Podobná problém jsem měl také. Kolísání otáček, rozvícení kontrolky "kontrola elektroniky motoru", chcípnutí auta i když už byl motor pořádně zahřátý, nebo naopak otáčky zůstaly po vyřazení např. na 4000 a pak pomalu klesali. V té době jsem měl nalítáno nějakých 45000 km. Nakonec jsem musel do servisu kde zjistily malý tlak v jednom z válců. Auto bylo již po záruce a strašily docela velkou cenou opravy. Nakonec mi vyměnily hlavu a neplatil ani korunu. Když jsem se ptal co bylo příčinou, tak mi bylo řečeno že oni vlastně neví, že hlavu si odvezla Škodovka se kterou to vše řešily. Od jednoho blízkého zdroje ze Škodováckého servisu v Kosmonosích jsem se pak dozvěděl že je to nějaká výrobní vada motorů 1,2 o které Škodovka moc dobře ví a aby Škodovka nepřišla o zakázníky tak tuto opravu komplet hradí. A servisy hlavu pouze vymontují a posílají obratem do Škodovky.
Nyní mi opět kolísali otáčky , ale jen při puštěné klimě. Příčinou byli zakarbonované ventily. Nakonec stačilo začít tankovat palivo s aditivama a problém je pryč. Tankuji u Benziny, která má podle testů už v základním naturálu 95 přidané aditiva, i když se o tom skoro vůbec neví.
Teď tankuji jen tam a problém se po pár projetých nádrží už od té doby ani jednou nedostavil a otáčky drží jak přibité.