Přejít na obsah

josse1

Uživatel
  • Počet příspěvků

    2
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení josse1

Nováček

Nováček (1/14)

2

Popularita

  1. Zdravím páni, vidím, že táto diskusia je pomerne rozsiahla a občas niektorí členovia nenapíšu, ako svoj problém vyriešili. Preto sa chcem s vami podeliť o to, ako som vyriešil môj problém so štartovaním. Auto: Škoda Octavia II, 1,9 TDi, 77kW, BJB, 220 000km Problém: Zlé štarty po tom, ako auto dlho stálo (minimálne 4 hodiny). - pri štarte sa mi stávalo, že motor naskočil, ale ako náhle sa pár krát pretočil, "zdochol". (Motor bežal zlomok sekundy) - ďalší pokus o štart bol neúspešný. Musel som točiť motor na štartéri 3 x po 10-15sekúnd. Potom to chytilo. A akonáhle motor bežal, mohol som zhasnúť a opäť naštartovať na "brnk". - moje štarty nezáviseli na vonkajšej teplote, alebo pozícii státia auta (hore/dole čumákom). Vždy bol štart rovnaký. Najskôr to chytilo, odpálilo pár valcov, a potom zdochlo. Pokusy o riešenie: - diagnostika cez VAG -> bez závady. Teplota paliva, chladiacej kvapaliny, okolitá teplota - normálny stav (snímače funkčné). - u môjho známeho (mechanika) podozrenie na padanie nafty: - výmena tesnenia pod tandemovým čerpadlom - nepomohlo. - potom som sa držal teórie padajúcej nafty: Na hadičku prívodu paliva z nádrže do filtra som namontoval spätný ventil a priesvitnú hadičku, aby som videl, či sa nafta nestráca. Pár dní som to sledoval, nafta tam stále bola. Štarty sa nezlepšili. - na odporúčanie som nejaký čas štartoval tak, že pred samotným naštartovaním som otočil kľúčikom 5x do pohotovostnej polohy, aby čerpadlo v nádrži natlačilo viac nafty. Niekedy to naštartovalo "na šupu", niekedy to naštartovalo ako keby niektoré valce vynechávali, niekedy som nenaštartoval a musel som opakovať dlhý štart 3 x po 10-15 sekúnd. Neskôr som k tomu pridal ešte aj zošliapnutý plynový pedál... Riešenie: výmena palivového (podávacieho) čerpadla v nádrži. Pred výmenou palivového čerpadla som skúšal "merať" jeho prietok, ale bez potrebných prípravkov (tlakomer a káble na spustenie palivového čerpadla) to bol asi len planý pokus. Čerpadlo naftu "tlačilo" ale neviem pod akým tlakom a koľko mililitrov. Jednoducho som videl, že po otočení kľúča do pohotovostnej polohy mi čerpadlo za tú sekundu (možno 2) naftu dávkovalo. No a na tomto základe som staval teóriu, že to nemôže byť čerpadlom. A to bola chyba. Čerpadlo som vymenil, až po niekoľko násobnom odporúčaní mechanika. (Bolo mi ľúto dať 140EUR za čerpadlo, keď som nemal istotu, že je to ono. Ale ak by som mal počúvať rady ostatných, tak už mám vymenené vstreky, tandemové čerpadlo, štartér, batériu, relé štartovania,...) Urobili sme to tak, že som si požičal čerpadlo od známeho (rovnaké auto), podvečer sme ho vymenili. Keď som ráno naštartoval na brnk, čerpadlo som mu vrátil a kúpil nové. Pri výmene čerpadla som ešte skúšal koľko nafty mi natečie z oboch čerpadiel. Objem sa mi zdal rovnaký. Dokonca aj zneli rovnako. Ale po výmene štartujem na šupu.
  2. Ahojte, mám dosť závažný problém. Na Octavii II r.v. 2004, 1,9 TDI, 77kW sa mi občas samé spustia okná o 2 - 10 cm (možno aj viac - je to len odhad). Neviete mi poradiť, čím to môže byť spôsobené? Stáva sa to v zime, niekedy po silnom daždi alebo keď je chladnejšie počasie s rosou. Auto nie je vybavene alarmom ani nezávislým kúrením. Diagnostika nezistila žiadnu chybu. Bližší popis problému: Začalo to minulú zimu, keď sme ráno šli s priateľkou do práce. Všetky 4 okná boli otvorené rovnako, asi na 2 cm. Samozrejme, že som upodozrievala priateľku, že ich nezatvorila ona. Neprikladal som tomu dôležitosť... Problém sa zopakoval o pár týždňov neskôr. Opäť všetky 4 okná otvorené rovnako, na pár centimetrov. Po malej diskusii sme sa zhodli, že sa okná otvorili samé a predpokladal som, že je auto vybavené nejakou funkciou vetrania, ktorá okná spustila. Túto moju teóriu nepotvrdil žiaden dokument... Okná sa spustili opäť, tak sme rozhodli problém riešiť. Na diagnostike u známeho, ani v Škoda servise nezistili žiadnu závadu... Mám hlavu v smútku, pretože neviem prísť na to, čím je to spôsobené. Okná sa spustili celkovo asi 6 krát a viem, že sa to stávalo najčastejšie v zime, občas po silnom daždi a najnovšie dnes ráno, keď padla v noci alebo nad ránom rosa (6°C). Naposledy sa to stalo asi v marci, tak som si myslel, že sa problém vyriešil, ale dnes ráno sa to zopakovalo. Okná boli otvorené na 10 cm a to už ma dosť znepokojuje. Možno, že je to spôsobené kondenzom a následným krátkodobým skratom, naozaj neviem. Ale zakaždým sú všetky 4 okná spustené na presne rovnakú úroveň v rozsahu 2-10cm. Ďakujem Vám za rady.
×
×
  • Vytvořit nový...