Přejít na obsah

Bery

Uživatel
  • Počet příspěvků

    132
  • Registrace

  • Poslední návštěva

O uživateli Bery

  • Narozeniny 15.6.1980

Oznámení Bery

Nováček

Nováček (1/14)

  • One Month Later
  • One Year In
  • Week One Done

Nedávné oznámení

0

Popularita

  1. Osobně taky zvažuji zda do výměny rozvodů jít, nebo nejít. (rv 2010, 1.4 TSi CAXA) Mám auto cca měsíc, dovoz německo, neskutečně zachovalé, se mi zdá, že v tom snad nikdo nejezdil... dle původního velkého techničáku borec z vesnice, 1 majitel, dle laku to vidím na garáž, km sedí, serviska, jeto na longlife kontroly 30,60,90 tis v DE servise. Nyní najeto 110 000 olej jsem v servise u nás nechal vyměnit na 5W10 a budu měnit každý rok. řetěz neměněný (alespoň se o tom v servisce nezmiňují, vše ostatní dělali dle intervalů) rozvody,motor tichý při všech startech, žádné problémy, ani vteřinu žádný pazvuk a je jedno jestli je -10 nebo +10. Byl jsem v servise , klasická hláška, že pokud to je Ok a nic to nedělá - neměnit a nešahat na to zbytečně. Přitom bych si vše zaplatil, sada komplet stojí cca 6000 https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/03c198229c-sada-rozvodu-1-4tsi-90kw-92kw-skoda-26376.html přesto, dle nich je motor poslechově bez problémů, tak to nemám zbytečně měnit , rozebírat. Kdyby to bylo v rámci záruky chápu, nechce se jim, ale přece mohli mít prachy a řeknou toto? Nevím zda se do toho pouštět, pokud motor nevykazuje ani vteřinu to co je slyšet z "postižených" rozvodů... To je na palici.
  2. Celou díru bych měl někde kdyby nebyla zároveň SOUBĚŽNĚ s dírou v nadkolí a tedy veškerý sajrajt z cesty se sere dovnitř. Takže jsem ji zadělal a je klid. Šlo mi jen o to jestli někdo netušíte k čemu je ta díra i v tom aute. Ložisko mám někde v podstatě ať je v něm děr kolik chce.
  3. Ahoj chlapi, měl bych jeden možná pro většinu zbytečný dotaz,ale nevím kde se obrátit a myslím,že od toho fóra jsou.Nikdo na to neví odpovědět, ani jsem to bohužel nikde nenašel. Všimli jste si někdy když jste měnili zadní tlumiče a tím pádem i ložiska,na co je tam 3 díra v ložisku? 2 díry jsou určené pro šrouby ,ale 3 je tam nevím na co. Ono by mi to bylo jedno,ale když se podíváte tak i v karoserii je ta díra udělaná a souběžně navazuje na tu v tom ložisku. Přesněji mě jde o to,že se tímto do nadkolí a do míst závitu uchycení ložiska dostává bahno, hlavně voda a v zimě se solí.Tohle plastem zakryté není. Nevím proč to tak dělají jestli je k tomu nějaký dobrý důvod nebo jen je to nedomyšlené.Nebo v jiné motorizaci na něco požité (mám 1,6 GLX 1998) Na jiném autě jsem se setkal s tím (né octavia) kdy mi kolega říkal,že mu uhnilo uchycení ložisek. U octavii se to neděje,ale já to v létě zadělal gumoasfaltem a v případě další výměny ložisek s tlumiči gumoasfalt jen oddělám a namontuju nové. Ale kdo mi řekne na co tam je ta 3 díra budu rád. Buď na odtok vody (ale jaké vody z vnitřku auta, střechy, to snad ne) nebo byla připravená na přívod nějaké hadičky či kabelu jinak nevím. Díky za odpověď. pokud je tam na odtok vody (vlhkosti třeba z vnitřku karoserie) tak to budu muset bohužel zprůchodnit. Sory za blbý dotaz,ale se.re mě to,když při výměně koukám jak blázen na 3 díru která je zkrz až do karoserie a vesele do ni teče stříkající voda z kol. Hnus. Díky za vysvětlení
  4. Mě baterka odešla asi taky zedne na den. Podělané bezúdržbové baterky. Mám dojem,že je v tom víc reklamy než pravdy. koho dnes zajímá z těch výrobců aby baterka vydžela 5 nebo 6 let??? NIKOHO! Jde o obchod. Proč si myslíte,že jsou špunty zadělané pod samolepkou??? Je si snad tady někdo jistý,že když nálepku strháte a slavnostně dolijete destilku tak vam pak uznají záruku??? Neuznají to jsem si téměř 100% jistý. Já když kupoval Octuli tak původní baterka (taky s magickým okem ) vydržela cca u mě 2 roky. Po 2 letech ODEŠLA DOSLOVA ZA JÍZDY!!!!! Takže jestli si někdo myslí,že baterie nemůže odejít během jízdy tak může. Normálně jsem v garáži nastartoval absolutně žádná prodleva. Ujel jsem asi cca 20 km zastavil odskočil na jídlo, opět BEZ PROBLÉMU nastartoval a jel zase dál. A teď pozor: BĚHEM JÍZDY AUTO ZAČALO NAJEDNOU PO ASI 5 KILOMETRECH CUKAT, MUSEL JSEM VYPNOUT SVĚTLA ABY BATERKA JEŠTĚ TĚCH PÁR KILOMETRŮ VYDŽELA A JÁ DOJEL ZPÁTKY DO GARÁŽE. Auto začalo nepříjemně cukat čím dál víc za 1 řídící jednotka byla asi trošku mimo a za 2 což je hlavní tak zapalování už bylo asi taky před koncem... !!!! Takže jsem do garáže dojel bez světel s absolutně cukajícím autem jako na koni. Doslova! Baterka letěla okamžitě i s "magickým okem" do zběrny a koupil jsem BB Power 56Ah také s magickým okem. Ta byla v autě od roku 2008. Teď je rok 2010 a baterka zničeho nic ÚPLNĚ ODEŠLA!!!! Nerozsvítí ani LED svítilnu do zapalovače auta!!!!!!!!! A přitom jsem byl v garáži v sobotu a vše OK. Prostě opět a zase jsem se přesvědčil,že baterie už nejsou to co bejvávalo jak tady někteří píšou,že jim klasiky vydržely 6,5 let nebo víc. Teď už bych to nečekal. Přitom jsem měl baterii na zimu doma a dobil jsem ji. Jinak to takzvané magické oko jde u některých baterii vyšroubovat toho si mnozí z vás určitě všimli. Některé v něm mají zářez pro šroubovák. Opět ale upozorňuju jak říkám,že pokud někdo si myslí,že bezúdržbové baterie jsou v záruce i po tom co někdo serve vrní nálepku a pak to jde reklamovat třeba proto,že odejde článek tak na 99,9% pohoří. Jde o to hlavně najit chybu na uživateli. Osobně tuhle politiku nechápu,ale jelikož já byl ještě před týdnem s autem pryč a v sobotu jsem byl v garáži a všechno v pohodě, alternátor dobíjí jak má (mimochodem je 2 roky starý bosh originál otestovaný v servise) tak jediný problém u mě mohl nastat v tom,že asi odešel jeden z článků. Ještě kouknu na napětí,ale pokud baterie funguje a behem 3 dnů od soboty nerozsvítí ani LED svítilnu tak to už je fakticky úlet. Hlavně platit každou chvíli za novou baterku a jen co si tam dolijete destilku a strháte popis atd tak jste se zárukou mimo. To jen tak mimochodem. Teď spíš uvažuju jakou baterku koupit ať vydží dýl než jen 2 roky. Třeba 3 nebo 4 roky mi připadá už dnes rekord.
  5. Čaute. Jak to tu tak pročítám úplně jsem z té koroze dostal taky strach kolem toho víčka. Doteď jsem nevěděl proč se to tam tvoří. Někdy na benzině při tankování jsem si všiml,že to občas nějaká octa má,ale myslel jsem si,že je to hlavně tím, jak někteří nechávají stékat ukáply benzín po kapotě a ono to pak "nažere" lak... Ale omyl. Je to jak tady čtu těma plastovýma podběhama. Pokud tam nejsou tak to rezaví. No u sebe jsem nezpozoroval zatím ani milimetr a navíc tam ty podběhy mám od samého začátku co jsem auto kupoval od bývalého majitele a mají už něco za sebou tak tam budou asi dlouho. Octa je to r.v 1997 tak se divím,že tam jsou. No každopádně na rez jsem hodně háklivý :-) takže když jsem měnil uložení zadních tlumičů "misky" tak jsem to celé i s těma šroubama nastříkal antirezinem na prahy. Je to něco jak asfalt poměrně silné po zatvrdnutí a než budu zadní tlumiče zase měnit kdo ví kdy to bude. Jezdím hodně málo :-) Před 4 léty když jsem auto kupoval jsem také vyčistil přední blatníky a kanálky na odtok vody.Od té doby se přiznám jsem to nedělal,ale v zimě nejezdím vůbec, auto je garážované tak uvidím co tam bude teď. Každopádně se chystám sundat a podívat se na to víčko nádrže tedy na blatník z druhé strany. Tak či tak to tam vyčistím, vytřu do sucha popřípadě nějaké malé rzi odstraním a nastříkám taky. Jinakjen tak tady jsou fotky jak jsem zadělal tím "asfaltem" zadní uložení tlumičů. Ono to není přímo asfalt jen to cca 20 minut tvrdne a drží jako prase. Pak jen při demontáži musím odškrábat šroubky držící to uložení a je to. Když jsem měnil přední tlumiče, uložení, ramena, čepy všechno jsem taky natíral několika vrstvama barvy. I když je to zbytečné, dodnes tam není náznak rzi. Cokoli nastříkat na taková místa kde stříká bahno a špína je lepší než to nechat dojít až ke rzi. I když auto má sloužit člověku a né člověk autu, tak to beru spíš jako koníček.
  6. Bery

    Brzdy

    Ahoj. Chci se připojit k téhle debatě a zeptat se na věc,kterou jsem se přesně nedozvěděl. Mám vyměněny přední destičky i kotouče Zimmernan. Výměna proběhla klasicky, vyndaly se staré destičky, staré kotouče, zatlačily se pístky, nasadily nové kotouče a destičky... Všechno proběhlo OK. Kotouč byl celý v ochranném nátěru proti rzi s tím,že se to bržděním sjede... To je v pohodě. Ale všiml jsem si, když jsem přijel od známého zpátky do garáže, že kotouče poměrně hřejí. Tak jsem vyzvedl jednu stranu na zvedák a pak druhou a zjistil,že nové kotouče a destičky jsou tak NATĚSNO ,že o sebe třou. Né moc, s kolama jde točit,ale je cítit odpor u obou kol na stejné úrovni.Kola jednou rukou pootočím, to není problém,ale o protočení ze setrvačnosti nemůže být řeč. Ovšem co se týká té teploty tak není to nic šíleného, Kotouč není ani červený, ani jiné barvy, disk kola, brzdový třmen jsou úplne studené (poklice se mi netaví :-) ) tak se chci zeptat jestli když se namontují nové kotouče i brzdy může to "nějak rozmuně třít" určité kilometry,než si to nějak vzájemně sedne. Hned po montáži před prvním zabržděním se kolo protočilo normálně. Teprve až při prvním sešlápnutí, když se destičky dostaly do pracovní polohy a dosedly na kotouč, tak se vymezily tak natěsno,že se možná budou muset zajet až se kola zase budou protáčet jak mají. Zatím jsem ujel cca 25km takže to bude asi ještě trvat. (myslím to tření než si sednou) samotné zajíždění vím,že trvá ca 200km. Stalo se to i někomu z vás? Jaké máte vaše zkušenosti? Díky za každý názor.
  7. Taky by mě to zajímalo.Chystám se na oba ať už to je přijednom. Zajímalo by mě taky jak moc utáhnout tu hlavní samojistící matici. Jestli to dotahovat silou pouze rukama,nebo jak mají někteří ve zvyku stoupnout celou váhou na klíč.
  8. Tak mi to nedalo byl jsem se projet a musim rict, ze jedine kdy pocituju vibrace do pedalu je na 4 a 5 stupni.je to jakoby pisty kdyz pracuji a jeste musim zrovna pridavat plyn.Takze proste jen na 4 a 5 stupni a jeste pri ZATEZI. nedela to zadne zvuky vubec nic vsechno jede jak ma ale je citit "kopani" do pedalu kdyz ho trochu primacknu.Zajedu do servisu asi at se vyjadri co to muze byt ale uz ted je slysim ze reknou vymenit spojku.
  9. Čaute všeci. Mám jeden dotaz.Stejně jako většina Vás mám 1,6 55Kw a potřebuju buď vyvrátit nebo potvrdit jednu věc ohledně spojky. Mám ji asi rok měněnou jede v pohodě šlape jak má,jen prostě mám divný pocit ze spojkového pedálu. KDYŽ BĚHEM JÍZDY MÁM VYŘAZENO TEDY NEUTRÁL SPOJKOVÝ PEDÁL PŘI JEMNÉM SEŠLÁPNUTÍ TEDY NE ÚPLNĚ DOLŮ JE V POHODĚ PROSTĚ ŽÁDNÉ VIBRACE . ALE KDYŽ MÁM ZAŘAZENOU RYCHLOST TŘEBA 4 NEBO 5 A JEMNĚ SEŠLÁPNU SPOJKU FAKT JEMNĚ KDY TEPRVE JAKOBY ZAČNE ZABÍRAT TAK CÍTÍM VIBRACE OD MOTORU. TAKOVÉ JAKOBY KOPÁNÍ. ZNÍ TO MOŽNÁ MOC NADSAZENĚ, ALE MOŽNÁ JE TO NORMÁLNÍ. 55kw jsem se dozvěděl má setrvačník jednohmotu takže nějaké vibrace od něho pochybuju.Vadná může být dvouhmota ale jednohmota je prý téměř na věky...Všechno jede v pohodě jen si říkám, jestli je prostě normální když jemně sešlápnete za jízdy spojku fakt úplně z kraje jak jakoby začne zabírat,že cítíte do pedálu vibrace.U té naší 55Kw verze je vypínání spojky řešeno vypínací tyčí vedenou přes celou převodovku a je mi jasné, že když tahle tyč začne rozpínat spojku tak vibrace zřejmě přecházejí až na pedál, ale zajímá mě jestli to je fakt ok nebo vy máte pedál při záběru v klidu.Pedál sám o sobě nevibruje když na něho nešlapete nebo máte neutrál jen za jízdy když máte sešlápnutý plyn a jakoby jemně zmáčknete spojku úplně v krajní poloze záběru. Díky za vaše odpovědi.
  10. Aha takze pokud dobre chapu tak Octavie 1,6 55KW mely od vyroby JEDNOHMOTU tedy vada na setrvacniku tim,ze by byl proste vadny s unavenyma pruzinama je temer nemozna protoze na nem zadne pruziny nejsou. Dival jsem se do ETKY a tam maji cenu toho setrvacniku pres 25 tisic. To nechapu.Zeby jednohmota TOLIK STALA V ORIGO SERVISE:???? Myslel jsem ze tolik stoji dvouhmoty. Jinak tu tycku ktera vede celou prevodovkou a vypina spojku mam komplet meneno vcetne hydrauliky a vypinaciho palce proste komplet. jedine co jsem nemenil je ten setrvak ale jak tak vidim tak ten se snad nema ani jak pokazit pokud je tam opravdu jak rikate jednohmota. Jinak k vysvetleni.Na te fotce je to pouze mastne vystrikaval jsem to odmastovacim roztokem a fotil zrovna nez jsem to cele vycistil.Jinak netece nic No pokusim se tedy podivat na silentbloky ale jinak uz nevim.Navic nedela to pokazde takze mozna podle toho jak motor zrovna pri jizde sedne kdo vi ja netusim co by to mohlo byt.A do srvisu jak prijedu tak mi zase asi reknou 1000 moznych zavad
  11. Můžu vědět proč tu jednohmotu nekupovat pokud by se tedy jednalo o setrvačník??? pokud je tam od výroby a jelo to 10 let v pohodě a nikdy nic nevibrovalo... Myslel jsem si,že jednohmota je právě pro obyčejný benziňák dobrá volba poměrem k ceně.Tak nevím. Ale snad to bude něco jiného.Pokud by někdo měl taky nějaké zkušenosti prosím napište je sem.
  12. Ahoj. Sice nějaká témata tu jsou ale většinou pro TDI. Mám problém který se začal objevovat najednou.U mé octavie 1,6 55Kw r.v 98 vibruje motor a tím i volant ale jen u volnoběhu. Výkon, otáčky a všechno kolem je ok nic nikde nevydává žádné dívné zvuky, jede jak má, celý průběh otáček až po horní hranici je bez problémů žádné vibrace prostě jen na volnoběhu. A to ještě jen někdy. Někdy jak zastavím je to ok a pak to příjde jen tak znova a pak zase nic.... Tak mě napadlo.Nemůžou to být už silenbloky motoru? a nebo spíš ta spodní vzpěra motoru... U TDI je většinou pokud se nepletu od výroby dvouhmota, ale nevím co je tady a jestli u benziňáku se špatný setrvák projevuje stejně nebo může pouze na volnoběhu.Někteří mají problém u TDI na určitých otáčkách nebo i zvuky od setrváku ale tady to dělá jen když stojím.Tak nevím.Pokud by to bylo setrvákem koupím jednohmotu pokud to bude možné.Ale ať to neměním zbytečně.Spojka je měněná nová před rokem a šlape super.Jde mi o to jestli to může být setrvák když je to jen na volnoběhu a ještě né pokaždé a nebo prostě to může být i nějaká ta vzpěra. Díky za rady!
  13. Narazil jsem na Etku tady je to na rapidu pokud to ma clovek zaplacene jde to stahnout rychle ale jinak jedine nekde na torrentu... Ted to dotahuju dokoínce nainstaluju a vyzkousim ale snad to pojede. Mam vistu 64bit tak snad nebudde problem .-..... WAREZ SMZAN!
  14. Díky moc je to tu v tématu,ale bohužel etka mi nic neříkalo i když jsem to prolízal a hledal něco jako slovo program nebo něco.. diky
  15. NEVÍTE NÁHODOU JAK SE JMENUJE TEN ŠKODOVÁCKÝ PROGRAM KTERÝ MAJÍ VE VŠECH SERVISECH PODLE KTERÉHO VYHLEDÁVAJÍ PŘESNĚ TYPY JEDNOTLIVÝCH DÍLŮ??? ZADAJÍ TAM MODELOVÝ ROK OCTÁVKY, PAK O JAKOU ČÁST AUTA SE JEDNÁ JESTLI TŘEBA PŘEVODOVKA NEBO SPOJKA A PAK JIM TO VYJEDE KOMPLET ROZEBRANÉ SE VŠEMI SOUČÁSTMI JAK NA OBRÁZKU PĚKNĚ OČÍSLOVANÉ A POPSANÉ TAK PŘÍMO S ORIGINÁLNÍM OZNAČENÍM (KÓDEM)... MAJÍ TO V SERVISECH A TAKY JSEM TO VIDĚL V MOTOTECHNĚ PŘÍMO PODLE TOHO OBJEDNÁVAJÍ DÍLY NA ŠKODOVKU.JE TAM SAMOZŘEJMĚ VÍC AUT OD OCTÁVKY PO SUPERBA MYSLÍM, ŽE I FELINA SE TAM DÁ NAJÍT ALE JDE MI HLAVNĚ O VĚCI NA OCTULI...
×
×
  • Vytvořit nový...