Přejít na obsah

šipan

Uživatel
  • Počet příspěvků

    159
  • Registrace

  • Poslední návštěva

O uživateli šipan

  • Narozeniny 10.9.1977

Návštěvy profilu

1 199 zobrazení profilu

Oznámení šipan

Nováček

Nováček (1/14)

5

Popularita

  1. Toto je darda km na tak malé auto a ještě s lpg. http://m.skodaplus.cz/Car/1273871
  2. šipan

    Zarovky H4

    Jezdím rok s Philips White Vision H4 a za mě to jsou jedinné,které jsou na trhu a svítí na potkávačky opravdu bíle(4300K) Jako xenon to samože není,ale za mě hodně dobrý.Samože homologované(jinné nekupuju) https://www.google.cz/search?client=opera&q=whitevision+h4&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#q=whitevision+h4&tbm=shop Dálkové už tak bílé nejsou,ale to mám vyřešené přídavnými dálkovými za Elri maskou(viz foto)a v nich jsou Osram night breaker unlimited H3(3900K).Ty mají baňku lehce do modra,takže svítí celkem slušně,i když ne až tak do běla.V kombinaci s Visionama . Teď jsem zkusil koupit tyto- http://www.autofam.cz/product.php?id=42846 Na papíru to vypadá na hodně muziky,ale pouze na dálkové.Tlumené jsou bída.Vrátil jsem zpátky Whitky a namontil je otci do auta,protože používal obyč.a to zase tyto jsou lepší.Hlavně teda ty dálková. Jinak jsou homologované(E1) Dříve jsem měl - Blue Vision, - Extreme Power +100%(teď +130%) - taky hodně dobrý(manželka je teď jezdí v Corse a drží),ale do bíla nesvítí(3700K) Tady něco jako porovnání intenzity světla vydávané žárovkou,dle Russia testu-
  3. Na tom obrázku č.5 je vyfocena trubka ,kterou je potřeba odpojit aby jsi ten EGR mohl dostat ze šteftů.Posílám ho znovu. No a EGR pracuje jen v určitých otáčkách nejčastěji 2200 až 2600.Poté se odpojuje.Má za úkol snižovat emise při městském provozu.Pokud pracuje špatně,což dělá většině z nás a proto ho zaslepujeme,tak propouští i v těch vyšších a auto pak při rychlosti kolem90-100km/h a při udržovací jízdě má tednenci pocukávat.Čím více je teplo tím je to markantnější.Po zaslepení se ti zlepší volnoběh a auto pojede celkově lépe,protože bude líp dýchat a nesosat vlastní prdy.Emise to nijak neoohrozí a bezproblému projdeš.No a to nejpodstatnější-necukáš. No a pokud jsi chybu nesmazal diagnostikou,tak pokud bude vše OK,tak by ti měla kontrolka zhasnou sama a to přibližne po 10ti nastartování. Odpoj hadičku znamená jen popis práce,je myslím podtlaková,takže nic nevyteče a pak se opět připojí nazpět. Jinak ano 75kw mají 5ti drátový lambdy.Myslím,že je to výhřev,ale teď si nejsem jistý.74kw mají 4 drátovy.
  4. Pawouk: OK náčelníku. fallouter32- Zaslepení EGR-můj návod(originál šipan)-o příspěvek níže. No a co se týká klapky,tak pokud nekolísají volno.otáčky,nebo to nechcípá apod,tak bych do to nevrtal.Jen až v případě,že se budeš až moc nudit.
  5. Už nesnesitelně tloukli silentbloky předních ramen, výměna - ale přetrval problém při přejedu nerovností, je slyšel tlučení - soudím gumy stabilizátoru - --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- TO JSOU 100% GUMY STABIKU.JE TO TÝDEN CO JSEM JE DĚLAL A AUTO JE NA NÁPRAVĚ K NEPOZNÁNÍ.PŮVODNÍ(5let od výměny)SE SKORO ROZPADALY. Další problémy které mohou nastat - škrtící klapky ---------------------------------------------------------------------- STAČÍ VYČISTIT WDčkem A KARTÁČKEM NA ZUBY A NASTAVIT BUĎ PŘES VAG NEBO SE KLAPKA NASTAVÍ PO ZAPNUTÍ ZAPALOVÁNÍ SAMA(do 1min-zapalování tuto dobu nechat zapnuté) proleju v oleji ( 0.5l - 1l / 3000km ----------------------------------------------------- TOHLETO PROVOZUJU UŽ OD 100TIS.TEDY CO JSEM AUTO KOUPIL(8let zpět)UŽ DÁVÁM 10W40 .NAJETO 265TIS.SPOTŘEBA OLEJE POŘÁD STEJNÁ. vyčištění EGR ventilu ---------------------------------- EGR ZASLEPIT A JE PO ZAPÉKÁNÍ KLAPKY(mám již přes 5let)JINAK MŮŽE BÝT PROBLÉMEM SVÍTÍCÍ KONTROLKY MOTORU.PRAVDĚPODOBNĚ POUŠTÍ SPALINY KDY NEMÁ. prvně při prudkém dešti, pak zhasla, pak opět při dešti a zůstala trvale - diagnostika vysoké napětí lambda 1 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- VLÉZT POD AUTO ZE STRANY SPOLUJEZDCE.JE TAM PLASTOVÁ KRABIČKA VE KTERÉ JSOU KONEKTORY OD LAMBDA SOND.ZKONTROLOVAT JESTLI DO NÍ NETEČE PŘI DEŠTI VODA ,PŘÍPADNĚ NEJSOU ZOXIDOVANÉ SVORKOVNICE.
  6. Ono stejně v té hadici(hlavně v zimě)byl jen humus v podobě bílé pěny a ta hadice byla průchodná tak max.5mm.Teď bude klapka čistá ,jak muzeiní kousek .Bez olejových zapečenin.V tom ale hraje hlávní roli EGR Off.
  7. Ani ne.Ale co chceš po 1.6i ve 265tis.,která žere olej už ve 100tis.(jak která). Sleduju jestli z hadice něco teče nebo ne.Mám ji ukončenou nad převodovkou(zatím pro sledování) a případný nějaký okap by byl na ní patrný v podobě mastnoty.Zatím nic po 2500km.Chudá směs se už neobjevila a přes OBD čtečku(VAG) bohatost v ideálu jak na BA,tak na LPG.Ono trošku to ten plyn rozhazuje,ale drží se to do +8 % -8% takže v normě.V momentě kdy jsem ujel na čistě benzin 100km,tak se adaptace upravily a benzin opět osciloval +3% -3 %.Což je ideál a bez chyb po mnoha letech.
  8. Bjorn- Jéééj tak to je teda smolné řešení kontrolky motoru.Doufám že budeš mít lepší ruku při výběru NEW CAR. No a jelikož jsi se do toho opřel víc než dost(hlavně finančně),tak jsem dám teď rozhřešení já. Myslím to vážně a to hlavně klasickou hlášku- CHCECK ENGINE-systém přiliš chudý. Taky jsem s tím bojoval více jak 4 roky.najeto mám teď celkově 264tis a z toho 12tis na LPG.. No a aby jsme se dostali k jádru věci- Po všech možných akcích typu lambda sonda,váha vzduchu,svíčky ,kabely,zap.modul a jinné bordelismy,jsem to taky už vzdával,ale LPG mě tento dlouhodobý problém nutilo řešit.Je to přeci jen z pohledu chudé směsi trošku více rizikovější pro motor a hlavně ventily. Vyjděme tedy z toho ,že EGR mám zaslepen už 5let.Takže tudy nebezpečí profukování falš.vzduchu nehrozí.Sání i výfuk zkontrolován na těsnost a vše OK.Co je tedy příčina,když máme pocit,že to musí někde cucat falš-vzduch jinde než přes váhu vzduchu.Co vás napadne?Asi už nic,když vše je OK.A přece je jedna taková sranda a je trošku komplikovanější než se to může jevit. Každý z nás se asi setkal s prasklou hadicí odvětrání klikové skříně,která je taková blbá co furt praská a my ji měníme za novou ať to je v pořádku.To samé hlavní sací hadice a její odbočka stejného vrapatého typu(husí krk)k hrdlu víčka oleje.A tam je zakopán ten náš neřešitelný problém.Já totiž,když jsem auto koupil,tak tyto dvě hadice byly prasklé.Jezdil jsem s nimi asi tak 2roky a různě je omotával izolačkama a dával různé napojení-jen ať je to pohromadě.Ale stále netěsnily jak mají.Pak jsem obě hadice vyměnil a začal problém v podobě Checku.začalo to otravovat.Chvilku svítí pak zase po jízdě po dálnici a zastavení na odpočívadle zhasne.Pak zase jízda na "lechtačku" a zase svítí.Při jízdě bez plynu z delšího kopce najednou pic a zase se rozsvítí(nechápete proč z kopce bez plynu).Ve městě na křižovatce na volnoběh pic a zase se rozsvítí.No asi to tak je u většiny z nás a víme o čem píšu. Takže vysvětlení ať to není tak napínavý- Pokud má motor už něco ujeto (cca nad 150tis)tak pístní kroužky už jsou více či méně opotřebované.Při kompresi tedy už tak dobře netěsní a část kompresního výkonu nám prostě přes ty kroužky uteče právě do klikové skříně,kde se samzdřejmě odvětrá a kam?...-zpět k víčku oleje hadicí odvětrání.Tam pokračuje naproti do husího krku hlavní sací hadice a v ní je taková gumová záslepka ovládána podtlakovou hadičkou.Ta je při spuštěném motoru otevřená,takže kyslík si vesele mastí cestou opět do sání a samože až za váhou vzduchu,takže nekontolovatelně a dle toho v jaké zátěži je motor a kolik tlaku unikne přes pístní kroužky zpět k sání.Tento "zbytkový"kyslík nám potom naměří lambda před katem jako nadbytečný a vyhodí hlášku SYSTÉM PŘÍLIŠ CHUDÝ. Vizitkou je toho právě ta jízda z kopce nebo stání na volnoběh. Takže jsem to provedl na otestování tak jak je to na foto a zároveň jsem provedl měření přes VAG jak si lambda poradí před a po úpravě. Výsledek- Před úpravou oscilovala 9 až 12% do chuda to znamená stačí na pár sekund se dostat nad 15% chudá a už ji tam máte na palubce. Po úpravě to lambdě chvíli trvalo než si to přebrala(cca 15min volnoběhu) a začala oscilovat 3% plus a 3%mínus.Tedy kolem nuly tak jak má.Doseřidíl jsem si přes program i plynovou mapu(musel jsem si najet novou mapu benzínu a pak i plynu do jednotky LPG)a dostal jsem se na stejné hodnoty jako u benzínu(předtím jsem měl problém s LPG,protože se to pořád díky tomu rozhazovalo) Do teď jsem najel něco přes 1000km bez hlášky SYSTÉM PŘÍLIŠ CHUDÝ.Střídavě na benzín i plyn a při měření bohatosti přes lambdu.Více ale na LPG.Vše v pohodě i na dálnici.ve 130km/h(déletrvající-do kopce,z kopce)pořád bohatost drží na +- 5% což je více jak dobré u plynu.Dříve to ukazovalo i 22%chudé na plyn a 16% chudé na benzin).Hlavně na volnoběh je to markantně znát. Takže dávám jedno foto jak to teď mám bez vlivu falešných luftů.Ještě jednou zdůrazňuju,že mám EGR OFF.A hlavně to nic skoro nestáááálo!!!!-kousek hadice.... Tak -kurňa to je romááán Takže máte nad čím bádat a budu rád,když to někdo z vás taky použije a hodíte sem pak poznatky.Doufám,že mé bádání k něcemu bude a tím odhalíme německé konstruktéry,kteří i ted dělají auta tak,aby se ve 150tis.projevily problémy a Vy uvažovaly o koupi nového vozu. Ale my jsme české a moravské palice a vyřešíme Bundesprobléms ke spokojenosti svému(doufám)
  9. Řešil jsem taky minulý týden problém s klimou.Jeden den jela a na druhý den nic.Sahary nic,kompresor nespínal.Proběhla kontrola pojistek na baterce.Je to ta úplně vlevo z těch tří co tam jsou.Pojistka v pořádku.I tak jsem ji vytáhl a zjistil že je potažena povlakem oxidu,včetně kontaktu do kterého se zasouvá.Kontakty za pomoci malého šroubováčku a jemného šmirglu očištěny,pojistka vyměněna za novou a vše běží zase jak má.Takže v podstatě blbost ale šalamounsky skrytá.
  10. Tak jsem si ještě pořídil do mlhovek H3 night breaker unlimited.No a můžu říct úplně super. V noci se s tím jede parádně.Hlavně je to znát na okreskových cestách.Udělal jsem nějaké rychlé foto,takže kvalita nic moc,ale podstata z nich znát je.
  11. Mirek 835- Dííííky. Když už to člověk dělá,tak si vždy říkám,proč to neposlat dál.Popisovat se dá vše,ale pokud to vídíš,je to vždy lepší.
  12. Zdarec Tak se chci s vámi podělit o jakýsi "snad návod"jak si provest úpravu mlhovek jako dálková.Myslím,že se není třeba čertit ,že to tak být nemá,protože jednoduchým přepnutím vypínače je vše v původním stavu.Hodně z vás určitě tato myšlenka napadla například při projíždění nějakých Prdelovic pod Lesíkem-okr.Tma jak v pytli. Takže co budem potřebovat: -spínací relé 4polové -cca 1až 1.5mm drát(lanko)asi s rezervou o délce 5m -smrštovací bužírku(průměr 6mm) -pojistkové hnízdo -pojistku 15A(nožová) -izolačku -konektory(,samice-velikost dle vývodu na relé,vypínače který koupíme a výstupu na halogenu.Každý je většinou jiný.Předem prozkoumat,nebo koupit od všech třeba 10ks) -vypínač(pokud možno bez signalizace zapnutí) NÁKLADNOST CCA 200KČ Tak a jdem na to: OCTÁVIA 1.6 V autě si odkrytujeme spodní obložení u řidiče a demontujeme část kde se nachází spínač světel(viz ve foto).Je to pět torxů. Sundáme dekl z baterky.U pravého světla(je jedno které si vybereme,ale pravé je přístupnější)odklapneme kryt halogenu a sundáme taky kryt od mlhovky.Zjistíme který drát na H4 je dálkové(je to bílý),Umístíme spínací relé do lampy dle foto.Svorku od dálek odštípneme a nahradíme novou,kde dopojíme další drát,který povedeme na relé na svorku č85.To samé uděláme z hnědým kabelem na halogenové patici(kostra).Následný drát vedeme na svorku č86 na relé.Z H3 halogenu vyvedem opět zdvojenou svorku(původní odštípneme-samici ,ne od žárovky!!-samec)a vedeme na relé na svorku č87.Na všechny konektory nezapomeneme dát smrštovací bužírku a zapalovačem nahřát,aby se bužírka stáhla.Ve světle vypilujeme drážku(viz foto)tak,aby drát vedoucí od vypínače na svorku č30 na relé byl zároveň z hranou a nevznikla tam přiliš velká díra(mohla by vnikat vlhkost do světla)Drát připrcneme trochou vteřiňáku.Po tomto kroku můžeme nasadit oba kryty halogenů. Pokračujeme tažením drátú do vozidla(viz foto).Záleží na vás kama potáhnete.Já jsem volil jednoduchou a rychlou cestu. Zvolíme umístění vypínače a provedeme zabudování.Vtažený drát rozstřihneme a dopojíme na vypínač.Vypínač ukostříme na volantový sloupek k ostatní kostře.Smontujeme interiér do původního stavu Pokračujeme posledním krokem,a to dopojením pojistkového hnízda na baterku.Z vypínače z auta do pojistkového hnízda a z hnízda na baterku(viz foto)Osadíme pojistku15A.Nasadíme kryt baterky. Tímto je práce dokončena.Všechny kabely řádné v mototovém prostoru uchytíme stahovacíma páskama a omotáme nařídko izolačkou,nebo el.omotávačkou.Dobré je to,že pokud dopojíme dálkovomlhovkově jedno světlo,tak svítí v pohodě bez tažení dalšího drátu i to druhé(mlhovka) No a teď k funkčnosti- Pokud bude vypínač v autě zapnutý,tak půjde na relé proud a mlhovky po zapnutí dálek začnou součaně svítit taky(relé dostane info ze svorky č85,že se zaply dálky).Pokud vypínač vypneme je vše v původním stavu a funce mlhovek je jako u originálu.Stejně tak jdou zapnout i jen při potkávačkach čí parkovačkách.Relé to zpátky nepustí.Pokud nebudete chtít vypínač ,tak stačí natáhnout jen kabel od baterky na svorku č30 na relé.Samozdřejmě přes pojistku. Tak totˇ vše. Hodně zdaru v baslení. Jinak pokud je vypínač zaplý tak se mlhy rozsvěcují i při světelné houkačce,Takže tohle jsem neobcházel.
×
×
  • Vytvořit nový...