Přejít na obsah

jojouf

Uživatel
  • Počet příspěvků

    39
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení jojouf

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. jojouf

    Spotřeba

    Pod toto se můžu jen podepsat. Jen motor je 1.6 Při posledním tankování na LPG: najeto: 49679 natankováno: 4145,696 l LPG cena: 64222,896 průměrná cena/l: 15,49 cena/km: 1,293 spotřeba l/km: 0,083 benzín za tu dobu: natankováno: 461,52 l benzinu cena: 15733,26 průměrná cena/l: 34,09 cena/km: 0,317 spotřeba l/km: 0,0093 průměrná spotřeba na LPG: 8,34l cena LPG/km: 12,93 cena benzín/km: 2,386 (kdybych na něj jezdil se spotřebou 7l/100) cena LPG+benzín/km: 1,609 šetřím tedy cca 77haléřů /km
  2. jojouf

    Spotřeba

    Tak jsem dotestoval, jaký je rozdíl ve spotřebě u Roomstera 1.6 16v, když do práce jezdím po městě na stupeň 4 a 5. Mám to tu hodně po rovince, tak že si myslím, že udržovat 50ku se zařazenou 5 by neměl být moc velký problém (ale když tak mě opravte, ať si neničím motor). Délka cesty je cca 6km, s tím, že motor vždy nechám ohřát dokud se nepřepne na LPG a až pak vyrazím na cestu. Po cestě mám asi 7 křižovatek a nějaké přechody. Na každé cestě se musím v průměru 4x rozjíždět z klidu. Na 50 se rozjíždím na 3 a pak řadím 4 nebo rovnou 5 4 rychlostní stupeň, motor cca 1800 otáček. Průměrná spotřeba měřená podle tankování se pohybovala mezi 9.03 - 9,24 litry LPG/100km 5 rychlostní stupeň, motor cca 1500 otáček. Průměrná spotřeba měřená podle tankování se pohybovala mezi 8.19 - 8,32 litry LPG/100km Ten cca 1 litr rozdílu je vidět i na jednotlivých jízdách v průměru na PP. Zatímco na 4 jsem rád, když se se spotřebou na jednu cestu dostanu pod 10litrů, tak na 5 je to pod 9 litrů. Aby si někdo nemyslel, že to auto moc žere, tak pokud vyrazím dále než jen do práce, není problém jezdit pod 7litrů.
  3. jojouf

    Spotřeba

    Ty rozdíly vycházejí podle PP nebo vždy tankuješ plnou nádrž a přepočitáváš to na ujeté kilometry? Mě třeba PP hrozně kecá. Občas se netrefí až o litr na 100km. Počitá mi víc, než je zkutečná spotřeba. Většinou je rozdíl větší, když stojím v koloně.
  4. jojouf

    Spotřeba

    souhlas ... vetsinou je to na nalade ridice. I kdyz v tomhle pocasi bych to klidne pricital i tomu desti. Podle me, pokud jezdis na silnici ve vyjetych kolejich plnych vody, auto musi tu vodu prekonavat podobne treba jako snih. Tak ze tech par desetinek muze byt i tim. Take si treba jezdil pomaleji a vic vytacel motor na nizsi stupne. jeste me napadlo ... pokud treba stavis barak, nemas v kufru zapomenuto par pytlu s cementem? jinak s tema benzikama je to des. U nas pulka vesnice prisla o sekacky. Protoze byvaly mistni majitel cerpacky kupoval tak trochu nacerno. Jedina sance vzit bejzbolky a doslapnout si na nej. Jinak se nic nevyresi. Testy v te dobe prisly na nejakych 2500,- coz by bylo trochu drahy tankovani. Nebo si s sebou jedine vozit advokata, ktery pri cerpani odebere a zapeceti vzorek. aby bylo jak dokazovat pripadne nedostatky:(
  5. jojouf

    Z 1,2 HTP na 1,6?

    no prece V8 3,2 litru obsah dooost dobry. Z nuly na 100 pak pod 4s a za autem srolovanej asfalt.
  6. jojouf

    Z 1,2 HTP na 1,6?

    samozřejmě jde o dobu, kdy to kupuješ a pak je to o financích, které do toho chceš dát. Já to udělal minulý rok, tedy v době, kdy ceny byly skoro na minimu. Původně jsem přemýšlel o novém, ale pak jsem narazil na jetinu, ktera byla ve slušné výbavě, od člověka, kterému věřím a navíc jsem cenu trochu usmlouval, tak že rozdíl mezi mojim a novým bylo kolem 100tis. Což odpovídá 2 letům stáří v době nákupu. Tak že když nespěcháš a nevezmeš pak první nabídku, na kterou narazíš, tak rozdíl mezi novým a stejně vybaveným referenčním může být značný. Ale je to i trochu tím, že dělám v oboru, tak že mám kontakty, které jsem mohl použít na shánění. Normálně to považuju za hodně riskantní záležitost, to co se tu v některých bazarech objevuje je pěkná divočina.
  7. jojouf

    Z 1,2 HTP na 1,6?

    no 150tis by asi nedostal, ale za podobne starou 1.4 nebo 1.6 taky neda moc. Nevim jak Vy, ale ja nejsem zrovna vrelym zastancem novych aut. Prece jen si jit koupit neco, co v uz dobe zaplaceni ma min o 10% mensi cenu, se mi vubec nezamlouva
  8. fiii haaa, To je teda síla. No ja mám snad pokoj. Od natankování zatím vše v pohodě, tak že nejspíš chyba měření (plovák, PP, ... ??? težko říct). Příštý tyden ale pojedu do servisu, tak to raději nechám prověřit.
  9. jojouf

    Z 1,2 HTP na 1,6?

    jo a s predni nebo zadnim nahonem. Nebo 4x4 a v pripade potre by 3 valce odpojit
  10. jojouf

    Z 1,2 HTP na 1,6?

    Podle me jsou vsechny podobne prestavby uplne na nic. Tedy pokud to neni tvuj konicek a nedelas si to sam (treba proto, aby jsi si dokazal, ze to zvladnes) nebo tim neresis nejakou podstatnou zavadu. Jinak se jen vrazeji penize tak trochu do zbytecnosti, ktere obcas konci velkym zklamanim. Cas me naucil, ze sahat do veci, ktere funguji, se proste nema. To same je treba tuning, kdy si lidi na auta nechavaji pridelavat ruzne plasty a jine vychytavky. Auto pak obcas vypada lepe, ale to je asi vse, co jim to prinese. Kdyz to neni opravdu dobry zihadlo, tak na to ani holku neulovej ale at se rozhodnes jak chces, drzim palce. Druha strana je, ze ten kdo nic nedela, take nic nema.
  11. jojouf

    Z 1,2 HTP na 1,6?

    jojo ... taky hlasuji za vymenu auta. Pokud by ti to i povolili, stejne ta prestavba bude stat asi tolik jako rozdil mezi prodejem HTP a cenou nove 1.6 (pokud to je financni problem, koukni se po nejakem 2 roky starem referencnim voze). Navic pocitej s neduverou pri prodeji te prestavby za par let a tedy i nizsi cenou. Ja kdysi predelaval Formana. Dovezeno u Nemecka jako strikacka, ale kvuli LPG predelano na karburator (rozdil v cene za LPG prestavbu tenkrat asi 8tisic, zmena na karbec asi 1500,-). Kdyz jsem to ale chtel prodat, lidi na to koukali hodne neduverive. Koupil to az jeden šoumen, co tomu rozumel a byl i radsi, ze tam ta elektronika neni, jelikoz s ni byly akorat problemy. No a ty chces (tedy spis budes muset) krome kastle, kol a interieru vlastne menit skoro vse
  12. jojouf

    Spotřeba

    Ekkar_z_Bastlírny: To co popisuješ, není PRŮMĚRNÁ SPOTŘEBA, ale OKAMŽITÁ spotřeba Smůla ... je to průměr. Vždy po natankování jsem při těch testech nuloval všechny počitadla. Tedy i dlouhodobý průměr. Tak že prostě musíš věřit tomu, co jsem napsal To rozmezí od-do bylo v rámci asi 5 tankování. Hlavně to ukazuje na to, že PP se u LPG nedá moc věřit. U benzínu to sedělo téměř přesně. Těch 5,8 bylo při rozumné jízdě tak jak jsem psal. Tedy max 80 po rovině, žádné velké brždění, z kopce bez plynu se zařazenou rychlostí. Měl jsem u toho puštěnou momentální spotřebu a podle ní jsem jel tak, aby moc neskákala. Jel jsem z Krkonoš, tedy spíš rovina a občas z kopečka, kde to nežralo nic. Tu samou trasu při normální jízdě (tedy kolem 50 a 90) mám opakovaně kolem 7l, ale s využitím toho, co jsi psal a to je znalost cesty. Délka cesty je cca 90km. Jinak ty svoje pokusy se spotřebou dělám spíš kvůli zajímavosti, co to auto dokáže a jestli to vůbec zvládnu já. Přece jen, když jsem zkoušel kolik vytáhnu na jednotlivé rychlostní stupně a jak rychle, tak to žralo malinko víc:) Jinak jezdím normálně, ale podle předpisů. Tak nějak podle slov našeho učitele v autoškole. (jinak v té době náčelníka místní dopravky). V obci vždy jezděte max 60 (dnes tedy 50). Za městem to vždy doženete. (pak se tuhle hlášku snažil zamluvit )
  13. jojouf

    Spotřeba

    jo já vím ale byl to jen pokus, co z něj při ještě celkem normální rychlosti dostanu, protože při normálním provozu se hodnotám v techničáku úplně nepřibližuju.
  14. jojouf

    Spotřeba

    Já mám u Roomika 1.6 LPG spotřebu od 9 do 10,5 l/100 podle PP a 7,9 - 8,2 podle tankování LPG. Když jsem to testoval na benzín. Bylo to tak o litr méně. Jezdím hodně sám + samozřejmě nádrž LPG (cca 60 kg) Na jednu nádrž ujedu cca 460km. Z toho tak 300 je jen město, kdy se motor ani pořádně nezahřeje. Ostatních 160 km je většinou z 1 nebo 2 cest mimo město. Pokud jedu mimo město po rovince. Jsem schopný mít průměrnou spotřebu i pod 6 litrů. Znamená to ale jet celou cestu na 5 a rychlost spíš kolem 80 nebo méně. Rekord byl zatím z Krkonoš do Pardubic za 5,8 ve 2 lidech. Samozřejmě jen lehká noha a brzdit jen motorem (za celu cestu jsem se ale musel rozjet asi jen 4x, jinak stále klidná jízda). Ta samá cesta, ale směrem do kopečka byla za 7,2. Jinak doteď jsem po městě jezdil stylem auto rozjet. Sice ne s pedálem na podlaze, ale svižně a při cca 55 na tachometru (tedy 50 v realu) jsem řadil z 3 na 5. Motor tak točí mírně nad 1500. V Pardubicích samá rovina, tak že bez problémů. Teď zkouším to samé na max. 4 stupeň (cca 1900 otáček). Objevila se mi totiž chaba v emisním systému. Psalo to nějaké mastné látky v poslední části výfuku. Což jsem připisoval právě neohřátému motoru a i nízkým otáčkám, kdy se kondenzát nevyfoukne ven. Až příště natankuju. Napíšu sem rozdíl ve spotřebě. Zatím se mi to jeví hodně podobné. je ale také tepleji.
  15. ten dojezd je samozrejme pri ohratem motoru. Jinak dojezd mi skace po 10 km ... tak ze nekdy pristi tyden tam urcite bude 150. (tedy doufam ze ne zase skokove mene.)
×
×
  • Vytvořit nový...