To murder : nedá mně to a znovu se vložím do diskuse. Je to docela zajímavá sonda do psychiky nás všech řidičů, ostatně na autorevue.cz je již k tématu videa asi 600 příspěvků. Nechci hodnotit způsob jízdy tvůj, neznám tě, neviděl jsem tě řešit situace. Mám však zásadní připomínku. Ano, některé věci se mně v dopravních předpisech nelíbí, ale uvědomuji si, že něco musí regulovat moje chování na silnici a chování ostatních – tedy předpisy. Druhá a zásadnější věc je, že musím mít důvěru v ostatní řidiče, že oni předpisy dodržují v rámci možností také. To znamená, že jim věřím, že mně na hlavní dají z vedlejší přednost, že až budu na hlavní předjíždět, tak z vedlejší mně tam někdo nevjede, že když pojedu po dálnici, že mě někdo nebude „podjíždět“ zprava, co když totiž uvidím překážku, ten za mnou ne, chci se vyhnout vpravo a ?
Ten řidič na videu pro mě evidentně spoléhal na to co jsem napsal, totiž na důvěru v nás ostatní, že nebudeme dělat to co on. Co kdyby na D1 z Prahy najednou všichni začali praktikovat jeho způsob jízdy, co vznikne – anarchie a ?
No a k tomu videu, nevím jak posoudit podle příspěvků, zda ten řidič „to má v krvi“, když vezmu v úvahu, že ostatní jen nedělali to co on. Trasu až do Tábora jsem jel jako řidič za posledních 25 let víc jak 200x, znám ji snad poslepu. Nepovažuji za vrchol řidičského umění, že při sjezdu na Benešov z D1 předjíždí za porušení předpisů, on to tam zná, počítá, že to nikdo jiný neudělá, imho očekává chování ostatních podle předpisů, navíc ví, že tam je vlastně tak řečeno jednosměrka a pokračuje ve dvou pruzích do kopce. Musel bych napsat mnoho textu, stalo by se to nezáživným, snad jen Votický kopec, zase nic světoborného podjet zprava, rovinka za Rzavou, plná čára, ano musí mít výhled, odhad, to ale musí mít každý, ať pojede 20, 90,130,250.
Můj závěr : Prostě jen spoléhal na důvěru ostatních, to však nemusí trvat navěky. Ano, odsuzuji ho, ohledně tebe jak jsem napsal nevím, musel bych vedle tebe sedět.