Jump to content

Dula

Uživatel
  • Content Count

    373
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Dula last won the day on September 20 2010

Dula had the most liked content!

Community Reputation

40 Excellent

1 Follower

About Dula

  • Rank
    Profesional

Recent Profile Visitors

1,193 profile views
  1. https://forum.skodahome.cz/topic/8690-klimatizace-fabia-vadn%C3%A9-motorky/?tab=comments#comment-186801
  2. XP1(T6o/5) je propojení mezi centrální řídicí jednotkou vozu a motorem centrálního zamykání ve víku zavazadlového prostoru. Ten spínač byl použit v autech bez centrálního zamykání pro odemykání víka zavazadlového prostoru, ale byl připojen do centrální řídicí jednotky vozu XS5(T6k/5) a teprve ta přes XP1(T6o/5) silově (přes pojistku 10A) ovládala motor ve víku zavazadlového prostoru. Čili proud do motoru nešel přes ten spínač.
  3. Kam s odporem, to budeš muset vyzkoušet. Ve Fábii žádný extra spínač kufru není. V madle pátých dveří je mikrospínač, který dá impuls řídicí jednotce, která ovládá motor zámku. Normálně taky ve Fábii nejsou AEV4221 a VEA4022. Centrální zamykání řídí řídicí jednotka palubní sítě. Ty tvoje dvě jednotky se tam zřejmě dávají při dodatečné montáži centrálu.
  4. Tak by to asi obojí mohlo být. Ale pokud mě paměť neklame, tak Felicia neměla motorek na odemykání v zámku pátých dveří.
  5. Zp.Hl. je ve Fábii je připojen na napájení vnitřního osvětlení, osvětlení schránky spolujezdce a osvětlení zavazadlového prostoru (XP2 T6j/6). Tohle napájení je trvalé (30al) a odpojuje se po cca 30 minutách po vytažení klíčku ze zapalování aby nedošlo k vybití baterie při náhodném svícení některých z těchto světel. U Felicie to takhle není. Vím z vlastní zkušenosti, svítící žárovka v kufru mi vybíjela baterii do mrtě. Odpor je 180 Ohmů.
  6. Nemáš náhodou dodělávané denní svícení tlumenýma světlama? Pokud ano a nerozsvítíš světla otočením ovladače, tak dálková zapnout nejdou.
  7. Zapojené to máš správně. 9 oranžovo-zelený (H) a 10 oranžovo-hnědý (L) je CAN komfort, 12 hnědo-žlutý je kostra a 15+16 červený je trvalé napájení. Vypínání a zapínání řídí CAN bus komfort, čili chyba bude někde tam.
  8. Zamknutí centrálního zamykání se ovládá přivedením kostřícího pulzu na vodič na pinu 6 (od dveří řidiče) konektoru T23a na jednotce komfortní elektriky. Přivedením kostry přes rezistor 180 ohmů na ten samý vodič dojde k odemčení centrálního zamykání. To samé funguje i na vodič na pinu č. 5 (od dveří spolujezdce). Je třeba vyzkoušet, jestli ty tvoje dva dráty neorigo dálky dávají pulzy kostřicí nebo jesli nespojují +12V.
  9. Dula

    Odstrihla obd2

    Ty vodiče nejsou delší o 20-30cm, ale jsou pouze vytaženy ze svazku, kde měly hnízdo A76. Obdobně jako jsou vytaženy ze svazku ta dvě hnízda na obrázku A121 CAN-H (oranžovo-černé kabely) a A122 CAN-L (oranžovo-hnědé kabely). Kdyby někdo bastlil stejně jako ty a nastavoval původni kabely stejně barevnými kabely z rozebraného svazku, tak by se absolutně nic nezměnilo, protože by šedo-bílé nastavené kabely vedly přesně tam, kam ty nenastavené. Znovu opakuji, že by stálo za pokus buď odpojit rádio od napájecího konektoru, případně najít šedivo-bílý vodič vedoucí ke konektoru rádia a ten odpojit od hnízda těch spojených šedivo-bílých kabelů. Nekoncernové rádio by mohlo ovlivňovat K-vedení.
  10. Dula

    Odstrihla obd2

    Proč myslíš, že ty dráty jsou neoriginální? Všechny jsou šedé s bílým pruhem průřezu 0,5mm2. Z propojení (K-vedení) v kabelovém svazku za přístrojovou deskou vlevo vedou všechny tyto spojené kabely: 1) ke konektoru autorádia T8d/3, 2) k jednotce komfortní elektriky T23a/13, 3) k centrální řídicí jednotce vozu T18a/1 (XS4), 4) k dignostické zásuvce T16b/7 5) ke konektoru T6n/6 na svorkovnicích na příčné stěně vlevo a odtud v motorovém prostoru k řídicí jednotce motoru, případně také k řídicí jednotce automatické převodovky 6) pokud je auto vybaveno pomocí při parkování, tak na konektor T68a/5 Na obrázcích je vidět evidentně přerušený kabel (K-vedení) od OBD zásuvky, a je vidět i kabel podtažený pod kobercem vedoucí k řídicí jednotce vozu - měl by jít na XS4 pin 1. Pochybuju, že kdyby tam někdo něco bastlil, tak že si sežene identické vodiče.
  11. Dula

    Odstrihla obd2

    Dvojková Fábie má kostřicí kabel taky na pinu 5. Jedničková ho tam nemá, ale to by nemělo mít vliv na činnost OBD. Jaké máš rádio? Některá nekoncernová rádia můžou mít vyveden na pin 3 nějaké napětí, které se se signálem OBD pere. Pokud máš rádio, tak ho zkus odpojit od konektoru a znovu zkusit činnost OBD. Pokud dál nebude fungovat, tak je třeba prověřit ohmické propojení těch šedivo-bílých kabelů se svorkovnicí T18a (XS4 hnědá) pin 1 na centrální řídicí jednotce vozu. Čím prověřuješ funkčnost OBD zásuvky? VAG-COMem (VCDS) s KKL kabelem nebo něčím jiným?
  12. Dula

    Odstrihla obd2

    Pokud jsou všechny kabely stejně barevné (šedivé s bílým pruhem), tak je spoj. Pak by diagnostická zásuvka mohla začít fungovat. To, co je ve schématu, máš v textu popsáno. Konektory, kam kabel vede (OBD2 zásuvka, konektor autorádia i hnědá svorkovnice na centrální řídící jednotce XS4 i s číslem pinu. PS: a necituj předchozí příspěvek
  13. Dula

    Odstrihla obd2

    Předchozí majitel zřejmě v obavě o odcizení vozidla pomocí OBD2 zásuvky odpojil K- diagnostický vodič z OBD zásuvky a připojil ho na skrytý spínač, který při prodeji odstranil. Pokud jsou pod tou izolačkou všechny ty šedobílé dráty spojeny, tak asi nebude třeba žádného zásahu. Jeden vodič by měl jít ke konektoru autorádia (T8d - pin 3). Pokud je ve voze koncernové rádio, tak slouží k jeho diagnostice. Další vede na hnědou svorkovnici na centrální řídicí jednotce vozu (XS4 - T18a - pin 1).
  14. Mělo by to být asi takhle.:
  15. Myslím, že to musí fungovat jako nový.
×
×
  • Create New...