zdravim vsetkych,
precital som vsetky dostupne posty a chcem vas nazor na nasledovnu problematiku.
moja fobia ma 115000km, som uz tretia noha, ktora stlacala plynovy pedal. ako som ju kupil, zistil som, ze prvy majitel mal s nou celnu zrazku (uplne jemne tecie chladic), co by nebol vobec ziadny problem - vymenime. vypytovanim sa u povodnych majitelov som zistil, ze rozvody neboli menene vobec, takze som dal auto do servisu (nie autorizovaneho). servisak je moj velmi dobry priatel a povedal nasledovne:
- vysoka spotreba oleja suvisi s motorom ale netusi, kde, nikde nevidiet ze by tiekol(moja spotreba oleja je takmer 1L na 2000 km, co sme vysetrovali uz davnejsie)
- spotreba benzinu je od vtedy co som na jeho doporucenie zacal pouzivat V-power v rozmedziach 5L/100 (pri jazde mimo mesto) az 7L/100 ( v meste) - ale motor je strasne lenivy (kazdy tyzden najazdim asi 200km, z toho 100 mimo mesta a motor rozhodne nepodtacam ani nepretacam, 2.5-4tisic mi doporucil na 16v ako optimalne, a ze sa nemam bat jej stupit na krk
- EGR by potreboval vymenit - hlavne za tepla je problematicky start a potom vyhodi poruchu
- bude treba pretesnit motor, semeringy ventilov, piesty atd, cize kompletna generalka motora, a osobne netusi, co vsetko bude este treba menit a ci je vobec mozne na tomto motore urobit!
- modry dym mi z vyfuku nejde
celkovo zhodnotil moju kupu ako uplne nevyhodnu (som z toho na prasky)
Takze moja otazka je, ci sa je mozne urobit generalku a ak ano, ci sa oplati (lebo aj za pracu musim nieco zaplatit, a generalka motora netrva pol dna), alebo radsej zohnat novy motor? co to potom obnasa? (nemyslim prepis na DI)
Je este nieco, co by som mal zvazit?
Dik za vas nazor
minorko