Jsem majitelem Octavie s motorem CKFC a manuální převodovkou. Najeto má 220 000 a je z roku 2014. Mám podobný problém jako výše uvedené. Teplota motoru se v létě kutálela tak kolem 60-70°C, pouze v kolonách po Brně se dostala na 90°C, na podzim 50-60°C. Odhadoval jsem to na termostat. Tak jsem ho nechal vyměnit v servisu za nový, ale je to ještě horší. Rafička se ani nepohne a dle Torque teplota mírně stoupá k 50°C z kopce klesá pod 40°C. Takže jezdím bez topení, jen mám puštěný výhřev sedačky. Starý termostat má nerezovou tyčinku, kterou při zvyšující se teploty vody vytlačuje ven a otevře termostat. Při měření za studena má tyčinka vysunutí 6,2 mm při nalití 100°C vody se vysune na 10 mm. Po ochlazení jde tyčinka opět zatlačit.
Ad 1: Kolik "mm" má být tyčinka vysunutá ve studeném stavu, předpokládám, že se úplně nevrací?
Ad 2: Je možné, že nový termostat je špatný a proto je to horší?
Ad 3: Má na funkci termostatu vliv čidlo teploty?
Ad 4: Nějaká jiná možnost?
V servisu s i s tím zatím neví rady, už to jednou řešili u auta s DSG, ale tam stačilo vyměnit druhý termostat na DSG.