Přejít na obsah

poldíček

Uživatel
  • Počet příspěvků

    9
  • Registrace

  • Poslední návštěva

O uživateli poldíček

  • Narozeniny 8.5.1975

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení poldíček

Nováček

Nováček (1/14)

3

Popularita

  1. Já dělal rozvody dle servisky (auto kupováno po skončení firemního leasingu v prodejně Škoda) ve 210.000 km (auto jsem koupil ve 104.000 km) a moji mechanici říkali, že by v pohodě rozvody zvládly 250.000 km :-) pumpa netekla, takže u mne v pohodě (auto vyrobeno 6/2011). Takže bych spíše řekl, že je to o způsobu jízdy (závodník/kliďas, nájezd (denně ujedu 150-300 km), než že by to rozvody neměly zvládnout....
  2. Já mám auto z 6/2011 (vše původní), aktuálně něco přes 208.000 km najeto. Počátkem listopadu jedu na servis (během 14 dní ujedu těch zbývajících 2.000 km). Takže rozvody a vodní čerpadlo budu měnit dle předepsaného plánu při 210.000 km (dle mých automechaniků se vázat na 6 let je zbytečné, tedy pokud neujedu těch 210 tisíc až za 20 let :-)). takže auto bude mít už přes 7 let. Chladící kapalina evidentně nikde nemizí (takže čerpadlo v pohodě drží) - nedolévám, občas juknu a hladina je stále pár milimetrů pod hranicí MAX. Takže za sebe bych se nebál a neměnil zbytečně dříve. Samozřejmě jako ve všem platí, že hodně záleží jak kdo jezdí - kdo je závodník, motor je víc namáhán, tak asi musí měnit dříve....ale to je pouze můj názor a zkušenost :-)
  3. Tak aktuálně mám skoro 205.000 km, ale dosud jsem nikdy olej dolévat během servisního intervalu (byť jsem ho na doporučení mechaniků z mého servisu stáhnul z LL na klasických 15.000 km) nemusel...a přiznám se, že u předchozího auta (Škoda Octavia I 1.9 TDI motor AHF) jsem do jeho prodeje švagrovi s 394.000 km na tachometru rovněž nikdy nemusel dolévat :-) asi mám zatím štěstí na dobře složené motory, které netekly anebo jsem se k nim dobře choval :-)
  4. Tak jsem ti schválně udělal screen ze svého včerejšího vypalování flitru - nejel jsem po dálnici jako obvykle, ale klidnou jízdu po silnici 1. třídy ustálenou rychlostí a také mi tam něco zbylo :-) takže se nemusíš bát :-)
  5. Myslím, že to není nic neobvyklého... u mne hodně záleží na tom, kdy se filtr vypaluje. Pokud jedu po silnici 1. třídy, musím řešit kruháče, semafory a podobná omezení plynulé jízdy, tak se mi vypalování běžně ukončí na cca 27% běžného zaplnění filtru v rámci cyklu (a pak mi tam jako tobě zůstane nějaký ten gram sazí). Pokud zrovna frčím po dálnici D8 a pěkně svižně bez sundání nohy z plynového pedálu, pak vypalovací cyklus skončí na nějakých 21% (podařilo se mi dokonce několikrát i 17% běžného zaplnění) - v tomto případě se mi vše vypálí hezky až na 0. Tuto věc ale moc neřeším, stejně to jsou jen vypočtené hodnoty :-) Ale přiznávám, že díky aplikaci plánuji služební cesty tak, aby vypalování probíhalo hlavně při jízdě po dálnici (osobně mi vadí, že to nelze třeba chvilku pozastavit (byť třeba o 30 km) - mám blbý pocit, když se vypaluje při jízdě přes obce, raději při jízdě po dálnici (když už mám "sazomet" jak dieslu říkají odpůrci nafty, tak ať to nemusí dýchat zbytečně moc lidí ....
  6. Ano, možná to skutečně prožívám :-) v létě vypalování poznám hned podle zvýšených otáček, zato v zimě automaticky zvyšuje otáčky hned po startu a já z určitého vnitřního pocitu rád nechám vypalování filtru proběhnout celé až úplně dokonce a nerad vypínám motor v polovině cyklu vypalování. Navíc mám možnost tímto způsobem kontrolovat, jestli se třeba neděje něco špatného (třeba že by motor špatně spaloval a vypalování by se spouštělo mnohem častěji než tomu bylo dříve - třeba po 300 km oproti původním 750 km). Chápu, pro většinu lidí asi zbytečnost, mně to ale baví sledovat (počet kilometrů, teplota před a za filtrem....). Každý jsme nějaký :-)
  7. Používám ke sledování zaplněnosti a vypalování filtru stejnou aplikaci a maximální spokojenost :-) ideální minimálně v tom, že vidím vypalování pravidelně po 750 km (Diesel gate soft jsem nerealizoval, mám už hodně starší software verze 8810), mohu si i solidně udělat přehled kdy bude zase vypalování DPF a podle toho zvolit kudy pojedu (zda klidně a pohodově po silnici 1. třídy nebo hezky pěkně dravě po dálnici D8, aby se protočilo turbo a hezky se v klidu vypaloval filtr).
  8. Aktuálně 202.000 km - ve 108.000 km jsem musel měnit přední i zadní kotouče a brzdové destičky (kupoval jsem jako ojeté po skončení firemního leasingu) - ve 120.000 km jsem musel klasicky měnit EGR ventil - ve 210.000 km mne čekají rozvody (chladicí kapalina neuniká ani minimálně)- nebyl důvod měnit dříve Jinak klasické běžné provozní věci - stěrače, trysky (přední i zadní) ostřikovače oken, servisní interval jsem na doporučení snížil z LL (30 tis. km) na klasický pevný 15.000 km (byť jezdím převážně dlouhé trasy cca 200 km každý den). Diesel gate jsem nerealizoval, takže se mi DPF vypaluje pravidelně po 750 km, stále původní DPF zaplněn z cca 72% (vypalování sleduji aplikací v mobilu), stále původní spojka a všechny vstřiky. Jediné co aktuálně řeším díky vedrům je zatím nezjištěný únik chladiva z klimatizace (předchozí roky únik při ročním doplnění cca 40-50 g chladiva, nyní už skoro 200 g) - kontrastní látka nikde není vidět, takže to vypadá na nějaký únik u klimakopresoru..tak uvidíme.....zatím stále chladí, byť taková zima jako u mé předchozí Octavie I to nikdy nebyla (holt rozdíl cca 750 g versus 525 g chladiva je asi znát). Ale jinak spokojenost :-) průměrná spotřeba cca 5 l/100, ale je fakt že jsem klidný předvídavý jezdec, žádný závodník (na dálnici ale občas motor pěkně protáhnu, ať si motor a turbo nestěžuje :-) )
  9. Zdravím...tak i já jsem mezi postiženými moje Octavia r.v. 2011, koupená jako ověřené vozidlo po skončeném leasingu u značkového servisu Škoda s ověřenými necelými 104.000 km, se bohužel dočkala závady EGR ventilu před nedožitými 120.000 km. Průběh závady byl rychlý - jeden den zničeho nic při skoro zahřátém motoru nejprve opakovaně blikající kontrolka žhavení a spadnutí do nouzového režimu. 3 x stačilo vypnout motor a znovu nastartovat, pak už se navíc rozsvítila i kontrolka zpětného vedení spalin. Takže cesta do servisu, načtení chyb a samozřejmě jasná prognoza - připrav si peníze, EGR ventil jde do kopru vyčistíme ti to, možná to ještě chvíli bude fungovat, ale výměna tě nemine. Jeden den vše fungovalo O.K., pak zase opakování stejného scénáře - takže hned provedena výměna, neb potřebuji spolehlivě jezdit služebně každý den. Nyní doufám, že nový EGR vydrží více než 120.000 km, které zvládl starý egr P.S. S novým egrem pociťuji vyšší výkon a lepší projev průběhu točivého momentu,ale to asi nikoho nepřekvapí... Takže moje odpověď na téma: v nouzovém režimu se fakt dlouho jezdit nedá
×
×
  • Vytvořit nový...