Přejít na obsah

Tesna

Uživatel
  • Počet příspěvků

    426
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

1 042 zobrazení profilu

Oznámení Tesna

Nováček

Nováček (1/14)

1

Popularita

  1. Tesna

    Spojka

    Měnil jsem spojku svého času někde okolo 170tkm a dával jsem tam jednohmotu. Auto od té doby stále jezdí (nyní u kámoše) nyní tuším už 6 let s tím, že motor tlačí výrazně více než v sérii a krouťák měl být dle úpravce okolo 300Nm. Takže za sebe bych se jednohmoty nebál.
  2. Tesna

    Lambda?

    Mám sice doma úplně jiné auta a motory, ale naprosto stejný problém. U obou mi občas tato kontrolka začne svítit a po čase zase zhasne. Výskyt tam i zpět je naprosto nahodilý (startování, "eko"jízda, jízda v zátěži). A tak pořád dokola. A u mých aut je to způsobeno tím, že se holt do benzínu míchá etanol, se kterým čidla a jednotka nepočítají, ale taky jsem byl zpočátku vyplašený, co se kde po ....
  3. Tak pokud máš 100 oktanů za ceny, co píšeš, tak závidím. U nás je možnost jen N95 a V-PR 100, delta v ceně až 7-8Kč/l. Na čipnuté oktě, stejně jako na focusu, rozdíl mezi N95 od no name pumpy a Shell N95 V-P nulový, v ceně asi 4-5 Kč. Já jsem na základě diskutovaného článku přešel na aditivum (0,6 Kč/l) + N95 (aktuálně) 33,40) a výsledek se velmi blží použití V-PR (rychlost reakce na plyn, zátah v nižších otáčkách, ztiišení a zklidnění běhu motoru). Takže za mne OK, jen to nemohu srovnat s normální N98, protože ta u nás v okolí prostě na trase není. Moje poznatky mi potvrdil i kolega, co podobně jako já začal aditivum lít do N95 a druhý, který jezdí standardně na N98 (1.4TSi), teď se stejnými "pocity" jezdí na N95 + aditivum. A právě i ceny v cizině mne vždy proti místním zarážely zarážely, protože pokud se nepletu, běžný rozdíl tam býval 8 - 10 eurocentů na litr mezi N95 a 99/100 oct. Tzn. tak 2x menší než u nás.
  4. N95 je možné bez problémů i dle výrobce tankovat, důsledkem bude jen nepatrně nižší výkon. Jinak doporučuji přečíst toto: http://www.cimbu.cz/index.php?page=whole&lng=cze&item=18
  5. Tesna

    Chiptuning

    Ano, umí všechno udělat ... z osmi ventilů šestnáct a z jednačtverky jednašestku ... buhužel fakt blbě kopírují, protože stejné kraviny tady prezentovalo nebo možná ještě prezentuje x firem .... dokážou načipovat lambo, ale neví, jaké motory jsou v jedničkové Oktávce .... A k tomu naprosto obyč turbodehet s potenciálem +30% sice upraví z 64kW na 77, ale u již v sérii vyhoněné atmosférické benzíny upravují pomalu v podobném poměru A tohle je fakt perla, za kterou by se nemuselo stydět sportovní oddělení Audi: http://www.chiptuning.cz/galerie-chipovanych-vozidel.php?id=5419
  6. Tesna

    Chiptuning

    Osobně firmu neznám, ani nikoho, kdo by si u nich nechal upravovat auto, ale jen jejich stránky mi stačí, abych si udělal představu o jejich solidnosti a odbornosti. Když vezmu auta a motory, o nichž mám nějakou páru: 1) Prezentované údaje a výsledky jsou často za hranicí bujné fantazie Fabia I SDI - +12 kW / 28Nm (!!!!) OI 1.8 20V - +14kW / 28Nm 2) Jsou schopni upravit takové typy, které nikdy nespatřily světlo světa Fabia I 1.6 55kW Fabia I 1.6 16V 74kW OI 1.6 16V 74, resp. 75kW
  7. Měl jsem na Oktě podobnou zkušenost jen s tím rozdílem, že toto klepaní / zvonění se projevovalo zhruba prvních ca. 5 kilometrů, pokud jsem na to trošku šlápl. Při normální jízdě bez zátěže no problem, po zahřátí motoru taktéž. A souviselo to podle mne s tím, že prostě chvíli trvalo, než se motor zahřál a olej se dostal všude tam, kam měl, včetně hlavy motoru a hydroštelů. Jen pro srovnání, ve Focusu jsou budíky oleje a při nastartování je na maximu (olej studený a hustý) a teprve po ujetí 10 - 15 km poklidnouíjízdou jde tlak a teplota oleje na normál a při jízdě v zátěži klesne tlak cca. o 30% proti "startovací" hodnotě, při odřazení a volnoběhu dokonce o 50%.
  8. Tesna

    1.8T 4x4 chip

    Sorry, zapoměl jsem zmínit to nejdůležitější - že to u studeného motoru po chipu dělalo jen pod plným plynem. Takže aspoň člověk věděl, že pokud nechce motor huntovat, tak "radši ještě néé" Zrychlení: Ještě si započítej odchylku 7% na tacho, ověřeno na více autech - při tacho 150 to jede reálně 140 (pro zajímavost TDi 81kW jely jen 132 - 135). Po finální úpravě jsem jen 2x zkoušel sprint v obsadě 1 osoba a bylo to v průměru za 7,5. Víckrát jsem nechtěl trápit spojku.
  9. Tesna

    1.8T 4x4 chip

    A přidám ještě jednu zkušenost - po úpravě je oproti sérii mnohem rozpoznatelnější rozdíl ve výkonu studeného a zahřátého motoru, přičemž o tom, že motor není ještě dobře zahřátý dává vědět nepřeslechnutelné "cavakání ventilů" alias hydroštelů. A ještě něco z archívu: chip2.bmp
  10. Tesna

    1.8T 4x4 chip

    Pro zajímavost přihodím údaje, které jsem si před lety stáhnul, ani nevím, kdo nebo která firma to prezentovala. Skutečně zásadní rozdíl je v pružném zrychlení, kdy od 2500 ot. je motor o úplně něčem jiném. Já jsem obecně po úpravě měl pocit, že motor "poskočil" o jeden rychlostní stupeň - po úpravě to na IV. akcelerovalo jako v sérri na III. Jinak ke kvalitnějšímu benzínu - několikrát jsem to zkoušel s přechodem "tam i zpět" s V-P95 nebo N98 a na tomhle motoru jsem objektivně nepoznal rozdíl. A přitom na vyladěné Feldě 1.6 to bylo poznat okamžitě. Zde také zajímavý odkaz: http://www.cimbu.cz/index.php?page=whole&lng=cze&item=18
  11. Tesna

    1.8T 4x4 chip

    Čistě za sebe ... firmám, které nabízí úpravy desítek značek a stovek modelů a ještě více motorizací už z principu nevěřím a nikdy bych tam nejel, i kdyby to bylo za hubičku. Na Oktě (AGU) jsem měl úpravu 148kW od Motordesign a proti sérii absolutní bomba. Jen to holt časem odnesla spojka, která byla origo a na krouťák větší o 40% není stavěná. A jak píše Kobrik, úpravu poznáš při prvním sešlápnutí plynu a ujetí pár desítek metrů ....
  12. Na podzim jsem nechával překalkulovávat pojistku u manželčiného auta (zákonná + havarijní), protože každý rok nechávám pro havarijko snižovat cenu auta o 10-15%. Nabídka u stávající pojišťovny byla o 3% nižší než předchozí pojistné. tak jsem si nechal udělat nabídku u konkurence a jedna z renomovaných pojišťoven byla o 30% níže. Tak jsem vzal jejich nabídku a nabízenou částku řekl v mé pojišťovně s tím, že jesem schopen tolerovat rozdíl v ceně v procentech, ale ne v desítkách. A elhle, za 2 dny telefonát, že to jde a cena byla najednou ne o3% nižší, ale skoro o těch 30. Takže jedno zeptání a manželka ušetřila na benzín na 2 měsíce ...
  13. Tesna

    Odhad ceny vozu

    Ano, je moc staré. Ale to není to hlavní. Deklarovat u 11 let starého TDi nájezd 14tkm ročně, když tyto auta si tehdy přece kupovaly především firmy a podnikatelé s výrazně vyššími nájezdy, o něčem svědčí. Pracuji ve firmě, kde se nějak extra moc nejezdí, ale u 5-6 let starých aut máme nájezd okolo 300tkm a těch zmiňovaných 154tkm najedou mí známí, podnikatelé a OSVČ tak za 2,5 roku. Já vím, český národ to tak chce, takže na největším prodejním serveru ojetin je průměrný nájezd takto starých aut dokonce neskutených 163tkm.
  14. Vybíráš ze 2 naprosto nesrovnatelných aut a je jen na tobě, které parametry jsou pro tebe rozhodující. Nájezd - 12tkm, pokud jezdíš denně (tj. převážně krátké trasy), pak benzín čili ORS. Obsazenost, náklad - jezdíš sám, nebo i s rodinou a občas něco většího převážíš? Pokud za b, tak zase ORS. Je univerzálnější a v případě potřeby skoro náklaďák. Svezení - tady mne fabisti zabijou, ale FRS je svižné malé auto, sic s dobrým podvozkem, ale proti ORS prostě o v dynamice o třídu níž. Pomíjím zvukovou kulisu ... Spotřeba - tady je to jednoznačné, FRS. Ale už několik majitelů ORS mi potvrdilo, že průměr do 7,5 - 8 litru dlohodobě není při normální svižné jízdě problém Sice jsem měl 6 let jen obyč. 1.8T (upgrade 200PS), ale mimo naprosto běžnou údržbu (olej, filtr) a normální intervaly výměny (brzdy, rozvody apod.) si to nevzalo ani korunu ani korunu navíc.
  15. Okta se dělá od roku 1996, takže Fabia II je o 1,5 generace novější. Zásadní problém u OI je, že objednávky se už 3 týdny neberou, finito, konec výroby. I když osobně se mi FII designově děsně nelíbí, tak při možnosti tam osadit moderní TSi motory bych vůči sic osvědčené, prostorné, ale dnes již i objektivně beznadějně zastaralé OI s nic moc jízdními vlastnostmi při tvém výběru dal přednost FII.
×
×
  • Vytvořit nový...