Přejít na obsah

kubinj1

Uživatel
  • Počet příspěvků

    20
  • Registrace

  • Poslední návštěva

  • Dny vítězství

    1

Oznámení kubinj1

Nováček

Nováček (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

4

Popularita

  1. Obvod kola 215/60 R16 je 2087,2mm, obvod kola 205/55 R16 je 1985,1mm. Merice jsou kalibrovany na letni pneu, tedy na 1000m udela kolo na letnim pneu cca 479,11 otacky. Na zimnich pneu pri tom samem poctu otacek ujede kolo ale jen asi 951m. Tedy pri jistem zaokrouhleni meric na zimnich pneu ukazuje spotrebu ne na 100km, ale na 95km... Vysledek merice na zimnich pneu tedy musis vynasobit cislem 100/95, tedy asi 1,053... Samozrejme vypocet je jen orientacni, nebere v potaz zataceni kol, prokluz kol, odpor snehu,... (je tedy presne platny pouze pri prime jizde po suchem asfaltu). Kdyz to vztahnu na pripad synka.morava, realna spotreba jeho posledni cesty byla spis 4,6*1,053==4,9l/100km. Coz je porad krasne cislo... Ja mam 1,2tsi 77kW (rv. 2009), dlouhodobou spotrebu mam tak 5,8-5,9 (vetsinou vic lidi v aute), ale pri plne nalozenem aute (4lidi, pes, morce, plnej kufr a 4 kola na strese) jsem jel i za 8,5. A to nejezdim dalnice, jen okresky. Takze synek.morava ma muj obdiv, ja bych stejnou cestu jel s vyssi spotrebou (a to jsem klidny ridic). Ale je pravda, ze radilka razeni neposloucham a drzim motor nekde v rozmezi 1800-2500ot/min (takze nastavaji i situace, kdy mam zarazeno o dva stupne niz nez radi radilek). Az bude v lete cas, poprosim synka.morava, at mi da kurz spravne jizdy s tsi motorem :-)
  2. Taky zdravim, pokud je to na zimnich gumach, je potreba pocitat s tim, ze zimni pneu maji mensi obvod nez letni. Pak samozrejme spotreba dle PP vyzaduje nejakou korekci... Tedy pokud vcerejsi cesta probehla na zimakach, pak bych v lete s nejakym poklesem spotreby radeji nepocital. Jina vec je, ze ta spotreba je fakt super...
  3. Ahoj, asi uplne pasovat nebude. Kdysi jsem to zkousel (ovsem yeti 2009) a hever z Octavie mel uzsi a nizsi zarez na ty vanicce heveru. Zvednout to slo, ale uplne spolehlive to nebylo...
  4. Umim, ale mam pochybnosti. Rad bych nezavisle info.
  5. Ahoj (dobry den), umi tu nekdo zjistit nejaky detail o cisle pripadu 2031561/5 zverejnenem 7.4.2015? Dik
  6. Nemam do toho moc co mluvit, protoze jezdim na benzin, ale s 1,2tsi mam zkusenost, ze kdyz delsi cas netankuju, spotreba mi vyskoci o 0,5 - 1l (a nejsem si jist, jestli to nedela jen natural 95 d Shellu). Jako by nejaka "aditiva" zestarla...
  7. MichaleB, to je moc zmen najednou a tezko se da posoudit, jaky vliv na to mela zmena softu. Kazdopadne zimni gumy mas uzsi (mensi valivy odpor) a jejich obvod mas o 5% mensi nez u letnich pneu. Tim padem Ti keca spousta meraku (pocinaje tachometrem, merenim spotreby,...). Tedy lze predpokladat, ze na letnich gumach muze byt spotreba o nejake procento vyssi nez v zime, a to i kdyz v zime potrebujes delsi cas na zahrati motoru. Pokud je zmena spotreby po prechodu na letni pneu vyssi nez o 5%, je to na zamysleni (vraci se brzdy?, nejsou podhusteny pneu?,nemusis na stejne trase najednou vyrazne vic slapat na plyn?...). S vymenou softu kdysi v roce 2010 jsem mel taky problem - servis provedl upgrade blbe a nevymazal nejake hodnoty z RJ, motor sel neklidne a mel vyssi spotrebu. Reklamoval jsem to primo v MB, na vyzvu z MB provedl servis ugrade sw znovu a poradne a mel jsem pokoj. Nejnovejsi soft ale nemam, protoze se servisu radeji vyhybam...
  8. Existuje na netu nejaky spolehlivy eshop, u ktereho mohu verit tomu, ze v bandasce je ten olej, o kterem pisou na etikete? Doposud jsem kupoval kdekoli, ale vzdycky to bylo do motoru s mensimi naroky na mazani...
  9. kubinj1

    Chiptuning

    Vzhledem k vesnickemu okoli jezdim na N95, obcas se mi povede Shell V Power. Jednou jsem ale natankoval blbe a auto zacalo pri jizde obcas cukat :-( Nasledujici Shell V Power to nastesti spravil... Osobne si nemyslim, ze drazsi benziny musi byt vzdy vyhra - maji zase mensi vytocnost, tim padem dele lezi v nadrzich a maji sanci absorbovat vic vody a bordelu. Bohuzel dnes to chce mit hlavne stesti pri tankovani na svoji strane...
  10. kubinj1

    Chiptuning

    Mel jsem podobnej problem po provedeni upravy sw rj. Po reklamaci u Skody se ukazalo, ze servis udelal spatne ten upgrade. No a taky je potreba dat pozor na to, co lejes do nadrze...
  11. Taky 1,2tsi a taky bez problemu.
  12. Artigasi, at vezmes kteroukoli barvu, stejne se Ti casem okouka, stejne bude casem otlucena od kaminku a odrena od vetvi, klicu, nehtu... Tak se s tim zase tak netrap a vem tu, ktera se Vam libi.
  13. To zjistis jednoduchym testem - pokud pri oplachu vozidla netvori voda kapky, je potreba lak konzervovat. A pokud je potreba konzervovat, pak je predtim potreba umyt autosamponem. V navodu na uzivani nevidim zadne casove omezeni, kdy smis auto umyt samponem, pouze tam pisou, ze sampon mas pouzit pouze na silne znecistena mista. A naopak - mas nejaky tip na dobrou voskovou lestenku, ktera se snadno rozlestuje, dlouho vydrzi a nenechava smouhy?
  14. Asi se mi povedlo natankovat ne uplne koser benzin - auto sebou obcas tak nejak cukne, jako kdyby motor (valec) na jeden cyklus vynechal. A dela to v ruznych otackach (na volnobeh, klidne ale i v zatahu). Trosku me to mrzi, protoze tankuju jen u pump, ktery maj certifikat SGS... Pouzivate nekdo nejaka aditiva do palivoveho systemu na odvlhceni/cisteni palivove soustavy? A jake s nimi pripadne mate zkusenosti? Diky
  15. Diky moc za radu... Ja si mezitim ten navod procetl poradne a vsiml jsem si toho, ale stejne dik...
×
×
  • Vytvořit nový...