Jump to content

Pivo

Uživatel
  • Content Count

    92
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

9 Neutral

About Pivo

  • Rank
    Uživatel

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Problém nízkých volnoběžných otáček a chcípání při uvolnění plynového pedálu u motoru 1,6 MPI 55kW AEE je většinou způsoben vadnou klapkou sání, konkrétně vadným servomotorem automatické regulace otevření klapky. Motorek po letech zeslábne a už není schopen dostatečně otevřít klapku při klidových otáčkách, nemá sílu aby přemohl pružinu, která klapku zavírá. Vyměň motorek nebo celou klapku za novou, použité klapky většinou trpí stejnou závadou. Činnost servomotoru automatické regulace lze odzkoušet při základním nastavení klapky, kdy řídící jednotka postupně otevře klapku na 4 polohy až do cca 1/3 maximálního otevření a tím ji nastaví. Motorek musí být silný a s klapkou musí doslova cvičit, jinak to nefunguje správně. V tvém případě se klapka otevře pouze nepatrně nebo neudrží polohu otevření. Motorek lze koupit na Alibaba, stojí asi 650,- i s dopravou. Závada klapky se neobjeví na Vagu a má většinou vliv i na špatné starty, motor se přechlastává a nemá dostatek vzduchu. Normálně by měl chytnout bez plynového pedálu což u špatné klapky v chladném počasí nefunguje, to samé i při uvolnění pedálu, kdy padá do velmi nízkých otáček a kolísá na hranici chcípnutí.
  2. A poloosy máš v pořádku? Při větším nájezdu bývají vymačkané homokinetické klouby, hlavně vnitřní a pak to vibruje. Nemusí to být tím, ale řešili jsme podobný problém, po vyměně poloos všechny problémy zmizely.
  3. Můžeš mít i jiné závady ale problém volnoběhu a chcípání při uvolnění plynového pedálu u motoru 1,6 MPI 55kW AEE je většinou způsoben vadnou klapkou sání, konkrétně vadným servomotorem automatické regulace otevření klapky. Motorek po letech zeslábne a už není schopen dostatečně otevřít klapku při klidových otáčkách, nemá sílu aby přemohl pružinu, která klapku zavírá. Vyměň motorek nebo celou klapku za novou, použité většinou trpí stejnou závadou. Činnost servomotoru automatické regulace lze odzkoušet při základním nastavení klapky, kdy řídící jednotka postupně otevře klapku na 4 polohy do cca 1/3 maximálního otevření a tím ji nastaví. Motorek musí být silný a s klapkou musí doslova cvičit, jinak to nefunguje správně. V tvém případě se klapka otevře pouze nepatrně nebo neudrží polohu otevření. Motorek lze koupit na Aliexpres, stojí asi 650,- i s dopravou. Závada klapky se neobjeví na Vagu a má vliv i na špatné starty, motor se přechlastává a nemá dostatek vzduchu. Mluvím z vlastní zkušenosti, AEE mám 20 let a klapku jsem opravoval 3x, stále je tam původní.
  4. Možná kecám, ale u mého ani dveřní zámky nejsou, zbývá jen u volantu a defend, a hlavně nakódovat 2 nové dálky. To by mohlo stačit 10k.
  5. A poloosy máš v pořádku? Při větším nájezdu bývají vymačkané homokinetické klouby, hlavně vnitřní a pak to vibruje. Nemusí to být tím, ale řešili jsme podobný problém, po vyměně poloos jak nové.
  6. Neznám FSI a mohu ti poradit nesprávně, ale u 1,6MPI jsem řešil problém s volnoběhem, pocukávání, padání do nízkých otáček, chcípání při nízkých teplotách, pomalou reakci na plyn z volnověhu, celkově divný chod motoru a vysokou spotřebu teď v zimě. Hrozný! A vše způsoboval vadný servomotor v klapce sání. Po opravě servomotoru vše v pořádku a to ihned, motorek nebyl natolik poškozený a šel opravit, pro jistotu už mám objednaný z Aliexpresu servomotor nový. Předpokládám, že klapka sání je u FSI dělaná plusmínus stejně, tak si prověř jestli funguje správně při regulaci volnoběhu, pozná se to při základním nastavení, kdy musí servomotor snadno klapku otevírat, doslova s ní musí cvičit, ale většinou má znečištěný komutátor a i když se zdánlivě točí snadno, tak je slabý a neudrží klapku otevřenou na správnou hodnotu. Elektronika řízení spalovacího motoru s tím má velký problém, neustále se to snaží vyřešit, ale celkově ji to zblbne a motor se pak chová divně. Čím se pozná, že je vadný servopohon? Je dobré, když znáš jak se chová zdravá klapka při provedení základního nastavení a nebo ji můžeš pro test vyměnit za jinou. Rychlá oprava pro otestování musíš celou klapku odpojit a vyjmout. Jako první pokus aby to stálo 0kč odkrýt mechaniku servopohonu a ručně hodněkrát otáčel mechanismem aby se motor rozhýbal, očistil si komutátor a uhliky. Tím ho sice moc neopravíš ale zjistíš, zda se jedná o stejnou závadu. Pak vše znovu složiš a vyzkoušíš funkci motoru při volnoběhu, mělo by to cca týden fungovat ale dýl to nevydrží. Pokud to funguje a chceš mít pokoj navždy, motorek musíš dostat ven a rozebrat,vyčitit, srovnat komutátor, obrousit uhliky, to už chce trochu zkušeností. Případně na aliexpres podle typu seženeš motokek nový.
  7. Pokud to není verze 4x4 tak ti to docela žere, no diesel to nikdy nebude. Kolik píšou spotřebu podle výrobce ?
  8. U mého VW T5 to dělají přímo repráky ve dveřích, zajímavé že na obou stranách, při bouchnutí začnou hrát, když zesílím rádio na velkou hlasitost tak se chytnou a pak hrají, zřejmě pomůže jen výměna, Jestli nemáš podobný problém.
  9. A na kolik přijde to seřízení bixenonů v as ?
  10. Zde se hodí okřídlené nechci slevu zadarmo. To ti nevadí, že platíš za něco co už si měl?
  11. Jak se překoná zamklá zpátečka, to jako jde lehce obejít ?
  12. Pivo

    Vibrácie

    A poloosy máš v pořádku. Při větším nájezdu bývají vymačkané homokinetické klouby, hlavně vnitřní.
  13. Zkus hledat v tomto vlákně, třeba ti to pomůže: fórum škodahome
  14. Máš vadný servomotor v klapce sání. Motorek po určité době zeslábne a není schopen dostatečně otevřít klapku při klidových otáčkách. Jeho činností je přemoct pružinu, která klapku zavírá. Vyměň motorek nebo celou klapku za novou, použité většinou trpí stejnou závadou. Základní nastavení otevře klapku postupně na 4 polohy do cca 1/3 maxima, tím se nastaví. V tvém případě se klapka otevře pouze nepatrně nebo neudrží polohu.
×
×
  • Create New...