K sportovym filtrom :
Cimbu:
/Na základě našich vlastních zkušeností i ze zkušeností získaných při diagnostice motorových systémů nejsou sportovní filtry pro každodenní provoz vhodné. I v případě, že jsou správně aplikovány – je instalována pouze vložka do originálního tělesa vzduchového filtru, nebo je použit tzv. kit sání (řádně odizolovaný od tepla motoru s přívodem studeného vzduchu z okolí), většinou bohužel nebývají řádně ošetřovány a do motoru se potom dostávají mechanické nečistoty, které mají negativní vliv na životnost motoru. V případě, že jsou naopak často čištěny a pro zvýšení účinnosti filtrace syceny olejem, zanášejí se klapková tělesa, omezuje se životnost čidel měřících množství a teplotu nasávaného vzduchu, čidla měřící podtlak v sacím potrubí atd. Relativně malý nárůst výkonu, je tak draze vykoupen vícenáklady na provoz a údržbu./
Podla mna:
Najlacnejšie filtere sa pohybujú v cenách okolo 1500 Sk. Prínos je diskutabilný. Vo firemných prospektoch zistíte, že to môže byť až 10% ale neverte tomu. Skúsenosti hovoria o tom, že pri väčšine motorov je to max 5%. Tých 5% síce vyzerá pri 200 kW motore dobre ale pri 77 kW. Ide skôr o efekt ako o prínos.