Přejít na obsah

tarmi

Uživatel
  • Počet příspěvků

    11
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení tarmi

Nováček

Nováček (1/14)

3

Popularita

  1. Tak já si "čidlo teploty chladicí kapaliny" zadal, ale nic. Studené v mrazu chytne na jednu otočku, zahřáté na provozní teplotu chytne na jednu otočku, cokoliv mezi tím, nebo "studené" v tropickém vedru točí a točí a točí a točí a chytne až po 3-4 sekundách. Čidlo teploty (4pin) na termostatu vyměněné, ovšem žádná změna. Navíc s novým čidlem moje auto získalo novou "vlastnost", že mi kolikrát kolísá teploměr během zahřívání auta, pomalu stoupá na 70, pak celkem rychle vyleze na 110 a pak se zase rychle vrátí na 70 a pokračuje v klasickém tempu zahřívání na 90... Paráda, fakt. Vzhledem k tomu, že nové čidlo nic nevyřešilo, asi tam vrátím to staré, to mi aspoň ukazovalo dobře na budíku. Ještě, že jsem ho nevyhodil... Jo a taky nechápu, proč mi to v mrazu chytne na brnk a drží hned po startu otáčky cca 800-900 a ve vedru to nastartuju a jedu "sytič" nějakých 1200 ot... Nějaký nápad, co by to mohlo být dál? Jo a ještě mi filcka za studena sem tam při akceleraci poškubává a má tendenci se při rozjezdu dusit, ale jak se zahřeje je vše OK. edit: jde o 1.3MPI r.v. 2001, najeto cca 130tkm edit: nové těsnení pod hlavou, olej+filtr, svíčky, filtr vzduchu, teplotní čidlo. Chystám se ještě na výměnu palivového filtru, ale tomu moc nevěřím, vzhledem k tomu, že zahřáté to jede OK i na plný plyn do max otáček bez jediného zaváhání...
  2. tarmi

    Alternátor

    stydím se stydím. Ale napíšu to svěřil jsem auto nakonec elektrikáři a výsledek? "Nic" už tomu nebylo, ale když to měl rozebrané, tak vyměnil ložisko a dotáhl diodovej blok. To "nic" znamená, že si stačilo koupit novou baterku do multimetru Aspoň už teď vím, že se slabší baterií v multimetru mi to bude ukazovat více, než je skutečná hodnota. Takže si teď lítám kolem 14V a abych chodil kanálama...
  3. tarmi

    Alternátor

    mrknu na to. Regulátor by měl být kostřenej jedním ze šroubků na dekl altíku a altík svým uchycením k motoru. Začnu asi proměřením odporů. Jak ale může špatná kostra způsobit přebíjení alternátoru? Nebyl by se špatnou kostrou spíš opačný problém, nedobíjení?
  4. tarmi

    Alternátor

    takže asi předčasná radost. Včera odpoledne a dnes ráno jsem to ještě měřil a hrůza, se světly 16,5V a na prázdno 17,6V. Co to kurník šopa je? K čemu tam mám nový regulátor, když mi z altíku jde skoro 18 voltů? Že by špatný kus? To je asi docela blbost s takhle přebíjeným akumulátorem jezdit, ne? edit: diodovej můstek?
  5. tarmi

    Alternátor

    a pak mi došlo, že kvůli výměně regulátoru nemusím vyhazovat altík, takže jsem to sfoukl ještě dneska po práci, než se úplně setmělo. Všechny kontakty jsem prošplíchl kontaktolem, dotáhl všechny tři matky, co drží lištu s diodami, byly hodně povolené. Respektive jen dvě, třetí jsem nasazoval znova po vytažení zenerky. Co mě překvapilo, tak nestejnoměrné opotřebení uhlíků, jeden cca půlka délky nového, možná víc a druhý úplně sjetý, myslím, že to už není ani těch 5mm. Každopádně hotovo. Nakoůl jsem to, nechal chvílu klapat a začal měřit. Bez zátěže na volnoběh 14,5V, se světly 14,1V. Pak jsem pozapínal vše, co jsem našel, včetně vyhřívání a mlhovky a naměřil jsem 13,1V. Takže myslím, že už můžu klidně spát. Pro jistotu si měření ještě někdy zopáknu, ale snad vyřešeno. Díky všem za podněty a rady.
  6. tarmi

    Alternátor

    ano, uhlíky jsou součástí regulátoru. Já to neměřil bez něj. Sundal jsem jen šprcku z B+ a to změřil dneska proti kostře. Dneska to dávalo zase hodně přes, těch 17V. Zkusil jsem to následně i na baterii přímo změřit a to stejné, takže po cestě altík - baterka to nevypadá na nějaké uvolněné nebo zoxidované kontakty. Evidentně mám na výstupu 12 - 17 voltů, jak se zrovna asi vyspí. Vyhodím z altíku starý regulátor a taky relé, dám nový regulátor a drátem navíc s očkem chytím na B+ místo starého relé. Tohle doufám moje potíže vyřeší. Dostanu se k tomu až o víkendu, tak potom dám vědět, jak to dopadlo.
  7. tarmi

    Alternátor

    Sniper_2003 a ostatní, kteří tipovali regulátor, mají zřejmě bod. Dneska jsem to změřil na altíku přímo, volnoběh 17,1V a se světly 16,4V, to stejné dnes naměřeno i na pólech baterie. Myslím, že je jasné, odkud vítr vane. Nový regulátor už mám doma. Jen mi řekněte, jestli mě čeká nějaká zrada při výměně. Budu muset odpojit odrušovací (bílé) relé, dle prodavače, protože tento regulátor má vodič s očkem navíc a zastupuje i funkci relé. To relé jen vyhodím a místo něj připojím očko?
  8. tarmi

    Alternátor

    mám MAGNETON 70A. V jakýchkoliv otáčkách to ukazuje stejně. Zkusím to ještě dneska proměřit přímo na altíku a případně vyčistit všechny kontatky na něm a na baterii a taky ukostření. Každý pustěný spotřebič to napětí hodně shazuje. Když jedu klasicky jen na světla a větrák, tak to dává lehce přes 13V a rozhodně nemám pocit, že by se takto baterie dobíjela dostatečně. Po nabití baterie na nabíječce, to ještě možná druhej den zatočí krásně, ale pak už je to jen horší. Můžu jet třeba večer dvě hodiny bez startu a ráno už to zase točí "nicmoc", dostatečně, ale stačí, aby přimrzlo a auto stálo přes víkend a už jdu do práce pěšky... Baterka je nová Bosch. Mimochodem včera jsem nabil předchozí a dal pro všechny případy do kufru, protože začínám nabývat dojmu, že koupě nové baterky byla zbytečná...
  9. tarmi

    Alternátor

    takže na vyšších otáčkách namšřené to stejné, co na volnoběh. Dobíjí to málo. Co teda vyměnit? Uhlíky a kroužky?
  10. tarmi

    Alternátor

    Díky, takže místo vrtání v altíku zatím zkusím další měření
  11. tarmi

    Alternátor

    Zdravím, potýkám se teď s problémy s baterií na Feldě 1,3 rv.2000 a podle toho, co jsem naměřil, vše nasvědčuje alternátoru. Mám novou baterii, která se postupně vybíjí, až mě tento týden nechala ve štychu a já nenastartoval. Nabil jsem ji a už po pár dnech zase cítím postupné klesání míry nabití. Tohle jsem naměřil: - klidový odběr proudu (vše vypnuto): 40mA - klidové napětí baterie: 12,7V - napětí na baterii na volnoběh (vše vypnuto): 14,1V - napětí na baterii se světly (vše ostatní vypnuto): 13,4V - napětí na baterii na volnoběh v záteži (světla, ventilátor, vyhřívání okna, mlhovka): 11,8V !!! Podle toho mi vychází, že je v háji altík. Neměřil jsem přímo na altíku, ale na baterce, takže teoreticky může být problém i po cestě, ale naměřených 14,1V na baterii mě nedonutilo měřit i přímo na alternátoru. O víkendu chci udělat "repas". Říkal jsem si, že bych vyměnil uhlíky a kroužky zatím. Co vy na to? Nebo mám rovnou místo uhlíků vzít celej regulátor? Díky za radu PS: Proč se nerozsvítí kontrolka dobíjení v mém případě při situaci v záteži kdy napětí je pouze 11,8V?
×
×
  • Vytvořit nový...