často v práci projíždíme a testujeme auta, jak dýzly, benzíny, VW, francouze, opely, fordy. Neznam jiný motor podobné kubatury, co by takhle jel, lineárně jel, kultura chodu, perfektní volnoběh, nula vybrace ani ve volantu,ani v sedačkách. Při zátěži téměř nemění hluk (v kopcích).
Ale jeli jsme i s 1.8 tsi, byl trochu slyšet na volnoběh, ale lepší výkonová špička, znatelně lepší výkon.
Ale 1.4 tsi strčí běžnou atmosferu 1.6 do kapsi, vyrovná se dvolitru. 1.9 tdíčku taky bez problémů na rozjezd ujede, kolem 140 a výš už začíná 1.9 tdíčko dotahovat benzínka, ale to je daný vyšším krouťákem TDi 250 Nm vs 200Nm.
Velice rychlá reakce na plyn, minimalizovaná turbodíra a turboefekt, vzduch se nemusí honit přes metrové hadice a chladiče.
Já bych neměnil, možná bych zkusil 2.0 tsi. (výkon super, ale časem bych se nabažil a řešil bych vyšší spotřebu).
Co se týká poruch,Tsi není dlouho na trhu, problémy jsou, ale jako všude jinde. Dýzlům v prvopočátku praskaly hlavy, trhaly se rozvody (nedodržená údržba nebo lhůta výměny), upalují se písty vadnýma vstřikama, choulostivost na kvalitu paliva, vysoké mrazy atd. Ale to už řeším něco jiného a mohl bych nadzvednout posluchače jiného paliva. Omlouvám se