Jump to content

Jirka_CZE

Uživatel
  • Content Count

    120
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

9 Neutral

About Jirka_CZE

  • Rank
    Uživatel
  • Birthday 04/05/1987

Recent Profile Visitors

536 profile views
  1. @aamooner Jo to tím klidně může být. Opravdu rozdíl nepozoruji. Tu odezvu plynu vyzkouším jak píšeš, ale už s tím jezdím od úterý a rozdílu jsem si nevšiml. Asi to změním spátky jak to bylo. Vím, že v každé verzi Caristy je pokaždé jiné množství nastavení a některá jsou i pro dané motorizace a výbavy nesmyslné. Např. u mě položky okolo automatické převodovky. Mám manuální, ale ta nastavení tam jsou. Napsal jsem to spíše pro všechny majitele stejného vozu a MR, aby věděli co opravdu funguje a co asi ne.
  2. Tak jsem si taky koupil Adapter a pár věcí jsem si změnil. O adaptéru píšu v samostatném tématu: Vyzkoušel jsem nastavit: otevírání a zavírání okna řidiče dálkovým ovládáním FUNGUJE Dodatečné setření stěrače po ostříknutí okna (tear wipe) u předního i zadního okna FUNGUJE HHC FUNGUJE Vypnutí S/S nastavením na 12,1V FUNGUJE Omezovač kroutícího momentu (přepnuto z MEDIUM na DISABLE). NEVÍM, nepozoruji žádný rozdíl, případně je tak nepatrný, že to nepoznám. Nastavení plynového pedálu (přepnuto z GRADUAL na DIRECT). NEVÍM, nepozoruji žádný rozdíl, případně je tak nepatrný, že to nepoznám. Spíš si myslím, že GRADUAL, Controled by time je "učící se mód" dle stylu jízdy řidiče a ta druhá možnost DIRECT je vypnutí toho učícího se módu a nastavení dle polohy plynového pedálu. Takže když s tím autem člověk jezdí svižně, tak změna na chování plynu je u této položky minimální nebo nulová. Některé nastavení co jsou tady na screenech tam nemám, ale to je dáno verzí aplikace a typem auta. Např. nastavení protočení ručiček tam není. Pro zájemce nahrávám všechny položky co jsou dostupné pro RAPID 1,2 TSI MR 2016 v Carista 4.0.5b.
  3. Tak já jsem taky podlehl a zakoupil jeden adaptér z Ali na vyzkoušení. Jedná se o Vgate iCAR 2 (Mini ELM327 WiFi ). Typ: Modrý WiFi. Asi by stačil i ten s BT, který je levnější. https://www.aliexpress.com/item/32383340743.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.43cf4c4dQ775WD Dorazil do 14 dnů a odzkoušeno na Rapidu 1,2 TSI MR2016 a Caristovi 4.0.5b. Telefonem Samsung Galaxy S8. Vše perfektně funkční.
  4. Když diagnostika nic neukáže, tak je potřeba projít hlavní částí auta, které jsou zodpovědné za startování (palivo, vzduch, komprese, jiskra). Začal bych tím, že se ze zamyslím, kdy se naposled měnily svíčky a vzduchový filtr (výměna palivového filtru u benzínu je na delší diskuzi). Případně kouknout jak je na tom škrtící klapka vzduchu. Ta když je zanesena špínou, tak nedovírá a pak to blbě startuje v důsledku špatné směsi (poměr paliva a vzduchu). Tohle jsem zažil párkrát s Fábii MPI. U TSI to můžou být zakarbonované sací ventily ( https://www.auto.cz/skoda-rapid-po-100-000-km-rozebrali-jsme-ji-do-sroubku-129793 ) viz obrázek v galerii. Na druhou stranu: nízká komprese, vadný vstřik nebo nezapálení směsi (vadná svíčka), nízký tlak paliva, .... to by všechno měla ŘJ poznat a hodit auto do nouzáku a zároveň rozsvítit kontrolku motoru.
  5. Jirka_CZE

    Climatronic

    Tohle jsem řešil minulý rok. Měřením jsem zjistil, že Klima pracuje správně (z výdechů šel vzduch o teplotě cca 2-3°C). Problém tak může být spíše v množství proudícího vzduchu. Hlavní problém je spíše v místě, kde se zaparkuje auto. Jak ho necháte na přímém slunci v asfaltové džungli, tak je v autě kolem 50-60°C a to naakumulované teplo v černých plastech + potazích + i plechu karosérie, je natolik velké, že tak klima to stačí dochladit až cca po 10-15 min jízdy. Třeba včera jsem měl auto na přímem slunci celý den a v autě bylo příjemně až tak po 10 min. A prvních 5-7 min jsem měl všechny okna dole. Dneska jsem stal v polostínu a auto bylo vychlazené za cca 2-4 min. a to bylo oba dva dny přes 30°C a bez mráčku. Samozřejmě na to bude mít vliv i nižší výkon klimatizace jelikož se jedná o auta nižšší třídy. Ale ani v superbu za mega to v těchto vedrech není o moc lepší. To že na chladič + výparník dali jen jeden ventilátor místo dvou a tak ty rapidy hučí jak vrtulníky, tak svědčí o nižším výkonu. Všechno je napočítané nadoraz a už tam nejsou rezervy. Kdyby dali dva ventilátory (místa je tam dost), tak by to tak neřvalo a mohli by dát klimu s vyšším výkonem. Ale zase se jim na druhou stranu nedivím. Vždyť těch "tropických" dnů je do roka 10 - 15 a tak to nemá cenu dimenzovat jak pro jižanské státy.
  6. Díky chlapi. Asi jsem si to nějak "zapamatoval" špatně. :)
  7. Nechci zakládat nové téma kvůli takové blbosti, tak to fouknu zde. Teď jsem měl svého rapida tři týdny v servisu a tak jsem si asi odvykl od grafiky MaxiDOTu v MR 2016. Ale nedá mi to a raději se chci zeptat majitelů rapidů MR 2016 jak se jim zobrazuje grafika na maxidotu. Jestli mi nepřehráli software maxika. Máte všechny nabídky orámovány bílým obdélníkem? Nebo máte jen bílé vodorovné čáry nahoře a dole? Levá fotka je MR2017 a pravá je MR2016. Já bych řekl, že jsem měl jen ty dvě čáry, ale asi se mýlím. Nevím, proto se ptám :).
  8. Couval jsem až jsem přibral přívěsný valník za dodávkou. Bílá dodávka a valník s bílou (od vápna) podlahou. Takže jsem se soustředil na dodávku a valník se mi ve zpětném "ztratil".
  9. já na to taky dneska narazil. když jsem po bazarech hledal nějaké 15ky na zimu. Škoda že to jsou 16ky, za těch 1400 Kč/kus je to luxusní cena, když si to porovnám s tím co lidi "chtějí" za X let staré 15ky z jedničkových Octávií či jiných koncernovek.
  10. Jirka_CZE

    Climatronic

    Mám MR2016 a climatronic nastaveny na AUTO. ráno když je auto vymrzlé tak po nastartování jede ventilace na 2 čárky cca minutu. Potom po cca 30s přidává o jednu čárku až na 6 z 7. Celou dobu fouká převážně na čelní okno a na boční okna. Poté až se pohne ručička teploměru (cca 5-6min jízdy) tak ubere na 5 čárek a po chvíli na 4. To už příjemně topí a fouká na nohy. Navíc mám vyhřivané sedačky a ty topí hned Takže za mě spokojenost.
  11. tip co ještě zkontrolovat: Podobné drnčení mi způsobovaly sluneční brýle v přihrádce nad hlavou. Koukni jestli ti tam nelítají.
  12. Mám ještě 3 týdny, tak to ještě pořeším. 500 je dost peněz o tom žádná. Ještě si ale projdu smlouvu, protože při koupi vozů mi dali slevu na pojištění s tím že musím chodit k nim do servisu. Ale nevím jestli to platí jen na opravy nebo i na servis. Požádám jej o cenovou nabídku ať nejsem překvapen ( na to DPH jsem se neptal).
  13. Tak jsem se byl objednat na první garančku po dvou letech/30 000km a ptal jsem se na olej. Jak to u nich chodí a co za něj chtějí (Autocentrála Ostrava - Třebovice). Technik mi sdělil, že si vlastní olej donést mužu, ale že od 1.1.2018 si účtují 400Kč za ekologickou likvidaci, když si donesu vlastní. A jejich olej (XTčko ?? jestli jsem to pochytil správně) je za 450 Kč/l. Takže 1800 Kč za náplň. Tak nevím jestli tahat vlastní. I když to pořád vyjde levněji, když vezmu Castrol Edge 5w40 za cca 900 + 400 likvidace jsem na 1300 Kč.
  14. Jirka_CZE

    Climatronic

    Je to zlodějna. Tam se pokazí potenciometr za 30 Kč a tím, že AS neopravuje, ale jen vyměňuje, tak to stojí skoro 5000 Kč i s prací. Bohužel takový typ potenciometru není běžný a je vyrobený speciálně pro ŠA (VW), tak ho ani nikde neseženeš, aby sis to opravil sám. To samé platí případně i pro ty kolečka. Hold na něčem vydělat musí, kdy ty auta dle jejich tvrzení prodávají "skoro" bez zisku .
×
×
  • Create New...