Po ujetí asi 100.000 km mi začala stoupat spotřeba oleje. Když jsem dolévat každé 3 týdny cca 1 litr, tak jsem se rozhodl to řešit. Zajel jsem do značkového servisu, kam s autem pravidelně jezdím. Provedli váhovou zkoušku a zjistili, že spotřeba oleje je 0,6 l na 1.000 km, což je podle metodiky škodovky mimo toleranci (jakou mají toleranci nevím). Zeptal jsem se, jak to hodlají řešit a co mě to bude stát. Dozvěděl jsem se, že to budou konzultovat se škodovkou a dají vědět (auto je po záruce, rok výroby 2009, najeto 111 tis. km).
Asi po týdnu mi oznámili, že je nutné vyměnit sadu pístů s ojnicemi, a při té při té příležitosti, že zkontrolují napínák rozvodového řetězu a samotný rozvodový řetěz (nakonec také vyměněno). Vzhledem k tomu, že auto je plně servisované u nich (autorizovaný servis), tak že škodovka přispěje v rámci kulance 60% na materiál a servis bude účtovat 50% nákladů na práci.
Jsem po opravě (i po slevě to stálo 24 tis Kč) a doufám, že teď motor vydrží víc než jen dalších 100 tis km!