Přejít na obsah

Fjody

Uživatel
  • Počet příspěvků

    20
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení Fjody

Nováček

Nováček (1/14)

  • Collaborator Vzácný
  • First Post Vzácný
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

0

Popularita

  1. Vidím, že posledné príspevky sú už bez reakcie, aj tak skúsim. Octavia 1, 55kw, AEE Pointa: ľavé zadné dvere prestali reagovať na centrál. Neskôr prestalo reagovať aj sťahovanie okna - aj zo zadných dverí, aj od šoféra. Mechanik povedal, že to je riadiaca jednotka a treba vymeniť. OK, takže zháňam náhradnú. Každé číslo som nafotil, ale neviem prísť na to, aké je oficiálne označenie tejto RJ, ostalo len VW číslo (101 451 203 - H1.20 S2.7 300999). Viete, prosím, niekto z priložených fotiek identifikovať / napísať oficiálne označenie jednotky (predpokladám 1Uxxxxxx) - aby som ju pozrel niekde v bazári? Dík.
  2. Zdravím páni - pozrite si video. Čo je to za exota, to neriešim, ale zaujímalo by ma, čo za Fábiu dokáže dať 214 km/hod. https://www.topky.sk/cl/100370/1907017/VIDEO-ako-z-akcneho-filmu--Vodic-na-fabii-sa-rutil-dvestovkou--zaplatil-mastnu-pokutu
  3. Zdravím, dlhodobo mám problém so spotrebou oleja - pravdepodobne prasknutý piestny krúžok. V poslednej dobe sa ale spotreba prudko zvýšila (250 km od hornej risky po spodnú). Pod autom som tiež našiel veľkú stopu po nakvapkanom oleji. Predpokladám, že tam stiekol z horúceho motora po tej 250 km jazde. Keď auto stojí so studeným motorom, novú stopu po oleji zatiaľ nevidím. Zdá sa mi, že olej uniká z toho spoja na fotke - tam je motor celý zamazaný naľavo aj napravo - od tesnenia až po alternátor a na druhej strane je zamazaný nejaký konektor. Chcem si potvrdiť, že som to správne určil - keď budem volať svojmu mechanikovi, nepoviem hlúposť, že pravdepodobne ide o prasknuté "tesnenie pod hlavou valcov"? Olej v chladiacej kvapaline som nenašiel. A ani olejové viečko nemá na sebe žiaden "biely, kapučínový" povlak. Vďaka za potvrdenie - viď. fotky.
  4. VAG neukázal žiadne chyby. Mechanik sa v tom dnes previezol. Cítil najmä to, ako pri 2500 ot/min vibruje obidvoma sedačkami - jazdca aj spolujazdca - v strede. Pozrel to na rampe - podľa neho ide o zlý stredový a koncový diel výfuku a vyťahané závesy, ktoré výfuk spúšťajú až na nejakú železnú časť. Diely boli menené pred cca 7 rokmi, teraz sú tam nejaké poľské. Dohodli sme sa na ich výmene. To, že je výfuk zlý, to viem už dlhšie, ale nejde mi do hlavy, prečo to robí len za jazdy na rýchlosti, nie pri vytáčaní na 2500 ot/min na mieste, na neutrále.
  5. Zdravím páni, Octavia 1,6 AEE, 55 kw, rok výroby 1997, benzín. Veľká spotreba oleja - okolo 1,2 litra na 1000 km (95 % času jazda po diaľnici, pri 130 km). Problém sa mi vyskytol náhle, predtým som si ho nevšimol - pri 2500 ot/min začne triasť palubovkou (vibrácie) a ozýva sa zvláštny hluk, ako keď štartuje motorové lietadlo. Mám pocit, že to vychádza niekde od palubovky, skôr zo strany spolujazdca a že mi ide odpadnúť všetko, čo je pod kapotou. Zaujímavé fakty: - robí to presne pri 2500 ot/min. (začne možno pri 2450, skončí pri 2550), - robí to iba pri zaradenej rýchlosti a jazde po ceste (po naštartovaní pred domom, teda na neutrále to nerobí), - robí to iba pri studenom motore (ako sa motor zahrieva, vibrácie a hluk sa pomaly strácajú, až sa dokážem cez 2500 dostať "hladko"), - včera som si ešte všimol krátke zapískanie po naštartovaní - 2x štart = 2x zapískanie - ako keď sa prešmykne nejaký remeň. Dnes to ale nepískalo. Čítal som rôzne názory na podobné problémy - od uvoľneného tepelného štítu nad výfukom, cez uvoľnený alternátor, cez rozsypaný katalyzátor a pod. Viem, že takto sa to odhaduje ťažko - len by ma zaujímali vaše tipy, čo to môže byť, aby ma auto nenechalo na diaľnici - tým, že je to len za studena, by som nejaké uvoľnené skrutky, odhnité časti a pod. vynechal - a osobne by som to tipoval možno na motor, alebo výfuk.
  6. Dík, Pawouk. Tak sa zdá, že mi práve začal fungovať ten ventil - predtým som si to nevšimol :-)
  7. Zdravím chlapi, Škoda octavia AEE - 1.6 - 55kw. Prosím vás, čo je tá čierna skrinka medzi nádobkami na chladiacu kvapalinu - ostrekovače - olej serva? Všetko okolo viem identifikovať, ale nie tú skrinku (prikladám vyznačené na obrázku). Vychádza odtiaľ zvláštne tikanie, ako z hodín a zdá sa mi, že som to predtým nepočul. Preto by som rád identifikoval tú skrinku a možný dôvod tikania (nástražný výbušný systém som predbežne vylúčil :-)) Dík.
  8. Registrujem podobný problém. Doposiaľ všetko s olejom OK. Po výmene oleja a filtra najazdených cca 6 000 km. Oleja je tam dosť (Shell Helix 10W 40). Včera som naštartoval za studena a vyskočilo mi iba "service insp". Po trase cca 220 km som auto vypol, ale o 1 minútu som znova naštartoval - t.j. motor bol stále teplý. Okrem "service insp" mi vyhodilo kontrolku oleja a ozvalo sa pípanie. Service insp som ešte večer vymazal z displeja + OIL a bol som zvedavý, čo to spraví na druhý deň. Ráno - motor za studena naštartoval OK, žiadne upozornenie. Po prejazde 8 km a hodine neskôr sadnem do auta a opäť - kontrolka oleja bliká a 3 krát to píska. Posledné zistenie: 1. Pri otočení kľúča do polohy 1 sa po 10 sekundách rozsvieti kontrolka mazania a bude blikať dovtedy, kým sa kľúč nevráti do polohy 0, alebo sa auto nenaštartuje 2. Po naštartovaní bliká kontrolka ešte 10 sekúnd, potom prestane. Aký je váš názor na toto páni?
  9. V MÁJI som spravil 2 rovnaké cesty v priebehu týždňa. Výsledok testu ma prekvapil. 1. cesta: - 216 km, s miernym nárastom nadmorskej výšky, - pôvodné nasávanie vzduchu, bez úpravy, - zimné gumy, - silný protivietor, - 4-ročný vzduchový filter, - plný kufor, - krásna spolujazdkyňa. Výsledok: priemerná spotreba 7,3 l / 100 km 2. cesta, o týždeň neskôr: - 216 km, s miernym POKLESom nadmorskej výšky, - NASÁVANIE vzduchu upravené ako je na obrázkoch v predchádzajúcom príspevku, - LETNÉ gumy (vyvážené), - BEZ protivetru, - nový vzduchový FILTER, - plný kufor, - spolujazdkyňa stále rovnako krásna (ale vraj ju doma mama vykŕmila o pár kíl). Výsledok: priemerná spotreba 7,3 l / 100 km Spotreba sa teda nezmenila. Je pravdou, že na spiatočnej ceste som mal v nádrži cca o 30 litrov viac a o 2 kg ťažšiu ko-pilotku, ale spotreba sa vďaka všetkým tým zmenám aj tak mala znížiť. To sa však nestalo. Skúšal som teplotu hliníkovej hadice. Celá bola dosť teplá. Možno predsa len ohrieva prúdiaci vzduch viac, ako by mala. V budúcnosti sa pohrám s nejakou tepelnou izoláciou okolo nej a zmeriam vplyv na spotrebu potom. Výsledok testu teda NEUTRÁLNY až NEGATÍVNY. P.S. Jednu pozitívnu zmenu som si ale všimol. Cestou do kopca a z kopca v obci som mal (cca 40 km) spotrebu len 5,4, čo je super. Znížila sa najmä cestou z kopca a to viac, ako zvyčajne. Následne sa ale začala poriadne dvíhať na diaľnici, kde som to držal v kuse na 130 km / hod.
  10. Zdravím chlapi, pripájam svoje aktuálne riešenie. Tá koncovka nad chladičom sa mi zdala zbytočne drahá. Stojí cca 25 € a na to, že je otvorená, plní len úlohu akéhosi držiaka, žiadnu ďalšiu nevyhnutnú funkciu som nenašiel. Rozmýšľal som, ako by sa to dalo spraviť čo najjednoduchšie a čo najlacnejšie. Nakoniec som použil 3 základné diely: - hliníková hadica - flexibilná, ľahko tvarovateľná, možno ju natiahnuť na 1 meter, priemer 6 cm - cena 8,10 € - jedna spona na hadicu 50 - 70 mm - 0,40 € - 2 plastové putká na uchytenie - cca 0,08 € Cena celkom okolo 8,58 €, teda 222 CZK. Výsledok je na priložených obrázkoch. Do tej hliníkovej trubice som spravil pre istotu 1 dieru zospodu, ak by to nasalo nejakú vodu, možno spravím ešte jednu. Jediný možný problém, ktorý ma napadá je ten, že by mi to salo tak veľa vzduchu za tak krátku dobu, že by tú hadicu sploštilo a do motora by nešiel žiaden vzduch (v predchádzajúcom príspevku je uvedených 40 l / sek.). Zatiaľ som ale nemal ten pocit, že by tade prúdil akýkoľvek vzduch, nie to ešte veľmi rýchlo. Ešte som nemal možnosť to otestovať na dlhšej trase. Takže je to len vizuál, bez overenia funkčnosti. Do týždňa by som mal ísť do Poľska, potom môžem prípadne zverejniť nejaké zaujímavé čísla. Ak vás k tomu napadne nejaký potenciálny problém, či vylepšenie, dajte mi prosím vedieť. Dík.
  11. Zdravím chlapi, mám pocit, že môj termostat nepracuje správne (Octavia I, 1998, AEE 55 kw). V zime som precestoval 50 km (pri teplote okolo -14 stupňov), kým začal ísť ako tak teplý vzduch - až keď som stál v kolóne a začalo svietiť slnko. Dnes som naštartoval auto, vytiahol príležitostne otáčky na 3-4 tisíc a dosiahol som teplotu z prieduchu 50 stupňov presne po 15 minútach. Ručička teploty je na priloženom obrázku. Vonkajšia teplota +17 stupňov. Všeobecne - ručička sa mi málokedy pohne z prvej (ľavej) čiary vyššie. Vidieť ju tak vysoko, ako je teraz na obrázku je skoro zázrak - stáva sa to väčšinou iba keď stojím na mieste, alebo v zápche. Mám preto 2 základné otázky: 1. Kde na tomto termostate sa nachádza optimálnych 90 stupňov? Je to stredná čiara - dvanásta hodina, ktorú takmer nikdy nedosahujem? 2. Zdá sa vám z toho opisu vyššie, že termostat pracuje tak ako má? Vopred vďaka za postrehy.
  12. Zdravím chlapi, a čo vaše dlhodobejšie skúsenosti? Nejaké zaujímavé poznatky zo zimy pri mínusových teplotách? Klesla vám spotreba aj vtedy? Vďaka za info.
  13. Môj automechanik nakoniec vymenil celý kábel napájania, idúci do autorádia. Kde presne ho následne zapojil, to neviem. Popolník ale zasunul tam, kde má byť.
  14. No, v prvom rade zapaľovač nie je do ničoho zapojený. Je tam len voľne vsunutý, bez toho, aby mal prísun elektriny. Má byť podľa mňa zapojený presne tam, odkiaľ vychádzajú tie dva káble s červenou a modrou objímkou (horný obrázok). Niekto sa ale rozhodol zapaľovač odpojiť a vsunúť tam tie dva káble, aby napájal autorádio namiesto zapaľovača. Čiže otázkou skôr je, ak vytiahnem tie dva káble a napojím tam popolník, kam ich mám následne zapojiť, aby šlo rádio?
  15. Zdravím páni, nedobíja mi navigačku. Skontroloval som poistku zapaľovača, ale tá je OK. Zdá sa mi, že je problém v zapojení káblov. Keď sa vytiahnu káble, ktoré sú pod pod zapaľovačom, prestane hrať autorádio. Obrázky pripájam. Na obr. 1 je to, ako to vyzerá pod zapaľovačom Na obr. 2 je to, ako to vyzerá za autorádiom (ten červený kábel je rozdvojený do 2 pozícií, zelenožltý je úplne odstrihnutý) Môže mi človek znalý povedať, či je to normálne zapojenie, alebo ako by to malo v praxi vyzerať? Prosím po lopate, lebo som elektro-laik. V prípade potreby nafotím viac.
×
×
  • Vytvořit nový...