Zdravím páni,
vidím, že táto diskusia je pomerne rozsiahla a občas niektorí členovia nenapíšu, ako svoj problém vyriešili. Preto sa chcem s vami podeliť o to, ako som vyriešil môj problém so štartovaním.
Auto: Škoda Octavia II, 1,9 TDi, 77kW, BJB, 220 000km
Problém: Zlé štarty po tom, ako auto dlho stálo (minimálne 4 hodiny).
- pri štarte sa mi stávalo, že motor naskočil, ale ako náhle sa pár krát pretočil, "zdochol". (Motor bežal zlomok sekundy)
- ďalší pokus o štart bol neúspešný. Musel som točiť motor na štartéri 3 x po 10-15sekúnd. Potom to chytilo. A akonáhle motor bežal, mohol som zhasnúť a opäť naštartovať na "brnk".
- moje štarty nezáviseli na vonkajšej teplote, alebo pozícii státia auta (hore/dole čumákom). Vždy bol štart rovnaký. Najskôr to chytilo, odpálilo pár valcov, a potom zdochlo.
Pokusy o riešenie:
- diagnostika cez VAG -> bez závady. Teplota paliva, chladiacej kvapaliny, okolitá teplota - normálny stav (snímače funkčné).
- u môjho známeho (mechanika) podozrenie na padanie nafty: - výmena tesnenia pod tandemovým čerpadlom - nepomohlo.
- potom som sa držal teórie padajúcej nafty: Na hadičku prívodu paliva z nádrže do filtra som namontoval spätný ventil a priesvitnú hadičku, aby som videl, či sa nafta nestráca. Pár dní som to sledoval, nafta tam stále bola. Štarty sa nezlepšili.
- na odporúčanie som nejaký čas štartoval tak, že pred samotným naštartovaním som otočil kľúčikom 5x do pohotovostnej polohy, aby čerpadlo v nádrži natlačilo viac nafty. Niekedy to naštartovalo "na šupu", niekedy to naštartovalo ako keby niektoré valce vynechávali, niekedy som nenaštartoval a musel som opakovať dlhý štart 3 x po 10-15 sekúnd. Neskôr som k tomu pridal ešte aj zošliapnutý plynový pedál...
Riešenie: výmena palivového (podávacieho) čerpadla v nádrži.
Pred výmenou palivového čerpadla som skúšal "merať" jeho prietok, ale bez potrebných prípravkov (tlakomer a káble na spustenie palivového čerpadla) to bol asi len planý pokus. Čerpadlo naftu "tlačilo" ale neviem pod akým tlakom a koľko mililitrov. Jednoducho som videl, že po otočení kľúča do pohotovostnej polohy mi čerpadlo za tú sekundu (možno 2) naftu dávkovalo. No a na tomto základe som staval teóriu, že to nemôže byť čerpadlom. A to bola chyba.
Čerpadlo som vymenil, až po niekoľko násobnom odporúčaní mechanika. (Bolo mi ľúto dať 140EUR za čerpadlo, keď som nemal istotu, že je to ono. Ale ak by som mal počúvať rady ostatných, tak už mám vymenené vstreky, tandemové čerpadlo, štartér, batériu, relé štartovania,...) Urobili sme to tak, že som si požičal čerpadlo od známeho (rovnaké auto), podvečer sme ho vymenili. Keď som ráno naštartoval na brnk, čerpadlo som mu vrátil a kúpil nové.
Pri výmene čerpadla som ešte skúšal koľko nafty mi natečie z oboch čerpadiel. Objem sa mi zdal rovnaký. Dokonca aj zneli rovnako. Ale po výmene štartujem na šupu.