Přejít na obsah

martyb

Člen ŠKODA Klubu
  • Počet příspěvků

    2
  • Registrace

  • Poslední návštěva

O uživateli martyb

  • Narozeniny 27.5.1978

Kontaktní metody

  • Web URL
    http://martin.behounek.sweb.cz
  • ICQ
    0

Oznámení martyb

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. martyb

    mArtyho Fabule

  2. Ahoj všichni, asi před měsícem jsem od Olina koupil zadní kotoučovou nápravu z Fabie RS. Chvilku jsem si hrál s rozebráním (makačka, destičky přirezlé ke kotoučům, asi byla chvilku na dešti), očištěním a natřením nápravy samotné. Pak přišli na řadu třmeny. Ty jsem si v práci po rozebrání vypral v ultrazvukové pračce, tím jsem odstranil všechny nečistoty, hlavně uvnitř. Také další díly byly vyprány. Následoval nákup dílů. Jednalo se o sadu těsnění třmenů, nová vodítka držáku třmenu s prachovkami, kotouče, destičky, lana k ruční brzdě, poslední díl brzdových trubek (jedna původní byla zbořená a druhá byla nařízlá flexou). Ještě oba snímače ABS, protože oba byly poškozené (zlomené) a matky nábojů kola. Za komplet co jsem napsal to vyšlo na 8500,-. Po natření třmenů na škoda zelenou přišla na řadu montáž. Ta byla popsána před nedávnem Olinem. Tedy nebudu to rozebírat. Jen se zmíním, že mi výměna trvala asi 4,5 hodiny, to bylo včetně kompletace. Tím myslím, montáž náboje (utahovací moment 70Nm + 30 stupňů - dle dílenské příručky), kotoučů, brzdových destiček. Ještě malá zmínka o vrácení brzdových válečků. Na to je v případě zadní nápravy potřeba přípravek, kterým se váleček našroubuje zpět do třmenu. Jestli to budete rozebírat tak si můžete všimnout, že jsou na přední straně válečku dvě vybrání ve tvaru trojúhelníku. Tam právě zapadá hlava přípravku, jinak neexistuje válečky dostat zpět. Ve šroubování rukou brání těsnící O-kroužek třmenu a prachovka. Více méně, vše bylo popsáno v Olinově článku, jen bych se rád zmínil o odvzdušnění brzd. Abych zamezil velké ztrátě brzdovky, tak jsem ze starých trubek uřízl kousek spolu s holendrem konec zmáčknul ve svěráku. Tím jsem ušetřil hromadu brzdovky, jednalo se jen o několik kapek, než se vymontovala stará a dala se ucpávka a pak zase při montáži nové. Co jsem hlavně říci. Dejte si opravdu záležet na odvzdušnění. Docela dlouho trvalo než se podařilo "vyhnat" všechen vzduch pryč. Jestli jsem to dobře počítal, tak to bylo okolo 20ti šlápnutí na jedno kolo. Co se týče brzdných vlastností. Brzdy jsou lépe dávkovatelné, je cítit nástup dle sešlápnutí pedálu. U bubnů to bylo spíše prvně téměř nic a pak nástup. Ještě jsem nevezl více lidí, ale myslím, že to bude lepší než s bubny.
×
×
  • Vytvořit nový...