ze spodní rysky až 3 cm nad horní rysku. Trochu mám podezření na těsnění hlavy. Napadlo mě že by voda šla přímo do spalovacího prostoru a proto to kuckání než se voda vytlačí? Ta voda jestli opravdu mizí tak velmi malinko, dolévám třeba 2 deci za 4 měsíce. Další poznatek v zimě se to téměř nedělo a ted když se oteplilo zase skoro každý start. Celý rok to nikdy nerozsvítilo kontrolku až nedávno a to bylo poprvé co byla chyba na VAGU zapalování na 1.válci, po výmazu zase měsíc bez chyby na Vagu. Když jsem měnil svíčky, barva krásně do cihlova a jen první byla trochu tmavší, ale hlavně šla špatně vyšroubovat a měla celý závit černý. Začal jsem laborovat s cívkama, které jsem měl v zásobě a problém asi v nich nebude. Nějaké nápady čím by to mohlo být? Postupně jsem vyměnil svíčky, palivový filtr, teplotní čidlo, olej, filtry. Poslední co mě napadá jestli nezkusit vyměnit čidlo tlaku a teploty nasávaného vzduchu. Kamarád automechanik si na dálku myslí že to může být i software potřeba přehrát v řídící jednotce, bohužel jsem zatím nesehnal nikoho na změření tlaků na válcích. Předem díky za pomoc.
  10. 2 měsíce jsem tankoval lepší benzín shell vpower 95 a problém zmizel, ale dnes jsem musel vzít na benzině efectu 95 a hned při dalším vlažném startu zase jak traktor na volnoběh než se protůruje. A to jsem před tím tankoval úplně jinde. Mám zkusit laborovat se svíčkama? Třeba jiné nebo změnit odtrh? edit: závada je v tlakování do chladícího okruhu, následně voda prolíná do válce a brání asi hoření. Po jízdě s povoleným víčkem na expanzce je start potom ok.
  11. Už mám ten KKL kabel a na windows 10 běhá VAG 304 i 409, když dám měřené hodnoty tak tam ukazuje teplotu asi reálně, za studena včera kolem 22° a po zahřátí asi 85° a zvedala se pozvolna. Myslím že čidlo to nebude. Pak tam byli různé hodnoty času vstřiků a absolutní tlak na volnoběh kolem 275 mbar a při sešlápnutí plynu kolísalo i kolem 500 mbar, nevím jaké hodnoty jsou správné tak neřeším. Chyby jsem tam nějaké měl, ale to asi souviselo s tím jak jsem měnil paliváč, zkoušel odpojovat EGR konektor. Smazal jsem a uvidíme co bude dál. Natankoval jsem na Schell benzín vpower 95 a zatím mi start nezazlobil, ale nechci to zakřiknout. Vypozoroval jsem že když není motor ohřátý na provozní teplotu tak je volnoběh takový lehounce nestabilní a je to trochu cítit jak se potřásá až do sedačky, jakmile je plně zahřátý tak to ustane.
  12. A to co se u nás prodává třeba u zeleného marťánka za 3kila je to samé? Přeci jen z ali to trvá.
  13. Kamarádovi mechanikovi se moc nechce do měření tlaků ani ničeho jiného, pořád říká že mám jezdit a dávat tomu čouda jestli to nepřejde lepším palivem z jiné pumpy, prej stejně nevěří že to bude podpálené při 56000 byť je to staré 15let. Mám počítat s tím že to bude nějaká blbost, ale horší na to přijít. problém je že nemá diagnostiku na škodovky. Dělá hlavně francouze. Ono to může způsobovat milion příčit a já přeci nebudu postupně měnit všechno zbytečně. Aktuálně stále řeším občas po studeném nebo vlažném startu chvilkové zakolísání, pak již běží normálně a dělá to hlavně když jsou vedra. Ale více mi vadí že vždy za jízdy po deceleraci a následné akceleraci trochu škubne, je to nepříjemné. Když se to chová stejně i s odpojeným konektorem od EGR mohu problém s ním vyloučit? napadlo mě jestli nemůže být stále pootevřený nebo tak něco. Pokud bych si chtěl pořídit nějakou VAG diagnostiku, jaký kabel a software bych potřeboval na nejen sledování, ale třeba i nastavení po čištění klapky apod. Ten kamarád si na Peugeot objednal z aliexpresu Diagbox a já mu to potom instaloval do NTB a běhá mu to krásně na všechny pažouty a citrony za pár korun. Nemůže mi to škubání způsobovat že jsem po vyčištění klapky nenechal provést tu adaptaci i když se to samo srovnalo?
  14. Tak jsem v pátek vyměnil palivový filtr, hned první start kuckal než pořádně natáhlo čerpadlo, ale potom další start byl lepší asi jako 5 let zpět, motor naskočil sotva se přehoupl píst. Říkal jsem si paráda to bude ono, druhý den jsem ještě sundal a vyčistil důkladně klapku. Nemám VAG tak jsem nedělal žádné nastavení, ze začátku hodně kolísal volnoběh a po několika jízdách se to samo srovnalo. Ale rozsvítila se kontrolka motoru asi to souviselo s tou klapkou protože už také zhasla. Bohužel v neděli ráno opět problém při startu jako před tím, takže to stejně nepomohlo. Zjistil jsem také že když je auto ještě studené tak jede lépe a až když je motor rozpálený tak vždy cukne třeba když nechám dojíždět na kvalt bez plynu a následně přidám plyn tak je prodleva a cukne do tahu jako kdyby byla vůle ale nedělá to pořád tak to nechápu a nevím jestli to souvisí s těmi kolísavými starty. Koukal jsem i na vzduchový filtr, je trochu zanesený, ale nevěřím že to bude tím. Pro zajímavost jsem starý paliváč rozřízl a byl už v hrozném stavu a výměna byla i tak vhodná.
  15. drejk

    Sviecky HTP

    Mě by spíš zajímalo proč se ty ZFR5P-G do AZQ hodí a do BME ne když ty motory jsou prakticky stejné. EGR sice některé BME nemají, ale některé ano a o jiném rozdílu nevím. Z toho mi vychází že jestli ty svíce špatně pálí v BME musí to tak být i v AZQ ne?
×
×
  • Create New...