Přejít na obsah

Milan MM72

Uživatel
  • Počet příspěvků

    88
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení Milan MM72

  1. Chtěl bych se zeptat zda už někdo měnil vadné parkovací senzory a jaké konkrétně použil - výrobce - značka - a které mu bez problémů fungují. Výběr dle OEM kódu je velký, cenové rozpětí také, tak bych uvítal radu kterého výrobce vybrat pro bezproblémovou funkčnost. Ideálně někde uprostřed cenového peletonu značek. Jde o Roomster 2009, tedy před facelift. Pokud již někdo máte zkušenost budu rád. Jinak k tématu. Roomster s nefunkčními parkovacími senzory bez problémů prošel STK. Tohle je zkrátka nezajímá.
  2. Ahoj, možná ale opravdu jen možná je vadný startér, nevím jestli popis závady chápu správně nebo jsem vedle. Startér zralý na repas nebo výměnu (vůle na ložiskách, nevysouvá správně pastorek) dělá různé rachtací zvuky jak pastorek nezapadne do věnce setrvačníku ale na více pokusu se chytně a nastartuje. Pokud jsou vůle v ložiscích a kotva má vůli je to další průšvih. Startér jde do zkratu, kontrolky hasnou baterka trpí atd. Ale fakt nevím jestli je tohle tvůj problém. Nejlépe se to zjistí když si to poslechne někdo zkušený přímo u auta. Je to běžná závada.
  3. Odpověď pro diskuzi s Jipol57 o možnostech výměny ŘJ bez demontáže palubky jsem přidal do tématu kde se to již řešilo. U Climaticu ano, ověřeno, u Climatroniku nevím.
  4. Odpověď pro Jipol57: Tak jsem znovu prohlédl možnosti demontáže řídící jednotky topení a zjistil jsem že jsou umístěné na stejném místě. Vyjmutí ale u Climatronicu je jiné je tam šroub imbus uvnitř, Climatic systém bajonet - otoč - vyndej. Ale možná při velké šikovnosti a chuti by třeba šlo vyměnit také tak. Ale jistý si nejsem. Je potřeba ještě vypojit konektor až na motoru, nejde to rozdělat tak jak je to ve videu u Climatiku přímo u předřadného odporu. Link od Vás https://www.youtube.com/watch?v=cr8IIU1RkLk A přístup ke konektoru na ventilátor nemám ověřenou. Třeba je, nevím. ŘJ ventilátoru climatronic foceno šachtou na pylový filtr Já vlastně doufám že to nebude potřeba měnit, a kdyby ano budu shánět šikovného opraváře. Oprava ten šroubek není imbus.
  5. Díky. To je docela rozumná částka.
  6. Tak dle toho co jsem načetl a nakoukal tady na fóru tohle info platí pro provedení Climatic. Tam se lze dostat na ŘJ přes demontovaný airbag. U provedení Climatronic to tak bohužel není. Jednotky jsou samozřejmě rozdílné. U Climatronicu je umístěna přímo v plastovém boxu topení a aby na ní byl přístup musí se demontovat ventilátor, a tím i palubka. Taky bych byl rád kdyby mě někdo opravil že to jde jednodušeji.
  7. Můžu se zeptat, opravil svépomocí nebo svěřil mechanikovi, servisu? Zajímám se o náklady na opravu, v budoucnu nás možná čeká to samé a na demontáž palubky se necítím. Tak bych chtěl vědět náklady na opravu přibližně. Ceny dílů znám, chybí mi cena práce. Climatronic nám také při startu bliká ale vše funguje, ventilátor běží, otáčí se volně, nemá větší odpor. Svítí chyba myslím 4F9 což je chyba ventilátoru nebo jeho řídící jednotky. U nás to bude právě ta řídící jednotka(je taky pod palubkou v topení), občas vykazuje jistou svéhlavost. Ale řekněme uživatelsky zatím vše funguje.
  8. Z příručky F2 montážní místa. Já z toho až tak chytrej nejsem ale třeba někdo poradí, vysvětlí.
  9. Krom toho co píše Bouchy bych radil zkontrolovat kostření přístrojů. Starší auta pokud bylo kostření přístrojů nebo třeba zadních světel rezaté se projevovalo tím že prosvítalo celé zadní světlo, celá přístrojovka a tak podobně. Spotřebič se pokud to bylo možné kostřil přes společné svazky a vlákna žárovek což je velký odpor a způsobovalo to takovou bídnou světelnou hru. Ale nejsem odborník, jen amatér. Takže je to jen tip kterým nelze nic zkazit ale problém vyřešit nemusí.
  10. Tonda byl rychlejší. Myslel jsem že to víte že Teslu živíme i my Evropané a děláme jí zisk. https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/tesla-usa-emisni-kredity-zisk-ztrata-musk.A210209_124245_eko-zahranicni_jla O to horší je ta ekonomická zvrácenost elektromobility.
  11. Není potřeba odsávat, viz obrázek z návodu, popis měrky motorového oleje: I když ideál je někde uprostřed šrafování, tak pokud je olej k horní části šrafování tak je to vše OK. Dokonce na dalším listě návodu je toto: Pokud je motor mimořádně zatížen, např. při delší jízdě po dálnici v létě, při jízdě s přívěsem nebo při průjezdu horských průsmyků, doporučujeme udržovat hladinu oleje v oblasti A , ale ne výše. Nevidím tedy problém. Ještě je dobré si ujasnit jak správně kontrolovat hladinu oleje. Je to tam také napsané. Můj postřeh z tohohle motoru je že díky tomu že měrka je celá schovaná v trubičce tak odečet trochu falíruje na vyvzlínaný olej v trubičce měrky. Ale nejde o nic hrozného, pokud se postupuje dle návodu funguje to správně.
  12. Ve čtvrtek jsme jeli přes Polsko při cestě na Slovensko a tankovali jsme ve stacji paliw Orlen ve Stary Waliszow za krásných 5.99zl. Včera při cestě zpátky jsem chtěl natankovat na stejném místě a to byla chyba. Byli bez benzínu a asi i bez nafty, před stojany byly kužely, paliva došly. Po cestě jsem ale míjel spousty benzínek které vypadaly že jedou normálně. Natankovali jsme až u hranic ve Šcinawce za 6.05zl.
  13. Ještě bych dodal detail který tu nezazněl, třeba ho berete jako samozřejmost (v přiloženém manuálu od Dušana jsem toto nezaznamenal) a tak upozorňuji zbytečně. Kromě baterie ve výborné kondici je potřeba startovat s naplno sešlápnutým plynovým pedálem. Škrtící klapka nesmí omezovat průtok vzduchu, max měřící hodnoty jsou dosažitelné jen takto. Nebo jinak, hodnoty s přivřenou klapkou budou prostě o něco nižší. Ale to asi víte. Dominik: Problém padání do nouzáku se ale nabitím baterie nevyřešil.
  14. Tak už jsem na to asi přišel, olej G055512A2 doporučuje Sixta pro typ převodovky MQ200 - 02T Což by měla být třeba JHN v Roomsteru. http://www.prevodovky-sixta.cz/index.php/degradace-oleje To sem z toho jelen
  15. Správně a pro kontrolu by bylo ideální auto postavit na rovinu, přesněji na vodorovinu a vyšroubovat kontrolní zátku. To co přeteče je přes míru, jestli jsem to tak nějak ze čtení diskuzí pochopil správně. Ale pokud tato zátka chybí tak nic. A také, že různé typy převodovek vyžadují samozřejmě správný typ oleje. Zeptám se, zátky jsou na jaký klíč? Je to třeba imbus 17? a přesný typ auta a motoru (převodovky) Mě jde hlavně o Roomster 1.4 63Kw převodovku JHN. Nomil: nevím na kterém autě jsi měnil zda Roomster nebo F2, uvedeny máš oba, já mám pro Roomstera připraven olej G06 072 6A2 který je pro převodovku JHN. Takže asi výměna byla u F2 podle druhu oleje? Ptám se, že tedy klíč který si použil asi nemusí být stejný u mě. Taky bych rád vyměnil. Převodový olej pro Roomstera převodovka JHN https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/g060726a2-prevodovy-olej-1l-skoda-13762.html
×
×
  • Vytvořit nový...