Přejít na obsah

Pepek

Uživatel
  • Počet příspěvků

    21
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Kontaktní metody

  • Web URL
    http://
  • ICQ
    0

Oznámení Pepek

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. Souhlasím s Jakrem. Auto se chová o dost "jistěji" a předvídatelněji.
  2. Pepek

    Osram Night breaker

    Používáme je v šesti autech. Jsou o dost lepší než Silverstary. Z 12 používaných kusů nám zatím odešly 3 žárovky, a to asi po 4 měsících každodenního provozu.
  3. Zkus, jestli se zvuky ozývají i když mírně přibrzďuješ. Jestli ne, tak by to mohly být třmeny brzd nebo destičky.
  4. Na brzdě se zatím nikdy nenaměřilo, že by tam nějaký výkon přibyl.
  5. Nemusí to být jenom destičky. Kvůli stejným příznakům mi v servisu v záruce měnili držáky třmenů brzd.
  6. Něco jako pilulky proti zemětřesení.
  7. Přidal bych svoji nejnovější zkušenost. Asi před měsícem jsem vyměnil tlumiče za KONI FSD. Od té doby mají ujeto asi 2,5 tis. km, část na vyšších zimních, část na nižších letních pneu. Zatím to vypadá, že tlumiče se hodně povedly. Dělají to, co u nich KONI inzeruje. Když vjedeš do díry, tlumič to odtlumí. Když potřebuješ v zatáčce nebo při prudším manévru podržet udělají to. Auto mi celkově připadá o trochu tvrdší ale o dost stabilnější a jistější. Zároveň s tlumiči jsem měnil i zadní silentbloky ramene přední nápravy za ty plné z Cupry (někde se tu o nich psalo), takže je dost těžko rozlišit, co udělaly tlumiče a co silentbloky. Ještě uvidíme, jak dlouho tlumiče vydrží.
  8. Nesváděj to na Pepka . Tohle říká výrobce.
  9. Aby sis nemusel pronajímat okruh, dá se to udělat i takhle: Zhruba cca 10-15 zabrždení z rychlosti okolo 100 km/h na 50 km/h. Pak nechte trecí segmenty zchladnout na okolní teplotu a pokracujte zábehem pri vyšších teplotách, tj. 10-12 zabrždení z rychlosti cca 130-150 km témer na nulu. Pak nechejte brzdový systém úplně vychladnout (zhruba 1 hodinu).
  10. Názory se různí, a proto si dovoluji přidat oficiální instrukce Feroda pro záběh brzd. Jen bych upozornil, že se to týká Feroda, jiné brdové materiály mají jiná doporučení. -------------------------------------------------------- Pro využití vysoce výkonných třecích materiálů FERODO, dosažení optimálního brzdného účinku a životnosti je nutno dodržet pokyny pro aplikaci a záběh! Brzdové kotouče – záběh Zkontrolujte, zda kotouče odpovídají pro daný typ vozidla a druh použití. Před montáží odstraňte z nových brzdových kotoučů veškeré nečistoty (antikorozní ochrana z výroby atd.). Montáž proveďte dle instrukcí výrobce vozidla nebo nápravy. Přesvědčte se o bezchybné funkci brzdové soustavy, zvláště pak brzdových třmenů. Pro záběh brzdových kotoučů použijte původní “jeté” třecí segmenty (použité, “jeté” třecí segmenty neobsahují v třecí ploše pojiva a pryskyřice). Záběh proveďte tak, abyste dosahovali při brzdění teploty okolo 300 – 350 °C. Při této teplotě se “otevřou” mikropóry slitiny, ze které jsou brzdové kotouče vyrobeny. Do těchto mikropórů je při brzdění vnášen třecí materiál z destiček a tím vznikne optimální třecí plocha na povrchu kotouče. Záběh provádějte do té doby, dokud nedocílíte tohoto efektu (dosednutí třecích segmentů) v celé pracovní ploše brzdových kotoučů (zpravidla 2-3 okruhy). Potom původní třecí segmenty vyjmětě a nahraďte novými. Tento postup proveďte i v případě, že se jedná o použité brzdové kotouče s renovovanou třecí plochou. Renovací dojde k odstranění té třecí plochy kotouče, která obsahuje části třecího materiálu (tloušťka této vrstvy se pohybuje v rozmezí 0,15 – 0,25 mm) Třecí segmenty – záběh Zkontrolujte, zda třecí segmenty odpovídají pro daný typ vozidla a druh použití. Proveďte montáž dle instrukcí výrobce vozidla nebo nápravy. Přesvědčte se o správné funkci brzdové soustavy, zvláště pak brzdových třmenů. Záběh proveďte tak, abyste dosahovali při brzdění nízkých teplot do 350 °C. Při těchto teplotách se vyloučí různá pojiva a pryskyřice a pohybem kotouče se vytěšní z třecí plochy. Tím vznikne v třecí ploše optimální skladba materiálů zaručující vysoký výkon brzdy. Nízký výkon dosáhneme též v případě, že pro záběh třecích segmentů použijeme nový “nejetý” brzdový kotouč. Při ohřevu dojde k vnesení vylučovaných pojiv a pryskyřic do otevřených mikropórů brzdového kotouče. Pokud je to možné, nezabíháme nové třecí segmenty na nových kotoučích. Doporučujeme v přestihu připravit a zajet jednotlivé sady třeba při testovacích jízdách a tím si je bez problémů připravit již pro jednotlivé závody. Záběh třecích segmentů provádějte do doby dosednutí v celé pracovní ploše (zpravidla 3 – 4 okruhy). Na dobu záběhu má výrazný vliv pracovní plocha kotoučů a stav brzdové soustavy a to zejména brzdových třmenů. Tato pravidla platí i pro sériovou výrobu. Problém vnášení vylučovaných pojiv a pryskyřic z nových destiček na nové kotouče řeší firma Ferodo patentovanou technologií (tzv. scorching). Jedná se o krátkodobý vysokoteplotní ohřev třecí plochy destičky na konci výrobního procesu. Zabíhejte tedy brzdy i v sériovém provedení postupným zvyšováním zátěže po dobu 500 – 1000 km.
  11. Dost se to podařilo vyspravit trpělivým leštěním voskem na karoserie s větším obsahem abraziv (dělali jsme to Sonaxem Xtreme NanoPro 3). Světla byla úplně matná (odřená od škrabání ledu) a původně jsem myslel,že se budou muset vyměnit. Ale povedlo se.
  12. Pepek

    Jake kotouce?

    No můžu porovnat jenom Ferodo DS a sériové Škoda, Ferodo Premier jsem nezkoušel. Ty DSka jsou ale tak dobrá, že bych do nich šel kdykoliv.
  13. Pepek

    Jake kotouce?

    Kotouce (vrtane Zimmermanny i sériové Škoda) i obložení (DS) jsem měnil po 90 tis, ale asi tak 10 tis. by se na nich dalo uještě ujet. Ferodo DS brzdí i studené, je to o hodně lepší než 2500. Když jsem si pořídil novou fabku, tak se mi zdálo, že má o hodně pomalejší a tupější nástup brzd než ta předcházející. Potom se ukázalo, že auta s brzdovým asistentem mají trochu jinou charakterisku brzd. Snažil jsem se to vylepšit výměnou kotoučů (Zimmermann), desek (DS) a pancéřoými brzdovými hadičkami. Dost to pomohlo.
  14. Pepek

    Jake kotouce?

    Postupne jsem ojel 3 sady derovanych Zimmermannu (predni i zadni). Pouzivam desky Ferodo DS. Brzdi skvele, problemy zadne.
×
×
  • Vytvořit nový...