Přejít na obsah

FeliciaLX

Uživatel
  • Počet příspěvků

    17
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení FeliciaLX

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. FeliciaLX

    LPG vs Diesel

    JO, JEŠTĚ JSEM ZAPOMNĚL. MĚL JSEM I LPG SYSTÉM S CENTRÁLNÍM SMĚŠOVAČEM PŘÍMO DO SÁNÍ - KDY PŘEPÍNÁŠ PLYN SÁM A JDE TO V LÉTĚ I NA NĚJ STARTOVAT - TO BYLO OPRAVDU NEÚNOSNÝ. DVAKRÁT MIT TO STŘELILO DO SÁNÍ, NEŽ SE S TÍM ČLOVĚK NAUČÍ, TAK TO TRVÁ. SEŘITOVAT NEUSTÁLE KROKOVEJ MOTOREK, ABY TO DÁVALO TOLIK, KOLIK POTŘEBUJETE, ABY TO JELO, ALE ZÁROVEŇ NEŽRALO, TAK TO BYL TAKY BOJ. TO SE OPRAVDU NEVYPLATÍ, NAVÍC NOVEJ SYSTÉM STOJÍ KOLEM 15 TISÍC KČ. COŽ JE O ASI PĚTKU LEVNĚJŠÍ NEŽ SEKVENC OD TARTARINY, KTEREJ PŘEPÍNÁ SÁM A VŠE SI ŘÍDÍ SÁM. POKUD SPOTŘEBA U TARTARINY BYLA V PRÁZDNÝM AUTĚ DO 6,5 LITRŮ, TAK U TOHOTO STARÝHO TO BYLO DO 8,5 LITRŮ. POTOM SAMOZŘEJMĚ KDYŽ TO NALOŽÍŠ, TAK TO BRALO JEMNĚ POD 10 LITRŮ, V ZIMĚ POTOM I 11. NEŽ SE TO SEŘÍDILO, TAK TO BUĎ NEJELO, NEBO TO JEDEN ČAS JELO ALE ZASE PRŮMĚRNÁ BYLA TAK 10 LITRŮ A TO UŽ SI ČLOVĚK RADŠI KOUPÍ DIESEL A UŠETŘÍ TÍM ZA STAROSTI A VYPADANÝ VLASY. TAKŽE POKUD LPG, TAK JEDINĚ SEKVENČNÍ VSTŘIK. TATRARINY TEC99. NÁDRŽ UŽ MŮŽEŠ MÍT POLSKOU.
  2. FeliciaLX

    LPG vs Diesel

    MÁM FELICII 1,3 MPI 50KW. KOUPIL JSEM Z BOURANÉHO GOLFA 3 S MOTOREM 1,6 SYSTÉM TARTARINI TEC99 JEDNOLAMBDA. JE TO VÝBORNÝ SYSTÉM, MÁM JEJ ZATÍM 1,5 ROKU A ŽÁDNÁ ZÁVADA NEBYLA. JDE O SEKVENČNÍ VSTŘIKOVÁNÍ KE KAŽDÉMU Z VÁLCŮ ZVLÁŠŤ ŘÍZENÉ VLASTNÍM POČÍTAČEM. SPOTŘEBA SE POHYBUJE PŘI JÍZDĚ V JEDNOM NEBO VE DVOU LIDECH NA 6,3 - 6,5 LITRŮ LPG. BOHUŽEL TEĎ JEZDÍME S DÍTĚTEM A TOTÁLNĚ PLNÝM KUFREM, TAKŽE TO ŽERE 7 LITRŮ LPG. JDE ALE O TO, ŽE JSEM ŘIDIČ, KTERÝ NEJEZDÍ PŘEDPISOVĚ, ALE JEZDÍ TAK MAX 110 KM/H NA DÁLNICI, 90-100KM/H PO OKRESKÁCH A 60KM/H VE VESNICI. PŘEDVÍDÁM. KDYŽ VIDÍM ZNAČKU VESNICE, TAK DOJÍŽDÍM A POSTUPNĚ PODŘAZUJU, PLYN UŽ NEPŘIDÁVÁM. ROZJÍŽDÍM SE KLIDNĚ, NETOČÍM TO, ALE NEPODTÁČÍM ATD.MYSLÍM, ŽE KDYŽ TO DOSTANE NĚKDO, KDO BUDE MÍT AMBICE SE PROJET, TAK TO VEZME I 9 LITRŮ. JINAK GOLF BOURAČKA MĚ STÁLA 15 TISÍC - DÍLY JSEM ROZPRODAL ZA ASI DESÍTKU. NAMONTOVAT JSEM TO NECHAL ZA 6 TISÍC. NÁDRŽ MÁM VÁLCOVOU. CENY NOVÉHO ZAŘÍZENÍ SE POHYBUJÍ NA 22 TISÍCÍCH KORUNÁCH. NAJEZDÍM 20 TISÍC KM ROČNĚ. MNĚ SE TO VYPLATILO. HLAVNĚ TU V MÉM PŘÍPADĚ NEŘEŠTE TO, ŽE JSEM TAKOVÝ DRAHÝ SYSTÉM DAL DO TAKOVÉHO AUTA. PROSTĚ ŠETŘIT JSEM POTŘEBOVAL, FELINU MÁM V KUPĚ, NA NOVÝ AUTO NEMÁM A OJETÉ ROVNÁ SE INVESTICE OPĚT JAKO PRASE A NA TO TAKY NEMÁM. ČAS ANI PRACHY. POTOM FELICIA 1,9 D. ŘÍDIL JSEM VERZI KOMBI V ZÁKLADNÍ VÝBAVĚ. PŘI SPOŘIVÉ JÍZDĚ SE DALO DOSÁHNOUT TAK PRŮMĚRNĚ 5,5 LITRŮ. PŘI BĚŽŃÝM PROVOZU BEZ OHLEDU NA AUTO TO BERE 6,5 LITRŮ. JINAK NEBYLO TO ŠPATNÝ ALE SAMOZŘEJMĚ VSTRIKOVACÍ ČERPADLO NENÍ BOSCH, TAKŽE SE TO PROJEVÍ - ČLOVĚK MUSÍ VŽDY VÍC TOČIT, NEŽ TO CHYTNE. V ZIMĚ POTOM DOKONALE SEHRANÉ ŽHAVICÍ SVÍČKY, JINAK TO ANI NEHLESNE.BATERKA SE MUSÍ KUPOVAT SILNÁ A I TAK JI TO DOCELA DÁVÁ NA PRDEL. V ZIMĚ POTOM NEŽ ZATOPÍ, TAK TO TRVÁ TAK 20 KILÁKŮ, BENZINOVKA ZAČNĚ PŘI MÍNUS PĚTI MÍRNĚ VLAŽIT ZA 3 MINUTY. VÝKON NENÍ NIC MOC, ALE OPROTI 1,3 MPI TO SÍLU ROZHODNĚ MÁ VĚTŠÍ - PROJEVÍ SE TO HLAVNĚ PŘI TAŽENÍ VOZÍKU. ZÁVĚR: JÁ BYCH BYL PRO PLYN. KDYŽ MI FELDA ZA 4 ROKY UHNIJE, TAK STEJNĚ, JAK JSEM TO VYMONTOVAL Z GOLFA (VE KTERÝM TO BYLO 2 ROKY), TAK TO NECHÁM VYMONTOVAT A PŘEMONTOVAT ZASE DO JINÝHO AUTA A JEDU DÁL.BUDEM MĚ TO STÁT VŽDY KOLEM 7 TISÍC A JE TO V CAJKU. NÁDRŽ VYDRŽÍ 10 LET, COŽ JE, MYSLÍM, NAPROSTO V POHODĚ A NE ZÁDNÁ TRAGÉDIE, JAK TO NĚKTEŘÍ NAZÝVAJÍ. KAŽDEJ ROK JDEŠ SICE NA REVIZI LPG SOUSTAVY - NO ALE TO SNAD 300 KČ NA TO JEŠTĚ MÁŠ, NE? U DIESLA BUDEŠ MUSET MĚNIT ŽHAVIČKY, SEM TAM STŘIK, VÍCE BATERKU ATD. A HLAVNĚ JDE O CENY POHONNÝCH HMOT A O TO, KOLIK NAJEDEŠ. JÁ PLATÍM 15,90 ZA LITR LPG. PŘI SPOTŘEBĚ 7 LITRŮ NA 100 KM JE TO 1,11KČ/KM. PLUS BENZIN. NA NÁDRŽ PLYNU TAK PRŮMĚRNĚ NA STARTOVÁNÍ 3 LITRY, TAKŽE TO BUDE VYCHÁZET NA 1,2KČ/KM. POKUD POJEDEŠ NA NAFTU A BUDEŠ PLATIT 33,9 KČ/L, POTOM PŘI SPOTŘEBĚ 6LITRŮ BUDE 2,03 KČ/KM. POKUD UMÍŠ VYJEDNÁVAT, SYSTÉM TEC99 SEŽENEŠ NOVEJ ZA 20000 KČ. PŘI NÁJEZDU 20000KM ZA ROK JE ROZDÍL V ROČNÍCH CENÁCH ZA PHM 16600 KČ VE PROSPĚCH LPG. ZA 14,5 MĚSÍCE TAK MÁŠ INVESTICI ZPĚT (ZÁLEŽÍ TAKY NA TOM, KDE BUDEŠ CHTÍT VÝVOD NA TANKOVÁNÍ, JAKOU NÁDRŽ, JAKÝ VSTŘIKOVAČE - JÁ MÁM TY OBYČEJNÝ, CO VÍC KLAPOU). JÁ TO MĚL ZA POLOVINU, TEDY ZA 7 MĚSÍCŮ - ALE SYSTÉM BYL Z BOURAČKY. ZA PĚT LET, AŽ TO TO AUTO ZREZNE, TAK KOUPÍŠ FABKU 1,4 16V A ZA 6-7 TIS. KČ TO NECHÁŠ PŘEMONTOVAT. JE TO NA TOBĚ JO PŘEMONTOVÁVAT JSEM SI TO NECHAL TADY: http://www.adpartner.cz/rs/lpg-a-cng.html PAN VEDOUCÍ/MAJITEL DUŠAN RODR A JEHO ŽENA JSOU VELMI VSTŘÍCNÍ. DOHODNULI JSME PO E-MAILU CENU A S PŘÍMO S JEJICH TECHNIKEM POTOM DEMONTÁŽ I MONTÁŽ. DÁ SE S NIMI DOHODNOUT NA TERMÍNU SEŘÍZENÍ I NA SOBOTU ATD. TEĎ JE TO JEN NA TOBĚ.
  3. zdravím tě,

    našel jsem v diskusi, že maš na felicii diesel převodovku. jaks to proved? šlo to normálně přehodit? nebo bylo třeba něco upravovat. Jak se to projevilo na rychlosti a spotřebě.

    díky za info

  4. FeliciaLX

    Prevodovke

    JÁ JSEM MĚNIL OLEJ PŘED ASI DVĚMA MĚSÍCI. PRÁVĚ JSEM DÁVAL GYROL 75 LF. BOHUŽEL STAV POŘÁD TEN SAMÝ. POKUD NEMÁM VYŠLÁPNUTOU SPOJKU, TAK PROSTĚ PŘEVODOVKA CHROCHTÁ. NEŘEKL BYCH ALE, ŽE JE TO LOŽISKO. LOŽISKO HUČÍ, KDEŽTO TADY SLYŠÍM JAK PO SOBĚ JEZDÍ ZUBY. I KDYŽ MÁ AUTO NAJETO 280 TISÍC, PŘEVODOVKU MÁM UŽ TŘETÍ A TATO JE Z NĚMECKÝ 1,6, KTERÁ MĚLA 70 TISÍC NAJETO. BOHUŽEL TO ALE CHROCHTÁ A TO PŘITOM JDE ŘADIT VELMI LEHCE (PROMAZÁNY VŠECHNY KLOUBY NA SPODU AUTA) A PŘESNĚ - NENÍ TAK JETÁ PŘEVODOVKA. UVAŽUJU O NĚJAKÝM HODNĚ KVALITNÍM OLEJI, TŘEBA NĚJAKÝ SCHELL, ALE ZATÍM JE TO NA MĚ MOC DRAHÝ A NIKDO NEBYL NIKDE NA FORU SCHOPEN OBJEKTIVNĚ POPSAT ROZDÍL, PÁČ TO ASI NIKDO JEŠTĚ NEZKOUŠEL.
  5. Tak ložisko spojky to být nemůže, to se právě točí jen v případě, kdy spojku vyšlápnu. Takže pokud bych právě spojku sešlápnul, tak by to rachtalo, kdyby bylo poškozené ložisko spojky. Olej jsem tam dal ten, který tam byl i původně, tedy ten, který tam dávala škoda auto. Je to MOGUL GYROL 75W90 GL4. Řadí se dobře, synchrnony pracují jak mají. I při nízkých teplotách není nutné auto zahřívat nebo čekat, až se převodovka zahřeje, aby synchrony pracovaly správně. Pochybuju, že pokud bych dal jinej olej, tak by se to spravilo, protože prostě slyším jak po sobě jezdí zuby kol dvou hřídelí (tak se mi to tedy zdá). Olej by tedy musel být jedině hustší, to ale potom dá naprdel synchronům. Hlavně nechci radu, že tam mám dát castrol - to je stejnej olej, jako je mogul, ale kvůli značce je to nasazený 5x cenově výš. Navíc v zahraničí ho berou tak, jako u nás lidi mogul. prostě Castrol tam neberou.
  6. Chci se zeptat jednu věc. V mojí felicii už mám druhou převodovku. Ta první hučela. TAkže jsem da druhou s nájezdem 60 tisíc kilometrů. Když pustím spojku, tak ji prostě slyším - je to takové slabé rachtání. Když spojku vyšlápnu, tak je auto o něco klidnější, jde slyšet, jak se odpojila a nerachtá. Je to lošisko,nebo prostě tak rachtaj ty převody, nebo je to prostě u těchto převodovek standard chrochtání?
  7. Ahoj - tak teď se ukažte, jak tomu všemu rozumíte, protože po svých zkušenostech už mám dost keců, jako že by mohlo nebo by to nemohlo jít.To mi sem ani nepište. Konkrétně chci vědět. jestli převodovku z golfu 3 1,6 můžu narvat do feliny 1,3 - řazení táhlama už si dodělám. Jde mi jen o to, jesli to tam jde namontovat a jestli je potřeba upravit poloosy,nebo jestli to taky sedí. V současný době tam mám převodovku z feliny diesel, aby to pelášilo rychleji, což se taky stalo. Ale řadí to naprd, chtěl bych tu golfáckou přesnější. Dík za odpovědi.
  8. to je pěkná kravina. Kurva pište sem už něco, co máte odzkoušený a ne něco, co si jako myslíte. Takový rady jako "mělo by to jít a proč ne" jsou na dvě věci. Stejně jako kravina, že pojede pomaleji, když tam dáš převodovku z 1,3. Koukněte se taky už kruci někdy na net a uvidíte, že byly v zásadě tři typy převodovek. Lišili se jednak zesílením těl a jednak potom převodovým poměrem. V zásadě to bylo takto: felina 1,3 dostávala převodovky dvě a to dle verze podle koní. Nejslabší čtyřicítka dostávala střední verzi převodovky, můžeme tedy říci, že tato při 2200 otáčkách za minutu na pětku upalovala tak nějak 85 km/h. Tuto převodovku mám ve felicii rok 97 MPI 40kW. Dnes mám ještě jednu a to je rok 2000 magic2 a je to 50 kW motor. Tam bohužel dávali převodovky s převodovým poměrem takovým, že při 2200 otáčkách to frčelo tak někde kolem 73 km/hodinu. Tuto převodovku dávali (dle údajů výrobce) i do felin 1,6. Je sice pěkné, že auto s ní mělo super odpich, ale pětka se dala u jednatrojky zařadit už při 50km/h a pokud jsem chtěl jet 110 na dálnici, tak jsem to točil někde kolem 4300 otáček. Řvalo to jako prase a žralo kolem 8,5 litru. A doprdele je jedno, jestli tuto převodovku dám do jednatrojky nebo jednašestky, obě s ní budou na stejný otáčky motoru lítat stejnou rychlostí - na motororu to nezáleží - pokud mi jednatrojka ukazuje, že právě točí 2000, tak takto rychle se právě točí ta hřídel, která jde potom hned do převodovky. Takže pokud mám jednašestku a ta taky ukazuje právě 2000 otáček, a půjde to do stejné převodovky tak kurva pojedete stejně rychle. No a číslo 3 je převodovka v dieselu. Diesel nemá takové spektrum otáček, pracuje v nižších otáčkách. Takže pokud pojedu u jednatrojky při 110 km/h kolem 2800 otáček, tak diesel nerad v takto vysokých otáčkách pracuje. Tím udělali třetí převodovku, která je více do rychla právě z toho důvodu, že diesel se nemá tolik točit a že nepotřebuje takové roztahování jako benzinový motory. Já jsem udělal teda to, že v tý 1,3 50kW jsem vyhodil z ní převodovku, kde jsem řadil pětku už padesátce a nahradil ji převodovkou z dieselu. Normálně tam má diesel ještě mezipřírubu, ta se tam už nedává, prostě jsem to namontoval bez ní. Dneska při 2200 otáčkách jedu asi 91 km/h. Spotřebu mám ustálenou na 5,7 a jezdím půl praha a půl dálnice s okreskama. Takže pokud chce někdo málo točit motor na dálcici a jet alespoň těch 110, tak si vemte převodovku z dieselu. Problémem stále zůstává, že ty převodovky jsou konstrukčně tak jednoduchý a nepřesný, že je to utrpení - ale na tom má vinu taky hlavně způsob řazení táhlama, kdežto vw má lanka.
  9. Ahoj - zajímalo by mě, jestli jde do felicie namontovat jakákoliv převodovka z fabie. Řazení bych už si upravil, stejně tak uchycení k silentblokům. Jde mi o to, jestli se to dá mez nutnosti výroby nějakého mezikusu namontovat a jestli potom by souhlasily i poloosy z fabie??????? Zkoušel už to někdo????
  10. Je to MPI 50KW, svíčky jsou tam necelého půl roku, do této doby nebyl jedinej problém. Zapalovací modul můžu zkusit, doufám, že to bude to poslední, co budu zkoušet, víc mě toho nenapadá. Tato felda má najeto 255 000 Km, ale v zimě jsem dělal generálku kompletního motoru a vše klapalo jak hodinky. Ta druhá je na leštění, má najeto 50 tisíc, tak to z ní zkusím vyměnit a dám vědět. No potom můžu ještě ty svíčky. Jediný co je u tohoto nutný dodat tak je otázka příčiny tohoto jevu: Proč to za studena chytne a za tepla (nebo se to ani zahřát nemusí - stačí i popojet 300 metrů)mi to prostě nechytne a točím to třikrát a hraju si s plynem. Kdyby to byly svíčky - tak proč jim tam co vadí?? Kdyby to byla ta lišta - tak co zase jí na tomto vadí??????
  11. Potřebuju už doopravdy dost poradit, protože se tu píšou celkem věci, který nikdy nepomohly. Pokud nastartuju felinu za studena, po nějaký odstávce, tak normálně hned chytne. pokud se zahřeje, tak už se jí nechce. Vyměnil jsem teda čidlo teploty chladicí kapaliny a opět to samé. Vyměnil jsem snímač otáček a znovu nic. Nechal jsem prověřit lambdu a opět nic. Včera jsem ji nakopnul, zajel před barák a nasadil nosič na kola a samozřejmě i kola na něj. Takže po 15. minutách jsem se chtěl rozjet, ale ouha, nenastartoval jsem. Prostě to točí a vůbec se nechytá. Tentokrát už prostě vůbec nereaguje. Po asi dvou hodinách jsem to zkusil znovu a chytla na brnknutí. Ve výpisu závad žádná není. Sem tam, když třeba chci po deseti minutách po vypnutí motoru opět nastartovat, tak to třeba na potřetí chytne, ale s tím, že už si přímo hraju s plynem - různě jej přidávám a povoluju - ale moc efektu to taky neudělá. Tak prosím o radu s tím, co by to mohlo být, nebu už ji fakt rozbiju a hodím do šrotu.
  12. Jo bacha na to - jak koupíš levněji o pár stovek, tak to budeš zachvíli kupovat znova. Já koupil na www.autodilykrc.cz celej set od LUK. Vše vyměnil a jediný co bylo dobrý bylo ložisko. Jinak přítlačák byl možná dobrej, možná slabej - to nevím, ale zřejmě to mohlo být i lamelou, která byla trochu jinak koncipována a tak se nemohla nikdy zcela přimyknout k setrváku. No ať už to byla lamela či přítlačák, prostě od začátku to klouzalo a i pri plným povolení šroubů se mi spojkovej pedál dostával někde na podlahu. Takto jsem s tím odjezdil asi pět tisíc a koupil komplet na tom samém serveru od SACHS. No a ten drží jako prase - jen jemně jsem došteloval a můžu krásně hrabat. Takže na levnotu pozor, protože jinak ty prachy prostě vyhodíš dvakrát.
  13. tak o tom plastovém kroužku nic nevím. Ale vzhledem k tomu, že nemáš šanci se tam z druhé strany dostat, tak to budeš muset vyškubnout.Já tam na obou stranách neměl vůbec nic - prostě žádný plast. A pokud to vyndáš z převodovky i s tím nábojem (jednoduše přes páku dvou šroubováků), tak se tam taky nemáš šanci dostat, není tam žádný otvor dovnitř.
  14. Tak to potom nechápu, proč to řešíš, pokud se ti ten zvuk tak moc líbí a nevadí ti, že si rádiem zaděláš na postupnou hluchotu.
  15. No asi takto. Já to mám také v místě sousedícím s přístrojovou deskou vyžraný a originál tlumicí sadu na kapotu mám. Hlučnost je u felicie zcela normální jev. Stačí, aby si chvíli jel a měl mírně zalehlé uši a bude vše OK. Jakmile ti v nich praskne a odlehne ti alespoň jedno, je to sakra změna - randál. Koupil jsem si odhlučnění i na tu krabici ventilace. Bohužel to nic nepřináší, tedy alespoň nic slyšitelného. Podle mě to chce jediné. Kouknout se, proč třeba octavia a fabia monou být tak tichý a proč felicia ne. Přitom fabia tam má stejnej motor s větším vrtáním. Je to chybějící mezistěna. Zatímco fabia i ostatní zahraniční auta mají ventilaci a baterii schovanou v meziprostoru mezi motorem a stěnou kokpitu řidiče, felicia tam žádnou takovou stěnu nemá. To je důvod ohromnýho hluku. Osobně mi nevadí hluk od kol, to je v pohodě, ale u motoru se při rychlosti 110 nedá poslouchat rádio. Sám teď vyrábím takový prototyp mezistěny. vršek už mám hotov, ten se bude kotvit ke šroubům od slumičů, nahoře mám gumu a po stranách taky. svedl jsem to hned za motorem a svodem výfuku dolu a teď řeším, kam až to protáhnout pod auto. Dělám to z tvarovatelnýho plastu aby to chytlo dobrej tvar. Bude to asi z více dílů, zatím to vypadá, že vršek samostatně a potom dva díly spodku. Až to budu mít, tak to nechám zpracovat asi z hliníku (dva plechy a mezi nima ještě protihluková nehořlavá izolace. Pak to našroubuju a uvidím, ale zdá se mi to jako nej varianta. Bude tak oddělen prostor, kde to vyžíraj myši a zároveň v tomto meziprostoru bude i ono sání vzduchu. No uvidím, ale myslím, že je to nejlepší cesta. Koncovou verzi vidím tak na červen.
×
×
  • Vytvořit nový...