Přejít na obsah

Gaucman

Uživatel
  • Počet příspěvků

    8
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení Gaucman

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. Takže problém vyřešen, avšak záhada zůstává. Dneska jsem to nechal připojit na VAG, nenašlo to nic, co by zjevně souviselo s problémem (zajímavý je možná "zvýšené napětí na svorce 30"), ale po vymazání chyb z paměti je najednou motor v pořádku, otáčky se drží na 900/min, spotřeba je též v pořádku. Přesto všem děkuji za pomoc.
  2. Díky, nechám to tedy udělat. Co taková operace stojí, pokud víte?
  3. Zdravím všechny, potřeboval bych poradit s určením příčiny následujícího problému. V posledních dnech mám zvýšené volnoběžné otáčky motoru (1,6l 74kW). Otáčky se drží zhruba na 1200 - 1300/min. K tomu jsem si všimnul výšené spotřeby benzínu (tedy podle palubního počítače), zvláště při jízdě z kopce se zařazenou rychlostí, kdy dříve aktuální spotřeba klesala na nulu, teď jedu z kopce za 3 - 4 litry, podle toho, jestli jedu na 5. nebo 4. kvalt. Takže cestu do práce, kterou jsem jezdil za 6,6 litru, teď dojedu zhruba za 8l/100km. Zhruba na začátku měsíce jsem nechal měnit čidlo teploty vody a škrtící klapku sání, nevím, jestli by to mohlo mít nějakou souvislost. Na VAG jsem zatím nebyl, ještě jsem na to neměl čas. Díky všem za rady.
  4. Tak po nějaké době zkoušení mohu prohlásit, že na vině bylo to teplotní čidlo. Zatím jezdí auto bez problémů. Díky všem za pomoc.
  5. kukinop: já jsem zatím po výměně teplotního čidla stále ve fázi testování. Bohužel musím počkat na chladnější počasí, navíc dělám tento týden odpolení směny, takže ani nemůžu prověřit ranní startování. Rozhodně dám vědět, zda to pomohlo.
  6. Díky všem za ponděty, dneska jsem nechal vyměnit čidlo teploty vody. Dám tomu tak týden - dva, pak se uvidí, každopádně dám vědět. Na teplotní čidlo to ukazuje celkem logicky, zvláště kvůli těm špatným startům po tom, co motor vypnu kvůli zvednutým otáčkám. Čidlo dodá špatný údaje a ŘJ pak nedodá vhodnou směs pro start motoru, proto je rozběh dlouhý a kuckavý, doslova na principu náhodných výbuchů. Dokonce jsem si ze servisu vyzvednul i tu starou klapku, kdyby se někdy v budoucnu hodila, ale mechanik mi k tomu řekl, že ta stará klapka byla dvakrát načtena v závadách, takže je možný, že šlo i o souběh závad. kukinop: skoro vždycky počkám, až kontrolky zhasnou, mezitím se uvážu a případně setřu zamlžená skla.
  7. Tohle bych tipoval na lambda sondu.
  8. Zdravím všechny, v červenci jsem si koupil Octavii, r.v. 98, motor 1,6l, 74kW. Tachometr 130tis, servisní knížka poctivě vyplňovaná, stav auta tomu odpovídá. A asi jsem našel i důvod, proč to auto původní majitel prodal (Německo). Vždy, když je počasí trochu chladnější (zhruba pod 15°C), tak krátce po výjezdu s autem, zhruba do 1km jízdy, samovolně vyskočí otáčky motoru a to tak, že se za volnoběhu drží zhruba na 3 - 4 tisíce/min, za jízdy to samozřejmě více táhne. Jedenkrát za deště mi to udělalo asi 5 vteřin po startu. Stačí však zastavit, vypnout motor a znovu nastartovat a už to znovu neudělá. Problém je s tím startem. Někdy nastartuju snadno, ale někdy taky můžu motorem točit dlouho, než se to doslova "rozkucká", musím u toho prošlapávat plyn až k podlaze, aby se to chytlo. Jakmile je asi motor zahřátý, tak už je to všechno v pořádku. Nemohu ani za nic přijít na to, čím by to mohlo být. Nechal jsem už měnit škrtící klapku, v servisu mi řekli, že ta původní klapka byla načtena dvakrát v závadách. Bohužel dnes (pár dní po opravě) mi to udělalo znovu, asi 1km od domu. V létě, za teplýho počasí, se mi to nestalo. Napadá mě, že by mohla být na vině řídící jednotka, nebo snad i lambda sonda, ale tomu moc nevěřím. Díky za každej nápad, bo už mnou cloumá zoufalství.
×
×
  • Vytvořit nový...