Přejít na obsah

jarda.jezek

Uživatel
  • Počet příspěvků

    90
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

1 055 zobrazení profilu

Oznámení jarda.jezek

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. Je krásné vidět, jak toto téma čas od času ožívá a kolik lidí se potýká stejným způsobem s tímtéž. Nicméně, doba pokročila, vloni jsem si koupil nová letní kola a tato dobře uložil na zahradě vedle garáže, nevěda co s nimi v jejich stavu a v domnění, že by se třeba za 2000 Kč mohly tyto originální disky Laurin a Klement prodat někomu na srovnání a přelakovani. Bohužel, nemohly. Můj problém totiž vyřešil neznámý poberta v nezjištěné době někdy v březnu tohoto roku, který překonav jistě artisticky dva metry vysokou bránu mi ony zánovní kola odejmul. Proto, pokud někdo náhodou narazíte na inzerát o jejich prodeji, poskytněte odkaz či fotografie. Porovnám je s vlastními a případně vyšlu na nákup nákupčí z místně příslušného oddělení policie ČR. Mimochodem. Nové disky mají plastový mezikroužek, takže nepřirezají. Jak prosté.
  2. Plno lidí zde popisuje množství různých vad řešených v záruce. Systematicky se tu ale žádné téma nevěnuje odstoupení od kupní smlouvy pro vady v záruční době, případně i z jiných důvodů. Tedy, ptám se, kdo a za jakých okolností a s jakými výsledky jste odstupovali od kupních smluv?
  3. Jak vypadá situace se slevami nyní, po půl roce ticha?
  4. Nechápu, proč ferda25 ještě neodstoupil od kupní smlouvy.
  5. Takže zatím vyřešeno. Elektronik po dlouhém bádání a přesazování komponent mezi dvěma deskami zjistil, že maxidot má jeden kontakt jaksi navíc a on netušil proč. Když ho ustřihl, tak budíky ožily a všechno funguje jako předtím. Včetně maxidotu.
  6. Tak mně nejde o kmitání ručiček, protože když stojí, tak nekmitají. A to jsem ještě nenašel, že by někdo vysvětloval.
  7. Zdá se, že všem padají ručičky na předfaceliftech. Mám O1 facelift MR2001, LaK, 1,9TDI, 81KW a ručičky mi nepadají. Zastavují se tam, kde zrovna jsou, když se rozhodnou přestat fungovat. Když jsou zastavené, tak se nenačítají kilometry, ale aktuální spotřeba se na maxidotu ukazuje. Panel jsem měl venku, prohlédl tišťák, součástky a nic podezřelého nenašel. Sháním někoho, kdo to opraví v Praze či okolí, eventuelně o víkendu i oblast východně od Mladé Boleslavi nebo severně od Rakovníka. Pokud někdo máte zkušenost s někým z uvedených oblastí, prosím o kontakt. Děkuji.
  8. Tak i já jsem zvědavej, jak to dopadlo, protože i já mám stejný problém (1.9TDI, AHF, 81kW), ubývá voda dost rychle, nikde nic nekape, termostat nový, teplota roste dobře na 90oC, pak stabilní, vlažný vzduch z topení už od 60oC, spousta bublinek, aby neřvalo čidlo hladiny leju vodu skoro až k víčku a týden to vydrží, pak zase litr a půl dolejvám. Zajímavé je, že dokud jedu po dálnici, vzduch je krásně teplý, jakmile sundám na sjezdu nohu z plynu, během pár vteřin klesne i teplota vzduchu z topení... Těsnění pod hlavou dvakrát měněné, hlava rovnaná před půl rokem, rentgen ok, nová pumpa, termostat nový před cca 2 měsíci.
  9. Laicky bych řekl, že díky horšímu chlazení v zácpách roste tlak v chladicím okruhu a nějakou netěsností (těsnění pod hlavou?) prosakuje voda do motoru a to bílé je pára. Ale odborníci tu řeknou jistě víc...
  10. Vždyť to napsal, 53mm chce. Já zase potřebuju na originál LaK kola stejný krytky. Bral bych i s logem LaK, raději než se šípem škoda... (viz můj obrázek vedle) Pokud by byly, bral bych k tomu i přední a zadní znak, pochopitelně LaK :-). Nemáte to někdo?
  11. A jak to dopadlo? sám taky zvažuji, že bych nechal někde lakovat, nebo i nalakoval sám. Na kolech jsou ale odřeniny, tak se bude muset asi lehce kytovat...
  12. Obavy jsem dřív trochu měl, ale jednak je to tak podle návodu a druhak používám originál hever, co má žlábek, tak snad by se to promáčknout nemělo. Taky se mi to nikdy nepromáčklo. Zatím. Jinak, pokud jde o mazání náby, je to jasná věc, po bitvě každý generál a řeči typu "měls to mazat" jsou dost na nic. V pneuservise, kam jsem několikrát zajel, to nenamazali ani jednou, šrouby se mazat nemaj, aby se nepovolovaly, tak proč tlačit vazelínu poblíž, aby se rozlezla ke šroubům? Prostě, neviděl jsem nikdy, že by se to mazalo (jasně, málo jsem toho ještě viděl), tak mě nenapadlo to mazat. Plecháče půjdou sundat v pohodě a než tam dám hliníky na léto, tak samozřejmě máznu. Sepsal jsem to v podstatě jen pro pobavení, aby si i ostatní užili, aspoň trochu.
  13. Poté, co jsem v minulém týdnu ráno škrábal led z předního okna, nezbylo, než při pravidelné víkendové návštěvě chaty vyndat z garáže zimní sadu kol, z kufru hever a klíč na kola, zvednout bok, vyšroubovat šrouby a... ... a nic. Kolo neodpadlo. Vzpomněl jsem si, že před rokem jsem taky trochu měl problémy stáhnout kola z náprav, zejména ty zadní, tehdy mi pomohlo si proti nim sednout a párkrát kopnout do krajů ráfků a kola se odlomila. Tak jsem to zkusil a... ... a nic. Pět minut kopání nepomohlo. Protože hliníková kola posledeně k těm železným středům na nápravě vypadala jak přilepená (koroze hliníku a rez železa se nějak spojily), postříkal jsem spáru mezi kolem a nápravou uvolňovačem šroubů. Rovnou jsem s tím obešel všechna kola, ať to zatím pěkně zateče. Vrátil jsem se zase k přednímu levému kolu, kopal a... ... a nic. Čas ubíhal, pomalu se smrákalo a já nesundal ještě ani jedno kolo. I jal jsem se hledat něco vhodného, čím bych zapáčil a zároveň neotrhal hliníkové kolo. Našel jsem zánovní násadu od krumpáče, objevil způsob, jak ji vsadit mezi paprsky kola a páčil a páčil a páčil a páčil a ... ... a kolo dole. Uff. Po půl hodině první kolo. Hned jsem našrouboval zimní a poskočil k levému zadnímu v domnění, že s násadou od krumpáče a před nějakou dobou postříkané dosedové plochy to bude hračka... ... a nebyla. Pochopitelně. Zadní kolo drželo tak, že násada na krumpáč hrozila zlomením. Mezitím přišel soused, vida jak se mořím a začali jsme mudrovat. Má k těmhle věcem podstatně blíž, je vyučen opravářem zemědělských strojů, občas jsem u něj viděl různé stahováky, tak to okoukl a po chvíli povídá, že není zač stahovák chytit. Mezitím jsme vyrvali i plastovou krytku středu s logem škodovky a poťukávajíc na střed jsme zapochybovali, že je to plný materiál, takže stahovák by beztak nešel nasadit. No, možná šel, ale asi by se propadl. Takže tudy cesta nevedla. Kámoš vymyslel vrazit do středu trubku. Palcovou metodou jsem změřil přesně od oka průměr a letěl přes zahradu k hromadě trubek najít vhodnou trubku. Hned první byla vhodná. Sice se dost vaklala, ale vešla se. Jenže nebylo za co zabrat. Naštěsí jsem páčení s trubkou vraženou v ose nápravy zanechal dřív, než jsem s tím vážně začal, měkký hliník by to nemusel dobře pochopit. Kámoš řekl, že by to chtělo pořádnou palici. Odběhl, za krátko se vrátil i s palicí s tím, že bude zpodauta mlátit palicí do gumy kola. Guma samozřejmě pružila, ale já nelenil a ve směru mlácení páčil násadou od krumpáče a... ... a zase nic. Po další chvíli mudrování o stahovácích a páčení mě to konečně napadlo: Provazem přivázat trubku ke kolu a zapáčit pořádně. Položili jsme trubku přes hever, přiložili ke kolu, přivázali tažným lanem, zatáhli za trubku a... ... a nic. Tak jsem zarval ještě jednou a ... ... a kolo dole! Uff. Dobrá práce! Po hodině a půl, druhé kolo. Už byla úplná tma. Dlužno dodat, že další dvě, které samozřejmě taky nešly skopnout, jsem rovnou ovázal provazem a sundal trubkou. Ve tmě to šlo ideálně, měl jsem čerstvé zkušenosti a zmrzlé ruce. Teď už vím, že kromě rezervy, heveru, klíče na kola a prodlužovací trubky na klíč, musím s sebou vozit taky cca dvoumetrovou lešenářskou trubku, protože jinak, když píchnu, kolo stejně nebudu moci vyměnit. Naštěstí, plecháče jdou dolů samy, takže jsem trubku zase odnesl zpátky, kde jsem ji vzal, budu ji muset vozit až v létě... Protože jeden obrázek řekne víc než tisíc slov, přikládám rovnou dva: Takže, až Vám nepůjdou kola dolů, vemte na to rovnou trubku a nemořte se, jako já.
  14. Je to přerušovač, taky jsem to měl. Cca dva týdny to blikalo, čím dál hůř, pak už to neblikalo vůbec až do doby, kdy jsem vyměnil přerušovač za nový.
  15. Já osobně bych se spíš bál o tu troubu, že z plastu nasákne nějakými rakovinotvornými sajrajty a pak je bude při pečení pouštět do buchet a masa...
×
×
  • Vytvořit nový...