Přejít na obsah

kbs1

Uživatel
  • Počet příspěvků

    33
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení kbs1

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. Nepouziva sa nahodou na "daewoo" rovnaky regulator tlaku paliva? https://www.autodielyonline24.sk/vdo-1737501.html
  2. Ahojte, na mojej felicii 1.3 MPI odisiel regulator tlaku paliva. Uz teraz to predosly majitel mal spravene tak, ze namiesto pripojenia na podtlak (do sania) bol vyvod z regulatora jednoducho uktoveny do slepej hadicky (lebo trochu cez neho prerazal benzin :) Tym padom uz regulator nereguloval, avsak po novom to aj prestalo startovat v 95% pokusov. Najvacsia sanca nastartovat bola ked som pockal kym cerpadlo natlaci benzin a hned po tom. Aj ked to nastartovalo, motor ide na benzin extremne zle (LPG OK). Problem je ze na LPG sa neda prepnut kym nenastartujem na benzin. Diagnostika: - pripojil som merac tlaku paliva, cerpadlo tlaci > 3 bar, avsak tlak zacne hned padat akonahle sa vypne relatko - ked som motor nastartoval a nechal bezat par minut a vypol a skusil znovu, tlak po otoceni klucika padal este rychlejsie aj ked sa zoplo a vyplo relatko (vtedy uz nastartovat nesiel) - ked motor bezi na volnobehu, tlak je okolo 3 bar, avsak skace - ked kliestami stlacim (zablokujem) navratku od vstrekovacej listy (hadicu), tlak neklesa (ale je zasa moc vysoky - 4 az 4.5 bar) a auto ide vacsinou nastartovat aj bezi (ale stale zle) - ked vypnem motor po dlhsom bezani tlak pada k 0 docela rychlo Teda som vymontoval regulator tlaku paliva. Bola tam kopa bordelu ktory som sa snazil vycistit. Myslim, ze dany bordel je rozlozena vnutorna gumicka (tesnenie) v regulatore. Nikdy som novy regulator tlaku paliva nevidel, ale pocitam ze tie 4 dierky nemaju byt plne derave, ci? Kazdopadne si teda myslim ze sa jedna o regulator tlaku paliva. Aky je vas nazor? Dalsi problem je ze neviem regulator nikde zohnat. Vie niekto o nejakom obchode kde je skladom? Co som volal vsade mozne, povedali mi ze skladom nemaju, nevyraba sa, objednat sa uz neda. Ked to rozchodim dam aj vymenit filter paliva, myslim ze nebol nikdy meneny (ale benzin tecie pekny zeleny z listy). Avsak je tam tak zly pristup a nemam zdvihak, ze som sa do toho radsej nepustal. Dakujem velmi pekne za rady! :) V.
  3. Vyzera paradne, a nema vysoky tlak? Aky maximalny tlak malo klasicke palivove cerpadlo? Tento udaj neviem nikde najst. Nechcem poskodit uzatvaraci ventil na karburatore. Dikes
  4. Ahojte, mam favorita na plyn a klasicke palivove cerpadlo (s pomocnou pumpickou) mi odislo tak, ze zacalo prepustat benzin do motoroveho oleja. Cerpadlo som vymenil za znacku "VIKA" avsak za 3 mesiace sa problem zopakoval. Skusal som zohnat inu znacku cerpadla ale zevraj sa uz ziadne ine nevyraba. Nechcem si zbytocne kupit dalsie cerpadlo co vydrzi 3 mesiace ale chcem problem vyriesit na trvalo - pouzitim elektrickeho palivoveho cerpadla. Nemusi byt v nadrzi - predstavujem si nieco take ze sa niekam upevni, a ked prepnem na benzin (co je minimum casu), zopne sa palivove cerpadlo, inak pri jazde aj startovani na LPG bude vypnute (toto sa da odchytit od privodu na elektronicky ventil benzinu - ked jazdim na LPG je na nom 12v - zatvoreny). Elektricky to zapojit viem len by som potreboval doporucit nejake palivove cerpadlo - mozno z motorky alebo nieco podobne - existuje take nieco na tento ucel? Isla by do neho palivova linka dnu aj von - a na nej by cerpalo. Stretol sa s tym niekto? Favorit je samozrejme 92 karburator. Dal by som cerpadlo aj do nadrze len v tomto pripade by som potreboval poradit ako je to pracne. Cerpadlo mi nemusi ovladat riadiaca jednotka ale ako vravim prepinacka plyn / benzin - pri zopnuti benzinu plny vykon palivoveho cerpadla a nech to naplni karburator a dalej nech to len cirkuluje (tak ako to ma byt). Dakujem!! )
  5. ahojte, vlozky maju dobre presahy (medzi 0.05mm 0.1mm). Problem je vsak s dotahovanim hlavy, a vzdy bol. Teda aj minule ked som robil hlavu to takto bolo. Postupujem podla postupu 1) "slimakovito" 21nm na vsetky sroby 2) 90 stupnov na vsetky sroby 3) dalsich 90 stupnov Problem je tento. Vsetky horne sroby (teda 10, 6, 2, 3,7) sa nedaju dotiahnut na 2x90 stupnov. Spravim 1x 90, vsetko v pohodke, ale dalsich 90 stupnov by som si uz ruku urval. Sroby 10, 6, 2, 3, 7 som dal na 1x90 a 1x45, viacej sa uz naozaj nedalo. Problem je ze dolne sroby isli na 2x90 BEZ PROBLEMOV. S momentovym klucom som to skusal a vsetky horne sroby cvakli na 115nm (!!!), dolne NECVAKLI ANI NA 100nm, islo s nimi dalej tocit. Otazka: co sa deje? naozaj netusim ako je to takto mozne, sroby su nove, podlozky maju, ta hruba podlozka tam tiez je, vsetko je v poriadku, akurat horne vobec nejdu dotiahnut. Ked to budem skusat dalej bojim sa ze ich urvem. Zatial som vsetky (aj dolne) dotiahol tak aby cvakli na 100nm, a samozrejme idu dotahovat dalej, ale neviem ci mam pokracovat. Do hlavy tieklo do valca 3 Z HORA, teda presne od tych srobov ktore nejdu dotiahnut. Sroby som namazal vazelinou ktora bola v baleni, tak trosku, len som potrel z jednej strany zavit. Vobec netusim co s tym, ci to mozem odtiahnut, ci budem potrebovat potom dalsi vybrus (lebo hlavu som teraz skrivil), netusim. Stretol sa s tym uz niekto? Za kazde rady velmi dakujem. POZN: aby dolne sroby cvakli na 100nm, je na nich priblizne 2x90 + 1x60, co je viacej nez by malo byt. Stale su ale dotiahnute "menej" ako tie horne.
  6. jasne, vdaka, tento krat bude potrebne podlozit vlozky valcov (to robit sam nebudem), pomeram presahy ked to rozoberiem. uz som na aute hlavu raz robil ked som ho kupil, mal som tie presahy premerat uz vtedy (vtedy som len dal vybrusit + natlakovat hlavu + nove tesnenie), oprava vydrzala len 25000 km. este raz dikes
  7. Ahojte, mam favorita 92 karburator na LPG. Pocas jazdy strasne tlakuje hadice, az tak, ze ked po kazdej jazde "nevypustim" tlak cez expanznu, do rana mi vytecie na zem kopa kvapaliny (spoje sa ochladia, tlak sustava uz neudrzi -> tecie). Za jazdy je tak isto tlak tak velky, ze kvapalina sa vzdy "vytlaca" priamo okolo veka expanznej + kazdym inym spojom v chladiacej sustave (termostat, spojky hadic, kurenie, atd). Cize za ~1 mesiac mi takto "vytecie" cca liter a pol chladiacej kvapaliny. Ked expanznu po jazde otvorim, je vzdy plna pary, ktora vyzera aj smrdi ako vyfukove plyny, voda smrdi po LPG, je zlta, kalna, a tak dalej. Vyzera to na klasicky problem s hlavou, ale aj tak sa chcem spytat, kedze je splynovac zapojeny na okruh vody (ohrievanie), je mozne ze prave on tlakuje system cez pretrhnutu membranu alebo nieco podobne? To by vysvetlovalo preco je vo vode citit LPG. Je to skor zbozne prianie - hlavu sa mi uz znova rozoberat prilis nechce (naposledy pred 2.5 rokmi). Kedze je splynovac az za vysokotlakym ventilom (v mojom pripade za dvomi - nadrz + 1 extra), neviem ci je v nom taky tlak aby to mohlo takto tlakovat hadice. A jo, zhorsuje sa to. Dikes za odpovede, ked to nebude splynovac, bude to treba rozobrat, najlepsie este pred zimou )
  8. Mno sak co som teraz robil 4 dni? Akurat som to poskladal
  9. Takto to nie je, immo je karticka spajajuca 9 pinov v "zasuvke" na karticku, vsetky kable su cierne (aby sa tazsie vystopovalo o co ide), relatka sa zopnu jednoducho preto lebo spojenim vhodnych pinov im karticka doda ZEM na pin 86, na pinoch 30 a 85 je vzdy 12 voltov pokial ma rele bezat (teda 12v na 85 starteroveho rele ked startujem, a 12v na 85 rele palivovej punpy pokial ju riadiaca jednotka prave chce mat zapnutu). Rele su teda len dva, a napriklad rele startera sa mi podarilo obist jednoduchym spojenim 30 a 87, teda vyradenim rele, islo startovat bez karticky. Som si isty ze by som to iste mohol spravit s rele palivovej pumpy, ale ked uz tam IMMO mam, tak som si ho tam nechal Kabelaz som mal kompletne rozpletenu a palubku dole, oval plastu som tam nikde nenasiel, takze by som povedal ze tento IMMO je dorobeny a naozaj sa jedna o velmi velmi jednoduchy system. Povodne z IMMO isli dva kontakty k napajaniu RJ (k tomu regionu) ktore sa po zasunuti karticky spojili, cize asi jej prerusovali opat zem, ale tieto boli odstrihnute a po novom ich obsluhovala RJ alarmu, ktora odisla a preto auto prestalo fungovat. Moj nazor teda je ze IMMO tam bol namontovany najprv (a teda odpajal aj RJ bez karticky), nasledne sa domontoval alarm, ktory RJ tak isto kontroloval (cely obvod 15), tak IMMO sa z kontroly RJ odstrihol, a zostala na nom len kontrola extra rele palivovej pumpy a startera. Immo karticku som skusal voltmetrom a naozaj v nej nie je nic ine, iba spaja niektore vybrane piny (0 ohm - skrat), napr 4,9,5, pricom na 4 je zem, a 9 a 5 je prave kontakt 86 relatok startera a palivovej pumpy.
  10. Funguje to! Cely problem bol ze obvod 15 bol prerusovany cez neznamu riadiacu jednotku, odpojil som to, zapojil na spinacku 15 a bam, 12 voltov na indukcnej cievke, 12 voltov na pine 23 a 25, auto chytilo na prvy krat. PS: necakal som ze RJ favorita je zapojena tak jednoducho len z obvodov 15 a 30, o to lepsie pre mna, oprava teda bola prehodenie jednoho kabla z RJ na spinacku. Favac ide ako novy, a krasny zachovaly nehrdzavy kusok. Peter, dakujem za rady a schemu zapojenia.
  11. Na pine 23 nie je 12 voltov. Meram to vsetko relativne k pinu 1. Pin 1 je skratovany na zem cez svorkovnicu nad prevodovkou teda pin1 == zem. Vzhladom k pinu 1 je 12v iba na pine 21 (nie 23). Dalej pin 1 je skratovany s pinmi 7, 10, 20, 40 (skrat, teda tieto maju tiez zem). Toto vsetko sa deje pri vlozenej karticke imobilizera a odpojenej riadiacej jednotke a otocenom kluciku v polohe RUN. Prerusenie na pin 23 som vystopoval ze ide do tej neznamej riadiacej jednotky pod palubovkou. Jednotku som rozobral a poslem sem jej fotky, netusim o co sa jedna avsak ma oznacenie COMBI CS 3110.1. Mozno na google nieco o tom najdem, ale asi to bude autoalarm. Na ktory pin tejto jednotky je zapojeny pin 23 riadiacej jednotky som zatial neriesil. Co je vsak zarazaujce je ze aj po odpojeni tejto riadiacej jednotky dioda nad imobilizerom pri vypnutom kluciku BLIKA, ako je toto mozne? Je tam este niekde nejaka ina skryta riadiaca jednotka? Taktiez, su napatia okrem napati na pine 23 na konektore riadiacej jednotky v poriadku? Ak by to tak bolo skusil by som proste z baterky hodit 12v na ten pin a uvidim ci by to chytilo. Teda za predpokladu ze nie je odpojena alebo prehodena nejaky iny pin na 12v / zem, aby som takto riadiacu jednotku neodpalil. V dalsom prispevku: fotky, musim ich nahrat do PC. EDIT: fotky v prilohe. Ospravedlnujem sa za znizenu kvalitu, ale moj mobil nefoti prilis dobre. Tato RJ bola pod palubovkou nad volantom (za budikmi). Ina RJ je len central, dalsiu som zatial nenasiel. RJ ma vzadu dve diody (na fotkach), po zapojeni nikdy nesvietia (ani po otoceni klucika). Kabel na fotkach zo zadu RJ je ten odrezany, neviem kam sa povodne napajal. EDIT2: oprava udajov
  12. mozno zle sviecky, a na volnobehu nezapaluje jeden valec, ked pridas neni to tak citit ze vynechava / nebezi...
  13. Zdravim, dostal som darovany favorit 94 black line, ktoreho pribeh je nasledovny: 1) cca v decembri ho majitel prestal pouzivat (plne funkcny, kupil si feliciu 2001) 2) cca v marci mu aute chceli ukradnut (robi to dnes este niekto?) 3) pred mesiacom a pol mi favorit daroval, ked som si ho prisiel zobrat nasiel som nasledovne: a) zlomena spinacia skrinka na dve casti, teda isla tocit srobovakom po vlozeni baterie a otoceni do polohy RUN som nepocul palivovu pumpu. Auto samozrejme neslo nastartovat. Odtiahol som si ho domov a tam som po dobu 4 dni ~ 2 hodiny denne skumal o co sa jedna. Auto ma imobilizer. Auto ma alarm. Ma aj elektricke okna a central (central vyzera ze je dorobeny). Autoalarm je *deaktivovany*. To je vsetko co vlastnik vie. Je to tak uz davno. Diagnoza: - indukcna cievka - 0 voltov - palivova pumpa nikdy nebezi (ale ej funkcna, opisem dalej) Poznatky o alarme: - "deaktivovany" cca asi bude znamenat prerezane par kablov a odpojena hukacia truba pod kapotou. Poznatky o imobilizeri: - klasicka "karticka", ktorej jedina funkcia ako som zistil ze spaja / rozpaja zvazky kablov. - zda sa mi, ze imobilizer karticka obsluhuje iba zem k roznym relatkam a castiam automobilu - ked nie je zasunuta, netoci starter. Toto sa da lahko obist odpojenim relatka. - nasiel som dalsie rele na odpajanie palivovej pumpy. Ako minule bez karticky nie je zem na kontakte 86 cize rele nezopne. - na relatka startera a prerusenia palivovej pumpy teda ide na kontakty 30 a 85 vzdy 12V, a kontakt 86 je prerusovany imobilizerom, kontakt 87 pokracuje kam ma. Imobilizer dalej: - pod kapotou vedla riadiacej jednotky a vedla rele palivovej pumpy pod riadiacou jednotkou som nasiel odrezane dva kable ktore idu do karticky imobilizera. Netusim kam idu pretoze ani po rozpleteni izolepy neviem najst ziadne miesto kam by sa mohli napajat. Pochybujem ze pri kradezi ich niekto odrezal, nakolko odrezane kable (med) je na konci cierna a spinava, teda tato uprava bola vykonana uz davno. - po zasunuti imobilizera sa tieto dva kable SPOJA. Teda mohli rozpajat nejaky obvod, ale naozaj neviem aky. Autoalarm dalej: - pod palubovkou pod budikmi boli dve riadiace jednotky. Jedna z nich som zistil ze je central (irelevantne), druha, dost velka si myslim ze je autoalarm alebo imobilizer alebo oboje dokopy (nie som si isty). Ak by to bol len autoalarm, potom nad imobilizerom je dioda ktora blika ked je skrinka v pozicii STOP a nema byt cim ovladana. Teda ak by velka riadiaca jednotka nebol aj imobilizer, potom ako moze blikat dioda nad imobilizerom? Nieco ju musi prerusovat, cize si myslim ze velka cierna jednotka bude alarm aj imobilizer zaroven. - z velej riadiacej jednotky ZO ZADU (nie z konektora) ide cierny kabel ktory je tak isto odrezany. Nepodarilo sa mi najst kabel kam sa originalne napajal. Med je tiez zaspinena co napoveda ze je to uz takto davno. - samotna blikajuca dioda sa napaja do hlavnej kabelaze, zda sa mi ze 15 alebo 30 a kedze blika, musi sa napatie v celej hlavnej kabelazi asi prerusovat, nechapem preco alebo ci to tak naozaj je. Ostatne: - vsetky poistky su dobre. Vsetky najdene relatka su dobre. - mam zhodenu celu palubovku a rozpletene viacere zvazky kablov - spinacka je dobre zapojena, elektricky funkcna, napatie ide kam ma v roznych polohach kluca Rele palivoveho cerpadla (original): - pod riadiacou jednotkou som nasiel rele a tri poistky. Rele aj poistky su OK. Skumanim som zistil ze sa jedna o rele palivovej pumpy a ze ho spina riadiaca jednotka. Toto sa vsak nikdy nestane. Ak manualne spojim 30 a 87 palivova pumpa zacne bezat. - na 85 je zem, 86 ma dostat 12 voltov z konektora tusim ~23 riadiacej jednotky (nepamatam si), ale toto sa nestane. Riadiaca jednotka ma na konektore na krajnych pinoch zem aj 12 voltov. - bez karticky sa ani spojenim 30 a 87 palivova pumpa nerozbehne pretoze rele imobilizera nema zem na kontakte 86. Ostatne 3: - nemam ziadny nastroj na vycitavanie riadiacej jednotky - nemam nahradnu riadiacu jednotku - vsetky skryte poistky pod palubovkou su v poriadku - nenasiel som ziadne zlomene alebo odpojene kontakty okrem tych ktore su odrezane a popisane vyssie. Z faktov ze po zasunuti katricky imobilizera vyzera ze vsetko ide (a samozrejme starter toci), avsak palivova pumpa nie je nikdy zapnuta a nie je 12v na indukcnej cievke (oboje ovlada riadiaca), mi vyplyva ze je vadna riadiaca jednotka. Asi sa za 3 mesiace statia pokazila. Co si myslite vy? Tiez mi pride velmi nepravdepodobne, ze by sa zlodeji vobec ZAOBERALI odpajanim hocijakych kablov. Viem si predstavit ze ked nieco kradnem nemam cas nic moc riesit. PS: vsetky kable boli spinave (original), teda nevyzera ze by sa s tym niekto "babral". Zlodeji zlomili zamok volantu, spinacku, a ked im to neslo nastartovat asi to vzdali. Otazka je co sa pokazilo? Dalsia otazka je ma tento typ imobilizera riadiacu jednotku alebo nie? Jedna sa len o dve relatka na prerusenie startera a palivovej pumpy alebo nie? Karticka imobilizera ma 9 pinov. Kratsie sa to napisat nedalo, snad som nezabudol na nic dolezite. Za napady budem vdacny
  14. robi to nove cidlo pre BMM favority s monovstrekom. co ja viem tak to cidlo je ine nez pre karburatorove verzie. Kazdopadne jazdim s novym cidlom a som zvyknuty ze v polke je uz VELA, rucicku mam v regione pod polkou, vtedy je teplota dobra ) Ak jazdis v meste, doporucujem zapinat kurenie na full time teplo, potom sa ti nebude varit voda.
  15. v pohode, akurat ze ja som uz problem vyriesil, a nakoniec tam ziadna voda v nadrzi nebola, mozno 1 deci, a to mi nijak moc nevadi problem bol v tom ze som mal zle namontovany zmiesavac na karburator, proste sa mi to prvy krat nechcelo robit uplne precizne, a sialo mi tam trosku falosneho vzduchu. Tym padom som mal zmes nastavenu prilis bohatu - aby sa kompenzovalo sanie falosneho vzduchu. Vtedy ked som isiel na LPG a presiel som napr 43/46 litrov natankovanych, motor proste okamzite zdechol, typu "ble" a bolo po vykone / chode motoru. Ostali mi v nadrzi 3 litre LPG na ktore uz auto nevedelo ist, pretoze zmes bola so sanim falosneho vzduchu moc chudobna. Ako nahle som zmiesavac namontoval korektne (z karburatora odpilil maly nepotrebny stlpik aby zmiesavac dobre sadol), LPG mi "dochadza" tak ako ma, tj. ked je ho malo, auto prestane chciet ist do otacok, ktore sa postupne zmensuju a zmensuju (pri vacsich sa zacne dusit prebytkom vzduchu), az nakoniec drzi len neutral, ktory potom tiez skape. Ked som so spravne namontovanym zmiesavacom takto minul plyn, a nasledne som ho natankoval, natankoval som 46.06 litra, co je totalne v poriadku, cize ziadna voda v nadrzi nebola Ked som este kupil nove sviecky na LPG, a nove kable (stare mali vysoky odpor - az 12kOhm na 4 valec), auto ide ako nove
×
×
  • Vytvořit nový...