Jump to content

Tonda-B

Uživatel
  • Content Count

    959
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

38 Excellent

About Tonda-B

  • Rank
    Profesional

Recent Profile Visitors

4,080 profile views
  1. Tonda-B

    Škoda Enyaq

    Kéž by byla nevýhoda elektromobility jen cena. To by byl ten život hezký. Podobně jako ty jsem si půjčil elektrické auto, byl to Fiat 500e dovezený z USA (mohl jsem ho koupit za 350 tis., ale já si ho jen půjčil na rok). Měl překvapivě pěkné jízdní vlastnosti (ale tak tiché, jak jsem čekal, svezení to nebylo, furt tam hučel nějaký venilátor) a dojezd asi tak 120 km. Když bylo pod nulou tak 100 km. Maximálku jsem z toho vydoloval tak 130 km/h, ale dobře měl zvládnuté rozjezdy, takže to nehrabalo, ale člověk nebyl brzda provozu. Naopak, akcelerace byla výborná.
  2. Tenhle motor se naprosto nevyplatí, když si člověk uvědomí jeho servisní rizika (rozpadávající se dvouhmota, přehřívání spojené s praskajícími vložkami válců). Rozdíl ve spotřebě je příliš malý než aby si nízkou spotřebou vydělal na vrtochy stáří.
  3. Povinné procento biosložky musí každá rafinérie plnit. Ne sice u každé dodávky ale v průměru. Nám jde o to, co se prodává. N95 má jako biosložku líh. U N98 se musí zvýšit oktanové číslo a jako povinnou biosložku má uznaný ETBE (když tetraethylolovo je už po léta zakázané) - tedy to, čím to oktanové číslo zvyšuje. Takže líh se přidávat nemusí a tak se to ani nedělá.
  4. Jsem zřejmě ... lehkooký čtenář. Ještě jednou se omlouvám.
  5. Pokud zaplatíš Scalu místo Fabie, tak i kdyby Scala jezdila na ranní rosu a ne na benzín, jejich cenový rozdíl se ti nikdy nevrátí.
  6. Co jsem ale nepochopil je, že jsi citoval návod a vůbec že se jedná o 1,0 MPI a ne TSI. Tak pardon...
  7. To jsem všechno pochopil a o té skladovatelnosti jsem mluvil ve vztahu k 1,6 MPI, která jezdí na LPG, takže benzín v nádrži zůstává věčnost.
  8. Podtáčet TDI je jednoduché - stačí jezdit podle napovídání řazení na přístrojové desce...
  9. A jo.. Takže jde vlastně o lepší skladovatelnost benzínu, když chudák motor musí jezdit na LPG. To souhlasí, benzíny N98 obsahují pro zvýšení oktanového čísla Ethyl Terc. Butyl Ether, který vzniká přeměnou lihu Díky tomu plní povinné procento biosložky, aniž by se do nich musel přidávat líh jako u N95.
  10. U F II 1,6 MPI jezdím N95. VIF (pro vyčištění úsad na ventilech a ve spalovacích prostorech) přidávám jen občas. Odhadem tak 2 nádrže bez VIFu, jedna s VIFem. Benzíny N98 a a víc opravdu obsahují méně olefinů, ze kterých vznikají pryskyřičné úsady a tedy karbon. Jenže u tohohle MPi motoru mi to přijde zbytečné. N95 a občas VIF podle mne stačí.
  11. Každý má právo jezdit jak uzná za vhodné. Pokud tím neporušuje zákon o provozu na pozemních komunikacích... Je to jeho auto tak ať si s ním dělá co chce, ne? A jestli ho baví podtáčet diesel, naplnit si tak motor karbonem a muset dřív měnit dvouhmotu, tak mu to přej.
  12. Já to sice řeším u Fiesty ST s motorem 1,6 Ecoboost, ale to asi bude ten samý problém. Motor má přímý vstřik benzínu a vysoké tlaky ve spalovacích prostorech díky značnému plnícímu tlaku. Jak nezničit písty detonačním spalováním a nebo je nepropálit kapajícími vstřiky, když budou zanesené karbonem? Předepsaný mám benzín N95, ale už při 36 tis. km se začlo objevovat detonační spalování. Začal jsem tankovat u OMV100 oktanový benzín (ten obsahuje míň olefinů, takže i míň špiní) a do každé nádrže stejně přidávám VIF, který čistí. Zmizelo to a už se to neobjevilo. Takže se
  13. V nových autech se asi už nic rozumného najít nedá. Mne velmi mrzí, že když už Škodovka vyrobila tak dobré auto jako je F III, že vynaložila tolik tvůrčí invence na to, jak dobré dílo pokazit. Ale zřejmě se soustředila na výnosovější a o 120 tis. dražší Scalu a potřebovala ji zbavit konkurence ve formě Fabie III. Tu zabila těmi všemi třípísty, kterými nahradila provozně příjemné motory 1,2 TSI.
  14. Máš protokol z té geometrie? Byla na zadní nápravě rozbíhavost?
  15. Utržené silentbloky v těch krátkých příčných ramenech zadní nápravy a následná rozbíhavost zadních kol.
×
×
  • Create New...