Přejít na obsah

emge

Uživatel
  • Počet příspěvků

    19
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení emge

Nováček

Nováček (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

0

Popularita

  1. emge

    Letní pneumatiky

    Re: škrabi - tiež budem na jar meniť, takže ma každý tip zaujíma. "Prémiové" pneumatiky sú dosť drahé, pomerom cena/kvalita nie som som si celkom istý. A na Micheliny som počul (čítal) aj dosť kritiky. Ten vyšší km výkon je vraj "vyvážený" horšími jazdnými vlastnosťami. S Barumkami a Matadorkami som mal svoje skúsenosti a stále si nezískali moju dôveru. Verím tomu, čo napísal ben06. Beriem ich ako low-end, kde je prvoradá cena. Zaujíma ma hlavne "stredná trieda", kam by som zaradil napr. Uniroyal, Semperit, Nokian... kto má aké skúsenosti v tejto kategórii? Ja som už spomínal dobré skúsenosti s Uniroyalmi. Za prvoradé považujem vlastnosti na mokrej vozovke a hlavne brzdnú dráhu.
  2. emge

    Letní pneumatiky

    Na suchej vozovke nie sú medzi pneumatikami príliš veľké rozdiely, ale na mokrej áno. Pôvodne som mal na Felicii pneumatiky Barum Brillantis a mal som s nimi zlé skúsenosti. Stačilo, keď trochu popršalo, a auto bolo problém ubrzdiť. Pneumatiky majú veľký vplyv na bezpečnosť a to bez ohľadu na to, či niekto jazdí veľa, alebo nie. Človek nemusí kupovať hneď najdrahšie, prémioié značky, ale priplatiť pár korún za kvalitnejšie pneumatiky sa určite vyplatí.
  3. Re: ben06 Čím si premazal tie tiahla radenia? Čo je k tomu vhodné? Je to predsa len vystavené nečistám, vode...
  4. Vybrať vhodný prevodový olej nie je vôbec jednoduché. Ten Transmission BV 75W-80 je určený hlavne pre prevodovky Peugeot a má dosť nízku viskozitu pri prevádzkovej teplote (8 mm2/s pri 100 st. C a 49 pri 40 st.C), čo sa mi pre prevodovku Felicie nezdá byť ideálne. Od Total by som za vhodnejší považoval Transmission SYN FE 75W-90 (nemám odskúšané). Tu je možné pozrieť technické listy: Total TL Ja osobne používam tento olej Ravenol a som s ním spokojný. Radenie s ním je lepšie, ako bolo s pôvodným (originálnym) olejom: Ravenol Tento olej spĺňa aj koncernovú normu VW 501.50, ktorá síce pre Feliciu nie je vyžadovaná, ale rozhodne to nie je na škodu.
  5. emge

    Nestartuje

    Ak je benzín natlakovaný, tak motorček čerpadla nemá točiť. Takže problém nemusí (ale môže) súvisieť s palivovým čerpadlom. Ak neštartuje teplý motor, tak to môže súvisieť s nejakým snímačom. Odporúčal by som skontrolovať všetky snímače (hlavne snímač teploty chladiacej kvapaliny a teploty a tlaku nasávaného vzduchu) a tiež skontrolovať všetky kontakty na konektoroch snímačov. Niečo by mohol prezradiť aj VAG.
  6. emge

    Letní pneumatiky

    Tiež ma čaká na jar výmena. Doteraz som používal pneumatiky Uniroyal Rallye 680 a bol som s nimi veľmi spokojný, hlavne s ich brzdnou dráhou na mokrej vozovke. Do výberu nových pneumatík určite zaradím aktuálny typ - Uniroyal RainExpert, a to je tiež môj tip pre Teba: Uniroyal RainExpert Pneumatiky sa tento rok dali kúpiť za celkom dobrú cenu.
  7. emge

    Zimní pneumatiky

    Zimné pneumatiky je potrebné nahustiť na vyšší tlak: Tlak hustenia zimnýh pneumatík Zenu jazdných vlastností môže ovplyvniť aj kvalita pneumatík.
  8. Pre Felicie sa predával aj uhlíkový filter (v minulosti som ho párkrát kúpil v predajni Škoda). Ten je čierny z nenasiakavého materiálu a má pomerne veľké póry, takže kladie menší odpor pri prúdení vzduchu. Dokázal znížiť prašnosť a nový pohlcoval aj zápach, hlavne z výfukov. Ale v súčasnosti už bude asi problém niekde ho zohnať. Možno by sa dal použiť podobný filter z iného typu auta, ktorý by sa podľa potreby vyrezal.
  9. Pri chybnej autobatérii auto neštartuje. Ale ak naštartuje a potom zhasne, alebo sa dusí, tak s autobatériou nebude súvisieť.
  10. emge

    Zimní pneumatiky

    To je z blata do kaluže. Obidve pneumatiky patria do low-end kategórie, môžeš si hodiť korunou. Ak mám niečo odporúčať, tak pozrieť sa do vyššej kategórie. Pneumatiky majú veľký význam pre bezpečnosť, stačí neubrzdiť a škoda je oveľa vyššia, ako pár ušetrených korún pri kúpe pneumatík. Za dobrú cenu sa dajú kúpiť napr. Uniroyal MS Plus 66, Semperit Master Grip, alebo Nokian W+. V minulosti som tiež jazdil na Barumkách a Matadorkách, ale potom som prešiel na Uniroyal MS Plus 5 (zatiaľ na nich stále jazdím) a bol to podstatný posun vpred v jazdných vlastnostiach.
  11. Stotožňujem sa s odporúčaním Ekkara a tiež by som odporúčať skrátiť výmenný interval oleja. Dnes rozhodne neplatí to triedenie na minerál a polosyntetiku podľa viskozity oleja. Pre olej je rozhodujúca jeho výkonnostná trieda (API, ACEA), tá vyjadruje čistiace vlastnosti oleja, nie viskozitná trieda. Oleje 15W-40 aj 10W-40 môžu mať rovnakú výkonnostnú triedu a teda podobné čistiace vlastnosti. Olej 10W-40 je výhodnejší pre motor pri studených štartoch a rovnako kvalitný olej je výhodnejší aj cenou, ako 15W-40. Takže na olej 15W-40 rovno zabudni a vyberaj olej, ktorý spĺňa aj VW normu podľa výrobcu auta.
  12. Skús skontrolovať ešte kontakty na všetkých snímačoch a prípadne ich ošetri nejakým prípravkom na kontakty. Ja som nedávno riešil podobný problém, auto naštartovalo, ale po pridaní plynu sa dusilo a zhasínalo. Po rozbehnutí už išlo bez problémov. Všetky kontakty snímačov som prestriekal Kontoxom a mechanicky som očistil kontakty na snímači tlaku vzduchu, na ktorom bolo vidieť miernu koróziu. Od vtedy je všetko OK.
  13. emge

    Motorový olej

    Re: MirekV V dnešnej dobe to delenie na minerálne, polosyntetické a syntetické oleje podľa viskozitných tried neplatí. Nedá sa veriť ani údajom výrobcov, tí aj minerálne oleje vyrábané lepšou technológiou (hydrocrack) označujú ako syntetické. V tomto článku sa píše, že aj značkový olej 5W-40, ktorý výrobca označuje ako syntetický, je v skutočnosti čisto minerálny: http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=clanky_mytus3 Mylné sú tiež názory, že olej 15W-40 je hustejší, ako olej 10W-40. Rozdiely v hustote, presnejšie vo viskozite sú len pri nízkych teplotách. Pri olejoch xW-40 je viskozita pri 100 st. C cca 14 až 14,5 mm2/s. Údaje sa dajú nájsť v technických listoch výrobcov motorových olejov - niektorí údaje uvádzajú priamo pri popisoch jednotlivých olejov: http://www.ravenol.de/products?part=118 http://www.ravenol.de/products?part=62 U niektorých treba trochu hľadať: http://www.valvolineeurope.com/english/technology__38__innovations/pi_sheets http://www.castrol.com/castrol/displaysdstdsscreen.do?categoryId=3205 Určité rozdiely vo viskozite sú pri jednotlivých typoch (značkách) olejov. Vo všeobecnosti sú však pri prevádzkovej teplote redšie oleje xW-30 a hustejšie xW-50. Pri nízkych teplotách a studených štartoch však majú oleje 10w-40 jednoznačnú výhodu oproti olejom 15W-40, dokážu rýchlejšie premazať motor. A v súčasti v ich prospech hovorí aj cena, porovnateľne kvalitné oleje 10w-40 sú často lacnejšie, ako 15w-40. A hlavne pri Feliciách s motorom 1.6 má význam uvažovať o olejoch 5w-40. Ja používam vo Felicii 1.3 MPI (tiež Cimbu) takmer od začiatku olej 10w-40 ACEA A3 (prvú náplň nepoznám a pri prvej výmene mi dali v servise 15W-40) a s problémom s tlakom oleja pri voľnobehu som sa ešte nestretol. Ak sa to stáva, chybu treba hľadať inde. A ak po naštartovaní dlhšie svieti kontrolka mazania, spôsobuje to väčšinou nekvalitný olejový filter, ktorý má zlý spätný ventil.
  14. emge

    Motorový olej

    V servisnej knižke sa uvádza, že výmenný interval oleja (15.000 km) sa má skrátiť pri častých jazdách na krátke vzdialenosti, pri nízkych teplotách... V Tvojom prípade (15.0000 km za 2 roky) je nevyhovujúca aj výmena po 15.000 km. A dlhšie ako rok by som olej v aute nenechal - olej oxiduje, vytvára sa v ňom voda, kyseliny.... http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=clanky_vlastnosti_oleju7 http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=clanky_vlastnosti_oleju4
  15. emge

    Prehrievanie

    Ten prvý problém s vyššou teplotou bude asi súvisieť s nižšou účinnosťou chladenia. Odporúčal by som vyčistiť chladič z vonku a hlavne z vnútra. Môžu v ňom byť usadeniny, sú k tomu určené čističe - napr.: http://www.liqui-moly.sk/detail/pro-line-cistic-chladicov http://www.mahrlo.sk/BCG-Automobilova-technika/bcg-cistic-chladicov-a-motorov Nepoznám špecifiká LPG, ale pri druhom probléme by mohol byť problém s nejakým snímačom. Odporúčal by som VAG test, možno poukáže na konkrétnu chybu. Častým problémom je snímač teploty a tlaku nasávaného vzduchu (na nasávacom potrubí pod škrtiacou klapkou), ktorý môže byť zanesený (zanesená môže byť aj škrtiaca klapka) a možno pomôže jeho vyčistenie.
×
×
  • Vytvořit nový...