Přejít na obsah

tom271

Uživatel
  • Počet příspěvků

    16
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení tom271

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. Můj YETI má od 5/2010 najeto 28000 km. Na první výměnu oleje jsem šel dříve (8/2011) a dal si změnit interval výměny na 15 tisíc km. Již nějakou dobu slýchávám nepatřičný zvuk z motorového prostoru bezprostředně po nastartování. Skoro jak od naftového motoru. Obvykle jde o start v garáži, kde je zvuk motoru mezi stěnami vnímán silněji, ale již po mírném přidání plynu během vyjíždění z garáže se ten zvuk skokem zmenší na neznatelnou úroveň. Myslel jsem si, že se jedná o nutnou časovou prodlevu, než se řádně promaže rozvodový řetěz. Dnes jsem si toho zvuku všiml při volnoběžných otáčkách před garáží. Obvykle motor vypínám, protože v garáži "kramařím" a nezajíždím s autem ihned dovnitř. Při otevřené motorové kapotě byl onen "chřestivý" zvuk slyšet výrazněji, při přidání plynu sice zmizel, ale po ubrání plynu se znovu objevil. Osaháváním krytu rozvodového řetězu na levé straně motoru (při pohledu zpředu) jsem moc moudrý nebyl. Olejová měrka ukazovala spodní okraj, tak jsem dolil cca 0,4 litru, ale charakter zvuku a chování po přidání plynu se nezměnilo. Máte někdo vysvětlení pro tento můj problém ??? V srpnu bych měl jít na druhou výměnu oleje, nebo bych měl jít hned teď ???
  2. Máš úplnou pravdu, viz odkaz: http://www.skoda-auto.cz/cze/model/yeti/documentation/Pages/documentation.aspx (člověk se musí dokumentací "proklikat" v Obsluze přes Přístroje až na Paměť Multifunkčního ukazatele) Určitě jsem tuhle pasáž četl, ale zapamtoval jsem si z ní jen ten údaj o kilometrech. Ostatně proč je jako limitní parametr i 100 hodin mi připadá nezvyklé. No budiž, hlavně že vysvětlení existuje a já kolem toho nadělal zbytečných keců. Promiňte mi všichni, kdo se prokousali mými neuvěřitelnými sentencemi nad úplně banální záležitostí. Výrobce to tak nastavil, tak ber a nereptej. Kdych to věděl, mohl jsem manželce za jízdy oznámit tu radostnou novinu, že Yeti slaví 100 hodin věrných služeb, i když nikterak se s tím nechlubil. Kdybych se nešťoural v zobrazení dat na MAXI DOTu a nedozvěděl se vysvětlení z této diskuse, ani by mi těch odsloužených 100 hodin nedošlo. Má někdo nějakou jinou veselou historku s MAXI DOTem ???
  3. Dnes se mi během jízdy vymazala skupina dat "2". Mám od letošního května najeto zatím cca 7800 km, Občas kontroluji průměrnou spotřebu, která se dlouhodobě udržovala na hodnotě 6,8 Na DOTu si obvykle zobrazuju průměrnou spotřebu od počátku konkrétní trasy v režimu "1" Dnes jsem na rovinaté trase do ČB během jízdy přepnul do režimu "2" a byl překvapený hodnotou 4,2 !!! Došlo mi, že se nějak musela smazat dlouhodobě sbírana data (autoamaticky to má snad ale nastat až při 10 000 km). V režimu "1" byla ujetá vzdálenest 42 km, v režimu "2" jen 7 km Doba jízdy "1" - 45 minut, doba jízdy "2" - 5 min. Takže během nepřerušené jízdy se mi samovolně (5 min před přepnutím za jízdy do režimu "2") smazala data v tomto režimu a začala se tvořit nová. Náhodou jsem toho dne na trase necelých 100 km dosáhl spotřeby 6,8 l/100 km, takže mám tutéž hodnotu uloženou i v reřimu "2". ALE JAK DLOUHO ??? PROČ DOŠLO K VYMAZÁNÍ DAT ??? KDY SE TO BUDE OPAKOVAT ??? Budou mi v servisu tuhle příhodu věřit ???
  4. Dnes dopoledne jsem přezul na zimní sadu (viz popis v minulém vstupu). Poprvé jsem použil zvedák, našel si na prahovém plastu značky pro jeho umístění, zaměnil jedno kolo po druhém a je hotovo + otestováno vyvážení soupravy cestou do ČB (krátkodobě 100-110-120 km/hod). Poznámka: Hlídání opotřebení brzdových destiček je zprostředkováno jen přes jednu destičku a navíc jen na levém předním kole - zajímavé. Na parkovištích před obchodními domy jsem sledoval "svoje" kola v porovnání s autama, která mají vykrojení blatníku "rozumnější". Yeti má teď docela směšné "bačkůrky". Znát dnešní zkušenost dříve, asi bych zůstal u pneu 215/60 R16 nebo bych zkusil nějaké obutí na discích R17. Mít dvoje Alu-disky R16 (originály Moon + nové MSW) je možná kravina, lepší by bylo mít jednu sadu R16 a další R17. (přes internet jsem zvolil nejlacinější variantu zimního obutí, vše bylo za 10 900 Kč, dovoz zdarma, varianta R17 by byla nejméně dvakrát dražší) PS: vkládat fotky neumím, kdyby to bylo tak jednoduché jako přetáhnout soubor přímo sem do textu, tak to jo, ale je to nějaké složitější, ani jsem si žádný návod nepřečetl, takže raději jsem se o nic nepokoušel. Můžu poskytnout odkazy: http://www.extrapneu.cz/zbozi/Msw-MSW15-6-5x16-ET38-5x112-stribrny/p-55917/ http://www.pneunet.cz/pneu/13897/infinity-inf-049-205-55-R-16-91-H-zimni/
  5. Pro Yeti-ho 1,2TSI z letošního května jsem pro zimní sadu zakoupil velice levné Alu-disky MSW15 6,5x16 ET38. Mám na nich (také docela levné) Infinity INF49 205/55 R16, ale ještě na autě nejsou. Chtěl bych se zeptat, zda se na zimu doporučuje nějaký vosk či dokonce lak na disky nebo stačí častějším omýváním disků úspěšně omezit vliv zimního agresivního prostředí. Až po případném ošetření celého povrchu disků bych se vcelku rád a sám seznámil se zvedákem a s prostorem kolem podběhů. Jsem na to docela zvědavý.
  6. Zatím úvodní foto pro příští porovnání. Pokusím se udělat fotku na stejném místě. Sorry, myslel jsem, že lze vkládat fotky jako přílohu k textu. Přes upload to neumím, mé příspěvky budou tedy bez fotek.
  7. Přidávám příspěvek do tématu zimní kola na Yetiho - nejlevnější dosažitelná varianta. Protože stará Octavia najezdila přes zimu jen cca 2000 km a drahé Barumky Polaris se ani nestačily ojet (nový majitel je za to asi rád, jen jestli za tu dobu příliš neztvrdly a jako zimní už moc sloužit nemohou), tak jsem pro zánovního Yetiho vybral variantu jako pro "socky": Alu-disky OZ MSW15 6,5 x 16 ET38 5x112 stříbrný za 1444,- (http://www.extrapneu.cz/zbozi/Msw-MSW15-6-5x16-ET38-5x112-stribrny/p-55917/) pneumatiky Infinity INF049 205/55 R16 91H za 1275.- (http://www.pneunet.cz/pneu/13897/infinity-inf-049-205-55-R-16-91-H-zimni/) Tento týden mi to vše auto od DHL na dvakrát přivezlo na parkoviště u zaměstnavatele, dnes jsem celou sadu předal kamarádovi do jeho pneuservisu a už zítra si mám namontovaná a vyvážená kola odvézt. Jejich montáž na auto si nechávám pro sebe, chci se seznámit se zvedákem, najít na prazích body pro zvedák, podívat se jak vypadá přední a zadní náprava, skouknout tlumiče, kotoučovky, hadičky, bowdeny a jiné detaily, vyzkoušet točivé odpory odlehčených kol - jsem docela technicky zvídavý. To že kola vyjdou na průměr o něco menší a že opticky budou v podbězích ještě víc utopené než ty současné letní 215/60 R16 na Moon-ech mi vadit nebude. Tachometr o něco zvýší svou standardní odchylku do "plusu", asi neznatelně se může zlepšit dynamika akcelerace. V našem regionu většinou jezdím po upravených silnicích, v případě kalamity není problém přijet do práce později nebo autobusem, sněhu si nová kola užijou maximálně na výjezdu od garáže, když budu jedním z prvních ranních jezdců ještě před příjezdem obecní prohrnovací čety. Aspoň si letos udělám srovnání jak mírné stoupání zvládala Octavia a jak nový Yeti 1,2TSI. Když by došlo k "prohrabu", mohu se otočit a odjet rovinatým okruhem k nejbližší obecní upravené komunikaci. Takže "Zima" mi problémy nedělá. Další poznámky přidám průběžně, bude-li ovšem na toto téma něco zajímavého ke sdělení.
  8. Při objednávání se daný typ pneumatiky nejevil jako že by bylo pravé a levé provedení. Podívám se zkušebně na nějaké jiné silně symetrické pneumatiky, jestli se takový způsob objednávání musí vzít do úvahy. Na to by pak měl prodejce upozornit a ne při obvyklém objednávaném počtu 4 ks zabalit jakékoli 4 kusy a poslat je zákazníkovi. U "šípovitého vzorku" je skutečně na boku šipka, ale když i ty budou asymetrické, tak by skutečně musela existovat levá a pravá varianta.
  9. Vyzkoušel jsem vyhledávání některých slov jako je "značení pneu", "popis pneumatiky", "montáž pneumatik", ale nedostal jsem kloudné výsledky. Zakoupil jsem na zimu novou sadu pneumatik INF049 205/55 R16 a k nim Alu disky MSW15 6,5 x 16. Zajdu s tím vším za kamarádem (má dílnu vybavenou i pro montáže pneumatik), aby mi to smontoval. Chtěl bych "dělat chytrýho" a něco více se dozvědět o nápisech a barevných kulatých značkách na boku pneumatiky. Význam OUTSIDE a INSIDE je mi zřejmý. Mírná "šípovitost" vzorku asi neznamená dodržet směr točení, asymetrický profil vzorku běhounu by na nápravě auta měl při pohledu tvořit "symetrický pár". Jaká hodnota vyvažovacích závaží je známkou dobrého sestavení kombinace disku a pneumatiky, včetně vlivu pozice ventilku vzhledem k pneumatice. Budu s kamarádem na to téma trochu diskutovat, snad dojdeme (při jeho zkušenostech určitě) ke správnému názoru. Pár fachmanských podnětů by se mi hodilo. Čekám na vaše příspěvky k nové založenému tématu.
  10. Můj Yeti 1,2TSI má od května najeto 6000 km, celkovou průměrnou spotřebu má podle displeje 6,7 l/100km. Jezdím denně 20 km do práce, o víkendech výlety po jižních Čechách + Šumava, několikrát Rakousko-Alpy. Žádný terén, jen okresky a občas silnice 1. třídy, zatím žádné dálnice, max rychlost do 110 km/h. Používám asistenta řazení ("6" klidně při 70km/hod), občas motor vytočím na 5,5-6 tisíc otáček na dvojku-trojku v tahu do stoupání. Na rovince řadím 1-2-4-6. Celkově s vozem naprostá spokojenost. Minulé auto byla Octavia 1,6i.
  11. Tak na to nastavení gumových špalíků bych se docela podíval. Když jsou nastavitelné, měl by se najít kompromis mezi solidním dovřením a případným drnčením dveří při slabém dovření. Druhá záležitost, která mne u zavírání 5. dveří druhou osobou napadla, je reálně hrozící nebezpečí poškrábání laku při dovírání dveří dlaní (nebo rovnými či zahnutými prsty) v případě, že se jedná o dámskou ruku s několika různě robustnými "kroužky" na prstech. Zatím k tomu od 15. května nedošlo, svou ženu jsem na tuto skutečnost upozornil, ale mohou se k zavírání dostat i jiné "okroužkované" dámy. Jako rychlé řešení se mi nabízí nápad sehnat nějakou vhodnou samolepku (emblém Škoda, Yeti, nebo malé CS) a tu nalepit na exponované místo. Dejte mi obdobnou nebo i jinou inspiraci.
  12. Jaké máte zkušenosti se zavíráním 5. dveří ??? U mého Yeti-ho již od samého začátku (000005 km) zavírám tyto dveře z 90-ti % na dvakrát, až na potřetí. První přibouchnutí není natolik razantní, aby se dveře zavřely tak, aniž by nesvítila indikace otevřených dveří na multifunkčním displeji. Na podruhé dveře trochu nadzvednu a při dopadu ještě rukou dotlačím, někdy musím i tento pokus opakovat s větším důrazem. To jsem popsal, jak zavírání dveří provádím já. Když zavírá dveře někdo jiný, je těch pokusů i více a od těch ran mne bolí v uších (a lítostí i u srdce nad těmi ranami). Většinou přiskočím a dveře raději dovřu sám. Nedá se jednoduše zámek dveří nastavit, abych výše popsané problémy neměl ??? Do servisu se mi s touto zdánlivou prkotinou zatím nechce.
  13. Většina nosičů kol pro instalaci na tažné zařízení má možnost jednoduchým grifem (táhlo/páčka s aretací) sklopit nosič (i s plným nákladem kol) směrem k zemi a umožnit tím bezproblémový přístup do kufru i v případě kolmých dveří jako je tomu u Yetiho. Nosič tohoto typu je docela vhodný i pro odvoz jednoho kola + velkého zavazadla typu sportovní bag přes celou šíři vozidla ukotvený gumovými provazci. Náklad kol téměř nepřečnívá profil vozu a tedy ani moc nenarušuje aerodynamický odpor a vůbec nezvyšuje akustické projevy obtékání vozu vzduchem při vyšších rychlostech. Tuto vlastnost oceňuji nejvíce ve srovnání s transportem dvou-tří kol na střešních nosičích mé bývalé Octavie. Další výhodou tohoto typu nosiče je, že i s naloženým nákladem se mi Yeti vejde s přehledem do garáže a je tak připraven i několikrát během týdne vyrazit na další cyklovýlet bez opakované montáže a demontáže vlastního nosiče i kol na něm. Svůj nosič jsem dovybavil zamykáním upevňovací páky, ale již dvakrát jsem z důvodů ochrany před nenechavci "uložil" nosič do vyklizeného zavazadlového prostoru a měl jej tak pěkně zamčený uvnitř. Těch výhod je oproti střešním nosičům tolik, že cena mezi 5-6 tisíci je velice rozumná. Ani nevím, co je na nosičích značky THULE tak "vytuněného", že si za ně řeknou neuvěřitelných 15-18 tisíc. Takže tolik o mých prvotních zkušenostech s mým nosičem kol.
  14. Tak sleduji, že se za dobu od června přes celé léto nikdo neozval. Zřejmě tento typ nosiče nikoho neoslovil nebo majitelé Yetiho vozí kola uvnitř, případně vůbec. Kdybych měl čekat na nějakou radu, neměl bych dodnes žádný nosič a kolo bych na svém Yeti nikam neodvezl. Jako tečku za svým příspěvkem uvedu, že můj nosič kol pro tažné zařízení nese označení Bologna 3 a byl zakoupen přes internet na www.centrumnosicu.cz včetně třetí tabulky SPZ. Howgh.
  15. Mám nového Yetiho 1,2 TSI Ambition, Aqua Blue od 15.5.2010. Nechal jsem si jej dovybavit "koulí" (pevnou) s výhledem na použití pro nosič kol. Na střechu octavie jsem kola nakládal jen tak-tak, u Yetiho už bych musel mít vždy k dispozici stoličku (a na silnici sledovat značky pro maximální výšku vozidla). Nosič na kouli jsem nikdy ve svém okolí neviděl na vlastní oči (dříve jsem si ho na parkovištích ani nevšímal), teď to bude jediná možnost, jak si s kamarády vyrazit na cyklo výlet někam dál od bydliště. Do zadní části vozu by se mi kola nechtělo skládat, interiérový nosič kol se mi vůbec nezamlouvá. Takže: Jaký typ doporučujete (pro tři kola)? Jak je to s bezpečným uchycením takovýchto nosičů? Vydrží tento typ nosičů poskakování na českých silnicích? Na co si dát při provozu pozor ??? + další zkušenosti provozovatelů
×
×
  • Vytvořit nový...