Přejít na obsah

Sumeragi Subaru

Uživatel
  • Počet příspěvků

    78
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Příspěvky zveřejnil Sumeragi Subaru

  1. 2panet:

    pokud bys chtěl ušetřit zkus jinou cestu(osobně to tak dělám už delší dobu a libi se m to)

    Zkus tankovat E85.. jen je třeba myslet na to že bez přestavby je potřeba tankovat +- 50/50 s N95 ale i tak na litru ušetřím cca 5kč

    Výkon je pocitově o něco menší a spotřeba o chlup vyšší ale když to propočítám na cenu tak mi to pořád vychází dobře. Za pár měsíců uvažuju o přestavbě na komplet E85. Podle toho co jsem zjistil by se měly měnit jen svíčky, nevím jak lambda ale to by možná šlo jen nakodovat. každopádně by to mělo vycházet na cca 5000 což je +- cena i za čip

    Ale 1,6MPi má tu výhodu, že tam lze lít i E85(v začátcích jsem tam lil i čistý E85, ale tam už byl úbytek výkonu a velká spotřeba patrný, každopádně to jelo :kol-46: ) a to do moderních TSI motorů asi nelze.. aspoň jsem to nikde nezaznamenal

  2. z osobní zkušenosti doporučuju pokud už ten E85 chceš používat smíchat pul na pul E85 a N95(pokud nechces investovat do upravy motoru, lambdy atd) motor tolik nežere jako na čistý E85 ale počítej s tím, že tam bude úbytek výkonu + vyšší spotřeba.. cca o litr až litr a pul(při cistém E85 je jestě vyšší,ale nárust výkonu motoru tam není spíše naopak) motoru tím určitě neublížíš, jde jen o to, ze žpi těchto cenách se mi neoplatí na ten E85 jezdit a jízdní vlastnosti s N95 jsou viditelně lepší(navíc nejsou problémy se startováním v chladném počasí, i v létě to bylo vidět, že motor nechytl na první dobrou jako normálně ale startér to tahal dýl a v zimě je to úplná tragédie bez příměsi N95 ti to ani nemusí nastrtovat).. bohužel..

    s přestavbou by to bylo asi bez problémů ale to je další investice a ne malo navic..

  3. V pátek si kamarad koupil také tuhle Octu(MR2012) a musím říct že po prvním svezení, jsem tomu motoru(a hlavně převodovce) propadl..ano není to žádný závoďák,ale naprosto dostatečné pro běžnou jízdu a jsou tam i vcelku slušné rezervy pro předjíždění.. motor je krásně tichý a velice dobře táhne a jízda za 5l/100km s uplně surovým motorem není zas tak zlá :D

    kdybych si měl dneska vybírat jdu do tohoto motoru.. 1.6MPi sice není špatný motor(sežere aj slivovicu) ale proste ten zátah a jen 5q to prostě není ono :D

  4. ano jak tu bylo jiz receno.. tohle vypada na problem imobilizeru.. mam jeden klicek neprizpusobeny po vymene budiku a podvolantovky.. a po nastrtovani hned motor zhasne..takze bych to tipoval na problem v immo.. chtelo by to hodit na VAG a vypsat chyby

  5. Auto s velice dobrými jizdními vlastnostmi, nenáročným motorem(možnost jezdit na E85), spolehlivé, pro klidnou rodinnou jízdu úplně v pohodě.. moc si s tím nezazávodíš, ale pokud jedeš sám, dají se s tím dělat celkem dobré věci a při klidné jízdě spotřeba kolem 6l/100 při trošku agresivnější kolem 8. Hodně tomu ale chybí 6q převodovka, bo to točí 3000rpm při 100km/h, ale jak říkám, pokud se s tím nelítá po dálnici, dá se se spotřebou dostat i pod 6l. Motor je pravda už překonaný a pokud bys měl za srovnatelnou cenu jít do 1,2TSI(nebo 1,4TSI) běž do toho..ale pokud ne tak 1,6MPi je velice dobrý a hlavně poslehlivý motor

  6. Na stránkách škoda auto jsem se dočetl, že tento motor může jezdit na etanol. Zajímalo by mne, zda se dá etanol použit jako 100% palivo. Jaká je pak spotřeba, životnost motoru. Nemá toto palivo nějaké zápory. Děkuiji za odpověď.

    Tak pokud mysíš E85 tak to stejně není 100% ethanol ale 85% ethanol a 15% N95. Vyzkoušel jsem to a dospěl jsem k následujícím poznatkům.

    Pokud natankujes jen E85, tak auto jede a jede relativně solidně, nicméně spotřeba je hooodne vysoká, protože E85 má daleko čistší spalování a lambda sonda si myslí že směs je příliš slabá a láduje do motoru o to více paliva, takže jezdit jen na E85 bez přestavby(stojí kolem 8000kč) je sice možné ale nedoporučuju to.. nehledě na to že v zimě je problém s nastartováním.

    Další možností je mixnout 50:50 E85 a N95, pak již odpadají problémy se startováním v zimě, nicméně auto už jezdí relativně normálně(vzhledem k palivu jako cistý N95), ale spotřeba je o cca 1-1,3l/100km vyšší. Když jsem si to tak počítal, tak jelikož se ušetří na litru místo cca 6Kč jen 3kč, tak jsem si řekl, že to za to zase tolik nestojí protože vyšší spotřeba ještě roste, nejedeš-li hoodně defenzině a na spotřebu.

    Výsledek je ten, že bez přestavby to sice jede, a motor ti to rozhodně nezničí, ale kvůli vysoké spotřebě a horšímu chování motoru to nedoporučuju. Nevyplatí se to ani cenově. Kdyby tam nebyla taková spotřeba paliva, oželel bych poněkud horší jízdní vlastnosti a šel do toho(moc pěkně voní výfukové plyny :D),ale takhle to prostě není ono.

  7. ono taky tady nejde o nějaké šetření.. ale o to, že LED ti tam vydrží prakticky nafurt a navíc to vypadá hezky..

    Palubní PC je proste naprogramovaný na určitou zátěž, leda bys chtěl přeprogramovat software v autě:)

  8. tak co se týká zajíždění motoru.. tak co mám zkušenosti..tak cca 3-5tis km tomu moc nešlapat na krk(žádné prudké akcelerace, ani honění auta po dálnici) a pokud možno ani nepodtáčet. Motor musí "obrousit" písty. Samozřejmě spotřeba bude poněkud vyšší, než si motor sedne ale, nebude to nijak hrozné.. ostatně to poznáš sám, že se motor snadněji vytočí a lépe táhne. Jinak žádné mega rady moc nejsou.. je to všechno opravdu hodně pocitové..

    Jinak motor moc pěkný.. pro rodínné poježdění akorát. Jen trošku bacha na přejíždění, je třeba hodně předvídat protože to prostě nevystřelí jak by člověk někdy chtěl :) ale brzdit provoz určitě nebudeš :)

  9. No co mám informace..tak škodovka skutečně auta přímo z výroby na CNG dělá.. nicméně to není zas tak jednoduché.. jednak je tam daleko menší dojezd..udává se cca 250km a jednak je problém infraskturura doplňovacích stanic. pokud by sis chtěl plnit doma.. musel bys mít kompesor a všechny možné certifikáty ohledně bezpečnosti..tak nevím no.. každopádně to je velice pěkná varianta..ale ropná lobby to ještě dlouho nepustí k veslu.)

  10. tohle jsem take enhda resil.. ptal jsem se na to na nekolika mistech abylo receno ze to jde.. ale ten narust vykonu neni nic moc..a za ty prachy se to neoplati.. konkretne 1,6MPi by byl narust asi 12hp + 7Nm což je nic.. ale rezervy tam ještě jsou.. vždy tam jsou..když si mohou dovolit tyhle motory montovat do nobych O2 Tour a ještě splňovat normu EURO5 při zachování stávajícího výkonu. takže ten nárůst tam je možný ale v poměru k penězům to neno rentabilní..

  11. Hm, tak tohle me celkem zaujalo.. take nemam moznost garazovani. Je teda fakt ze jsem baterii jeste nedobijel,ale asi prijde cas, kdy to budu muset udelat.(je stara 2.5roku) a tohle se nejevi spatne.. zas tak casto nejezdim,takze by se to mozna hodilo. Akorat by to chtelo nejake reference.. zda to opravdu tak funguje jak pisou..

    akorat je s podivem ze na slovensku je to o 200Kc levnejsi nez v CR..i kdyz co se divim.. ten nas bananistan.. :smich:

  12. njnj ale tak máme oba MPi tak výměnou motoru to asi řešit nebudem :D v každém případě jsem za tenhle motor i rád, aspoň neblázním jako magor.. což by se mi asi s dvoulitrem stávalo :) kdž potřebuju tak to jede a jede to obstojně i se spotřebou kterou jsem schopný akceptovat :) hlavní je pohodlí a to octavka ma

×
×
  • Vytvořit nový...