Přejít na obsah

zdendys

Uživatel
  • Počet příspěvků

    18
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

753 zobrazení profilu

Oznámení zdendys

Nováček

Nováček (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

0

Popularita

  1. Zdaregz, nevim sice, co je to fyzikalni chemie ani chemikalni fyzika, ale myslim, ze teplej vzduch je na odmlzeni lepsi. Ale ne to, co vydechuje clovek. To je teply vzduch plny vody, ktera kondenzuje na skle. A co je asi dulezite, tak proudeni a taky teplota (ta udava, kolik ten vzduch je vlastne schopen pojmout vody) A jestli je to jinak, tak sory, ze kecam a zamlzenym sklum zdar!!!
  2. Zkusenost myho taty (pred 3 lety) - zacal mu tect u Fabky chladic, tzn. vymena bez jakychkoliv spekulaci. Shanel, shanel, original mu nabidli primo ve skoda servisu za vice nez 4000,- a v jinem ksefte mu nabidl chlapek repliku za 2200,-, ovsem s tim, ze ty chladice dela jedina firma(tusim svycarska nebo spanelska, nevim presne). Tak to risknul a koupil ho... U vymeny nadaval stejnym zpusobem jako soprano tony na ty plasty, ze to muselo vymejslet prase (nic ve zlem panove konstrukteri). Dodneska OK. Poznamka na zaver - chladic byl na chlup stejnej jako ten origo, i na nem byla stejna znacka - "vyrobeno pro koncern VW"...
  3. Ahoj lidi, tak jsem se k tomu konečně dostal. Hledal jsem skoro 3 hodiny. Měřil měřákem s jehlama a nakonec NAŠEL !!! Na nejméně očekávaném místě pod papírovou samolepkou na horní straně tišťáku byla přerušená cesta. Ale nebylo nic vidět. Musel jsem jet jehlama po dráze po půl centimetru z obou stran, než na to došel. Před chvílí jsem to dal do auta a všechno jede jak má. Tuto závadu hledat nepřeju nikomu z vás. Nezbylo nic než to proletovat testovací body pracně drátkem pod tím stínítkem, protože napojení nepřipadalo v úvahu. Byla to ta nejtenší cesta, tipoval bych tak 0,2mm. Okolo vedly další takový nitě, tak jsem nechtěl riskovat. Zdravím servis Boskovice a nechávám jim zahrát v rádiu
  4. Zdravím, vidím, že to některé z Vás zajímá, tak přikládám možnou jednoduchoučkou variantu zapojení (zvládne i laik). Dělal jsem i různé složité řízené dobíječe, ale pro tento účel to stačí (v zimních měsících to dělá hodně!). Díval jsem se do katalogu, součástky by vyšly tak do 150,- včetně krabičky na adaptér a konektoru do zapalovače. Akorát je potřeba si spočítat odpor podle toho, kolik chcete, aby vám tam teklo proudu a podle použitého trafa. Pozor na výběr LED! Já už jsem to dělal hodně známejm - vždycky jsem někde nějakej trafáček vyhrabal a dimenzoval to tak, aby tam při 13,5V-14V teklo 20-30mA. Sobě jsem si loni dělal taky přepínatelnou dobíječku 30mA/100mA, protože se mi v garáži střídají 2 auta (Fábka a stará dobrá šáde 120L). Kdyby se na to někdo necítil a chtěl to, byl bych ochoten to udělat. Jinak přeju hodně úspěchů při bastlení a úspěšné zimní starty.
  5. 80mA je dost, ale co se dá dělat. Pokud člověk nedobije baterku delší jízdou, je potřeba holt třeba jednou za měsíc ji dobít do znaků plného nabití. Pokud někoho zajímá teorie a praktické poznatky, je toho na webu spousta. Teď jsem třeba zrovna našel(pro laiky pěkně popsané): http://mtw.fordclubs.org/article.php?article=29&rubrik=4 Já osobně mám auto stále na trvalém dobíjení asi 20-30mA a baterka je stále ready(i po těch 6 letech). Mohl by to být i větší proud - uvádí se, že trvalý dobíjecí proud může být typicky 0,0004 až 0,001 násobek kapacity baterie, tzn. pro 55Ah to dělá např. trvalý proud do 55mA. Aspoň to kryje částečně samovybíjení baterie a ostatní klidové spotřebiče. Kdyby někdo chtěl, dohodím schéma, je to velmi jednoduché.
  6. Zdravím všechny, reaguji na dotaz jak změřit stav baterie. Jednoduše např. změřit napětí voltmetrem zapojeným paralelně k baterii. Bohužel k jednotlivým článkům se u dnešních baterií nedostaneme, takže smůla. Při měření doporučuju baterku zatížit nějakým spotřebičem (třeba žárovkou). Měřit naprázdno nemá cenu (samotný voltmetr=velký vstupní odpor=žádná zátěž). Napětí bude např. 12,5V a nebude klesat! Tento údaj není popud pro šťouraly-vím, že hodnota může být jiná Měření stavu nabití hustoměrem je taky možné, záleží však i na tom, jaký je v baterce elektrolyt (nemusí být klasická skladba H2SO4+H2O). Jinak proud se měří ampérmetrem zapojeným v sérii s akumulátorem. Pozor na volbu vhodného rozsahu! Dvě poznámky na závěr - vy co tohle víte a připadá vám to směšné se nesmějte, někdo to třeba neví No a je potřeba si uvědomit, že žádná baterie byť se nazývá bezúdržbová, tak bezúdržbová není. Záleží na stylu jízdy, poměru ujetých km a počtu startů, zapnutých spotřebičích (abs, klima, vyhřívání skel, světla, servo řízení,...) na okolní teplotě...a vůbec.
  7. Taky jsem o teto funkci slysel, ze je to proti "kradeni za jizdy".
  8. "- nezapomeň, že ti klesá napětí, neboť baterie je měkký zdroj. Takže, teoreticky při 2V ti tam poteče cca 6x větší proud. Navíc, okolo 5V ti většina věcí už nebude fungovat. A co pojistky? Pokud ti baterka bere 200 mAh, tak po 5 dnech nenastartuješ - nehledě na to, že startér bere hodně." Ještě malý dodatek, ať nemateme kolemjdoucí. Olověný akumulátor bych si spíš dovolil označit jako zdroj tvrdý, a to pro svůj velmi malý vnitřní odpor. V dobrém stavu nemá problém dát 1000A. Měkký zdroj je tužková baterka a vůbec zdroje, u kterých padá se zátěží rychle napětí. To, že při 2V voltech tam poteče 6x víc proudu je taky trochu zavádějicí. Při stejné zátěži tam poteče při 2V 6krát míň než při 12V. Jinak pojistky s tím nesouvisí, ty se dimenzují na proud a nějakou vybavovací dobu. Pokud mi baterkou teče 200mA, není nikde psáno, že po 5 dnech nenastartuju. Vše je funkcí více proměnných. Zde například může mít baterka stále více než polovinu své kapacity a startuju na brnknutí Je to tak ?
  9. Pravda - to že ti borci jsou sice v servise, ale nejsou borci. S klidným svědomím zde píšu, že v autorizovaném servisu Škoda v Boskovicích jsou taky skutečně jenom v servisu . Mám několik negativních zkušeností. Ale to je téma jiné...
  10. Pohádka druhá: Zdar marvin, si piš, že výpočty mám dobrý – trochu jsem přes noc drtil W=P.t. Jinak dík za poučení , ale uvědom si jedno, ne každej člověk sedící za volantem nebo čtoucí tohle je členem akademie věd (jako my dva ). Bavit se zde na úrovni typu „2PbSO4 + 2H2O --› Pb + PbO2 + 2H2SO4„ je podle mě úchylný. Občas to zde vidím. Kdo chce hledat detaily, ať se vrhne do skript nebo jak píšeš třeba na gůgl. Vybíjecí chakakteristiky znám a dokonce i trochu vím, co je to kapacita. Ale moudrost světa jsem pravda nesežral. Já jsem vycházel z toho, že když někdo laboruje nad tím, že auto mu stojíc v garáži žere 200mA, a borci v servise ho v tom ještě utvrdí, že je to OK, tak asi úplně nezná všechny poměry. Tohoto člověka asi nebude zajímat, co dělá která molekula v elektrolytu. Problematika akumulátorů je ti asi známá, ale i přesto - tím vybitím na nulu jsem jsem chtěl poukázat na určitou slabost sériového zapojení více článků. Po čase problém každého AKU, že dochází k hlubokému vybíjení toho nejslabšího článku. Můžeš mít na baterce 12V, ale to neznamená, že je to 6x2V. Co třeba 5x2,4V + 1x0V ? V tom přepólování byla trocha nadsázky, pardon, je to problém, kterej se stane spíš u akuvrtačky, letadýlka nebo spotřebičů na sekundární články obecně(NiCd + NiMH). Další věc je např., že se třeba vlivem sulfatace zbortí elektrody a udělají vnitřní zkrat článku. Ze školy už jsem dlouho, třeba se poměry v elektrolytu změnily, kdo ví? Proto se omlouvám, jestli zde píšu kraviny. Kdyžtak mě opravte! Člověk žije v dobách kdy měl stodvácu a dobíjení vypadalo trochu jinak, než teď třeba ve Fabči. Taky jsem kdysi dělal různá WooDoo s akumulátory, jako regenerace apod. ale člověk nakonec zjistí, že je v podstatě jedno, jestli vymění baterku po 5 nebo 6 letech.
  11. Rikam svuj nazor a zkusenost... Mas jinej Marvin ??? Rad se poucim. Praxe muze byt samosebou i jina.
  12. Zdravim panove, jednoduchy vypocet: Odber 155mA -> za 24h je to 3,72Ah. Odtud plyne, ze baterku 55Ah mas za 14 dni mrtvou a to nepocitam samovybijeni. Jinak s tim odberem nekterych radii je samosebou pravda. Zkrat clanku muze byt rovnez pricina. Jakmile se dostane clanek na nulu, prepoluje se a dobijeni uz baterku jen a jen dal likviduje... Jinak podle myho nazoru baterie z vyroby jsou plnene takrikajic online a pak jdou hned do provozu, proto delsi vydrz. Baterie z obchodu, benzinek atd. vetsinou nekde nejakej cas lezi a staci 3 mesice necinnosti a na cele zivotnosti je to setsakramentsky poznat.
  13. Zdaregz a díky za nabídku. Spravit nebude až zas takovej problém, protože výroba, osazování a testování tišťáků mě živí. Spíš bych měl dotaz k té demontáži. Můj tata chtěl být aktivní, tak to dnes ráno rozdělal, zatímco jsem dřel v práci. Narazil prej na problém, že mezi tišťákem je ještě ten papír nebo papundekl s potiskem budíků a ručičky jsou skrz. Jak z toho vydolovat jenom ten plošný spoj ? Nebude problém potom se složením?
  14. Díky za rychlou reakci. Provedu a pak napisu, jak to dopadlo.
  15. Zdravím, nemáte někdo zkušenosti s rozděláváním palubovky a tachometru u Fabie 1,4/50kW/r.v.2000. Asi před půl rokem mi přestalo svítit podsvícení tachometru, ale jenom částečně. Do údaje 60km/h to svítí, dál je tma. V servisu se na to dívali jasnýma očima - prasklá žárovka. Prý je nutno vyměnit celou palubku za 8000,-. Tak jsem se otočil na patě a s takovými "odborníky" nechci nic mít. Pokud to bude LEDkama, tak samozřejmě vyměním sám. Prosím o jakékoliv rady, náměty, zkušenosti. Díky !
×
×
  • Vytvořit nový...