Přejít na obsah

dc34

Uživatel
  • Počet příspěvků

    30
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení dc34

Nováček

Nováček (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

0

Popularita

  1. Díky za názory, které se zde objevily, podle očekávání byly celkem přesné. Tak už jen napíšu , jak to všechno dopadlo; určitě se najdou další majitelé O2 1.6 fsi, které potkají stejné problémy, tak jim to třeba pomůže :-) Po uvedených problémech přišlo začátkem února rychlé vyústění a řešení - během jízdy došlo ke ztrátě výkonu, chvění motoru a chodu na dva válce. Auto jsem nechal odtáhnout k "mému" mechošovi, diagnostika ukázala chyby p0303, p0304, p0403 a p0300 (chyba zapalovaní na 3. a 4. válci, závada na EGR a obecná chyba zapalování). Změření tlaků na válcích - 1. až 3. válec tlaky 15 atm, 4. válec 0! Po rozebrání motoru diagnóza dva upálené ventily a motor plný bordelu v důsledku pronikání oleje do prostoru spalování - vadné kroužky na 4. válci a gufera prakticky všech ventilů. K tomu nefunkční EGR (ca. 2mm nános napečených sazí na propouštěcím ventilu). Řešení: de facto malá generálka motoru, kdy se měnily všechny pístní kroužky, šálky, gufero na klice, ventily, jejich vodítka ("gufera"), zbroušená hlava a ventily, a protože byly posunuté rozvody (jeden nebo dva zuby), tak se rovnou udělaly i rozvody. Samozřejmě k tomu výměna svíček a oleje (drobná změna podle normy z Mobil 5W40 na Total Ineo 5W30). Protože jsem si rovnou nechal udělat i EGR a spojku, oprava vyšla na ca. 33 tisíc; samotná "generálka" vyšla zhruba na 27 tisíc a díky broušení hlavy a jejímu sestavení trvala přesně 14 dní. Závěr: motor táhne naprosto krásně a oproti dřivějšku bez jakýchkoliv drobných výpadků tahu nebo pocukávání (určitě i v důsledku výměny egr), pěkně jde do otáček (i když mi přijde, že dřív byl lehounce živější, ale předpokládám, že si to všechno potřebuje sednout) a na prvních ujetých 900 km nevzal nic nebo jen nepozorovatelné množství oleje. Snad to tak i zůstane... ? Takže jednoduše, pokud vám žere FSI (příp. TSI) olej, z mé zkušenosti i podle většiny diskuzí, které jsem za poslední dva měsíce prošel, bohužel nepomůže nic moc jiného, než nakonec stejně přikročit k poměrně velké opravě motoru. Čističe motoru problém ve fázi velké spotřeby oleje nepomůžou, pcv ventil může být vadný, ale většinou jeho výměna stejně nic moc neřeší a nakonec se zásadní opravě stejně nevyhnete. Pokud už budete mít motor rozhozený, udělejte komplet kroužky i ventily, ať máte vyřešeny oba možné důvody žravosti motoru.
  2. Díky za doporučení, po přečtení specifikací 5W50 určitě vyzkouším. Nikdo jinak žádné zkušenosti s tímto problémem a řešením jeho možných příčin?
  3. Zdravím zkušenější kolegy; rád bych se podělil o problém s 1,6 fsi a případně poprosil o radu. Má OII 1.6 FSI, r. v. 2006, naj. 195 tis., jednoduše žere olej. Od její koupě mám najeto necelých 9tkm. Spotřeba oleje byla první dva tisíce km ca. litr na 1500km, pomalu se zvedala a ustálila se na ca. litr/800 km, což už je za hranou a samozřejmě i za normou. Tato spotřeba je ovšem v každodenním městském provozu, na dálnici mi oktávka sežere při vyšší zátěži i litr/400 km, což už mi přijde jako velký problém. Auto nekouří nijak extrémně, viditelně kouří většinou ráno a při velké akceleraci, a taky při podřazení/brždění motorem. Voda se neztrácí a olej do ní neprosakuje, motor je (zvenku) relativně čistý. Motor táhne pěkně a ve srovnání s jinou 1.6fsi mi dokonce přijde živější. Tankuju vervu100, olej liju mobil x3000 5w-40. Poslední týden se mi navíc denně rozsvicuje MIL a diag hlásí chybu p0403, sporadicky p0404 - egr bude chtít vyčistit nebo vyměnit, to bude asi důsledkem spotřeby oleje. A teď k vašim radám: můžete mi ze zkušeností pomoct trefit závadu? Lze nějak laicky určit, jestli jde třeba o kroužky, těsnění ventilů nebo vadný pcv? Nebo může jít ještě o něco jiného? A kdyby šlo o pístní kroužky, na co všechno a kolik si ca. připravit? Jak dlouho taková oprava zhruba trvá? Moc díky za odpovědi!
  4. Zdravím znalce a majitele O2 1.6 FSI. Mám dva všetečné dotazy - za prvé: po těžkých peripetiích s O2 1.8 tsi fl jsem se rozhodl pro údajně nesrovnatelněji spolehlivější 1.6ku fsi. Rád bych věděl, jestli je to opravdu tak spolehlivý i když málo dostupný motor, jak jsem se dozvěděl z více stran? Na co si dát pozor při koupi? A druhý dotaz: pár kousků jsem už viděl, překvapilo mě ale, že některé z nich neměly mezi chladičem a svody plastovou rouru k sání, viz obrázek. Jedná se o nějaké přídavné chlazení výfuku před katalyzátorem, nebo jde o něco jiného? Díky za odpovědi :-)
  5. Zdravím! Zajímá mě názor ostatních a třeba zkušenějších... Momentálně mám na své Oktávce I sadu čtyř Bridgestone Turanza ER300 RFT (RunFlat), 205/55 R16. Musím říct, že jsem s nima byl vždy maximálně spokojený, jsou to mé druhé Turanzy (první s RFT). Předek už mám už celkem jetý, takže je chci vpředu vyměnit za Dunlopky Fastresponse, které mi zbyly z druhého auta (skoro nové). Teď k otázce: neovlivní mi znatelně jízdní vlastnosti, když nechám na zadku težší (a asi i pevnější) Runflaty? A jaké jsou vaše zkušenosti s kombinací pneu předek/zadek, pokud kombinujete dva výrobce (např. konkrétně Bridgestone - Dunlop). Napadá mě, že může být rozdíl v použité směsi... Díky za názory.
  6. Vyřešeno, nejdřív odpojen zadní motorek - přední stěrače bez problémů, nyní vyměněn za nový motorek - vše funkční :-)
  7. Dneska jsem rozdělal tapec pátých dveří a vyteklo z něj asi půl litru kapaliny z ostřikovače. Celý motorek byl úplně mokrý, takže jsem vysušil konektory a aspoň povrch motorku. Pak jsem při otevřeným zadku spustil stěrače i ostřik a - motorek zasmrděl a teď už nestírá vůbec, jen lehce bzučí. Věřím, že problém byl v motorku a jeho "vyplavení", takže jsem objednal funkční motorek z vrakáče a uvidím po jeho výměně...
  8. Díky za rady, zítra vyzkouším :-)
  9. Zdravím :-) Potřeboval bych poradit s problémem se stěrači... Nejdřív se mi sekal jen zadní stěrač - jako by nedokázal najít koncovou polohu a stíral a stíral, dokud se nezastavil kdekoliv na okně. Ze začátku stačilo ho nadzvednout a on dojel do koncové polohy, teď už ji většinou nenajde. Navíc neostřikuje, i když při ostřiku vrčí. K tomu je motorek dost hlučný. K tomu se ale přidal mnohem větší problém, tentokrát s předními stěrači, který se pomalu zhoršuje. Začalo to, když jsem zapnul cyklovač; po vrácení páčky ovládání na základní polohu vypnutí stěrače stíraly dál až do vypnutí motoru. Navíc se někdy stěrače zastaví ve špatné poloze, třeba 2, 3 cm od základní polohy. Teď už mi to dělá ve všech polohách včetně ostříknutí okna, ale ne vždycky - často, ale náhodně... Máte někdo s touto závadou zkušenosti? Dočetl jsem se tady na fóru, že to může být špatný dojezd, špatný motorek nebo špatné relé, ale rozhodně se mi nechce zkoušet a měnit všechno. Můžete mi někdo poradit? Díky! Octavia I, 1,9 TDI ASV, ´04
  10. Sundej plastový kryt motoru a očisti to čističem motoru nebo brzd, nebo to pořádně utři hadrem. Mně se časem potvrdilo, že je to z odfuku motoru. Když bylo moc teplo nebo moc zima, tak to prostě jakoby "rosilo" víc a ten olej se tlačil kolem trubky sání k zadní stěně motoru, kde první, na co narazí, je trubička přívodu oleje do turba. to je pak od oleje a zasírá okolí... Nic víc. Turbo jsem si nechal preventivně zkontrolovat v RF Autu v Brně, kde mi byla vyměněna naprosto prorezlá a skoro nefunkční baňka regulace. Turbo o.k., těsnění v pořádku, trubky mazání v pohodě, od té doby pořád trošku mastný a trošíčku od oleje, ale už to neřeším... :-)
  11. Ten krásnej turboefekt by měl podle mě přijít právě kolem 1900 - 2000 ot. Mám 81kW ASV, vyčištěný turbo (by Huml), vyměněnou regulační baňku a nová těsnění - a zátah turba cítím právě kolem 2tis. otáček. Nejvíc je to cítit při té trojce; takže si myslím, že by to neměl být problém, pokud motor a turbo pořádně táhne a nepadá kolem tří tisíc a výš do nouzáku, nebo nehouká jak sova... :-) Ale možná bych pro jistotu mrkl na baňku regulace. Jestli jde ta tyčka, co z ní vede k turbu, zmáčknout lehce a bez odporu, tak by mělo být naklápění ok.
  12. Zdravím! :-) Asi dva roky mám průběžně drobný problém s padáním ručičky teploty chladící kapaliny. Poslední dobou už je to ale hodně často, ručička mi padá během jízdy několikrát a nebo neukazuje vůbec, takže jsem se rozhodl zkusit vyměnit čidlo chladící kapaliny. V nabídce jsou ale dva typy senzorů: dvou- a čtyřpinový, navíc čtyřpinový je ve dvou provedeních (větší a menší piny a navíc rozdíl ve tvaru přípojky...). Můžete mi někdo zkušenější poradit, které čidlo koupit pro Octávii 1.9 TDI 81kW, ASV, r.v. ´04? Moc díky!
  13. Taky jsem měl problém s rozpadem molitanu krytu motoru. Na výše uvedené rady jsem jel do Ahifi a prodavač mi doporučil novinku http://www.ahifi.cz/tlumici-material-gladen-aero-multi.html - je to tenký materiál, vypadá to jako neoprén a tlumí to prý o dost víc, než např. zmíněný Sinus Live. Nalepení je otázka pár minut, takže doporučuju! Btw., na stránkách to mají za 435,- Kč, ale na prodejně jsem to dostal za 190,- :-)
  14. Davčo, zatím to nijak neřeším, ikdyž jsem byl předběžně domluvený v servisu... Očistil jsem motor a průběžně sleduju, jak moc to sviní - a zatím je to jen mastnota kolem té plastové trubky a trochu na bloku, a kapky kapající olej z toho kolena sání, který evidentně zabordelizovává tu zadní stranu motoru vč. turba. Únik oleje je pořád minimální, od jeho výmšny mám najeto skoro 5tis.km a není poznat, že by se nějak ztrácel. A už několik lidí mi říkalo, že jim to dělá taky, tak snad to vážně nebude problém...
  15. Tak díky za další info Jen doplním, že jsem nakonec, po přečtení mnoha fór a vyzkoušení repro v demopanelu na prodejně, koupil celá kompa JBL CS-6C http://www.ahifi.cz/reproduktory-jbl-cs-6c.html. Na prodejně měly krásně čistý zvuk, lepší než některé o dost dražší. Zatím zkusím čistou instalaci, pokud by mi zvuk nepřišel úplně na 100%, přidám podložky a vytlumím dveře pomocí STP fólie.
×
×
  • Vytvořit nový...