Přejít na obsah

acjaja

Uživatel
  • Počet příspěvků

    26
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení acjaja

Nováček

Nováček (1/14)

  • First Post Vzácný
  • Collaborator Vzácný
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

1

Popularita

  1. Co jsem zjistil, tak jak 85 kW, tak 110 kW jsou shodné motory, které se liší jen softwarem. Napovídají tomu i hodnoty po chipu - oba dva motory firmy jako Cimbu nebo BSR chipují shodně na 145 kW a 400 Nm. Před objednáním jsem měl O1 1,9 TDi 81kW chipnutou na 96 kW. Takže jsem od začátku věděl, že ať si koupím 85 nebo 110 kW, stejně auto půjde na chip. Takže jsem si objednal 85 kW, protože v ceníku vycházel tento motor o 50.000,- levněji. Trochu problém je teď s tím chipem, protože mám nový hardware ŘJ a zatím žádná firma se do ní neumí dostat. Mám modelový ročník 2023. Je to ale jen otázka času. Takže teď jezdím s origo 85 kW. Auto jede pěkně, oproti O1 v nízkých otáčkách je "silnější", ale po překročení 2.500 otáček auto nejde tak do výkonu, jako mi šla O1. Souhlasím s názorem výše, že na dálnice a klidnou jízdu OK, ale na akceleraci při předjíždění mimo dálnici by se pár koníků navíc hodilo. Takže pokud bych při koupi nové octavie nepočítal s chipem, šel bych do 110 kW. A to nejen kvůli výkonu, ale i spotřebě nafty. 110-ku jsem měl půjčenou do Chorvatska a vzala si skoro o litr/100 km méně, než mi při srovnatelné jízdě bere moje 85-ka.
  2. Nevíte někdo, zda tyto motory mají stejnou spojku? Budu toto auto kupovat a počítám chipem. U obou dvou motorů dělají chip na cca 140kW. Jen nevím, zda ta 110-ka nemá větší spojku.
  3. Nemáte někdo zkušenost, zda by šla přemontovat parabola z faceliftových světel do přefaceliftových? Mám předfaceliftová světla L&K s čirým sklem a potřebuji je vyměnit. Originál už ale nejde sehnat ani mimo ČR a repliky od DEPA svítí strašně špatně. Dělat kompletní přestavbu na facelift dělat nechci. Tak mě napadla tato možnost.
  4. Ahoj,

    pročítal jsem téma s problémy při zamykání dveří, problémy se stahováním oken a narazil na Tvou fotografii přerušených kabelů v husím krku mezi dveřmi a sloupkem. Při opravě jsi použil celý nový svazek nebo jen natahal nové kabely za ty vadné?

     

    Díky za radu, Jarda

  5. Pozdě, ale přeci. Výměna ŘJ pomohla. Teď už jen řeším, jak ji nachipovat...
  6. Ano, je to problém AHF. Měnili to kdysi kolem roku 2000 a jen tomu, kdo si stěžoval. Bohužel dřív ta hlášení byla jen v tištěné formě, nebylo to v počítačích, takže byl velký problém toto hlášení dohledat. Nakonec ho vyštrachal jeden pamětník z Mladé Boleslavi. Já jsem tu jednotku sehnal, ale až v Polsku, protože těch jednotek je strašně málo. Jakmile se trochu oteplí, tak ji vyzkouším a dám vědět.
  7. Já měl z jednohmoty strach, v ojedinělých případech to prý vede až k prasknutí klikovky... Nicméně ani výměna spojky ten problém nemusí 100% vyřešit. A jak vibrace, případně dunění při jízdě do 2.000 otáček, v pohodě?
  8. V Mladé Boleslavi tvrdí, že je to "vyběhaností" motoru. Tento problém sice hlavně přisuzují špatné dvouhmotě, ale nemusí tomu tak být 100%. Já mám novou celou spojkovou sadu, přesto problém zůstává. Co se týče Tebe, nejsem schopen Ti víc poradit. Řeším jen tento problém a dělím se o získané informace.
  9. Ne, to opravdu ne. Tím problémem se zabývám už dlouho. Z diagnostiky mám vyjetý i graf a na něm je to krásně vidět - při malé rychlosti každou 8 otáčku na volnoběh nedojde ke vstříknutí paliva - a z toho jsou ty vibrace motoru a tím pádem i celého auta. Po zastavení je vše OK. Obejít se to rovněž dá třeba i jen lehkým našlápnutím spojky při dojíždění nebo odpojením čidla spojkového pedálu - vibrace sice zmizí, ale z autem se zase špatně řadí, protože ŘJ neví, že budu přeřazovat. Jedná se o tzv. kulatý chod, který by bylo ideální u stávající jednotky vyřadit. To mi ale nikdo neudělá. Ta ŘJ, která nahrazovala původní ten kulatý chod nemá řešit - nemám to ale ještě vyzkoušené.
  10. A ŘJ má také označení 038 906 018 AM? Pokud ano, troufnu si na 99% tvrdit, že chyba je v ŘJ. Stále ten problém řeším a dostal jsem se o krůček dál. Podle starého aktuálního sdělení se tato jednotka měnila za 038 906 018 GP, která tento problém řešila. Já už jsem ji sehnal, ale v těchto mrazech se mi do výměny nechce. Takže jakmile se trochu oteplí, jdu do toho a dám vědět.
  11. Tak se Ti to chová stejně jako mně. Každopádně O2 má už daleko širší možnosti diagnostiky, než moje O1. Kdybys byl z okolí Ústí nad Orlicí, tak bych Ti mohl doporučit jeden servis, kde se zabývají diagnostikou.
  12. Ahoj, u sebe jsem došel k závěru. Je to chyba ŘJ motoru 038 906 018 AHF - jednotka se snaží při volnoběhu a rychlosti cca mezi 5 - 20 km/h vyrovnávat nerovnoměrný chod tím, že každou osmou otáčku klikovky dá pokyn k nevstříknutí paliva a tím dochází k rozvibrování motoru a tím i celého auta. Ta nerovnoměrnost chodu je hlavně dána dosluhujícím dvouhmotovostním setrvačníkem, ale nemusí to být podmínka. Já konkrétně mám dvouhmotu novou, přesto k vibracím dochází dál. Proto po Škodovce sháním aktuální sdělení z roku cca 1999, jaká ŘJ nahrazuje tu moji. A to je neskutečný problém, protože dřív to nezapisovali do počítačů. Co se týče Tebe, tak chyba ŘJ to nebude. Vibruje Ti auto na volnoběh, i když stojíš? Nebo pokud dojíždíš na křižovatku a máš sešláplý spojkový pedál, vibrace se taky objeví? Zkus u spojkového pedálu odpojit svorkovnici. Pokud Ti vibrace přestanou, pak to vidím na špatnou dvouhmotu. Pokud ne, pak Ti neporadím.
  13. Tak v tom případě máš jistotu, že to není dvouhmota. Osobně bych zkusil vyměnit ŘJ za tu samou.
  14. Na tom setrvačníku se shodli jak v Boleslavi, tak jeden machr přes autodiagnostiku. Samozřejmě netvrdím, že se nemohou mýlit. Jsem si celkem jistý, že po odpojení spojkového čidla Ti to dělat nebude. Řekni tomu kámošovi, ať Ti vyčte číslo řídící jednotky motoru. Celkem by mě zajímalo, jaké máš. Protože dle jiného názoru se ten problém vyskytuje pouze u motoru AHF - chyba řídící jednotky 038 906 018 AM. Každopádně je to záhadná závada... Akorát je blbý, že mám teď nohu na sedm týdnů v sádře, takže převodovka půjde dolů až tak za dva měsíce, až budu moci řídit... Dej vědět, jak jsi dopadl.
  15. Ahoj, delší dobu jsem nepsal, ale popsaným problémem se stále zabývám. Dokonce se s tím zabývali i ve Škodě v Mladé Boleslavi. Ty vibrace jsem způsobuje ŘJ motoru a to tím, že při dojíždění auta na křižovatku každou osmou otáčku dá pokyn k nevstříknutí paliva. Tím pádem má motor nepravidelný chod, lehce kolísá volnoběh a tím dochází k vibracím auta. Pokud chceš tento stav vynechat, stačí při dojíždění lehce našlápnout spojku nebo jak píšeš, přidat plyn nebo odpojit čidlo spojkového pedálu a je po problému. Jenže bez čidla se jezdí blbě - jednotka neví, že chceš řadit a při řazení se to chová divně. Ale za zkoušku to stojí. V Boleslavi řešili, proč to ta jednotka dělá. Vysvětlují to tím, že je vadný dvouhmotový setrvační - ŘJ měří čas první a druhé půlotáčky klikové hřídele a pokud se hodnoty liší, tak zasáhne. Já mám dvouhmotu novou, ale pojedu do servisu, aby mi shodili převodovku a přípravkem změřili dvouhmotu. Pokud bude vadná, tak ji budu reklamovat a pokud ne, pak budu hledat problém v ŘJ. Já mám označení 038 906 018 AM. Jaké máš označení Ty?
×
×
  • Vytvořit nový...